Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT sprzeda swoje tanie linie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:10, 05 Gru 2006    Temat postu:

RZE napisał:
kazda linia ma swoje wady i zalety - tylko ze jedna linia ma wiecej wad inna zalet
truizm
rz. mnż I, D. -u ‘stwierdzenie prawdziwe, ale o treści banalnej, oczywistej; treść zbyt znana (a. zbyt błaha), aby warto ją było głosić’
Źródło: słownik języka polskiego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eu01 dnia Wto 20:13, 05 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz Kaluski




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: NDB PNO ILS 33

PostWysłany: Wto 20:11, 05 Gru 2006    Temat postu:

Sadze, ze LOT dopiero postawi sie na nogi gdy otrzymamy Boeingi 787. Byc moze wtedy otworzymy polaczenia m.in z Dubajem, Hong Kongiem czy Sydney co dadza mu wiecej kasy i zainteresowania..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 8:42, 06 Gru 2006    Temat postu:

Lukasz Kaluski napisał:
Sydney
Laughing A teraz coś a propos LO/C0 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:27, 06 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
Najpierw chcielibyśmy uplasować emisję LOT-u, a potem sprzedać Centralwings. Dlaczego by nie sprzedać tego (Centralwings) także przez giełdę, ale nie wiem, czy zdążymy to zrobić w przyszłym roku (powiedział Gazecie wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski).

Hmm, wygląda na to, ze jezeli nie zdązycie w przyszłym roku, to juz potem nie będziecie się musieli spieszyc. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CR9




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Śro 10:33, 06 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
CR9 napisał:

1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0


EI jest lepszy poniewaz:

1. Jest punktualny.
2. Bardzo rzadko odwoluje rejsy.
3. Posiada nowoczesne i wygodne samoloty, skorzane siedzenia itp.
4. Czesto jest tanszy od C0, nie dolicza ukrytych oplat.
5. Jest mozliwosc wyboru miejsca online przy rezerwacji oraz online check-in.
6. Posiada duza siatke polaczen.
7. Ma FF program.
8. Jest punktualny.

W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci.


Z p 1 i 8 zgadzam się całkowicie, jest to bolączka i LO i CO
P 3,4,5 i 7 - jako semi klasyk oferuje to czego LCC nie muszą. C0 przynajmniej przydziela miejsca przy odprawie.
P 6 - chyba z DUB bo w Polsce raczej cieniutko. (Uwielbiam SQ ale niestety moge lecieć tlko z FRA a tak przyjemnie by było polecieć WAW-BRU SQ)

Jeżeli chodzi o opinie na forum to 95% wynika z kompletnego braku umiejetności czytania ze zrozumieniem (warunki przewozu). Lot Z DUB do KTW nadal jest dostepny 21 i 23 DEC a zmiany godzin w tym samym dniu powodują automatyczne i bezpłatne przebukowanie. Trzeba ew skontaktować sie z call center. Wspólpracuje z biurem podrózy które sprzedaje m.in LCC i to oni zawsze powoadamija klienta o zmianach. Niestety widze ze 80% bior tego nie robi (a jako kontakt wpisuje wlasny e mail). Druga sprawa to podawanie kontaktu przez pasazera - 50% jet nieaktualna. Ciekawy jestem co pisali o FR i jego serwisie dla pax ale nie mam sily czytac bo ma tego typu komentarze na co dzien.

Nikt nie czyta warunkow przewozu i nawet "biznesy" przy odwolaniach/zakloceniach LH czy SK "straszą" procesami. Jezeli sa jakiekolwiek zaklocenia to KAZDY bedzie pisal na forach ze linia jest do ... nie zastanawiajac sie nad powodami (ostatnie mgly, KRK LGW przeniesiony po 24 h do WRO, oczywiscie LGW KRK tez. Samolot zarocony z KRK laduje we WRO. Paszerowie z KRK jada autobusami do WRO. Ci co wyladowali dostali posilek i musza poczekac na autobusy ok 2 h (nie da sie wczesniej zalatwic ad hoc transportu, nikt nie trzyma autobusow na lotnisku) - i co? awantura !!! Argumenty typu polozyli nas spac w HILTONIE !!! i jeszcze w nocy byl alarm p.poz a teraz musimy czekac. Jednym z plusow C0 jest nie odwolywanie lotow i oferowanie serwisu. Wtrakcie mgiel ich 2 samoloty laądowaływ WAW a rejsy z KRK, KTW i WRO były "wozone" tam gdzie jest pogoda. FR po prostu odwolal raejsy i mozesz dostac zwrot albo jak masz szczesci isa wolne miejsca przebukowac sie. Oprócz C0 z WRO tylko LH wozila ludzi do TXL oferujac wylot nastepnego dnia. LO proponowal WAW dla domestic lub czekanie w HTL na poprawe pogody.

Tal że zgadzam się z Toba w jednym: C0 powinna poprawic punktualność (oczywiscie wtedy kiedy moze). Patrzac na rotacje wydaje mi sie ze bedzie duzo lepiej niz w zeszlym sezonie (mniej napieta siatka polaczen)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 20:14, 06 Gru 2006    Temat postu:

gospodarka.gazeta.pl napisał:
Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u.
hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 22:44, 06 Gru 2006    Temat postu:

frik napisał:
gospodarka.gazeta.pl napisał:
Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u.
hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? Smile


Moje logo nabiera mocy urzędowej poniekąd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 9:37, 07 Gru 2006    Temat postu:

frik napisał:
gospodarka.gazeta.pl napisał:
Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u.
hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? Smile

Odwrotnie - nieistniejacy Swissair jest wspolwlascicielem LOTu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekorlo




Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPGD

PostWysłany: Czw 13:11, 07 Gru 2006    Temat postu:

polecam dzisiejszy artukuł w Pulsie Biznesu na temat sprzedaży Centralwings - cała strona i generalnie napisane w dosyć optymistycznym tonie.
Może ma ktoś dostep do wersji on-line??
Jeżeli nie to postaram się streścić wieczorem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 15:26, 07 Gru 2006    Temat postu:

Danny napisał:
frik napisał:
gospodarka.gazeta.pl napisał:
Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u.
hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? Smile

Odwrotnie - nieistniejacy Swissair jest wspolwlascicielem LOTu.
Wiem, dokładniej syndyk masy upadłościowej Swissaira, mi chodziło o ewidentną pomyłkę w artykule Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 17:02, 07 Gru 2006    Temat postu:

Znalazlem (a moze juz znacie) stronke z super danymi m.in odnosnie punktualnosci rejsow:

Oto co znalazlem:

Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (C0) Centralwings

Ontime Performance Delay StatisticsOntime Arrival Performance for this Airline (All Flights)
--------------------------------------------------------------------------------
Ontime 190 68%

Late 35 12%

Very Late 15 5%

Excessive 23 8%

Cancelled 15 5%

Diverted 0 0%

Average Delay (min.) 41.18
Min 0
Max 355

----------------------------------------

Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (EI) Aer Lingus

Ontime 7562 74%

Late 1463 14%

Very Late 549 5%

Excessive 587 5%

Cancelled 24 0%

Diverted 0 0%

Average Delay (min.) 19.24
Min 0
Max 413

Zrodlo:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ontime = <15 min
Late = 15-30 min
Very Late 30-45 min
Excessive = >45 min


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Czw 17:28, 07 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 17:11, 07 Gru 2006    Temat postu:

Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (FR) Ryanair

Ontime 16709 75%

Late 2735 12%

Very Late 1110 5%

Excessive 1272 5%

Cancelled 141 0%

Diverted 51 0%

Average Delay (min.) 20.51
Min 0
Max 595

--------------------------------

Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (NE) Skyeurope Airlines

Ontime 544 78%

Late 51 7%

Very Late 23 3%

Excessive 23 3%

Cancelled 54 7%

Diverted 0 0%

Average Delay (min.) 19.64
Min 0
Max 313


---------------------------------------

Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (W6) Wizzair

Ontime 461 64%

Late 123 17%

Very Late 45 6%

Excessive 57 7%

Cancelled 30 4%

Diverted 3 0%

Total Flights 719

Average Delay (min.) 23.68
Min 0
Max 358


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 18:39, 07 Gru 2006    Temat postu:

LOT:

Ontime 23419 70%
Late 4389 13%
Very Late 1766 5%
Excessive 2702 8%
Cancelled 918 2%
Diverted 16 0%

Observations 19451
Average Delay (min.) 22,81
Min 0
Max 485

Nie jest tak źle widać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekorlo




Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPGD

PostWysłany: Czw 20:51, 07 Gru 2006    Temat postu:

olekorlo napisał:
polecam dzisiejszy artukuł w Pulsie Biznesu na temat sprzedaży Centralwings - cała strona i generalnie napisane w dosyć optymistycznym tonie.
Może ma ktoś dostep do wersji on-line??
Jeżeli nie to postaram się streścić wieczorem


oto i artukuł: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CR9




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Sob 10:38, 09 Gru 2006    Temat postu: Do Witka Z

Masz doswiadczenie w prywatyzacji wiec mam kilka pytan:

1. Jezeli najpierw sprywatyzuja LO to C0 bedzie de facto "prywatne" i chyba nie bedzie juz potrzeby ponownej prywatyzacji? (Prywatna "matka" może po prostu sprzedac spólke zależną lub wprowadzic ja na gielde)

2. Jak z punktu formalno-prwanego wyglada "prywatyzowanie" spółki zaleznej w PP. Wiem ze w wielu PP wydzielano spółki (np dochodowe oddziały) i potem je sprzedawano. Czy struktura i statut LO pozwala na taka prywatyzacje lub sprzedaz (wydaje mi sie że tak-ale wtedy LO traci kompletnie kontrole nad C0)

3. Jakikolwiek powazny ruch wymaga zgody syndyka SR (o zwiazkach nie wspomne). oczywiscie zwiazki sa za jak najszybsza sprzedaza (zobaczymy jak zareaguja gdy niezalezne C0 przestanie korzystac z uslug LO). Czy minister ma wogole szanse na prywatyzacje/sprzedaz C0?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin