Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolos na glinianych skrzydlach - klopoty Airbusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 12:35, 20 Mar 2006    Temat postu:

Financial Times pisal o mikropeknieciach platowca? I zadna prasa lotnicza tego nie podchwycila?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Pon 14:09, 20 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:29, 20 Mar 2006    Temat postu:

podchwyciła, czytałem to jeszcze gdzieś. tylko że te mikropęknięcia to nastąpiły przy obciążeniu bliskim 3x maksimum. więc to nie jest tak, że odpadły skrzydła bo ktoś się oparł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:11, 20 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
podchwyciła, czytałem to jeszcze gdzieś. tylko że te mikropęknięcia to nastąpiły przy obciążeniu bliskim 3x maksimum.



O czym nasz pro-boeingowy chor "zapomnial" napomknac Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 14:22, 20 Mar 2006    Temat postu:

Ja czytałem o 50% planowanego do testu nacisku, ale to 50% to mogło być i tak 3x nacisk planowany w eksploatacji. Poszukam, może odnajdę artykuł. Ja się na tym nie znam, ale byłe w zeszłym tygodniu na spotkaniu w Instytucie Lotnictwa i jeden z prelegentów odnosił się do tego problemu. No i właśnie też mówił o 50% planowanego do testu. Ale on pewnie też był członkiem chóru proboeingowego (wyglądał też troszkę na masona) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:35, 20 Mar 2006    Temat postu:

Moze o to chodzi, bo jakos nie kojarze innych testow :
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

ponoc w lotniczej prasie nie bylo nic na ten temat :>
tak to jest gdy sie ma problemy z waga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:57, 20 Mar 2006    Temat postu:

tytuł mówi sam za siebie: "Airbus A380 test wing breaks just below ultimate load target"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:52, 20 Mar 2006    Temat postu:

a jeszcze jedno:

[link widoczny dla zalogowanych]

może nie będzie tak źle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:04, 20 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
a jeszcze jedno:

[link widoczny dla zalogowanych]

może nie będzie tak źle?


niech ten samolot wreszcie zacznie latac z paxami to sie zobaczy jak bedzie a poki co airbus ma inny problem: A340 ktory sprzedaje sie delitaknie mowiac.... srednio.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 8:45, 21 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
niech ten samolot wreszcie zacznie latac z paxami to sie zobaczy jak bedzie


no tak tylko jeśli odpadną skrzydła z 1000 paxów na pokładzie to A. będzie miał większy problem niż ten srednio sprzedający się a340


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:16, 21 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
tytuł mówi sam za siebie: "Airbus A380 test wing breaks just below ultimate load target"


Tak ale to jest mowa o skrzydle ktore peklo przy 147% maxymalnego obciazenia a nie o jakichs mikropeknieciach platowca o ktorych niektorzy tu pisali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 19:57, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Danny napisał:
marcinj napisał:
tytuł mówi sam za siebie: "Airbus A380 test wing breaks just below ultimate load target"


Tak ale to jest mowa o skrzydle ktore peklo przy 147% maxymalnego obciazenia a nie o jakichs mikropeknieciach platowca o ktorych niektorzy tu pisali.


Podczas tych testow przy 1,45 maksymalnego obciazenia pojawily sie pekniecia w rejonie silnikow. Zwij to jak chcesz - w kazdym razie nie wyglada to najlepiej.... ale nie o tym chcialem piasc

Dubai: Emirates will receive its first A380 jets in the first half of next year, some three months late.

"Of course the delay in receiving the Airbus A380 will have a negative impact on our expansion plan in some areas, but Emirates can cope with that by revising its schedules on the basis of its priorities in order to obtain the best results," said Ghaith Al Ghaith, Emirates Executive Vice-President for Commercial Operations Worldwide.

Kolejny niezadowolony nabywca - pare dni temu Airbus stanowczo zaprzeczal ze Emirates moga dostac pozniej zamowione samoloty, dzis jedna Emirates potwierdza to o czym od paru dniach sie mowilo. Jedymy ratunkiem dla A380 beda jakies super osiagi, hiper ekonomika uzytkowania itp. Skoro na starcie maja juz tyle problemow to generalnie nie wrozy to nic dobrego na przyszlosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 20:22, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Oto co pisze ostatni numer AW&ST or Airbusie A380:

What could play into Boeing's hands is skepticism among some A380 customers about the aircraft economics. Although Airbus is hoping some of its A380 customers will soon start to exercise options for additional aircraft, an Air France/KLM planner is skeptical. The carrier has bought 10 A380 and holds options for four. But the planner says the airline is starting to have doubts about the operating economics of the mega-transport, finding few routes where employing the aircraft makes sense. However, that attitude may not translate into 747-8 orders. Instead, Boeing's 777 could benefit.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:15, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Heh wiecie sorki ale jednak można pod spodem napisac o co chodzi bo nie wszyscy są na poziomie angielskiego tak wysokim Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 21:19, 05 Kwi 2006    Temat postu:

No bo to chyba jest główny potencjalny problem: liczba tras na które można wysłać tego kolosa. Moim zdaniem jest takich tras góra kilkanaście! Nie tam pęknięcia, separcje, czy inne. Lecz ekonomika. Oczywiście mówię to na podstawie obrazu A.D 2006 Trudno jednak przewidywać jakiś ogromny boom, jak ten co wyniósł na szczyt 747.

Ale mam takie pytanie prowokacyjne: Czy nie uważacie, że konstruktorzy powinni się wysilić nad koncepcją samolotu bardzo dużego ale krótko/śrenio dystansowego. Ot takiego autobuwu do przewozu Polaków do Londyny, Francuzów do Tunezji, Niemców do Turcji, Turków do Niemiec no i oczywiście Amerykanów do innego stanu Wink To byłby paradoksalnie wielki sukces myśli Airbusa, który wpadł na to 1000 lat temu, gdy uruchamiał A300. A może świat już dojrzał do tej wizji Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:21, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Heh wiecie sorki ale jednak można pod spodem napisac o co chodzi bo nie wszyscy są na poziomie angielskiego tak wysokim Smile

Ok, tak w skrocie pisza ... ze niektore linie lotnicze (np Air France) maja watpliowsci co do oplacalnosci A380 na wielu trasach i dlatego moga ograniczyc sie do mniejszej ilosci zakupioncyh A380 niz to co zapowiadali. Samolotem ktory moze zyskac dzieki temu jest 777.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin