Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolos na glinianych skrzydlach - klopoty Airbusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:36, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Czy nie uważacie, że konstruktorzy powinni się wysilić nad koncepcją samolotu bardzo dużego ale krótko/śrenio dystansowego.


No jest ten Jumbo dla Japońców... to już się wysilili.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 22:40, 05 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:

No jest ten Jumbo dla Japońców... to już się wysilili.

Zgadza sie, nazywa sie to 747-400D.

787-3 bedzie krotko dystansowa wersja 787.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 9:48, 06 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
Witek Z napisał:
Czy nie uważacie, że konstruktorzy powinni się wysilić nad koncepcją samolotu bardzo dużego ale krótko/śrenio dystansowego.


No jest ten Jumbo dla Japońców... to już się wysilili.


No tak, ale to wciąż produkt niszowy, choć rzeczywiście chodzi mi o coś takiego. Zastanawiam się jednak, czy zbudowanie samolotu który z definicji nyłby krótkodystansowy (a nie adaptacja 747 czy 787) nie dałoby jakichś ekstra bonusów - ilość paliwa, przestrzeń bagażowa, nie wiem co jeszcze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 10:19, 06 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Trudno jednak przewidywać jakiś ogromny boom, jak ten co wyniósł na szczyt 747.

Ale poczatkowo chyba 747 tez wydawal sie pomyslem fantastycznym (jako pasazerski). Mowi sie, ze "zalapal" dzieki odwaznej decyzji J. T. Trippego, prezesa Pan Amu. No a potem przyszly i inne zamowienia. Wiec moze obecne problemy 380 to tez "tylko" bóle porodowe.

PS. To jakie musialyby byc te bóle, gdyby ktos sie zabral za produkcję nastepcy Concorde'a?...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:38, 06 Kwi 2006    Temat postu:

no to masz 787-3 -- krótkodystansowy, bardzo pojemny... idealnie pasuje do Twoich wymagań.

na pewno budowanie od zera dałoby pewne bonusy, ale nie sądzę, żeby pokryły one kiedykolwiek koszty projektowe. okazuje się, że "dezajny" samolotów są b. rozciągliwe. 737, który oparty był zresztą trochę na 707, zaczynał jako 100 miejscowiec, a kończy na 189 miejscach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 20:53, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Zdaje sie ze nie tylko ILFC ma jakieś uwagi do szerokości kadłuba A350

``Having gone to the trouble of designing a new tail, and introducing a lot of new composites, and everything else, they might as well go the whole way and design a whole new fuselage as well instead of using something old,'' Singapore Airlines CEO Chew Choon Seng said in an interview today in Zurich, where he was attending a Star Alliance event. ```It would make it more directly competitive with the 787.''

``We still have an open mind,'' Chew said today. ``It's not so much price, but it's a question of the economics, and what each manufacturer would stand by and guarantee in terms of delivery.'' If Airbus does redesign the A350, he said, that might put the aircraft price ``in a whole new ballpark, so it's a bit sticky.''

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:57, 07 Kwi 2006    Temat postu:

nieźle zjechaliśmy z tematu. w ogole powinny być przyklejone takie tematy: "o wszystkim co związane z LOTem ŹLE", "o wszystkim co związane z PPLem ŹLE", "o wszystkim co związane z Boeingiem ŹLE", ""o wszystkim co związane z Airbusem ŹLE", "narzekania na Polskę, Polaków i polską skłonność do narzekania"

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:30, 08 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
nieźle zjechaliśmy z tematu. w ogole powinny być przyklejone takie tematy: "o wszystkim co związane z LOTem ŹLE", "o wszystkim co związane z PPLem ŹLE", "o wszystkim co związane z Boeingiem ŹLE", ""o wszystkim co związane z Airbusem ŹLE", "narzekania na Polskę, Polaków i polską skłonność do narzekania"

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:30, 08 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
nieźle zjechaliśmy z tematu. w ogole powinny być przyklejone takie tematy: "o wszystkim co związane z LOTem ŹLE", "o wszystkim co związane z PPLem ŹLE", "o wszystkim co związane z Boeingiem ŹLE", ""o wszystkim co związane z Airbusem ŹLE", "narzekania na Polskę, Polaków i polską skłonność do narzekania"

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:32, 08 Kwi 2006    Temat postu:

chciałem napisać świete słowa........
ale coś nie wyszło......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 9:45, 13 Kwi 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
chciałem napisać świete słowa........
ale coś nie wyszło......


tak jakoś się składa ze ostatnio większość linii lotniczych jest niezadowolona z tego co im Airbus proponuje (A350, dostawa a380)

"The A350 in operating economy is clearly behind the 787, so Airbus needs to do something," said Vagn Soerensen, the chief executive of Austrian Airlines, which plans to decide between the two models for an order next year."They need to compensate for that with new materials, but a lot could also be compensated for with price."

Danny, to własnie przez te krytykowane przez Ciebie 9 siedzeń w rzędzie A350 ma takie problemy. Jest przez to mniej konkurencyjny jeśli chodzi o ekonomie. I pamiętaj jedną rzecz. To nie pasażerowie "podpowiadają" airbusowi i boeingowi jak powienien wyglądać samolot - to linie lotnicze. Inna sprawa jest czy prodecenci chcą tego słuchać. BTW, zdaje się ze Emirates zdecyduje sie na B787.... (zgadnij dlaczego, podpowiem Ci "9")


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 12:42, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Ciekawe bo Qantas powiedizal ze wybral 787 tylko dlatego ze byl tanszy i szybciej dostepny od 350 a nie lepszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 15:09, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Ciekawe bo Qantas powiedizal ze wybral 787 tylko dlatego ze byl tanszy i szybciej dostepny od 350 a nie lepszy.


...i bardziej technologicznie zaawansowany.

Gabec napisał:
BTW, zdaje się ze Emirates zdecyduje sie na B787.... (zgadnij dlaczego, podpowiem Ci "9")


Emirates chcial wziasc 787 dluuuuugo wczesniej zanim Boeing zaczal oferowac 9 foteli w rzedach. Problem lezal w tym, ze Emirates chcial samolot 330-miejscowy, zas Boeing chcial im sprzedac 280-miejscowego 787-9, za ktorego EK "podziekowal", tak samo jak za 777-200ER. 787-10 powstaje praktycznie na zamowienie Emirates - bez tej linii tej wersji nigdy nie byloby. A ze "za nimi pojda inni", wiec juz teraz wiadomo, ze -10 sa zainteresowani m.in SQ i QF. BTW:
- 787-10 w konfiguracji EK bedzie zabieral ok. 360 pasazerow,
- wbrew temu, co niektorzy mysla, Airbus z A350 nie jest bez szans, mimo iz one wyraznie zmalaly bo oficjalnym "wejsciu" 787-10.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 15:57, 13 Kwi 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:


wbrew temu, co niektorzy mysla, Airbus z A350 nie jest bez szans, mimo iz one wyraznie zmalaly bo oficjalnym "wejsciu" 787-10.

Ja tez nie uważam ze A350 jest bez szans, aczkolwiek nie sadze ze bedzie sie sprzedawał na równi z B787 (chyba ze Boeing bedzie miał duuuze problemy z wprowadzeniem rewolucyjnej maszyny). Sadze ze na 2 B787 bedzie 1 A350. Ten samolot to zmodyfikowana wersja A330 z zaadapotowanymi silnikami o B787 i ciezko mu bedzie konkurowac pod wzgledem ekonomiki z calkowicie nowym Dreamlinerem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 22:05, 13 Maj 2006    Temat postu:

Wielki szacunek do Airbusa ze umie sie przyznać do błedu (ciekaw jestem czy wszyscy którzy chwalili A350 potrafia zachowac sie podobnie jak A)

In an interview with the German newspaper Welt am Sonntag, made available in advance, Germany's Thomas Enders said Airbus had under-estimated the Boeing 787.

"That's why we needed some time to come up with a competitive aircraft," said Enders, co-chairman of the European Aerospace, Defence and Space (EADS) company which owns Airbus together with British defence group BAE Systems.

"We've made mistakes. But we have put this behind us," he said. The company reckoned with sales of 200 of the projected new twin-engined A350 model, which has come under criticism from potential customers.

The European company has received 100 firm orders for the A350 against 345 orders for the fuel-efficient 787, launched in 2004.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin