Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa strategia LOTu & Centralwings
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 14:55, 10 Maj 2006    Temat postu:

Te ceny w LO to też jakieś nieporozumienie (myślę o art. z GW). Ja przeciętnie płacę za lot europejski jakieś 1000-1400 zł. (bez większej promocji i wyprzedzenia) I samoloty są prawie pełne. Jeśli część osób płaciłaby po 400 zł. to czym byś nadrobił różnice, no bo foteli nie da się ustawić 3 razy gęściej Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 15:00, 10 Maj 2006    Temat postu:

Wlasnie tu jest roznica Witek. Za 1400 zl i wiecej mozna zapelnic E70. Jakby utworzyc nizsza klase to mozna by latac na 737NG/A320 i dopelniac osobami placacymi po 500 zlotych. CASM w 737/320 jest nizszy niz w EMB wiec ogolnie wychodzi to bardziej zyskowne i na dodatek nie oddajemy rynku. Czym nadrobic roznice:
- duza gestosc foteli
- platny serwis
- tylko nierefundowalne bilety
- oplata za zmiane rezerwacji podczas gdy w Plus mozna by za darmo lub znacznie taniej
- nizszy limit bagazu
- itp

Naprawde moznaby jakby sie chcialo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:01, 10 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Cytat:
choć rzeczywiście najkrótszy.

No i to jest właśnie temat przewodni wypracowania "dlaczego mam lecieć LO"...


No właśnie, dlaczego?

Wiesz to, że lot sam w sobie jest krótki to nic nie znaczy. Popatrz na to tak:

Mam być w Xian we wtorek o 11.00.
Lot lata w niedziele i środy, więc niedziela - cały dzień w plecy, choć cazły lot trwa tylko 8 h
Finn leci codziennie, więc lecę w poniedziałek, jestem o 6.00 rano we wtorek (cala podróż trwa 12 h) Wsiadam o 8.00 ma samolot do Xian i na 11 jestem

A więc kluczowe znaczenie - pozwolę sobie na określenioe: "dla pasażera biznesowego" - ma SIATKA

To jest też powód dla którego nigdy nie udaje mi się polecieć nigdzie tanimi liniami, bo jak muszę być we wtorek to oni zawsze latają w niedzielę i środę Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 15:02, 10 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Nie rozumie dlaczego bilety LO mialbybyc tansze zwlaszcza ze latem LF jest bliski 100%? To wbrew logice i ekonomii. Jak masz za duzo kasy to mozesz sie podzielic, chetnie przyjme male conieco,ale zdaje sie ze LO nie narzeka na nadmiar pieniedzy.
Wole aby latały mniejsze samoloty i czesciej niz wieksze a rzadziej.


Każdy by chyba tak wolał, tylko że na razie nasze loty nie są ani często, ani dużymi maszynami operowane.
Permanentne 100 % na transatlantykach jest tylko w lato - naprawdę w zimie dużo więcej dochodu przyniósłby lot do Pekinu czy Szanghaju niż 767 stojący w hangarze (bo nawet jeśli jedna maszyna lata wynajęta, to wciąż w martwym sezonie hangar niepusty). No ale w końcu Lufthansie podgryzać nicht gestattet...
W gazetowej strategii jest poważna wada - Grupa LOT w ogóle nie bierze pod uwagę turystów... Bo Centralwings ma wozić do pracy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:06, 10 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
A więc kluczowe znaczenie - pozwolę sobie na określenioe: "dla pasażera biznesowego" - ma SIATKA

A to już akurat się przewinęło w innych wątkach, że tworzenie połączenia 2x w tygodniu nie ma sensu. Pominąłem to jako oczywiste. Dlatego zresztą napisałem wcześniej, że LO nie ma tej trasy czym obsłużyć bo do tego trzeba na stałe oddelegować benka.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:09, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Wlasnie tu jest roznica Witek. Za 1400 zl i wiecej mozna zapelnic E70. Jakby utworzyc nizsza klase to mozna by latac na 737NG/A320 i dopelniac osobami placacymi po 500 zlotych. CASM w 737/320 jest nizszy niz w EMB wiec ogolnie wychodzi to bardziej zyskowne i na dodatek nie oddajemy rynku. Czym nadrobic roznice:
- duza gestosc foteli
- platny serwis
- tylko nierefundowalne bilety
- oplata za zmiane rezerwacji podczas gdy w Plus mozna by za darmo lub znacznie taniej
- nizszy limit bagazu
- itp

Naprawde moznaby jakby sie chcialo.


Danny. Wszystko się zgadza, ale w czasie całego wywodu - mówiąc matematycznie, zmieniłeś mianownik Laughing Bo różnica w CENIE (rozumianej jako cena zakupu, leasingo, paliwa, obsługi, członków załogi itd) samolotu na 150 osób od samolotu na 70 osób NIE DA SIĘ POKRYĆ przychodami z paxów po 500 zł. Tak mi się wydaje.

A i jeszcze jedno - bo ten pomysł jest nurtujący - czy nie uważasz, że jakby zrobić taki numer to to co nazywamy sobie umownie upper latałoby puste. Ja te 1400 płacę nie za Financial Timesa i kanapkę tylko za SIATKĘ. Jakbyś wprowadził w życie tę koncepcję to pewnie byś stracił paxa za 1400 a zyskał paxa za 500


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:09, 10 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
A to już akurat się przewinęło w innych wątkach, że tworzenie połączenia 2x w tygodniu nie ma sensu. Pominąłem to jako oczywiste. Dlatego zresztą napisałem wcześniej, że LO nie ma tej trasy czym obsłużyć bo do tego trzeba na stałe oddelegować benka.

Raczej 2 benki a jeszcze pasuje znalezc czas aby je od czasu do czasu reperowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 15:11, 10 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Cytat:
A więc kluczowe znaczenie - pozwolę sobie na określenioe: "dla pasażera biznesowego" - ma SIATKA

A to już akurat się przewinęło w innych wątkach, że tworzenie połączenia 2x w tygodniu nie ma sensu. Pominąłem to jako oczywiste. Dlatego zresztą napisałem wcześniej, że LO nie ma tej trasy czym obsłużyć bo do tego trzeba na stałe oddelegować benka.


2 benki?
3 klasy sprawdzają się świetnie w Estonian Air, SAS, SAS Braathens... Po prostu w Economy Plus bilety są zwracalne, są większe limity na bagaż... Nie wymaga to tworzenia trzeciej specjalnej zony w samolocie...
Jakie szczęście że mam w Helsinkach kogoś, kto uprzyjemnia mi wielogodzinne stopovery...
Rozumiem że jak już LOT zrobi swoje azjatyckie entree to nie 2 razy w tygodniu?? Czy naprawdę do Pekinu jest tak mały ruch?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stoarn dnia Śro 15:15, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 15:14, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny napisał:
Wlasnie tu jest roznica Witek. Za 1400 zl i wiecej mozna zapelnic E70. Jakby utworzyc nizsza klase to mozna by latac na 737NG/A320 i dopelniac osobami placacymi po 500 zlotych. CASM w 737/320 jest nizszy niz w EMB wiec ogolnie wychodzi to bardziej zyskowne i na dodatek nie oddajemy rynku. Czym nadrobic roznice:
- duza gestosc foteli
- platny serwis
- tylko nierefundowalne bilety
- oplata za zmiane rezerwacji podczas gdy w Plus mozna by za darmo lub znacznie taniej
- nizszy limit bagazu
- itp

Naprawde moznaby jakby sie chcialo.


Danny. Wszystko się zgadza, ale w czasie całego wywodu - mówiąc matematycznie, zmieniłeś mianownik Laughing Bo różnica w CENIE (rozumianej jako cena zakupu, leasingo, paliwa, obsługi, członków załogi itd) samolotu na 150 osób od samolotu na 70 osób NIE DA SIĘ POKRYĆ przychodami z paxów po 500 zł. Tak mi się wydaje.

A i jeszcze jedno - bo ten pomysł jest nurtujący - czy nie uważasz, że jakby zrobić taki numer to to co nazywamy sobie umownie upper latałoby puste. Ja te 1400 płacę nie za Financial Timesa i kanapkę tylko za SIATKĘ. Jakbyś wprowadził w życie tę koncepcję to pewnie byś stracił paxa za 1400 a zyskał paxa za 500


Nie mam teraz linka ale jak znajde to podam ale raczej nikt nie kwestionuje ze CASM czyli koszt na milo - pasazera jest nizszy w samolotach 737/320 niz w Emraerach. Co do kosztow zalogi to oczysicie konieczna jest racjonalizacja ilosci FA czyli 1 stewka na 50 pax.

Co do punktu 2 to nie koniecznie. Przeciez LOT wozi zamoznych biznesmenow Wink
A na powaznie - miejsca w klasie budget przeciez nie bylyby nielimitowane. Doswiadczenia low costow pokazuja ze tanie bilety sprzedaja sie szybko. Podrozujac w interesach pewnie nie bukujesz 5 miesiacy przed wylotem a tydzien lub dwa wiec najprawdopodobniej nadal placilbys 1400zl. Poza tym zalezy to tez od polityki Twojego pracodawcy - znam wiele firm ktore pozwalaja na podroz w lepszym standardzie ale nie koniecznie az tak drogo jak w biznes.

Ja nie mowie, ze ta koncepcja to 100% gwarancja na zbawienie. Ale jestem przekonany, ze strategia dalszego trwania bez zmian jest zla. Jedyna zmiana o jakies uslyszelismy to likwidacja lotow C0 do Mediolanu (w tym z WRO) po to zeby LOT mogl z Alitalia postawic ceny zaporowe i kasowac po kilka tysiecy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Śro 15:23, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:21, 10 Maj 2006    Temat postu:

No nie wiem. Wydaje mi się, że realizacja tej koncepcji z jednej strony jest dyskusyjna co do efektów, z drugiej wymaga rewolucji sprzętowej. No a poza tym to już dzisiaj coś takiego przecież jest że w ramach jednej ekonomicznej mamy bilety różnych klas Y, W, H i jakieś tam jeszcze inne magiczne, które właśnie różnią się ceną i stopniem zwracalności oraz czasem zakupu. No to w zasadzie o co chodzi Question

Może wystarczy zwiększyć przedziały cenowe w obecnych taryfach - no ale to też się dzieje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:23, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
A na powaznie - miejsca w klasie budget przeciez nie bylyby nielimitowane. Doswiadczenia low costow pokazuja ze tanie bilety sprzedaja sie szybko. Podrozujac w interesach pewnie nie bukujesz 5 miesiacy przed wylotem a tydzien lub dwa wiec najprawdopodobniej nadal placilbys 1400zl. Poza tym zalezy od od polityki pracodawcy - znam wiele firm ktore pozwalaja na podroz w lepszym standardzie ale nie koniecznie az tak drogo jak w biznes.

Ale czy aby przyciagnac pasazerow niska cena nie wystarzcy zrobic promocji w stylu krajówki? Tam tez jest czesc miejsc w niskiej cenie,ale nie sadze ze gdyby Witek musial w interesach leciec z Waw do Szczecina i dowiedzialby sie o tym 2 dni wczesniej to zaplacilby 114zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 15:26, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No nie wiem. Wydaje mi się, że realizacja tej koncepcji z jednej strony jest dyskusyjna co do efektów, z drugiej wymaga rewolucji sprzętowej. No a poza tym to już dzisiaj coś takiego przecież jest że w ramach jednej ekonomicznej mamy bilety różnych klas Y, W, H i jakieś tam jeszcze inne magiczne, które właśnie różnią się ceną i stopniem zwracalności oraz czasem zakupu. No to w zasadzie o co chodzi Question


Ta ekonomiczna o najniższej cenie ma te same limity bagażu i serwis pokładowy i jest mimo wszystko zwracalna - ucentralwingsowienie jej pod względem:
-niezbieralności mil
-mniejszych limitów bagażu
-braku darmowego jedzenia
-niezwracalności biletu
-niedopuszczalności tranzytów
sprawiłoby, że ceny poszłyby w dół i większy samolot zapełnił... Dokładnie o koncept SNOWFLAKE mi chodzi - i oczywiście nie byłaby dostępna na wszystkich trasach...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stoarn dnia Śro 15:28, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 15:27, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No nie wiem. Wydaje mi się, że realizacja tej koncepcji z jednej strony jest dyskusyjna co do efektów, z drugiej wymaga rewolucji sprzętowej.
Pamietaj, ze zakladam likwidacje C0 wiec te benki trafilyby spowrotem do LO. I to jest cos na poczatek. A zamowienie na samolot klasy 737 i tak jest planowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:36, 10 Maj 2006    Temat postu:

No dobra, ale czym ta koncepcja różni się od tego co jest. Przebudową kabiny pasażerskiej. Bo cała reszta już jest: zróżnicowanie cen biletów itd. A no i jeszcze tym, że wózek by się w pewnym momencie zatrzymywał. Coś takiego było w Austrianie. Jak leciałem ze 2 lata temu do Kosowa przez Wiedeń to leciał ze mną na odcinku do Wiednia przypadkowo znajomy, który miał miejsce obok i który nie dostał jedzenia. Sprawa była dość draczna, bo to Austriak i do tego człowiek dość majętny. No więc ja zajadałem a on patrzył. Ale chyba już od tego odeszli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:39, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Witek Z napisał:
No nie wiem. Wydaje mi się, że realizacja tej koncepcji z jednej strony jest dyskusyjna co do efektów, z drugiej wymaga rewolucji sprzętowej.
Pamietaj, ze zakladam likwidacje C0 wiec te benki trafilyby spowrotem do LO. I to jest cos na poczatek. A zamowienie na samolot klasy 737 i tak jest planowane.

A masz jakis pomysl nie zakladający C0?
Jesli chodzi o B737 to z nimi jest taki problem ze obecne umowy leasingowe wygasaja gdzies ok polowy 2007 r. GECAS zaproponowal kolejna umowe ale az na 5 lat i jesli szybko nie zostanie podjeta decyzja co do nastepcow (choc i tak jest juz za pozno aby miec nowe maszyny w przyszlym roku z wyj E90/95) to mozemy zostac bez maszyn sredniodystansowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin