Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolos na glinianych skrzydlach - klopoty Airbusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 23:12, 13 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Wielki szacunek do Airbusa ze umie sie przyznać do błedu


No, tylko dobrze byloby to uslyszec z ust pana John Leahy. Jakos z ust innych to nie brzmi tak samo Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:26, 15 Maj 2006    Temat postu:

malin84 napisał:
Powołując się na notatkę z "Dziennika" chciałbym poinformować iż Airbus ogłosił że ich samolot A 350 nie jest w stanie konkórować z Boeingiem 777, wynka to z licznych błędów jakie ma ta konstrukcja (jakich niepodano) Airbus myśli także o wprowadzeniu poprawek albo zaprojektowaniu nowej maszyny. Straty już teraz są ocenine na 4 mld dolarów Do dziś otrzymano zamówienia na 100 maszyn tego typu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:30, 15 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
malin84 napisał:
Powołując się na notatkę z "Dziennika" chciałbym poinformować iż Airbus ogłosił że ich samolot A 350 nie jest w stanie konkórować z Boeingiem 777, wynka to z licznych błędów jakie ma ta konstrukcja (jakich niepodano) Airbus myśli także o wprowadzeniu poprawek albo zaprojektowaniu nowej maszyny. Straty już teraz są ocenine na 4 mld dolarów Do dziś otrzymano zamówienia na 100 maszyn tego typu.


Na mój gust A350 miał konkurować z B787, czyli jak zwykle pismaki wiedzą ze dzwony biją tylko nie wiedzą w którym kościele


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 12:31, 15 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
malin84 napisał:
Powołując się na notatkę z "Dziennika" chciałbym poinformować iż Airbus ogłosił że ich samolot A 350 nie jest w stanie konkórować z Boeingiem 777, wynka to z licznych błędów jakie ma ta konstrukcja (jakich niepodano) Airbus myśli także o wprowadzeniu poprawek albo zaprojektowaniu nowej maszyny. Straty już teraz są ocenine na 4 mld dolarów Do dziś otrzymano zamówienia na 100 maszyn tego typu.

Przybywa nam expertow Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:37, 15 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Przybywa nam expertow Rolling Eyes


raczej ekspertuf Laughing Laughing



OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 13:01, 15 Maj 2006    Temat postu:

Jak podaje Flight International Airbus ma kolejne problemy z A380, tym razem z wersja cargo. Zapowiadane na połowe 2008r wejście do eksploatacji opóźni się o przynajmniej pół roku. Jakby tego było mało Emirates zamieniło 2 A380F na wersje pasażerska.
A380 Freighter Delayed As Emirates Switches Orders

Airbus confirms six-month slip in aircraft's delivery to launch customer FedEx

London - The A380 Freighter suffered two blows last week - the programme has slipped by six months [delivery to FedEx is delayed from August 2008 to Early 2009] and Emirates has switched its orders to the passenger version because of delay in finalisation of the aircraft's specifications.

"[Last May] we announced that the whole A380 programme has slipped by six months, and the new delivery date for the A380F is early 2009," says Airbus. "There has been one single delay to the programme." However, as late as last September, FedEx [Mr. Sutton], which has 10 Engine Alliance GP7200-powered A380Fs on order, was expecting to receive its first three freighters in 2008 [August & September].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Pon 13:06, 15 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Witek Z napisał:
malin84 napisał:
Powołując się na notatkę z "Dziennika" chciałbym poinformować iż Airbus ogłosił że ich samolot A 350 nie jest w stanie konkórować z Boeingiem 777, wynka to z licznych błędów jakie ma ta konstrukcja (jakich niepodano) Airbus myśli także o wprowadzeniu poprawek albo zaprojektowaniu nowej maszyny. Straty już teraz są ocenine na 4 mld dolarów Do dziś otrzymano zamówienia na 100 maszyn tego typu.


Na mój gust A350 miał konkurować z B787, czyli jak zwykle pismaki wiedzą ze dzwony biją tylko nie wiedzą w którym kościele


ten artykul w dzienniku opiera sie w glownej mierze na tekscie ktory jakies dwa miesiace temu opublikowal reuters.com na stronach businessowych - nawet zdjecie jest to samo Wink . tylko ze glowna teza tekstu angielskiego to byly straty zwiazane z opoznieniem eis a350 i chyba jednak 'przedobrzonej' sprawie 380tki. natomiast 777 wspominano przy okazji tego, ze boeing ma jednak lepsze wyczucie rynku niz europejski konkurent. nie przypominam sobie, zeby dziennikarz napisal, ze a350 bylo odpowiedzia na 777 Rolling Eyes, ale czytalam to dawno...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 5:37, 20 Maj 2006    Temat postu:

Wygląda na to ze wreszcie Airbys zrozumial ze ich nowe cudenko będzie potrzebowało większych speracji niz B747.
"... THE world’s biggest passenger aircraft arrived in Britain yesterday, amid concerns that its size could create danger for aircraft following in its wake.
Airbus, manufacturer of the 540-tonne A380, admitted that flight tests had shown that the double-decker created a greater “wake vortex” than its rival, the 360-tonne Boeing 747..."

Troche zabawnie brzmią słowa Fernando Alonso
“..Our tests show a slightly more intense vortex but the way it disperses depends on the wind and it may end up being the same as for a 747.” He said that Airbus was discussing the results of the tests with the ICAO and was hoping for a revised ruling in the summer..."

A swoją drogą czy teoretycznie A389 ze względu na większe gabaryty powinien wytwarzać większe zawirowania powietrza?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 6:56, 20 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
A swoją drogą czy teoretycznie A389 ze względu na większe gabaryty powinien wytwarzać większe zawirowania powietrza?

Tak jest za statkami i samolotami - im wiekszy tym wieksze zawirowania choc zdarzaja sie wyjatki od tej reguly (757).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 7:11, 20 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:
A swoją drogą czy teoretycznie A389 ze względu na większe gabaryty powinien wytwarzać większe zawirowania powietrza?

Tak jest za statkami i samolotami - im wiekszy tym wieksze zawirowania choc zdarzaja sie wyjatki od tej reguly (757).


IMHO w wypadku A380 mysle ze separacja jest na wyrost tak na wszelki wypadek. ZObaczymy co z tego bedzie. Mnie uderzylo na zywo to ze A380 jest cholernie cichy jak na tak wielkie silniki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 13:16, 08 Cze 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]'s+Merpati+places+largest+order+for+Chinese+Xian+Aircraft+MA60+turboprops%2c+taking.html
Chyba nie kazdemu (tak jak np Finom) jest wszystko jedno jaki samolot i kiedy go dostana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Nie 20:46, 18 Cze 2006    Temat postu:

Widać, że problemów Airbusa ciągle przybywa, po tym jak spadły akcje koncernu EADS, głównego udziałowca Airbusa.
Dyrektor Airbusa 'zarobił' na tym spadku akcji, pozbywając się części swoich udziałów zanim spadł kurs, rzekomo wykorzystując tajne ptzecieki z giełdy . Jeśli dochodzenie potwierdzi te zarzuty (wysuwane są one nie tylko w stosunku do dyrektora, ale równiez jego współpracowników i rodziny) to koncern może wpaść w jeszcze poważniejsze kłopoty.

To jest link do tekstu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 10:36, 20 Cze 2006    Temat postu:

International Lease Finance Corp. rozwaza mozliwosc rezygnacji z 10 A380. Ciekaw jestem czy wkurzyli sie na opoznienia czy co wg mnie bardziej prawdopodobne, maja problem z wylizingowaniem masyzn jakiejs linii lotniczej.

``We could cancel and are considering canceling all or some of our A380 order,'' he said in a telephone interview yesterday. ``We are not happy and on safe ground to cancel the order.''

[link widoczny dla zalogowanych]

POdobnie Malaysia Airlines - oni takze rozwazaja mozliwosc rezygnacji ze swoich maszyn (zdaje sie 6 lub 7 sztuk)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:21, 20 Cze 2006    Temat postu:

Powyzej jest info po angielsku, wiec wrzuce dla "nie anglistow" cos po polsku Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Airbus może stracić kontrakt warty 3 mld dolarów

Największa na świecie firma zajmująca się leasingiem samolotów - International Lease Finance Corp. (ILFC) - nie wyklucza wycofania się z wartego 3 mld dolarów kontraktu na dziesięć maszyn A380 - podała agencja Bloomberga.

Airbus po raz drugi zapowiedział opóźnienia w dostawach tych samolotów. Firma ILFC zamówiła dziesięć maszyn A380 - pięć w wersji pasażerskiej i pięć w wersji towarowej; katalogowa cena A380 wynosi 300 mln dolarów.

Przedstawiciel ILFC Steven Udvar-Hazy powiedział Bloombergowi, że Airbus powiadomił o opóźnieniu dostaw nawet o 14 miesięcy. Tymczasem anulowanie kontraktu bez kar umownych jest możliwe już w przypadku


Zaczynaja sie zbierac czarne chmury nad Airbusem, ale przyznam szczerze ze mam nadzieje ze jednak Airbus wyjdzie z tego obronna reka poniewaz jakby nie bylo, to europejski produkt...

BTW. Gdzie jest Danny obronca Airbusa ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 12:41, 21 Cze 2006    Temat postu:

BN napisał:


BTW. Gdzie jest Danny obronca Airbusa ? Wink


Emirates:
Cytat:
DUBAI, June 21 (Reuters) - Dubai-based airline Emirates [EMAIR.UL], the biggest customer for the Airbus A380, said it had given no thought to cancelling its order despite delays in manufacturing the world's biggest passenger aircraft.

"We are not considering cancelling our order," an Emirates official told Reuters on Wednesday. "We have not thought about that."


[link widoczny dla zalogowanych]

UPS:
Cytat:
LONDON (MarketWatch) -- U.S. freight giant United Parcel Service Inc. (UPS) Tuesday said is has no plans to cancel or scale-back its order for A380 freighter planes from European manufacturer Airbus (ABI.YY).

[link widoczny dla zalogowanych]

Etihad:
Cytat:
"Airbus A380 represents a wonderful opportunity for our growth plans. Consequently, we are committed to our orders for the plane," Ferguson-Brown said.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lufthansa:
Cytat:
FRANKFURT (AFX) - Deutsche Lufthansa AG said it is in talks with EADS unit Airbus to develop a new schedule for the delivery of its first A380 superjumbos after Airbus announced serious delivery delays for the aircraft last week.

[link widoczny dla zalogowanych]

Fedex:
Cytat:
"Airbus has assured us that they plan to meet their delivery dates of early 2009 for our allotted 380 freighters," Maury Lane, a FedEx spokesman, told Reuters. "We expect no further delays because of their announcement yesterday."

[link widoczny dla zalogowanych]


Warto tez dodac, ze ewentualne odwolanie zamowienia przez Malaysian spowodowane jest wylacznie katastrofalna sytuacja finansowa tej linii. Im akurat opoznienia sa na reke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin