Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa strategia LOTu & Centralwings
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 9:09, 11 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Zapominacie, że EuroLOT jest potrzebny LO po to, żeby cyferki dobrze wyglądały... Gdyby LO miał sam dowozić paxów do stolYcy to by pseudozyski gorzej wyglądały.
Likwidacja CO wg mnie nie jest żadnym rozwiązaniem. Jeżeli uda się w CO ustalić odpowiednią siatkę połączeń i wyważyć ceny to zaczną na siebie zarabiać. Fakt, że dublowanie połączeń z LO nie było szczęśliwym pomysłem, jednak obawiam się, że likwidacją danego połączenia w CO nie zwiększy LF w LO (nie te ceny...). Tym bardziej, że konkurencja LCC nie śpi.
Dla mnie zwrot paliwożernych benków z CO do LO też nie ma sensu. Skoro leasing wygasa w 2007r. to dla LO będzie lepiej nabyć nowe maszyny (tańsze w eksploatacji) a CO może negocjować lepsze warunki leasingu na choćby najbliższe 5 lat albo też szukać innych maszyn. W ten sposób każdy może wykroić swój kawałek tortu...


Tylko że będzie bardzo ciężko ustalać siatkę obu liniom. To będzie ostatecznie straszne nieporozumienie, coś się boję, mapa destynacji w kratkę, bezsensowna, która sprawi, że zamienimy się ostatecznie w LOT Warsaw Private Airlines. I tak z Warszawy Grupa powinna otworzyć natychmiast więcej lotów do Madrytu. Ale nie zrobi tego LOT, bo kto by latał za te ceny częściej niż raz dziennie, ani C0, bo już tam LOT lata. To samo w Barcelonie, Lizbonie, Paryżu, Amsterdamie, Rzymie (oczekiwać należy wkrótce końca lotów WAW-CIA) i Sztokholmie... Możeby tak Centralwings wykopać po prostu całkowicie z WAW poza trasą do LGW, a na inne niektóre trasy z WAW, gdzie latają też turyści, ustalić blok snowflake'owy w samolocie LOT...

Do Marcina: nie tak dawno Deutsche Lufthansa AG skarżyła się, że rejsy codesharowe z LOTem w znaczącej ilości wykonywane są samolotami EuroLOTu, które prezentują sobą bardzo bardzo niski komfort podróży, dużo niższy niż LOTowski, właśnie o ATRki im chodziło... Poza tym chyba w Polsce też EuroLOT nie ma za dobrej marki??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stoarn dnia Czw 9:13, 11 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:12, 11 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zmiany sa potrzebne bo:

1. LF sredni wcale nie jest tak wysoki. Nie mozemy wyciagac miesiacow letnich z kontekstu.

2. Nawet jezeli jest wysoki to w malych maszynach. LF utrzymano zamieniajac samoloty na mniejsze. Za kilka lat jak paxowie odplyna to zamienimy na jeszcze mniejsze?

3. LOT traci rynek.

4. LOT osiaga straty (nawet jezeli ksiegowo pokazal zysk w tym roku to nie oszukujmy sie C0 trzeba do tego dodac).

5. LOT przestaje byc Polish Airlines a staje sie "Zamozni Warszawiacy Airlines"
(nie ublizajac im).

6. LOT sie nie rozwija w przeciwienstwie do innych przewoznikow.

7. Po otwarciu Modlina LOT znajdzie sie w duzych tarapatach.


ad1/ masz jakieś wiarygodne dane dotyczące LF..... czy tylko się Tobie tak wydaje????
ad3/ Lot będzie tracił udziały w rynku, to nieuchronne. Przy tak dynamicznym rynku nie da rady utrzymać 50% udziału... i bardzo dobrze.
ad4/ kwestia do dyskusji czy jakby nie było CO to to by wpłyneło znacząco na wyniki 2005 roku
ad5/ demagogia...... LO sprzedaje bilety nie tylko w Polsce. Rynek polski daje około 40% wpływów, niech z tego połowa to będą wpływy z WAW.....
Mimo Twoich obaw ponad połowa paseżerów LO z rynku polskiego to pasażerowie lecący albo z portów regionalnych albo przez WAW, albo z WAW ale nie mieszkajacy w okręgu WAW.
ad6/ kwestia dyskusyjna, na razie co roku wozi więcej pasażerów niż w roku poprzednim
ad7/ Na razie Modlina nie ma...... i szybko się nie zanosi..... Jak będzie to zobaczymy jak wpłynie nie tylko na LO ale także na innych przewoźników regularnych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 9:19, 11 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zmiany sa potrzebne bo:


ad1/ masz jakieś wiarygodne dane dotyczące LF..... czy tylko się Tobie tak wydaje????

ad6/ kwestia dyskusyjna, na razie co roku wozi więcej pasażerów niż w roku poprzednim


ad1/ niech wiarygodnym namacalnym dowodem będzie częstotliwość lotów za atlantyk w zimę= max. 25/tygodniowo. I nawet jeśli LF jest bliski 100% , to samolotów mamy teraz 7. Wynajęty był ostatnio 1. Wciąż min. jedna maszyna bezrobotna, a często dwie...

ad6/ więcej pasażerów wozi Centralwings, sam LOT + Eurolot przewiózł ich mniej, jeśli chodzi o ilość oferowanych miejsc na trasach europejskich przez LOT jest stagnacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:56, 11 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

Do Marcina: nie tak dawno Deutsche Lufthansa AG skarżyła się, że rejsy codesharowe z LOTem w znaczącej ilości wykonywane są samolotami EuroLOTu, które prezentują sobą bardzo bardzo niski komfort podróży, dużo niższy niż LOTowski, właśnie o ATRki im chodziło... Poza tym chyba w Polsce też EuroLOT nie ma za dobrej marki??


o, jasne, a nie zażądali likwidacji marki ze skutkiem natychmiastowym? i nie zaoferowali pokrycia kosztów tej operacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 11:05, 11 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
Stoarn napisał:

Do Marcina: nie tak dawno Deutsche Lufthansa AG skarżyła się, że rejsy codesharowe z LOTem w znaczącej ilości wykonywane są samolotami EuroLOTu, które prezentują sobą bardzo bardzo niski komfort podróży, dużo niższy niż LOTowski, właśnie o ATRki im chodziło... Poza tym chyba w Polsce też EuroLOT nie ma za dobrej marki??


o, jasne, a nie zażądali likwidacji marki ze skutkiem natychmiastowym? i nie zaoferowali pokrycia kosztów tej operacji?


NIE, NIE ZAŻĄDALI Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Po prostu były bardzo liczne skargi zarówno pasażerów, jak i przedstawicieli Lufthansy. I tak często słyszę przestrogi, by nie latać lotami operowanymi przez EuroLOT, więc dyskusja nad tym, czy standard i marka EuroLOTu są niegorszymi od jej spółki matki, jest bezprzedmiotowa.

Marcinie gdybyś miał do wyboru: lecieć do Gdańska samolotem ELO albo LOT za tę samą cenę, a nieistotna byłaby dla ciebie godzina, założę się że wybrałbyś LOT, i nie wyobrażam sobie, by ktoś inny wybrał inaczej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 11:12, 11 Maj 2006    Temat postu:

A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 11:18, 11 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Docelowo w LOCie widzę Dashe 8Q100, które sprawiłyby może, że można by się było rozwieść z Jet Air...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:30, 11 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Docelowo w LOCie widzę Dashe 8Q100, które sprawiłyby może, że można by się było rozwieść z Jet Air...


super.

a znasz może jakieś wyniki badań.. np. ile % pasażerów zwraca uwagę na markę przewoźnika krajowego?

ja leciałem kiedyś po niemczech i mimo, że byłem zainteresowany już wówczas lotnictwem, nie wiedziałem, czego się spodziewać, czy polecę ausgburg airways czy cityline itd. to są wszystko mity, że komuś się w ogole z czymś eurolot kojarzy.

poza tym jak marka jest słaba, to niekoniecznie trzeba ją likwidować.

zastanawiam się, czy nie lepiej by było, gdybyś odprężył się przy jakiejś grze typu transport tycoon czy coś takiego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 11:33, 11 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
Stoarn napisał:
Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Docelowo w LOCie widzę Dashe 8Q100, które sprawiłyby może, że można by się było rozwieść z Jet Air...


super.

a znasz może jakieś wyniki badań.. np. ile % pasażerów zwraca uwagę na markę przewoźnika krajowego?



Połączenia z Niemiec do Breslau, Warschau und Posen nie są jak na razie domestikami, mimo że są na tym świecie osoby, które chciałyby żeby tak było...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 11:40, 11 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Wiesz, ja tam wolę lecieć pierdolotem niż rozklekotanym ATRem72 - i to pomimo faktu, iż zajmuję większość pirdolotu Wink Jet Air nie wydaje mi się problemem. Uważam natomiast że powinni pomalować te pierdoloty w "normalne" barwy LOTu

ATRy sprawdzają się wyśmienicie, przy takich ilościach operacji i opiniach mechaników jakie słyszałem, uważam, że wymiana powinna polegać na wprowadzeniu nowych... ATRów. Rozumiem, że mówimy o 72kach, no bo 42 są w zasadzie nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 11:48, 11 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Wiesz, ja tam wolę lecieć pierdolotem niż rozklekotanym ATRem72 - i to pomimo faktu, iż zajmuję większość pirdolotu Wink Jet Air nie wydaje mi się problemem. Uważam natomiast że powinni pomalować te pierdoloty w "normalne" barwy LOTu

ATRy sprawdzają się wyśmienicie, przy takich ilościach operacji i opiniach mechaników jakie słyszałem, uważam, że wymiana powinna polegać na wprowadzeniu nowych... ATRów. Rozumiem, że mówimy o 72kach, no bo 42 są w zasadzie nowe.


ATR 42 mają już 12 lat, do najbliższej wymiany się zestarzeją.
I decydując się na nowe ATRy znowu byśmy byli skazani na cudze maluchy-pierdoloty... Poza tym Bombardiery są ekonomiczniejsze, cichsze, wygodniejsze i szybsze (mogłyby zastąpić emby do Rygi, Wiednia, Budapesztu, Kopenhagi i Pragi...). Tylko że droższe Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 11:58, 11 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

ATR 42 mają już 12 lat, do najbliższej wymiany się zestarzeją.
I decydując się na nowe ATRy znowu byśmy byli skazani na cudze maluchy-pierdoloty... Poza tym Bombardiery są ekonomiczniejsze, cichsze, wygodniejsze i szybsze (mogłyby zastąpić emby do Rygi, Wiednia, Budapesztu, Kopenhagi i Pragi...). Tylko że droższe Rolling Eyes

Stoarn a skad Ty chcesz wziac kase na te Twoje rewolucyjne pomysly, masz moze jakąś kopalnie diamentów czy może szyb naftowy i chcesz go przekazać LO?
Łatwo jest mówic co możnaby poprawic,ale jak przychodzi do konkretów to już nie jest tak wesoło. Rzeczywiście w LO są/były plany na temat Bombardierów które mogłyby zastąpic ATR oraz ER45 ale... wszystko rozbija sie o kase a w zasadzie jej brak. LO musiałby wymienic w zasadzie CAŁĄ swoje flote w ciagu 2-3 lat !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golab5




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 12:00, 11 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
ATR 42 mają już 12 lat, do najbliższej wymiany się zestarzeją.
I decydując się na nowe ATRy znowu byśmy byli skazani na cudze maluchy-pierdoloty... Poza tym Bombardiery są ekonomiczniejsze, cichsze, wygodniejsze i szybsze (mogłyby zastąpić emby do Rygi, Wiednia, Budapesztu, Kopenhagi i Pragi...). Tylko że droższe Rolling Eyes


ATR-y 42 mają 10 lat, większym problemem są AT7 dostarczane w latach 1991-1996, ale narazie chyba nie mo co myśleć o wymiane turbopropów, wcześniej jeszcze LO planuje odnowienie floty średniodystansowej...
Co do komfortu podróży AT7 to niestety jest on dość niski i wymaga natychmiastowej poprawy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 12:02, 11 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny napisał:
A zapomnialem dopisac w mojej mini-strategii, ze Jet Air bezwzglednie powienien przestac latac pod marka LOTu. Moga nadal latac ale jako Jet Air a nie jako LOT.


Wiesz, ja tam wolę lecieć pierdolotem niż rozklekotanym ATRem72 - i to pomimo faktu, iż zajmuję większość pirdolotu Wink Jet Air nie wydaje mi się problemem. Uważam natomiast że powinni pomalować te pierdoloty w "normalne" barwy LOTu

ATRy sprawdzają się wyśmienicie, przy takich ilościach operacji i opiniach mechaników jakie słyszałem, uważam, że wymiana powinna polegać na wprowadzeniu nowych... ATRów. Rozumiem, że mówimy o 72kach, no bo 42 są w zasadzie nowe.


I tu sie roznimy bo ja uwazam, ze marka LOT powinna kojarzyc sie jednak z jakoscia a nie z perdolotem. Wiec albo by latali pod marka Jet Air ewentualnie pod marka Eurolot. Absolutnie nie LOT.

Co do AT7 to naturalnie wymagaja wymiany przy czym nie potrzeba az 7. Trasy zagraniczne z lotnisk regionalnych (FRA, MUC czy CDG z KRK) powinny byc obslugiwane przez E70/75.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 12:04, 11 Maj 2006    Temat postu:

golab5 napisał:
Stoarn napisał:
ATR 42 mają już 12 lat, do najbliższej wymiany się zestarzeją.
I decydując się na nowe ATRy znowu byśmy byli skazani na cudze maluchy-pierdoloty... Poza tym Bombardiery są ekonomiczniejsze, cichsze, wygodniejsze i szybsze (mogłyby zastąpić emby do Rygi, Wiednia, Budapesztu, Kopenhagi i Pragi...). Tylko że droższe Rolling Eyes


ATR-y 42 mają 10 lat, większym problemem są AT7 dostarczane w latach 1991-1996, ale narazie chyba nie mo co myśleć o wymiane turbopropów, wcześniej jeszcze LO planuje odnowienie floty średniodystansowej...
Co do komfortu podróży AT7 to niestety jest on dość niski i wymaga natychmiastowej poprawy...
Czy jakoś ostatnio nie wymianiali siedzen w AT7? Bo tak gdzies cos mi sie o uszy obiło... chyba ze będą wymieniane, w kazdym razie coś ma być zrobione w tej materii.
Poki co sa 2 dodatkwe AT4 i problem z odwoływaniem lotów z przyczyn technicznych powinien zostac zmarginalizowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin