Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT sprzeda swoje tanie linie?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:38, 30 Lis 2006    Temat postu: LOT sprzeda swoje tanie linie?

Centralwings ma kłopoty
2006-11-30 09:50 Aktualizacja: 2006-11-30 10:53
LOT sprzeda swoje tanie linie?

Nasz narodowy przewoźnik ma nie lada kłopoty z finansami. Szefostwo LOT oszczędza jak się da. A jeśli to nie pomoże, zastanowią się nad sprzedażą swoich tanich linii - zależnej spółki Centralwings.


Na biurko prezesa LOT wylądowało pismo, w którym rozpisano cztery możliwe scenariusze dalszego funkcjonowania taniej linii. Są różne. Najjaśniejszy zakłada rozwój tanich LOT-owskich linii. Szefowie mogą też przemyśleć połączenie Centralwings z innym tanim przewoźnikiem, albo włączenie ich do LOT. Najczarniejszy scenariusz to całkowita sprzedaż spółki.

Główny powód niezadowolenia to oczywiście finanse. Bo LOT musiałby dołożyć do utrzymania Centralwings na rynku, a na to podobno pieniędzy nie ma.

Zarząd LOT zastanawia się teraz poważnie, który z tych wariantów wybrać. Ale, jak twierdzą eksperci od rynków lotniczych, nasz narodowy przewoźnik powinien zapomnieć o pieniądzach, jakie do tej pory włożył w swoje tanie linie i jak najszybciej wycofać się z tego projektu - pisze "Puls Biznesu". Ich zdaniem jedyny ratunek dla LOT, to mocniejsze zaangażowanie w rynek czarterowy, czyli wynajem samolotów, który rozwija się bardzo dynamicznie i może podreperować finanse naszego przewoźnika.

DZIENNIK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekorlo




Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPGD

PostWysłany: Czw 12:52, 30 Lis 2006    Temat postu:

czytałem dziś cały artukuł w Pulsie Biznesu o Centrawings - cała strona rozważań o przyszłości linii. Scenariusze wcale nie są tak pesymistyczne jak w przytoczonym powyżej fragmencie. Najbardziej zaciekawił mnie fragment mówiący o wartości Centralwings (300 mln zł), a dotychczasowe nakłady inwestycyjne to 168 mln zł. Pytanie oczwywiście czy ktoś zapłaciłby 300 mln zł
Drugą ważną kwestią są pieniądze jakie Centralwings płaci LOT - w roku 2005 za leasing samolotów, utrzymanie, usługi IT, wynajem powierzchni, katering, załogi ... Centralwings przekazał na rzecz PLL LOT 72 mln zł, a przez 9 miesięcy tego roku już 90 mln zł.

Polecam cały artykuł, może ktoś znajdzie wersję online


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:10, 30 Lis 2006    Temat postu:

Za pośrednictwem [link widoczny dla zalogowanych], jeśli o tym samym tekście mówimy. Zastanawia mnie możliwość B - "Szefowie mogą też przemyśleć połączenie Centralwings z innym tanim przewoźnikiem" - z nam bliskich właściwie tylko albo Wizz, albo Sky, chyba żaden z nich nie wchodzi w rachubę, albo też Idea Germanwings (kto wie?) Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tonej




Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:23, 30 Lis 2006    Temat postu:

i taki sam koniec Co jak innych tanich lini narodowych przewoznikow, aha za wyjatkiem Germanwings xD
ale moze "uratuja" spolke bo jest to "fajna" linia !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CR9




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Czw 16:48, 30 Lis 2006    Temat postu:

Lot powinien otworzyć wiecej takich spółek !!!
Jezeli straty sa na poziomie 60 mln a lot dostał za samoloty i IT .. 90mln to praktycznie sa do przodu. Znajac życie można by te usługi kupic duzo taniej a tak samolty lataja zamiast stać (sprzedać ich podobno nie mozna a LO ledwo napełnia EMB na reasach w Europie).
Konkurowanie z Lotem to następna bzdura. Na życzenie LO zlikwidowano MXP z WRO i WAW i ... teraz lata FR i Norwegian. Zwiazkowcą z LO pomyliły sie epoki i zpomnieli że mamy otwarte niebo.
To samo dotyczy kupowania przez Germanwings-jak bedą chcieli latać WAW LGW to... sobie sami polecą. Ale 4U realizuje przede wszystkim politykę wycinania konkurencji w Niemczech (załatwili HLX) i podcinania FR (na zyczenie udziałowców).
Pewnym rozwiazaniem byłoby sprzedanie firmy prywatnym inwestorom (może konsolidacja z Fisherem) bo marka juz troche okrzepła na rynku i faktycznie szkoda kasy wydanej na promocje ale wtedy... żegnajcie ciepłe posadki i słuzbowe Toyoty Avensis


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 17:09, 01 Gru 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Za pośrednictwem [link widoczny dla zalogowanych], jeśli o tym samym tekście mówimy. Zastanawia mnie możliwość B - "Szefowie mogą też przemyśleć połączenie Centralwings z innym tanim przewoźnikiem" - z nam bliskich właściwie tylko albo Wizz, albo Sky, chyba żaden z nich nie wchodzi w rachubę, albo też Idea Germanwings (kto wie?) Rolling Eyes


Norwegian chyba by się najbardziej nadawał do tego (żeby Norwegian kupił Centralwingsa i wcielił do niego kilka samolotów, które są zbazowane w WAWie, coś podobnego do tandemu FlyMe-FlyLAL). Takie gdybanko. Albo druga opcja to LOT wchłania Centralwingsa z powrotem, likwiduje kilka ex-Centralwingsowych tras typu Lille, a dzięki temu zwiększa częstotliwości (Londyn do 5, Rzym do 2 etc...), a na niektóre Embraerowe trasy wpuszcza większe samoloty zamiast (Dublin, Manchester)... I wywala won wszystkie 9 ołówków, bo to już kosztogenny przerzytek... I oczywiście zminenia politykę taryfową. Większe samoloty, więcej tanich miejsc. SWISS jednak potrafi przynosić zyski, mimo że lata większymi samolotami a tanio...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 17:48, 01 Gru 2006    Temat postu:

To co mowisz Stoarn ma sens. Martwi mnie jednak to, ze po wcieleniu C0 do LO (jezeli takowe nastapi) pierwsze do likwidacji nie pojda Toyoty Avensis, tylko ... lokalne polaczenia, typu GDN-DUB, czy GDN-EDI. Bo LO bedzie chcial to wszystko przez swoja centrale w WAW przepuszczac. I wtedy wiele osob straci, zas najbardziej zyskaja linie typu Wizz czy FR, bo rynek nie lubi prozni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 18:03, 01 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:


Norwegian chyba by się najbardziej nadawał do tego (żeby Norwegian kupił Centralwingsa i wcielił do niego kilka samolotów, które są zbazowane w WAWie, coś podobnego do tandemu FlyMe-FlyLAL). Takie gdybanko. Albo druga opcja to LOT wchłania Centralwingsa z powrotem, likwiduje kilka ex-Centralwingsowych tras typu Lille, a dzięki temu zwiększa częstotliwości (Londyn do 5, Rzym do 2 etc...), a na niektóre Embraerowe trasy wpuszcza większe samoloty zamiast (Dublin, Manchester)... I wywala won wszystkie 9 ołówków, bo to już kosztogenny przerzytek... I oczywiście zminenia politykę taryfową. Większe samoloty, więcej tanich miejsc. SWISS jednak potrafi przynosić zyski, mimo że lata większymi samolotami a tanio...


Trzecia opcja: Ryanair wykupuje bankrutujące Centralwings i likwiduje je. Boeingi zaś wracają tam, skąd przyszły, czyli do LOTu - po raz kolejny udowadniając, że tradycyjni przewoźnicy powinni zajmować się konkurencją z low-costami we własnym zakresie, nie zaś tworząc sztuczną konkurencje (vide Go!, Buzz i Song).

Spotter napisał:
Martwi mnie jednak to, ze po wcieleniu C0 do LO (jezeli takowe nastapi) pierwsze do likwidacji nie pojda Toyoty Avensis, tylko ... lokalne polaczenia, typu GDN-DUB, czy GDN-EDI. Bo LO bedzie chcial to wszystko przez swoja centrale w WAW przepuszczac.


Rynek nie znosi pustki. Jeśli popyt na te trasy istnieje, na miejsce Centralwings wejdzie Ryanair lub W!zz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 18:09, 01 Gru 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
To co mowisz Stoarn ma sens. Martwi mnie jednak to, ze po wcieleniu C0 do LO (jezeli takowe nastapi) pierwsze do likwidacji nie pojda Toyoty Avensis, tylko ... lokalne polaczenia, typu GDN-DUB, czy GDN-EDI. Bo LO bedzie chcial to wszystko przez swoja centrale w WAW przepuszczac. I wtedy wiele osob straci, zas najbardziej zyskaja linie typu Wizz czy FR, bo rynek nie lubi prozni.


LOT już się zorientował, że kierunki wyspowe i większe stolice mają sens z regionalnych. Problem w tym, że nie ma odpowiedniej floty (za mało 737/320, za dużo ołówków) i w tym, że Central jeszcze istnieje. Pod nóż powinno iść chyba tylko Lille, poza tym Wrocław i Katowice-nie-Wyspy powinni oddać konkurencji, za to skupić się na Poznaniu-Europa, Krakowie-Europa, Rzeszowie-Włochy i Szczecinie-Wyspy i Gdańsku-Wyspy. Przestać latać na Stansted i Ciampino. Do Lizbony czymś mniejszym, za to z dobrodziejstwem możliwych transferów... I jak najszybciej większe 737 wymienić, bo teraz tam jest 5 konfiguracji siedzień, co nie upraszcza sprawy (MC i MD 145, ME 150, LA, LD, LE i LG 147, LF 162, LI 168...). I coś bez czego LOT nigdy nie stworzy w WAWie porządnego hubu - drugi lot dziennie do wszystkich stolic na Wschód do WAW w miarę możliwości. Owocem braku tego jest kuriozalny i nieprzyjazny oczom rozkład transatlantycki - co tydzień inaczej, w każdy niemal dzień o innej godzinie. Pasażerowi podróży planować się odechciewa jak coś takiego widzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 20:28, 01 Gru 2006    Temat postu:

Coz, co do tego, ze z Gdanska powinno sie robic ekspancje na wyspy to sie nie zgodze. Juz dosyc mamy tam polaczen. Moim zdaniem wystarczy, podobnie do niemiec. Teraz pzrewoznicy powinni sie zainteresowac lataniem z Gdanska do krajow polodniowych. Moze nie na taka skale, jak na wyspy, ale powinny byc jakies polaczenia. Wbrew temu co sie mowi, w Gdansku jest dosyc pokazny potencjal, co widac po kazdym wprowadzonym nowym polaczeniu.

Uwazam, ze C0 powinien zostac zlikwidowany i maszyny z powrotem wcielone do LO. Tylko ze LO powinno pojsc tropem ekspansji i dalej rozwiajc kierunki regionalne, ofrujac (jak juz ktos wspomnial) spora liczbe tanich miejsc, by pasazerowie dotychczas latajacy C0 mogli spokojnie sie przesiasc na LO i nie pozbywajac sie swojego majatku. Ludzie chca latac i beda latac. To widac po tym, co sie wydarzlo w Polsce w przeciagu ostatnich dwoch lat. A teraz juz sa przyzwyczajeni.

Takze konkluzja jest taka, ze Lo musi zostac 100% sprywatyzowany (co niestety za rzadow Braci Kaczyńskich nie nastapi) i musi pojsc na czysty zysk poprzez ekspansje i walke o pasazera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 20:40, 01 Gru 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Coz, co do tego, ze z Gdanska powinno sie robic ekspancje na wyspy to sie nie zgodze. Juz dosyc mamy tam polaczen. Moim zdaniem wystarczy, podobnie do niemiec.


Kierunki do UK i IRL w dalszym ciagu maja powodzenie.
Widac to np po Krakowie gdzie mimo ogromnego nasycenia powstaja caly czas nowe polaczenia do innych miast czy zwieksza sie ilosc lotow.
Dodatkowym plusem na linii jest to ze kurs funta jest bardzo atrakcyjny w stosunku do Euro.

Co do niemiec to juz nie jest to takie proste.
Nawet potentaci tacy jak GermanWings czy EasyJet (Centralwings takze) maja z nimi problem by na nich zarobic.
To juz zupelnie juz rynek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slotnik




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:46, 01 Gru 2006    Temat postu:

I jak najszybciej większe 737 wymienić, bo teraz tam jest 5 konfiguracji siedzień, co nie upraszcza sprawy (MC i MD 145, ME 150, LA, LD, LE i LG 147, LF 162, LI 168...).

Jak nie wiesz jakie są konfiguracje to nie pisz tylko sprawdź lub spytaj się...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 9:49, 02 Gru 2006    Temat postu:

slotnik napisał:
I jak najszybciej większe 737 wymienić, bo teraz tam jest 5 konfiguracji siedzień, co nie upraszcza sprawy (MC i MD 145, ME 150, LA, LD, LE i LG 147, LF 162, LI 168...).

Jak nie wiesz jakie są konfiguracje to nie pisz tylko sprawdź lub spytaj się...

Pozdrawiam


Sprostowanko MC i MD 145, ME 148, LA 147, LD, LE, LF, LG 162 a LI 170. Jaki z tego wniosek? Mamy pięć różnych konfiguracji. 2 na 733 i 3 na 734. Slotnik, następnym razem zamiast tylko krytykować proponuję jeszcze dopisać prawidłową odpowiedź...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slotnik




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:52, 02 Gru 2006    Temat postu:

ME - 145 , 3 miejsca przy wejsciu głównym są wyłączone ze względu na brak ścianki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 10:21, 02 Gru 2006    Temat postu:

slotnik napisał:
ME - 145 , 3 miejsca przy wejsciu głównym są wyłączone ze względu na brak ścianki Smile


A LLA pewnie jest w obiegach jak 733 traktowana i nie sprzedają tych dwóch miejsc przy awaryjnym wyjściu? No to nawet jeśli tak, to i tak bezsens. Do niskich kosztów potrezbny jak najbardziej ujednolicony seating pattern...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin