Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT sprzeda swoje tanie linie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 14:18, 13 Gru 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
I dotują i drenują - to jest właśnie patent. Działa to tak:

1. Masz jakieś aktywa - majątek trwały lub (nie często) obrotowy.
2. Wnosisz te aktywa do spółki córki - np. Starą halę i ośrodek wczasowy w Sieradzu
3. Z punktu Twojego bilansu nic się nie zmieniło - zamieniłeś ośrodek wart milion na udziały w spółce córce warte milion - suma bilansowa się nie zmienia.
4. Wraz z przekazaniem majątku, umawiasz się ze spółką córką, że ta będzie Ci płacić 100.000 za np. "obsługę prawną" (w naszym przypadku wynajem samolotów).
5. Obsługa nic nie jest warta, ale Ty dostajesz 100.000 co miesiąc!
6. 100.000 pojawia się w Twoim rachunku wyników jako przychód

Reasumując - nic nie straciłeś bilansowo, a zyskałeś na rachunku wyników i w cash flow. To manewr stary jak ekonomia. Sęk w tym że za kilka chwil spółka córka pęknie. I Twoje udziały w niej stracą wartość. Nie możesz do tego dopuścić. Musisz znaleźć kogoś kto ją kupi. A wtedy udziały zamienisz na gotówkę!!

Nie są to jakoweś arkana tajemne - sam uczyłem tego studentów już na drugim roku!


Jest to przelewanie z pustego w prozne. Pisalem o tym odnosnie "zysku" jaki LOT wypracowal. Po prostu straty wykazuje sie teraz w C0 ale to jet ok, bo to mlody przewoznik wiec straty sa "zgodne z planem".

Nie zgadza sie tylko koncepcja z cash flow. Bo LOT musi kupowac obligacje C0 zeby ta nie utracila plynnosci.

Prawdziwy problem bedzie jak nikt nie bedzie chcial C0 kupic bo i po co? Fatalna opinia wsrod pasazerow, kilka starych leasingowanych benkow?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 20:31, 13 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Fatalna opinia wsrod pasazerow,
Niekoniecznie. Pragnę zauważyć że Central na SKYTRAXie to jedyny low cost z nowej UE który zasłużył sobie na aż 3 gwiazdki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CR9




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Czw 14:09, 14 Gru 2006    Temat postu:

Witku

Technika jest mi znana bo m.innymi LH stosowało to z CLH (np kiedy CLH przynosiło zyski podnoszono im niemiłosiernie opłaty za handling i inne usługi oferowane przez LH i -nie trzeba płacic podatku ale i jedna i druga firma miała kase i wyniki). Problem faktycznie polega na braku wiarygodnych danych i tylko wejscie na gielde moze taka sytuacje zmienic.
Natomiast pracując w branży on nast lat do rozpaczy doprowadzaja mnie dziennikarze pisujący (chyba na zamówienie) bzdury. Analizując od kilku lat prasę zaczynam czytać artykuły o gospodarce/ekonomii b. uważnie bo wiekszość jest na podobnym poziomie i jest mieszanina faktów i pobożnych życzeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:29, 14 Gru 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Cytat:
A skad wiadomo? Jakie sa stawki "rynkowe" a jakie placi C0?

Przyznaję, że powtarzam zasłyszane opinie. Ale jak widzisz nawet "ekonomista" w "fachowym artykule" potwierdza ten fakt...


Z informacji jakie posiadam (źródło: C0) C0 płaci za 733 (te od LOTu) stawki co najmniej o połowe niższe niż LOT płaci w leasingu finansowym - czyli LOT dopłaca do tego interesu.

Stawki za samoloty brane bezpośrednio z firm leasingowych są jak najbardziej rynkowe z tym, że LOT wniósł zamiast C0 depozyty oraz poręczył umowy. Średnia wartość raty leasingowej (bez opłat za rezerwy techniczne - o ile płaci coś za samoloty podleasingowane od LOTu) wynosi ok. 170 - 180 tys. USD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin