Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolos na glinianych skrzydlach - klopoty Airbusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:50, 14 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
tym samym obaliles argument o wiekszym prestizu linii lotniczej ktora podstawia A380 zamiast B747. Ile pasazerow rozrozni model samolotu ktorym leci? I tak jesli juz jakis sie wybija na tle pozostalych to B747


lub A380 Smile

jeśli chodzi o prestiż, to zapewne masz rację. no, może na początku, będzie to miało wpływ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 23:57, 14 Lut 2006    Temat postu:

chavez napisał:
slepowron napisał:
z dwojga zlego wole zawsze leciec samolotem mniejszym, 10-ososbowy byznes jet bylby idealem. Ilosc miejsca na jednego pasazera pozostaje praktycznie taka sama ale za to jak sie przylatuje i odlatuje czlowiek (sprawy bagazu,check-in, etc) nie czuje sie jak w stadzie bydla. Jak mam byc juz czescia stada to jak najmniejszego.


Po pierwsze, mniejszymi samolotami bardziej rzuca przy złej pogodzie.
Po drugie, trochę...ekhm...nieeleganckie jest uważanie współpasażerów za stado bydła. Za kogo ty sie k***a uważasz ???? Lataj balonem człowieku, a nie samolotami !!!!

Po trzecie mądralo, to większe "stado bydła" jest bardziej warte ratunku, niż mała trzodka w jakimś gównianym jecie. Inaczej na szali wygląda 600 osób, a inaczej 10. Wybieram być w stadzie bydła.


daj sobie koles na wstrzymanie bo to chyba nie miejsce na uzywanie takiego slownictwa. chyba jestes na tyle inteligentny aby w bardziej cywilizowany sposob wyrazic swoje dezaprobate do wypowiedzi przedmowcy.

abstrachujac od Twojego koszmarnego sposobu wyslawiania sie, ja tam milej wspominam start i ladowanie B737 LO niz np A340 LH, Lotem bylo o wiele przyjemniej/lagodniej.

zastanawiam sie czy jest sens wogole komentowac reszte, np punkt 3, sugerujesz ze zycie 500 ludzi jest wiecej warte niz 50? wiekszego idiotyzmu juz napisac nie mogles


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 0:17, 15 Lut 2006    Temat postu:

No nie do końca to miałem na myśli, sorry że tak wyszło. Bardziej mi chodziło o to, że normy bezpieczeństwa są jednak ostrzejsze tam, gdzie w grę wchodzi większa ilość osób, czy to na statkach, czy w samolotach, być może bierze się to stąd, że presja odpowiedzialności jest jednak większa. Zastanawiam się, co czują kontrolerzy żonglując w tym podniebnym cyrku. Nie miałem na myśli że 10 osób to można poświęcić i udać że nic się nie stało.
Co do skrytykowania wypowiedzi ślepowrona, to uważam że obraził wszystkich którzy kiedykolwiek wsiedli do samolotu. W tym mnie.
Co do tego że wolisz 737 niż A340, kwestia gustu, ale nie wolno mówić, że w A340 to lata stado bydła. A jak część z nich wsiada potem do 737 to przestają być stadem bydła ?
Poza jakimś być może urojonym większym poczuciem bezpieczeństwa w dużych samolotach, to uwielbiam klimat szerokokadłubowców i ten las foteli wypełniony podróżnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 7:01, 15 Lut 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Co do skrytykowania wypowiedzi ślepowrona, to uważam że obraził wszystkich którzy kiedykolwiek wsiedli do samolotu. W tym mnie.
Co do tego że wolisz 737 niż A340, kwestia gustu, ale nie wolno mówić, że w A340 to lata stado bydła. A jak część z nich wsiada potem do 737 to przestają być stadem bydła ?
.


sluchaj koles, strasznie sie przejmujesz byle czym. Jak mowie o "bydle" to ja sam do tego bydla naleze. Ale zeby zmienic terminologie to powiem nie bydlo tylko "stado krow". OK, ja wole leciec z 20 innymi krowami niz z 400. Po prostu wszystko przebiega szybciej - zaladowanie, rozladowanie. I jedno - wolalbym latac z mniejszych lotnisk gdzie ani A380 ani 747 nie maja szans ladowac. Wszystko na takich lotniskach jest prostsze, policja nie przegania jak zatrzymales sie na 30 sek przed terminalem. Zobacz jak podrozuja ludzie ktorych na to stac - nie zadnymi 747 tylko malymi kameralnymi jetami gdzie znaja ciebie po nazwisku, czekaja ze sniadaniem jakim chcesz, znaja twoj ulubiony gatunek kawy, etc. To inny swiat, bez stada KROW, bez zdejmowania butow i zagladania do laptopow jak przechodzisz przez security. I loty sa ROWNIE bezpieczne. Takie firmy jak NETJETS czy MARQUI-JET maja rownie dobra statystyke wypadkow jak linie lotnicze (jesli nie lepsza).

P.S. Slowo bydlo jest moim tlumaczeniem angielskiego slowa "cattle". To ostatnie jest bardzo czesto uzywane w prasie aby opisywac wszelkiego typu "upychanie" ludzi. Nie ma zadnego obrazliwego podwojnego znaczenia ktorego mozna sie dopatrywac w polskim "bydle". Za duzo obcuje z jezykim angielskim na codzien i dlatego trace czasami rozeznanie w tych jezykowych niuansach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 9:04, 15 Lut 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

P.S. Slowo bydlo jest moim tlumaczeniem angielskiego slowa "cattle". To ostatnie jest bardzo czesto uzywane w prasie aby opisywac wszelkiego typu "upychanie" ludzi. Nie ma zadnego obrazliwego podwojnego znaczenia ktorego mozna sie dopatrywac w polskim "bydle". Za duzo obcuje z jezykim angielskim na codzien i dlatego trace czasami rozeznanie w tych jezykowych niuansach.


a tak na marginesie to nie widzialem zeby ktos na a.net mial jakies pretensje gdy klase economy nazywa sie cattle class. troche dystansu by Ci sie chavez przydalo do tego wszystkiego, bo chyba zbyt do siebie bierzesz to co jest pisane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 11:49, 15 Lut 2006    Temat postu:

Slepowron, mam swoje zdanie na temat publicznego nazywania ludzi stadem bydła, krów czy jak to sobie przetłumaczysz i nie zgadzam sie z Toba, ale nie będę kontynuował bo i tak sie potężny OT zrobił.
Po prostu licz się z tym, że takie sformułowania mogą budzić kontrowersje, nie jesteśmy (jeszcze ?) w Ameryce, gdzie się ludzi przyzwyczaja, by w ten sposób o sobie myśleli i mówili.
Gabec, masz rację, przyda mi się więcej dystansu do tego typu wypowiedzi, w końcu kolega slepowron swoimi wypowiedziami reprezentuje inny świat. A przy okazji, twój sposób wysławiania się też pozostawia trochę do życzenia. Koszmarnie się czyta bez polskich znaków.

A wracając do tematu, jest jeszcze jeden aspekt który przysporzy trudności Airbusowi, o którym Jasio85 o mały włos nie wspomniał, a nie wspomniał nikt inny.
Mianowicie chodzi o dostosowanie lotnisk do obsługi A380. Jakoś amerykańskie lotniska się z tym nie spieszą chroniąc swojego producenta i tłumacząc, całkiem zasadnie zresztą ogromnymi kosztami przeróbki terminali, rękawów, dróg kołowania i startowych, opracowywania nowych procedur handlingowych itp.
747ADV będzie mógł usiąść i być obsłużony wszędzie lub prawie wszędzie tam, gdzie 744. Z A380 jest duuużo gorzej przez jego monstrualne wymiary, wagę i 2deck-i. To Boeingowi daje bardzo dużą przewagę nad Airbusem w krótkim okresie, natomiast w długim okresie szanse tych samolotów się wyrównają bo dużo lotnisk w przeciągu dekady się dostosuje do A380, a tłok w przestrzeni powietrznej i problemy ze slotami spowodują poprawę koniunktury na A380, o ile ten projekt dożyje i sprawdzi się.
Moim zdaniem A380 był obliczony nie na lata obecne, a na okres gdzieś za 5 lat wzwyż.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 20:54, 16 Lut 2006    Temat postu:

No, mam nadzieje ze to szybko zostanie poprawione ale poki co A380 nie przeszedl tzw "ultimate load test" Chodzi o obciazenie skrzydla 1,5 razy wiecej niz wynosi limi. Jesli nadal Airbus bedzie dostarczal samoloty ktore nie spelniaja zapowiadanych parametrow to caly geniusz Leahy'ego moze nie pomoc i prakycznie beda mieli tylko jeden model ktory sie naprawde dobrze sprzedaje.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:14, 17 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
nadal Airbus bedzie dostarczal samoloty ktore nie spelniaja zapowiadanych parametrow to caly geniusz Leahy'ego moze nie pomoc i prakycznie beda mieli tylko jeden model ktory sie naprawde dobrze sprzedaje.


Spin-doctor przemowil Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Wto 17:06, 28 Lut 2006    Temat postu: a350 wejdzie na rynek z opoznieniem

wyglada na to, ze ze a350 wystartuje z lekkim opoznieniem, to znaczy pojawi sie na rynku dlugo po dreamlinerze Smile . czyli problemow airbusa ciag dalszy...chociaz jesli dopasuja ten kokpit, to kto wie Rolling Eyes

Cockpit switch set to delay Airbus A350 three years behind Boeing 787

Airbus’s move to use A380 flightdeck will push back entry-into-service until 2011 – three years behind Boeing’s 787

Airbus’s late decision to graft the A380 ultra-large airliner’s cockpit onto its new A350 has contributed to a further slip in the long-range twinjet’s development schedule of at least six months.

The European manufacturer previously stated that the baseline A350-800 was targeted for a mid-2010 entry into service (EIS). However while presenting the new cockpit configuration at last week’s Asian Aerospace show in Singapore, Airbus chief operating officer – customers John Leahy referred to an EIS date of 2011, signalling that the aircraft’s availability has slipped further behind that of its direct competitor, the Boeing 787, which has a scheduled EIS of mid-2008.

Airbus sources said the decision to switch from the previous plan of equipping the A350 with an enhanced version of the A330’s flight deck was not reached for several months due to the complexity of the changes required, including the adoption of the A380’s onboard information system architecture.

The recent decision to re-profile the A350’s nose section to make room for an under-floor crew rest area is believed to have made it more feasible to incorporate the A380’s avionics. Although the hardware is identical to that used on the A380, the A350’s cockpit dimensions are slightly different.

Leahy says the A350 will retain a common type rating with the A330 despite the introduction of the A380 cockpit.

ANDREW DOYLE / SINGAPORE
(za flight international).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:02, 28 Lut 2006    Temat postu: Re: a350 wejdzie na rynek z opoznieniem

Marta napisał:
wyglada na to, ze ze a350 wystartuje z lekkim opoznieniem, to znaczy pojawi sie na rynku dlugo po dreamlinerze Smile . czyli problemow airbusa ciag dalszy...chociaz jesli dopasuja ten kokpit, to kto wie Rolling Eyes

Cockpit switch set to delay Airbus A350 three years behind Boeing 787

Airbus’s move to use A380 flightdeck will push back entry-into-service until 2011 – three years behind Boeing’s 787

Airbus’s late decision to graft the A380 ultra-large airliner’s cockpit onto its new A350 has contributed to a further slip in the long-range twinjet’s development schedule of at least six months.

The European manufacturer previously stated that the baseline A350-800 was targeted for a mid-2010 entry into service (EIS). However while presenting the new cockpit configuration at last week’s Asian Aerospace show in Singapore, Airbus chief operating officer – customers John Leahy referred to an EIS date of 2011, signalling that the aircraft’s availability has slipped further behind that of its direct competitor, the Boeing 787, which has a scheduled EIS of mid-2008.

Airbus sources said the decision to switch from the previous plan of equipping the A350 with an enhanced version of the A330’s flight deck was not reached for several months due to the complexity of the changes required, including the adoption of the A380’s onboard information system architecture.

The recent decision to re-profile the A350’s nose section to make room for an under-floor crew rest area is believed to have made it more feasible to incorporate the A380’s avionics. Although the hardware is identical to that used on the A380, the A350’s cockpit dimensions are slightly different.

Leahy says the A350 will retain a common type rating with the A330 despite the introduction of the A380 cockpit.

ANDREW DOYLE / SINGAPORE
(za flight international).


Zastanawiam sie na ile problemy z kokpitem sa rzeczywista przyczyna przesuniecia EIS. Nie chce mi sie wierzyc ze A przez 4 lata nei bedzie w stanie poradzic sobie z dopasowanie kokpitu, zreszta nawet nie 4 a 5 bo juz w ubieglym roku trwaly prace nad tym samolotem.
Bycmoze sie myle, ale wydaje mi sie ze list Lehego odnosnie zbyt malej srednicy kadluba ma cos z tym wspolnego a problemy z kokpitem sa tylko przykrywka do wiekszych i powazniejszych spraw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Wto 18:16, 28 Lut 2006    Temat postu: Re: a350 wejdzie na rynek z opoznieniem

Gabec napisał:
Marta napisał:
wyglada na to, ze ze a350 wystartuje z lekkim opoznieniem, to znaczy pojawi sie na rynku dlugo po dreamlinerze Smile . czyli problemow airbusa ciag dalszy...chociaz jesli dopasuja ten kokpit, to kto wie Rolling Eyes

Cockpit switch set to delay Airbus A350 three years behind Boeing 787

Airbus’s move to use A380 flightdeck will push back entry-into-service until 2011 – three years behind Boeing’s 787

Airbus’s late decision to graft the A380 ultra-large airliner’s cockpit onto its new A350 has contributed to a further slip in the long-range twinjet’s development schedule of at least six months.

The European manufacturer previously stated that the baseline A350-800 was targeted for a mid-2010 entry into service (EIS). However while presenting the new cockpit configuration at last week’s Asian Aerospace show in Singapore, Airbus chief operating officer – customers John Leahy referred to an EIS date of 2011, signalling that the aircraft’s availability has slipped further behind that of its direct competitor, the Boeing 787, which has a scheduled EIS of mid-2008.

Airbus sources said the decision to switch from the previous plan of equipping the A350 with an enhanced version of the A330’s flight deck was not reached for several months due to the complexity of the changes required, including the adoption of the A380’s onboard information system architecture.

The recent decision to re-profile the A350’s nose section to make room for an under-floor crew rest area is believed to have made it more feasible to incorporate the A380’s avionics. Although the hardware is identical to that used on the A380, the A350’s cockpit dimensions are slightly different.

Leahy says the A350 will retain a common type rating with the A330 despite the introduction of the A380 cockpit.

ANDREW DOYLE / SINGAPORE
(za flight international).


Zastanawiam sie na ile problemy z kokpitem sa rzeczywista przyczyna przesuniecia EIS. Nie chce mi sie wierzyc ze A przez 4 lata nei bedzie w stanie poradzic sobie z dopasowanie kokpitu, zreszta nawet nie 4 a 5 bo juz w ubieglym roku trwaly prace nad tym samolotem.
Bycmoze sie myle, ale wydaje mi sie ze list Lehego odnosnie zbyt malej srednicy kadluba ma cos z tym wspolnego a problemy z kokpitem sa tylko przykrywka do wiekszych i powazniejszych spraw


jak to czytalam to mialam bardzo podobne wrazenie Laughing . airbus ma najwyrazniej powazne problemy, a kokpit 350 to jakis najmniejszy z ich klopotow, ktory pokazano na zewnatrz, uznawszy, ze nie wplynie to na znaczne pogorszenie wizerunku firmy.
moze to odwracanie ludzi od faktycznych zrodel problemu Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 8:13, 02 Mar 2006    Temat postu:

Tluka A320 w hurtowych ilosciach (co sie chwali), energie wrzucaja tez w A380, zostawiajac w niebycie 300/310/330/340. Nie dziwne, ze sprzedaz stanela, konkurencja juz dawno zatroszczyla sie o rynek LH.
Swoja droga widzialbym A321 w wersji F. Standardowo zasieg calkiem niezly, po "tuningu" moglby byc naprawde konkurencyjny do 757.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 12:35, 08 Mar 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Tluka A320 w hurtowych ilosciach (co sie chwali), energie wrzucaja tez w A380, zostawiajac w niebycie 300/310/330/340. Nie dziwne, ze sprzedaz stanela, konkurencja juz dawno zatroszczyla sie o rynek LH.
Swoja droga widzialbym A321 w wersji F. Standardowo zasieg calkiem niezly, po "tuningu" moglby byc naprawde konkurencyjny do 757.


chyba jednak za malo tej energii wrzucaja na A380
...Forgeard said Airbus is on course to deliver two double-decker A380 planes by the end of this year, although he added doing this will be a "real challenge."

Obym sie mylil ale pachnie mi to kolejnymi opoznieniami, ale z drugiej strony jest dzieki temu ten samolot ma byc lepszy i ma zmusic boeinga do jeszcze wiekszego wysilku to jestem w stanie przezyc te dodatkowe kilka miesiecy.... tylko co na to powiedza szefowie Singapore, Qantas lub Emirates Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 14:40, 08 Mar 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
.... tylko co na to powiedza szefowie Singapore, Qantas lub Emirates Wink


Jeśli mają dobrze napisany kontrakt - a na pewno mają - to mogą powiedzieć tylko jedno; Huuuuuuuuuuuuuuuraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Zarabiać na lataniu samolotami to jest wielka sztuka, ale zarabiać na nielataniu to jest dopiero zyskone zajęcie. Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 15:50, 10 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin