Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT sprzeda swoje tanie linie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 15:52, 04 Gru 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
Swiss jestes tak tendencyjny w tych swoich wypowiedziach dot. Ryanaira jak zwolennicy Radia Maryja co do PO czy TVN. Nudne się robi Twoje wieczne marudzenie na standard Ryana. Są tacy jak ty, ale niektórzy nie muszą mieć pluszowych dywaników w samolocie żeby wygodnie lecieć. Lubisz wydawać na luksusy to wydawaj, ale nie odmawiaj ludziom ekonomicznego myślenia. Jeżeli mogą polecieć taniej do Londynu, a mieć za to hotel lepszego standardu, to pozwól im.
Dlaczego tacy maruderzy nie spojrzą obiektywnie na statystyki? Ryan odnosi sukces, bo jest tani i ekonomiczny, i tak jak berdzich mówi - przede wszystkim punktualny - za wszelką cenę. Doświadczałem ciśnienia na czas w tych liniach ponad 1000krotnie i wiem co mówię. A to się liczy - ekonomiczna cena, pewność lotu i brak opóźnień. A kanapkę mogę sobie wziąć sam na pokład - nie potrzebuje, zeby mi ktoś dawał dwie kanapki i soczek 0,2l za dodatkowe 100 EUR przy zakupie biletu.

Chcesz to lataj swiss - ja nie chcę choć mnie stać, bo to pieniądze w błoto. Więc przestań agitować. Adios. Możecie mnie nawet zbanować, bo od czytania takich wymiotów i upierania się przy swoich upartych poglądach, to mi się słabo robi.

Revving up the engines, listen to her howling roar...


SWISS=stoarn zapewne?. To nie tak że ja mam pogardę do tego co tanie. Mam pogardę do Ryanaira, bo ten ma pogardę do paxów. Cięcie kosztów=nie ma się do kogo zwrócić gdy dzieje się coś nieplanowanego. Lubię Easyjeta, kocham Norwegiana. Też są tani. Ale nie chwalą się tym, że skoro są tani, to paxowi nie wolno się skarżyć na nic. BTW co to ma do tematu LOT & Centralwings? Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 16:10, 04 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
C0 jest znancznie gorszy od Ryana.


Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna, ale SKYTRAX twierdzi też odwrotnie. Tak wiem, to niewiele znaczy, ale jak do tej pory to najbardziej wiarygodna i miarodajna strona gdzie można standard linii porównać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:17, 04 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat.

Nie wiem, Stoarn, czy nie na temat. Zwróć uwagę na ten fragment:
Danny napisał:
Ciekawy jestem jak by wygladal LOT gdyby FR mial kilkadziesiat kierunkow z WAW Question

To pytanie to obraz REALNEGO zagrożenia nie tylko dla C0, ale i Lotu. Rzecz jasna, że nie będą konkurowali na long-haulach. Ale wystarczy podebrać Lotowi co nieco pasażerów na kierunkach europejskich... To tak jakby zostawić drzewu pień i zacząć obcinać gałęzie. Nie sądzisz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 16:29, 04 Gru 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Stoarn napisał:
Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat.

Nie wiem, Stoarn, czy nie na temat. Zwróć uwagę na ten fragment:
Danny napisał:
Ciekawy jestem jak by wygladal LOT gdyby FR mial kilkadziesiat kierunkow z WAW Question

To pytanie to obraz REALNEGO zagrożenia nie tylko dla C0, ale i Lotu. Rzecz jasna, że nie będą konkurowali na long-haulach. Ale wystarczy podebrać Lotowi co nieco pasażerów na kierunkach europejskich... To tak jakby zostawić drzewu pień i zacząć obcinać gałęzie. Nie sądzisz?
Mi chodzi o C0 jest znancznie gorszy od Ryana. I w tym momencie pojawia się dyskusja OT, jak zawsze gdy coś złego o Ryanairze napomknę. A propos drzewa i pnia: dlatego uważam że wszelkimi możliwymi metodami należy zabiegać by Ryanair utworzył bazę we WRO lub LCJ,a obecność w WAW ograniczała się do Wysp. Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł. Ryanair to najtrudniejszy konkurent bo ma super PR i wyrobił sobie markę linii najtańszej (przełożenie na rzeczywistość dyskusyjna), za superrentowne trasy na Zachodzie może sobie wykańczać LOT i C0, i innych w PL... Na pewno Daleki Wschód poprawiłby zapełnienie samolotów na trasach, gdzie LCC koszą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:46, 04 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł.
Ja też. Ale jestem również europejczykiem (myślenie globalne ma swoje zalety) i nie widzę szczególnego powodu do popierania tych linii, które nie potrafią się zreformować. Wybieram skutecznych (tanich i efektywnych). Na poziomie europejskim wielu jeszcze przewoźników wymaga głębokich przeobrażeń. FR nie jest tu z pewnością wzorem jakości, natomiast jest pierwszym, który wyszlifował skuteczność. Jeśli do skuteczności umie się dodać wspomnianą jakość (niech będzie tym przykładem choćby Norwegian, jeśli chcesz*) można zyskać sporo. Ale czy nie trzeba by zacząć - wróćmy do LOTu - na przykład od prywatyzacji?
_______
*nie wiem tylko, jak stoją jego finanse - ale zakładam że OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 17:01, 04 Gru 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Stoarn napisał:
Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł.
Ja też. Ale jestem również europejczykiem (myślenie globalne ma swoje zalety) i nie widzę szczególnego powodu do popierania tych linii, które nie potrafią się zreformować. Wybieram skutecznych (tanich i efektywnych). Na poziomie europejskim wielu jeszcze przewoźników wymaga głębokich przeobrażeń. FR nie jest tu z pewnością wzorem jakości, natomiast jest pierwszym, który wyszlifował skuteczność. Jeśli do skuteczności umie się dodać wspomnianą jakość (niech będzie tym przykładem choćby Norwegian, jeśli chcesz*) można zyskać sporo. Ale czy nie trzeba by zacząć - wróćmy do LOTu - na przykład od prywatyzacji?
_______
*nie wiem tylko, jak stoją jego finanse - ale zakładam że OK


Globalnie to, nie zapominaj, również daleki wschód... I wiele mu zawdzięczamy! Tam linie tradycyjne umieją dynamiczny rozwój rynku przekuć na własny... I chciałbym bardzo, by LOT dostał się kiedyś w ręce grupy SIA, choć to wishful thinking:( Skutecznych wybierasz przy...wyborze linii którą lecisz? Jakość jest bardzo ważnym elementem, naprawdę, jak sam zaznaczyłeś, a nie musi pociągać za sobą jakiś gigantycznych kosztów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:04, 04 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Jakość jest bardzo ważnym elementem, naprawdę, jak sam zaznaczyłeś, a nie musi pociągać za sobą jakiś gigantycznych kosztów...

I tu się zgadzamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CR9




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pon 19:09, 04 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
C0 jest znancznie gorszy od Ryana.


1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0
2. A obecne stwierzdzenie (cytat) wprawia mnie w osłupienie (szcególnie po ostatnich mgłach) i serwisie jaki oferowal FR (czyli "spadaj palancie")
3. Na pweno FR lata punktualniej i żąda więcej od lotnisk. Ma nowsze maszyny. Ale zastanowiłbym sie 3 razy czy lecieć FR czy C0 (do FR nie odważylem sie wsiadadac ale bywam na pokładzie i widze co roobia "na ziemi" - jak mam zrobic zakupy to wole Careafura niz Biedronkę (mimo że ma blisko domu)

Bądź uprzejmy odpowiedzieć "merytorycznie" na p 1 i p 2 używająć kilku zdań (mogą być złożone) i NIE uzywając sformułowań z "gazet" Fakt, Bild, SUN ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:13, 04 Gru 2006    Temat postu:

Troszkę głupawa ta wasza syskusja o wyższościach. Teksty typu: nie leciałem nigdy A ale to na pewno syf, albo podobne mnie śmieszą. Nie jestem miłośnikiem LCC więc nimi nie latam, albo latam z musu. Ale to nie powód do tak gorącej dyskusji. A jeśli chodzi o wyższość EI nad C0 to rozumiem to pytanie za żart? To jest jak pytanie co różni Volvo od Trabanta, nie wiem od czego zacząć... może od wyniku finansowego netto? od wskaźnika wzrostu przewozów? a może od wskaźnika spóźnień i odwołań lotów? a może od rozwoju siatki połączeń?... e de capo al fine

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 9:17, 05 Gru 2006    Temat postu:

CR9 napisał:

1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0


EI jest lepszy poniewaz:

1. Jest punktualny.
2. Bardzo rzadko odwoluje rejsy.
3. Posiada nowoczesne i wygodne samoloty, skorzane siedzenia itp.
4. Czesto jest tanszy od C0, nie dolicza ukrytych oplat.
5. Jest mozliwosc wyboru miejsca online przy rezerwacji oraz online check-in.
6. Posiada duza siatke polaczen.
7. Ma FF program.
8. Jest punktualny.

W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Wto 11:16, 05 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
CR9 napisał:

1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0

W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci.


Jednym z większych problemów C0 jest to, że jego samoloty latają w schemacie litery W rozciągniętym nieomal na cały tydzień (zamiast na 4 sektory w ciągu dnia). W efekcie jeżeli są jakiekolwiek problemy z samolotem, lotniskiem lub pogodą to powstają ogromne opóźnienia, gdyż samoloty najczęsciej nie są tam gdzie powinny i nie mogą nadrobić opóźnień (np wykonując dodatkowy lot nocą). Jeżeli w ogóle mają jakieś wolne, bo C0 eksploatuje je dość mocno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 14:36, 05 Gru 2006    Temat postu:

Nikt tu chyba wyższości EI nad C0 w wątpliwość nie poddawał. Wszelkie problemy C0 wynikają z tego co napisał jks, z niejednolitej floty i z tego, by mamusi w drogę niezachodzić. Istnienie Centrala to bezsens utrudniający działalność całej Grupie - obie linie blokują się nawzajem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 14:40, 05 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Danny napisał:
C0 jest znancznie gorszy od Ryana.


Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna


Jesli moge spytac ile razy leciales Centralwings i Ryanair?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 17:55, 05 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Stoarn napisał:
Danny napisał:
C0 jest znancznie gorszy od Ryana.


Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna


Jesli moge spytac ile razy leciales Centralwings i Ryanair?


6 i 4 (5). (piąty lot RYR mi odwołał, więc cztery.) 2 loty Ryanaira opóźnione (jeden poważnie - 6h), 2 centrala opóźnione (2h i 3h). Nie muszę chyba dodawać, że loty Centrala (do Bolonii, Rzymu i Norymbergi) wspominam dużo lepiej niż te Ryanaira (do Skavsty). Moja ocena to kwestia subiektywna. Ale nie jestem odosobniony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Wto 19:53, 05 Gru 2006    Temat postu:

kazda linia ma swoje wady i zalety - tylko ze jedna linia ma wiecej wad inna zalet Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin