Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa strategia LOTu & Centralwings
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:45, 09 Maj 2006    Temat postu: Nowa strategia LOTu & Centralwings

Polskie latanie dla bogatych i biednych

LOT rezygnuje z wypraw na Daleki Wschód na rzecz dochodowej Europy, USA i Kanady. Centralwings wyspecjalizuje się w dowozach Polaków do pracy, bo miesięcznie wyjeżdża ich z Polski już blisko 30 tysięcy.

LOT jest właścicielem taniej linii Centralwings. Właśnie ogłosił, że porządkuje rozkład lotów obu firm. - Nie powinno dochodzić do sytuacji, że będziemy ze sobą konkurować - wyjaśnia Marek Serafin, dyrektor LOT-u ds. siatki połączeń.

Centralwings - przewozy pracownicze

LOT nie ukrywa, że chce zarabiać na pasażerach z zasobnym portfelem. Interesują go zwłaszcza połączenia z i do Warszawy, bo na tych trasach głównie latają biznesmeni. Właśnie ogłosił, że przejmuje od Centralwings intratną trasę do Mediolanu. To oznacza, że z dwóch opcji: drogiej w LOT (nawet 2955 zł w obie strony) i taniej w Centralwings (najwyżej 396 zł) pozostanie tylko ta pierwsza.

To część polityki LOT-u, którą firma właśnie wciela w życie. Zakłada ona, że z warszawskiego lotniska wygodne i dobrze wyposażone maszyny LOT-u będą wozić głównie biznesmenów. Natomiast maszyny Centralwings, które nie mają busieness-class oprócz przewozów czarterowych mają się zająć przede wszystkim dowozem Polaków do pracy w Europie Zachodniej.

Do tej pory woził ich tylko do Londynu, Edynburga, Dublina i Shannon. Teraz wprowadza kolejne rejsy: z Warszawy do Malagi, Gerony, Lizbony, Faro i na Majorkę, z Krakowa do Malagi, a z Poznania i Katowic na Majorkę. Andrzej Kobielski, dyrektor siatki i czarterów Centralwings: - Do tej pory Polacy latali tam głównie ze względów turystycznych. Teraz dołączą do nich osoby szukające pracy - tłumaczy.

Centralwings zbiera już wszystkie siły, by szybko stać się liderem przewozów na tych trasach. Rezygnuje nawet z uruchomionego ledwie miesiąc temu połączenia do Leeds, a maszynę przestawia właśnie na Półwysep Iberyjski.

LOT chce by Centralwings będzie rozwijał przewozy zwłaszcza z lotnisk regionalnych, takich jak Katowice lub Kraków, bo stamtąd najwięcej osób lata do pracy. Warszawa nie sprzyja rozkwitowi Centralwings z powodu niskiego bezrobocia.

LOT - dla zamożnych

Tymczasem LOT chce zarabiać na sprawdzonych od lat trasach. Oprócz biznesowych lotów do Niemiec czy Francji stawia głównie na USA i Kanadę. Przykładowo do Chicago codziennie odlatują z Warszawy dwa duże Boeingi 767 i dodatkowo jeden z Krakowa. Do tego dochodzą loty do Nowego Jorku. - Nie jest natomiast wykluczone, że w 2007 r. uruchomimy połączenie do Waszyngtonu - zapowiada Serafin. Z danych LOT-u wynika, że znaczna liczba pasażerów traktuje lotniska w Nowym Jorku i Chicago jako przesiadkowe. Dlatego tym, którzy chcą dolecieć m.in. do Los Angeles, San Francisco czy Seattle, chce zaproponować lotnisko w Waszyngtonie, skąd wewnętrzne trasy obsługuje partner LOT-u z sojuszu lotniczego Star Alliance - linia United.

LOT planował uruchomienie lada chwila połączeń m.in. do Pekinu i Delhi. Linia ogłosiła jednak, że rezygnuje w tym roku z planów ekspansji na Daleki Wschód. - Te loty będą opłacalne przy użyciu nowej generacji Boeingów 787, które dostaniemy w listopadzie 2008 r. Nie wykluczamy, że pod koniec 2007 roku uruchomimy pierwsze połączenie do Pekinu przy użyciu obecnych maszyn, by wypromować te trasę m.in. podczas letniej Olimpiady 2008r. - wyjaśnia Serafin.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 23:01, 09 Maj 2006    Temat postu: Re: Nowa strategia LOTu & Centralwings

emelyn napisał:
Tymczasem LOT chce zarabiać na sprawdzonych od lat trasach. Oprócz biznesowych lotów do Niemiec czy Francji stawia głównie na USA i Kanadę. Przykładowo do Chicago codziennie odlatują z Warszawy dwa duże Boeingi 767 i dodatkowo jeden z Krakowa. Do tego dochodzą loty do Nowego Jorku. - Nie jest natomiast wykluczone, że w 2007 r. uruchomimy połączenie do Waszyngtonu - zapowiada Serafin. Z danych LOT-u wynika, że znaczna liczba pasażerów traktuje lotniska w Nowym Jorku i Chicago jako przesiadkowe. Dlatego tym, którzy chcą dolecieć m.in. do Los Angeles, San Francisco czy Seattle, chce zaproponować lotnisko w Waszyngtonie, skąd wewnętrzne trasy obsługuje partner LOT-u z sojuszu lotniczego Star Alliance - linia United.

LOT planował uruchomienie lada chwila połączeń m.in. do Pekinu i Delhi. Linia ogłosiła jednak, że rezygnuje w tym roku z planów ekspansji na Daleki Wschód. - Te loty będą opłacalne przy użyciu nowej generacji Boeingów 787, które dostaniemy w listopadzie 2008 r. Nie wykluczamy, że pod koniec 2007 roku uruchomimy pierwsze połączenie do Pekinu przy użyciu obecnych maszyn, by wypromować te trasę m.in. podczas letniej Olimpiady 2008r. - wyjaśnia Serafin.

[link widoczny dla zalogowanych]


Cóż, prawie dokładnie tak jak myślałem. Jestem zadowolony. Chyba ktoś tam zaczął myśleć sensownie. Oby tylko ta strategia wypaliła. Teraz bierzcie się szanowni państwo za dopracowanie siatki europejskiej i odnowienie/ujednolicenie floty krótko-dystansowej.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 23:39, 09 Maj 2006    Temat postu: Re: Nowa strategia LOTu & Centralwings

emelyn napisał:

LOT chce by Centralwings będzie rozwijał przewozy zwłaszcza z lotnisk regionalnych, takich jak Katowice lub Kraków, bo stamtąd najwięcej osób lata do pracy. Warszawa nie sprzyja rozkwitowi Centralwings z powodu niskiego bezrobocia.


Czyli jest jakas mozliwosc, ze wejdzie do Rzeszowa? Bardzo by mi to odpowiadalo, zwlaszcza jesli uruchomi polaczenie do Madrytu lub nawet do jakiegos miasta w Andaluzji. Jak miloby bylo wyladowac w RZE ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Śro 8:05, 10 Maj 2006    Temat postu:

1) Bardzo ciekawie ma się ostatnia część nt. promowania trasy podczas olimpiady, roumiem, że nowy typ maszyny i wogle chińczycy byliby zaiteresowani, jej obehrzeniem, sobie. Łatwiej LOT'owi by było wypromować, gdyby był sposnsorem, ale do tego musiałby sprzedać, całą flotę Laughing
2) Do pracy do anglii, wiecznie nie będą latać, to może być strategia, na 2-3 lata, później już tylko powroty i odwiedziny Wink Trzeba czekać na jakiś rynek pracy, gdzie otworzą, go dla nas, i wtedy szybko rozpocząć tam ekspansję.

Ciekawa strategia LOT'u Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 9:00, 10 Maj 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
1) Bardzo ciekawie ma się ostatnia część nt. promowania trasy podczas olimpiady, roumiem, że nowy typ maszyny i wogle chińczycy byliby zaiteresowani, jej obehrzeniem, sobie. Łatwiej LOT'owi by było wypromować, gdyby był sposnsorem, ale do tego musiałby sprzedać, całą flotę Laughing
2) Do pracy do anglii, wiecznie nie będą latać, to może być strategia, na 2-3 lata, później już tylko powroty i odwiedziny Wink Trzeba czekać na jakiś rynek pracy, gdzie otworzą, go dla nas, i wtedy szybko rozpocząć tam ekspansję.

Ciekawa strategia LOT'u Wink


Myślę, że przy okazji olimpiady LO chce się wypromować na dalekowschodnich trasach. Do tego by musieli (z bożą pomocą - bo w PL już chyba nie ma takiej osoby) otworzyć terminal na EPWA, bo sami Polacy na olimpiadę raczej 763 nie zapełnią, zwłaszcza jeśli cena będzie z 3000- 4000 za bilecik.
O to, że wyspy się skończą, to się nie martw Wink Jak będą te "powroty i odwiedziny" to LO je przejmie, no bo w końcu rodacy się tam dorobią, prawda ? Smile A Central przerzuci się na nowo-otwarte rynki. Zobacz, Central zrezygnował z nowo-otwartego połączenia do Leeds na rzecz kierunków iberyjskich, bo tam właśnie otwiera się rynek pracy.
Wg mnie jest ok Smile Myślę, że analogicznie postąpią gdy i Hiszpania się zatka.
Kiedyś jednak przestanie być kogo wywozić i tu bym upatrywał zagrożenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Śro 10:06, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witam

Zacierałem ręce gdy była mowa o lotach do DEL od pazdziernika ubiegłego roku ale nie wypalilo Wink Chociaż jak bedą latac na 787 to cierpliwie poczekam by wreszcie zobaczyc dużą maszyne LO na przelotówce Very Happy

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 10:08, 10 Maj 2006    Temat postu:

Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 10:10, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 10:10, 10 Maj 2006    Temat postu:

Pozytywnie - bo coś się dzieje i to szybciej niż po 3 miesiącach jak zapowiadano. Negatywnie - bo nie rozumiem jak długo jeszcze można zwlekać z lotami na Daleki wschód, a szczególnie do największej fabryki Swiata czyli Chin, z którymi wszyscy robią i chcą robić interesy?? Szczególnie jak się chce być linią dla biznesu? Chyba tylko po to, żeby pasażerowie już zupełnie się od LOTu odzwyczaili, bo jeśli ma być tak jak poprzednio czyli 2 loty na tydzień to znów okaże się, że dla biznesu jest to taka sobie oferta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 11:23, 10 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


SKORO JEST NOWA TO POWINNA BYĆ JAKKOLWIEK INNA OD POPRZEDNIEJ!!! Skoro ta jest ok, to niech przynajmniej się "nowa" nie nazywa. Może finansowe wyniki poprawi, ale nie mówmy o jakimkolwiek rozwoju, wręcz na odwrót - LOT zamierza obsługiwać chyba tylko Warszawiaków, widać rezygnuje z hubu WAW... Zaakceptowałbym to, jeśłi nowa strategia oznaczałaby niższe ceny, a będą wyższe - koniec z jakimikolwiek promocjami, tanio będzie tylko na Wyspy (bo do tego co CWI serwuje na Półwysep Iberyjski nie można normalnie podchodzić- rzadko, sezonowo i o dzikich godzinach). Dobrze że planują chociaż NIEWIELKI rozwój longhauli. A teraz do kogoś kto mnie zamierza krytykować: JAKIE KORZYŚCI DLA WARSZAWIAKA MA NOWA STRATEGIA LOT-U? Bo CWI nie chcąc wchodzić w paradę LOTowi, będzie latał z WAWy pewnie tylko na Wyspy Brytyjskie. Średnio zamożni Warszawiacy mogą się naprawdę załamać i modlić o wejście Ryanaira: z zachodniej PL jest chociaż blisko do Berlina, a od nas 6 godzin jazdy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 12:47, 10 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Powinna bazowac na samolocie klasy 737/320 podzielonym na trzy kabiny: Business, Economy Plus i Economy Budget w ktorej oferowano by nizsze ceny - a wiec nie tylko dla najzamozniejszych. Do tego rozbudowa floty long-haul do okolo 10 maszyn i 3 kierunki daleko wschodnie (choc przyznaje ze jest juz praktycznie za pozno - okazje wejscia na te rynki przespano). E-70 jako samolot wspomagajacy i wykonujacy rejsy z lotnisk regionalnych. Eliminacja E-145. Likwidacja C0.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 13:07, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Powinna bazowac na samolocie klasy 737/320 podzielonym na trzy kabiny: Business, Economy Plus i Economy Budget w ktorej oferowano by nizsze ceny - a wiec nie tylko dla najzamozniejszych. Do tego rozbudowa floty long-haul do okolo 10 maszyn i 3 kierunki daleko wschodnie (choc przyznaje ze jest juz praktycznie za pozno - okazje wejscia na te rynki przespano). E-70 jako samolot wspomagajacy i wykonujacy rejsy z lotnisk regionalnych. Eliminacja E-145. Likwidacja C0.

737/320 podzielonym na trzy kabiny? to raczej nie przejdzie. Ewentualnie B787 posiadajace 3 a raczej 2,5 klasy by mogly sie sprawdzic.
Poki co nie bardzo jest kogo wozic na wschod no i nie bardzo jest czym latac. LO powinien najpierw rozbudowac siatke europejska w oparciu o samoloty E95/B737 i wtedy mozna myslec o wozeniu pasazerow na wschod. Loty to Washingtonu tez moga nie wypalic lasnie ze wzgledu na marna oferte lotow europejskich.
Gdyby C0 mialo pelnic role prawdziwego lowcosta i tak jak bylo w tej "strategii" dowozic pracownikow, czy tez ewentualnie turystow to nie rozumie dlaczego mialby zniknac. Tylko pasowaloby zejsc z kosztami!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Śro 13:19, 10 Maj 2006    Temat postu:

Owszem,jak najbardziej jest kogo wozić na wschód, bo codziennie z wielu polskich lotnisk odlatuje wielu biznesmenów do BKK, PEK, PVG,DEL... Tylko że nie majac mozliwości połączeń z WAW,lecą przez FRA, MUC, VIE.... Tylko że stare LOTowksie 767 oferują tkai niski standard,że rzeczywiście chyba obecnie nie ma innego rozwiązania jak poczekać z uruchomieniem tych kierunków od czasu przybycia 787. I uważam że przynajmnije w long haulach powinna byc klasa Economy Plus, o podwyższonym komforcie (bo First Class ise nie przewiduje?)

A co od lotów europejskich,to niby gdzie jeszcze? Skoro na Ukrainę i do Rosji nie mozna zwiększyć oferowania ze względu na umowy rządowe, to niby gdzie? ten rynek jest już zbyt nasycony,a ostatnio otwarte trasy zostąły szybko zamkniete (np. ZAG)

Przy okazji- czy LJU też zawieszona?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 13:30, 10 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:
Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Powinna bazowac na samolocie klasy 737/320 podzielonym na trzy kabiny: Business, Economy Plus i Economy Budget w ktorej oferowano by nizsze ceny - a wiec nie tylko dla najzamozniejszych. Do tego rozbudowa floty long-haul do okolo 10 maszyn i 3 kierunki daleko wschodnie (choc przyznaje ze jest juz praktycznie za pozno - okazje wejscia na te rynki przespano). E-70 jako samolot wspomagajacy i wykonujacy rejsy z lotnisk regionalnych. Eliminacja E-145. Likwidacja C0.

737/320 podzielonym na trzy kabiny? to raczej nie przejdzie. Ewentualnie B787 posiadajace 3 a raczej 2,5 klasy by mogly sie sprawdzic.


Dlaczego nie przejdzie? W czym problem? Przeciez takie samoloty istnieja i z powodzeniem lataja. W business dajesz 2+2, w Eco Plus 3+3 ale rzedziej rzedy, a reszta jak w low costach. Plus oczywiscie klasy roznily by sie serwisem (w budzet platny) oraz mozliwosciami anulowania, zmiany rezerwacji i innymi rejstrykcjami. Cos podobnego wprowadzil SAS (klasa Snowflake) i pierwszy raz od wielu lat wyszedl na plus.

Co do long haul to zgoda, ze jest juz musztarda po obiedzie. Trzeba bylo 2 lata temu zamowic A330 i dzisiaj juz latac. Za trzy lata bedzie po ptakach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 13:38, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Co do long haul to zgoda, ze jest juz musztarda po obiedzie. Trzeba bylo 2 lata temu zamowic A330 i dzisiaj juz latac. Za trzy lata bedzie po ptakach.

A co by CI daly A330? Wg mnie nic, wystarczylo wczesniej pomyslec o przeprowadzanej obecnie modernizacji, bo przy okazji biznesu odswiezaja troche i ekonomik. CHyba ostatnia szansa na wejscie do Chin bedzie zblizajaca sei olimpiada. Bedzie juz nowy terminal, beda nowe E75 i byc moze E95 albo B737NG/A320 wiec byloby czym zwozic ludzi z europy... tylko odrobinka pomyslunku jak to wszystko zgrac i szansa jest. Gdyby sie to udalo jakos zrobic to moznaby sie cieszyc na B789 ktore sila rzeczy LO by zamowil bo ma na takie opcje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin