Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa strategia LOTu & Centralwings
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:43, 10 Maj 2006    Temat postu:

Myślę, że nie "jakość" naszych 767 a raczej ich ilość stanowi problem. Gdyby zaoferować połączenie WAW - daleki wschód na przyzwoitą cenę to i komfort benków stanie się do zaakceptowania. W końcu w takiej maszynie klasa biznes stanowi tylko małą część paxów i reszta już tak nie wybrzydza. Pytanie tylko skąd LOT ma wytrzasnąć wolne maszyny??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:43, 10 Maj 2006    Temat postu:

Jeżeli LOT chce zarabiać na klientach zamożniejszych to powinien podwyższyć standard ich obsługi tak, aby zdobywać i utrzymywać tych klientów.

Ogólnie tą strategię można określić mianem "grzecznej". Latamy tam gdzie lataliśmy dotychczas i postarajmy się zmaksymalizować dochody z tego co mamy. Dojdzie Waszyngton. A w zimie samoloty zapewne będą znowu wypożyczane.

Tanie linie będą miały się dobrze, a LOT będzie nadal tracić udział w rynku. Niektórzy klienci będą z powodzeniem korzystać z tranzytów na wiele kierunków oferowanych pzez inne linie. Hmmmm, dla LOTu to niekoniecznie dobre rozwiązanie.\, choć pewnie Centralwings będzie miał spory LF.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 13:46, 10 Maj 2006    Temat postu:

Zapominasz o niezliczonych problemach technicznych z 767 ktore powodowaly nawet dwudniowe opoznienia zeszlego lata a ktorych modernicacja kabiny by nie rozwiazala. A330 to samolot o najnizszym CASM sposrod obecnie latajacych (nie liczac A380 ale on nie lata jeszcze z paxami) wiec pozwolilby tez znacznie obnizyc koszty (zwlaszcza paliwa) w stosunku do 767. Pozwolilby na zaoferowanie produktu na swiatowym poziomie z nowoczenym wystronem i IFE no i na jakis rozwoj.

Przy czym jak mowilem - to byla opcja 2 lata temu ktora przespano. Teraz mamy zamowione 787 i musimy na nie czekac. A do tego czasu rynki wchodnie beda juz nasycone calkowicie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 13:55, 10 Maj 2006    Temat postu:

No niestety, z każdym miesiącem nielatania do Azji LOT traci nie tylko zyski, które by na pewno były, ale i mozliwość głebszego zagnieżdżenia się na tamtych rynkach. Myślę, że za dwa lata tragedii nie będzie jeśli tam LOT zacznie latać, jeśli zacznie, ale każda zwłoka w lataniu na wschód (Chiny, Indie myslę, że i Wietnam, choć może to niektórych zdziwić) to po prostu przesypianie koniunktury i strata kawałeczka rynku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 14:03, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zapominasz o niezliczonych problemach technicznych z 767 ktore powodowaly nawet dwudniowe opoznienia zeszlego lata a ktorych modernicacja kabiny by nie rozwiazala.

Problem dotyczy w głównej mierze -PE, który został okrzyknięty największym trupem w historii LO.
Danny, wszyscy wiemy ze jesteś wielkim fanem Airbusa,ale co by nam dał wybór maszyny która być moze nie powstanie(A350)? Mielibyśmy moze w przyszlym roku A330 i.... ? Czy uważasz że byłoby ich wiecej niż obecnie B767, bo tylko w takim wypadku można myśleć o lataniu na wschód. I kogo chcesz wozić? Ilu w rzeczywistości byłoby pełnopłatnych pasażerów?
No i jeszcze jedna sprawa. Gdzie Ty chcesz odprawiać tych pasażerów, bo chyba nie na Okęciu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 14:13, 10 Maj 2006    Temat postu:

Problem dotyczy nie tylko PE (choc ten rzeczywiscie jest najgorszy).

Nie chodzi tu o to co kto lubi tylko co mozna bylo kupic 2 lata temu i latac tym juz dzisiaj!

Jak rozumiem Ty popierasz "strategie" dryfowania czyli dalszego istnienia bez zmian, drogich biletow, coraz mniejszych samolotow i tracenia pasazerow na rzecz innych linii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:20, 10 Maj 2006    Temat postu:

czy możecie przestac znowu z tematem A czy B.
Poza tym gdzie tu widać nową strategię. Na bazie kilku wypowiedzi ktoś stworzył artykuł w GW.
Nikt z LO nie ogłaszał nowej strategii, prezes jeszcze się nie zadomowił, wybór vice został znowu odsuniety w czasie..... Chyba jeszcze niestety poczekamy na nową strategię.....

A to, że w tym roku nie będzie połaczenia do Chin to było już powiedziane na początku roku.....
Jakby wprowadzono połaczenie do WAS to bylby nieźle, bo rzeczywiście współpraca z UA daje efekty i jak podniesie sie jakość servisu to na atlantyku mogą byc niezłe wyniki.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:24, 10 Maj 2006    Temat postu: Re: Nowa strategia LOTu & Centralwings

STYRO napisał:
emelyn napisał:

LOT chce by Centralwings będzie rozwijał przewozy zwłaszcza z lotnisk regionalnych, takich jak Katowice lub Kraków, bo stamtąd najwięcej osób lata do pracy. Warszawa nie sprzyja rozkwitowi Centralwings z powodu niskiego bezrobocia.


Czyli jest jakas mozliwosc, ze wejdzie do Rzeszowa? Bardzo by mi to odpowiadalo, zwlaszcza jesli uruchomi polaczenie do Madrytu lub nawet do jakiegos miasta w Andaluzji. Jak miloby bylo wyladowac w RZE Wink


nie liczyłbym na RZE, tam jest naprawdę mały potencjał na europie ( poza LON) nawet DUB raczej nie ma szans....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 14:30, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Nie chodzi tu o to co kto lubi tylko co mozna bylo kupic 2 lata temu i latac tym juz dzisiaj!

Ale po co mielismy kupic 2 lata temu samolot ktory za 2 lata bedzie baaaardzo nieekonomiczny. Sam mi w ktoryms z tematow zwrociles uwage ze samolotow nie kupuje sie na 5 lat tylko na 15.

Danny napisał:

Jak rozumiem Ty popierasz "strategie" dryfowania czyli dalszego istnienia bez zmian, drogich biletow, coraz mniejszych samolotow i tracenia pasazerow na rzecz innych linii?

Nie rozumie dlaczego bilety LO mialbybyc tansze zwlaszcza ze latem LF jest bliski 100%? To wbrew logice i ekonomii. Jak masz za duzo kasy to mozesz sie podzielic, chetnie przyjme male conieco,ale zdaje sie ze LO nie narzeka na nadmiar pieniedzy.
Wole aby latały mniejsze samoloty i czesciej niz wieksze a rzadziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:31, 10 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Powinna bazowac na samolocie klasy 737/320 podzielonym na trzy kabiny: Business, Economy Plus i Economy Budget w ktorej oferowano by nizsze ceny - a wiec nie tylko dla najzamozniejszych. Do tego rozbudowa floty long-haul do okolo 10 maszyn i 3 kierunki daleko wschodnie (choc przyznaje ze jest juz praktycznie za pozno - okazje wejscia na te rynki przespano). E-70 jako samolot wspomagajacy i wykonujacy rejsy z lotnisk regionalnych. Eliminacja E-145. Likwidacja C0.


Danny, czy masz jakieś analizy na Twoją teorię. Czy liczyłeś ile trzeba by zainwestować w Twoj plan i skąd na to kasa.
Jak jesteś w stanie to wierygodnie zaprezentować to 9czerwca w Rzeczypospolitej było ogłoszenie, jest rozpoczęte postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska Członków Zarządu ds. finansowo-ekonomicznych, handlowych oraz operacyjno-technicznych. Masz czas do 22 maja. Inni chetni, majacy skuteczne pomysły na LO też mile widziani Cool Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:41, 10 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
Przy okazji- czy LJU też zawieszona?

Na razie lata JP od 01jun ma wrócić LO

Cytat:
Tanie linie będą miały się dobrze, a LOT będzie nadal tracić udział w rynku.

Jeśli ktoś myśli, że LO będzie utrzymywał udziały w rynku polskim to sie grubo myli. I kto sie ze mną nie zgadza ten nie ma racji Laughing Laughing

Rynek w ubiegłym roku wzrósł o 30% w tym może być podobnie, jak LO będzie rósł o 10% rocznie to max i będzie to już bardzo bardzo dobry wynik. Wiec naturalną rzeczą będzie utrata udziału w rynku, i bardzo dobrze, po co LO ma mieć 50%.... taki układ był chory i niech nigdy żaden przewoźnik nie ma takiego udziału w rynku polskim. Przynajmniej to jest moje życzenie......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 14:44, 10 Maj 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Danny napisał:
Gabec napisał:
Danny napisał:
Czyli rozwoju nie bedzie a LOT skupi sie na tych trasach gdzie jeszcze mozna doic pasazerow po kilka tydsiecy za bilet. To chyba nie jest "nowa" strategia. To widzimy od lat.

A jak wg Ciebei powinna wygladac strategia LO i czym niby mialabybyc realizowana?


Powinna bazowac na samolocie klasy 737/320 podzielonym na trzy kabiny: Business, Economy Plus i Economy Budget w ktorej oferowano by nizsze ceny - a wiec nie tylko dla najzamozniejszych. Do tego rozbudowa floty long-haul do okolo 10 maszyn i 3 kierunki daleko wschodnie (choc przyznaje ze jest juz praktycznie za pozno - okazje wejscia na te rynki przespano). E-70 jako samolot wspomagajacy i wykonujacy rejsy z lotnisk regionalnych. Eliminacja E-145. Likwidacja C0.


Danny, czy masz jakieś analizy na Twoją teorię. Czy liczyłeś ile trzeba by zainwestować w Twoj plan i skąd na to kasa.
Jak jesteś w stanie to wierygodnie zaprezentować to 9czerwca w Rzeczypospolitej było ogłoszenie, jest rozpoczęte postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska Członków Zarządu ds. finansowo-ekonomicznych, handlowych oraz operacyjno-technicznych. Masz czas do 22 maja. Inni chetni, majacy skuteczne pomysły na LO też mile widziani Cool Cool
Jeszcze jestem za mlody - nie mialbym szans Wink W dodatku Jarek z Kaczynskich nie jest moim wujkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 14:47, 10 Maj 2006    Temat postu:

1. Pomysł upper economy w szorthulach jest "rewolucyjny". Nie wiem kto by płacił za większy space na locie do Paryża. Jak mi płaci kontahent to lecę biznesem, jak nie to ekonomikiem. Upper może mieć sens na locie do Nowej Zelandii Laughing
1A. Strategiia oparta na 320/737 chyba wychodzi bokiem CSA, więc nie wiem czemu mielibyśmy powtarzać ich błędy.
2. "Na pewno byłyby zyski z lotów do Chin" Shocked
a) skąd ta pewność?
b) co byłoby bardziej zyskowne nowe Stany, czy Chiny?
3. "Jakby LOT latał tanio do Chin to by i stare Benki przeszły" Laughing A co to jest "tanio" ja za ostatni lot do Pekinu zapłaciłem... 1900 zł. ze WSZYSKIMI OPŁATAMI I to z międzylądowaniem "po drodze". A i benek był nie gorszy niż nasz, i obsługa też pewnie lepsza. Jak pogodzicie punkt 2 z 3 to przyznam wam Nobla w dziedzinie ekonomii.
4. Rozpoczynanie lotów na Wschód na rupieciach, których w dodatku jest zbyt mało, żeby obsłużyć USA byłoby skrajnym działaniem na niekorzyść spółki Rolling Eyes W lotach do USA i standard wystarcza (pamiętacie "Baby z Podhala) i ceny można kształtować dość dowolnie (bo rzeczone Baby nie polecą raczej przez AMS, CDG, LHR). Poza tym na lotach do USA mamy znaczący wskaźnik ruchu naturalnego. Tak się składa, że akurat byłem w Chinach kilka razy w interesach i:
a) nie widzę szans na zapełnienie samolotów
b) nie widzę tłumu Polaków (np.na największych azjatyckich targach)
c) nie wiem czemu miałbym wybrać LOT, jeśliby już latał. W 1995 byłem LOTem i był to najmniej komfortowy lot, choć rzeczywiście najkrótszy.

To co napisali moim zdaniem trzyma się kupy, choć rzeczywiście wielka odwaga z tego nie bije - i może dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 14:51, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
1. Pomysł upper economy w szorthulach jest "rewolucyjny". Nie wiem kto by płacił za większy space na locie do Paryża..


Nie jest taki reqolucyjny - robi to np United. W dodatku ten Eco Plus w LO to bylaby mniej wiecej obecna economy, przy obecnych (nie niskich przeciez) cenach. Wcale nie byloby wiecej miejsca niz obecnie ale wiecej niz w klasie budget.

Nowoscia byloby wprowadzenie taniej kabiny z gestym ustawienie foteli i platnym serwisem i nizszymi cenami.

Strategia CSA wcale prze przynosi gorszych wynikow niz lotowska poza tym znacznie rozni sie od tej ktora przedstawilem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Śro 14:55, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:53, 10 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
choć rzeczywiście najkrótszy.

No i to jest właśnie temat przewodni wypracowania "dlaczego mam lecieć LO"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin