Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPRZ w mediach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Śro 14:03, 19 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Ile naprawdę kosztują bilety lotnicze?


Email
Za złotówkę nie polecisz

- Leć do Londynu za złotówkę! - tak reklamują się niektóre tanie linie lotnicze. Gdy jednak zechce się kupić bilet, okazuje się, że jedna złotówka nie wystarczy. Trzeba wydać ich więcej. Dużo więcej. Jak kupować bilety lotnicze, żeby podróżować w miarę tanio?

Sprawdziliśmy ile faktycznie trzeba zapłacić za bilet lotniczy do Londynu na jutro.

Lot z Rzeszowa kosztuje prawie 760 zł, z Katowic ponad 800 zł, z Łodzi niemal 720 zł, z Krakowa 620 zł, a z Wrocławia 615 zł. Co wybrać?

Mieszkaniec Rzeszowa wybierze raczej start z Jasionki Za bilet zapłaci wprawdzie o 120 zł więcej niż za lot z Krakowa, ale nie poniesie kosztu dojazdu do Balic. Mieszkaniec Dębicy ma się już jednak nad czym zastanowić. Do Jasionki ma 60 km, do Balic dwukrotnie dalej, ale bilet sporo tańszy.

Za co płacimy?

Ceny biletów w tanich liniach lotniczych są rzeczywiście niskie. Tyle tylko, że te najtańsze bilety, za złotówkę lub złotych kilkanaście, trzeba kupować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Im krótszy czas między rezerwacją a wylotem, tym drożej.

Do ceny biletu wszystkie linie doliczają opłaty lotniskowe i podatki. W Jasionce ten dodatkowy koszt wynosi 48,03 zł. W krakowskich Balicach - 69,96 zł.

Kolejną opłatą jest haracz za płatność kartą kredytową. Wynosi ona, w zależności od linii lotniczej i rodzaju karty, od 2,50 zł do ponad 40 zł. Nie da się jej uniknąć. Rezerwując bilet przez Internet płaci się kartą. Jeżeli kupimy bilet w biurze turystycznym, to też zapłacimy za rozliczenie kartą i prowizję dla pośrednika.

Te opłaty pobierają wszyscy przewoźnicy. Wiele linii lotniczych dolicza jeszcze opłaty paliwowe, za wystawienie biletu i za obsługę pasażera.

Jak kupować bilet lotniczy?

Im wcześniej tym lepiej, tym większe są szanse na kupienie biletu tanio. Najlepiej szukać w Internecie. Można wchodzić bezpośrednio na strony poszczególnych linii lotniczych, lub skorzystać ze specjalistycznych wyszukiwarek.

Drugi sposób, to poproszenie o informację w biurze sprzedającym bilety lotnicze. Wyszkolony pracownik szybko znajdzie najtańszą wersję przelotu. Uwaga. Często bilet na określoną datę bywa drogi, a na dzień wcześniej lub później sporo tańszy, warto to sprawdzić.

KRZYSZTOF ROKOSZ

Super Nowości z dnia 19_07_2006



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 8:48, 20 Lip 2006    Temat postu:

Czy Ryanair zakotwiczy w Rzeszowie?

Wciąż nie wiadomo, czy na rzeszowskim lotnisku powstanie olbrzymia baza serwisowa dla samolotów komunikacyjnych.

Cztery potężne hangary, w których będą przeglądane i naprawiane pasażerskie boeingi mogą powstać w Jasionce koło Rzeszowa. O planach budowy takiej bazy przez Singapur Technology Aerospace informujemy od prawie roku. O tę inwestycję wartą 100 mln dolarów walczy tez stolica Łotwy - Ryga.

- Azjaci wciąż nie podjęli ostatecznej decyzji w sprawie lokalizacji tej bazy - powiedział Super Nowościom Adam Jańczak z Państwowej Agencji Informacji i inwestycji Zagranicznych. - Zapadnie ona, w chwili, gdy zostanie zawarta umowa pomiędzy STA, a liniami Ryanair, których samoloty mają być tam remontowane.

Kiedy to nastąpi?

- Rozmowy w tej sprawie trwają - poinformował nas Tomasz Kułakowski z Ryanair. - Nie komentujemy ich przebiegu przed ich zakończeniem.

Według pierwotnych planów baza miała powstać do końca bieżącego roku. Ten termin został przesunięty w nieznaną przyszłość. Zdaniem przedstawicieli rzeszowskiego lotniska i samorządu Podkarpacia, polska oferta została przygotowana bardzo dobrze i są duże szanse na pozyskanie lotniczej inwestycji dla Jasionki. Według Tomasza Kułakowskiego szanse Rzeszowa i Rygi są równe.

SUPER NOWOŚCI , 20.07.2006


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 19:37, 21 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Prace nad powołaniem spółki, która będzie zarządzać portem lotniczym w Jasionce, nabrały tempa. Wczoraj władze urzędu marszałkowskiego podpisały w Warszawie w tej sprawie z Przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze list intencyjny.
- To nie jest pusty dokument - zapewnia Leszek Deptuła, marszałek województwa podkarpackiego.

List intencyjny otwiera drogę do stworzenia biznesplanu, który jest konieczny przy ustaleniu podziału majątku podrzeszowskiego portu między samorządem podkarpackim a Przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze. Marszałek zagwarantował, że spółkę w tym roku zasili 10 mln zł uchwalone przez sejmik województwa, a w przyszłym 12 mln zł.

- Oprócz spraw związanych z budową nowego terminalu chcemy rozwinąć usługi wokół lotniska. W planach jest budowa hotelu w Jasionce - zdradza nam marszałek. Deklaruje, że szanse na powołanie spółki w tym roku są bardzo duże. - Jestem przekonany, że tak się stanie - twierdzi Deptuła.

Powstanie spółki umożliwi jej ubieganie się o fundusze unijne na inwestycje w Jasionce. Oprócz samorządu i PPL jej udziałowcami mają być miasto i najprawdopodobniej prywatny inwestor. - Obecna dynamika rozwoju połączeń lotniczych z Rzeszowa przesądza o tym, że jest to najlepszy okres do przekształcenia portu w Jasionce w spółkę. Wsparcie samorządu regionalnego będzie najlepszym sposobem dla zwiększenia roli portu w regionie - powiedział Paweł Łatacz, dyrektor generalny PPL.

Najważniejszą sprawą w tej chwili jest nowy terminal pasażerski na podrzeszowskim lotnisku. Na przełomie września i października rozpocznie się budowa parkingu dla 700 aut, dróg dojazdowych do przyszłego terminalu, a także sieci wodociągowej oraz kotłowni. Władze PPL twierdzą, że inwestycje te trzeba zrealizować w pierwszej kolejności, zanim rozpocznie się stawianie budynku terminalu - mógłby być wznoszony najwcześniej na wiosnę przyszłego roku. Wtedy też planuje się budowę płyty postojowej i do odladzania samolotów.

Na roboty okołoterminalowe PPL zamierza wydać 16 mln zł. Taka kwota jest zarezerwowana w budżecie państwa. Wciąż jednak nie wiadomo, kto będzie dysponował tymi pieniędzmi. Najprawdopodobniej trafią do PPL za pośrednictwem Ministerstwa Transportu. Władze portów chcą w tym roku wykorzystać połowę tej kwoty, a drugie 8 mln zł dołożyć z własnego budżetu. Pozostałe środki z budżetu państwa chcą przerzucić na przyszły rok. PPL tłumaczy, że to konieczność, bo w przypadku wykorzystania od razu wszystkich państwowych pieniędzy porty musiałyby dołożyć drugie 16 mln.

- Nie będziemy w stanie przerobić do przyszłego roku 32 mln zł - mówił nam niedawno Adam Robaczyński odpowiedzialny za inwestycje w Jasionce.

Nadal nie jest rozstrzygnięta sprawa budowy w Jasionce bazy serwisowej taniego irlandzkiego przewoźnika Ryanaira. O inwestycję tę zabiega także łotewska Ryga. - Szanse obu miasta są jednakowe. Na ostateczne rozstrzygnięcie trzeba jeszcze poczekać - twierdzi Tomasz Kułakowski, dyrektor Ryanaira na Europę Środkową i Wschodnią.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jukor




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Pon 18:29, 24 Lip 2006    Temat postu:

Dzisiejsze Aktualności na TVP3:

Ohy i ahy na temat Jasionki jak to bedzie fajnie, gdyż juz jest podpisany list intencyjny w sprawie powołania spólki. Jak to będzie fajnie bo przyszła spółka ma kupę kasy. Zachwyty nad już rozpoczętymi pracami (budowanie dróg dojazdowych, uzbrajanie działek w media etc). Jakie to będą atrakcyjne miejsca do inwestowania na całym Podkarpaciu.

Po prostu: aż mi się miło zrobiło Wink

Następnie poleciała widomość, że władze chcą sprywatyzować PZL Mielec, że już mają chętnego inwestora pt. Sikorski (ten od śmigłowców made in USA), że przyszły inwestor chce produkować Skytrcki i śmigłowce (bodajże Blackhawk). W reportażu tym była nawet pokazana wycieczka posłów, polityków i kogoś tam jeszcze odwiedzająca tą fabryczkę. Co ciekawe wycieczka owa przyjechała autokarem Wink Czyżby wprowadzono "tanie państwo"??

Czasami warto obejżeć jakiś serwis informacyjny w TV - bo się człowiekowi odrazu polepszy nastrój. Myślę, że także i wam po takich informacjach poprawił się humor.

Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 19:30, 24 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
W ciągu najbliższych kilku lat na rozbudowę lotniska w Jasionce i infrastruktury wokół niego wydanych zostanie około 300 mln zł. W planach jest rozbudowa nie tylko terminali i pasów, ale także rozbudowa dróg dojazdowych i odtworzenie linii kolejowej z Rzeszowa do lotniska
- Na lotnisko i jego rozbudowę przeznaczone będą ogromne pieniądze - przyznał marszałek województwa Leszek Deptuła. Wczoraj przybliżył szczegóły umowy powołującej spółkę lotniskową, podpisanej w piątek między zarządem województwa i Przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze.

- Samorząd wojewódzki wniesie do spółki aport w postaci nieruchomości oraz 10 mln zł gotówki. Aport rzeczowy PPL to wieczysta dzierżawa tych terenów. Możemy powiedzieć, że jesteśmy w komfortowej sytuacji, bo jesteśmy właścicielami całości gruntów - zauważył marszałek.

Choć jeszcze nie została do końca wyceniona wartość majątku, jaki wniosą do spółki obydwie strony, już znane są plany rozwoju lotniska. Samorząd wojewódzki chciałby, żeby w latach 2007-2013 rozbudowany został m.in. terminal odpraw pasażerskich. Koszt budowy - ponad 51 mln zł. 25 proc. wyłoży spółka, pozostałe 75 proc. trzeba zdobyć w UE.

39 mln zł ma kosztować rozbudowa płyty lotniska, a ponad 71 mln zł budowa pasa szybkich zejść i szybkiego kołowania.

W planach jest także rozbudowa terminalu cargo, budowa płyty przedhangarowej. Na 15 mln zł wyceniono koszt rewitalizacji linii kolejowej z rzeszowskiego dworca głównego do portu lotniczego. - Jeśli PKP sobie z tym nie poradzi, to my to zrobimy - zapowiedział Leszek Deptuła.

W pobliżu Jasionki powinien powstać także hotel, centrum handlowe, centrum rozrywki. Zdaniem marszałka o pieniądze na rozbudowę Jasionki będzie można ubiegać się w Unii Europejskiej. W planach na 2007-2013 na rozwój lotnisk zapisanych jest 650 mln euro. Przyznał, że obydwaj udziałowcy: samorząd i PPL szukają inwestora strategicznego .


slogany slogany już mnie to męczy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 8:07, 25 Lip 2006    Temat postu:

Duża kasa na lotnisko

RZESZÓW Rozwój portu w Jasionce ma kosztować 300 mln zł
Terminal, płyta postojowa, droga kołowania dla samolotów. Obok portu być może dobry hotel i centrum handlowe - na takie inwestycje do 2013r. może liczyć lotnisko w Jasionce.


Kluczem do inwestycji jest powstanie spółki samorządu województwa i PPL. List intencyjny w tej sprawie podpisano w piątek. Wczoraj marszałek Leszek Deptuła mówił, że chciałby, żeby w spółce było też miasto Rzeszów. Prowadzone są jeszcze rozmowy z prywatnymi inwestorami, z Polski i zagranicy, którzy mogliby wejść do spółki. Deptuła zapowiada, że chciałby, aby samorząd miał w niej ponad 50 proc, udziałów.

Inwestycje na lotnisku w latach 2007-13 mają kosztować ok. 300 mln zł (np. terminal 51,5 mln zł, płyta postojowa 39 mln zł, linia kolejowa od dworca PKP do lotniska 15 mln zł). Dużą część pieniędzy będzie można zdobyć z Unii Europejskiej.
W pobliżu lotniska, w ramach Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego wkrótce będą też gotowe tereny pod inwestycje. Do końca 2007r. od północnej strony portu uzbrojonych zostanie ok. 80 ha ziemi.

- W najbliższych 5-10 latach to będą najbardziej atrakcyjne tereny inwestycyjne na Podkarpaciu - mówi Daniel Kozdęba, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Gazeta Nowiny 25.07.2006


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 1:19, 02 Sie 2006    Temat postu:

Jak można tak degradowac ten region!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dośc ze autostrada dopiero w 2013 i to tylko do Rzeszowa to jeszcze wielie problemy z lotnisiem.

Cytat:
Nadal nic nie wiadomo w sprawie rozbudowy lotniska w Jasionce. Minister finansów jeszcze nie ustalił z ministrem transportu, sposobu wykorzystania pieniędzy z budżetu.
A to oznacza, że przetargi na budowę nowego terminala odpraw, wypalą później. Dużo później niż liczyli i posłowie i my - mieszkańcy regionu. Sytuacja wygląda tak: decyzje zapadają a my czekamy, czekamy i czekamy. Trzydziestego pierwszego maja - posłanka Krystyna Skowrońska wysyła do ministra transportu zapytanie o przyszłość lotniska w Jasionce i pieniędzy na jego rozbudowę. Pod koniec czerwca przychodzi odpowiedź w której nie ma ani słowa, kiedy można będzie uruchomić pieniądze z budżetu na rozbudowę Jasionki. W tym czasie dochodzi do zmiany zawiadowcy portu. Na tym nie koniec . Powstała nawet dokumentacja techniczna budowy nowego terminalu. Ale do ogłoszenia przetargów wciąż daleko. Nie zostanie ogłoszony do czasu jasnego stanowiska w sprawie sposobu wydania pieniędzy z rezerwy celowej budżetu, przeznaczonych na rozbudowę lotniska, tej decyzji jeszcze nie ma. Ma być niebawem - dodaje rzecznik Portów Lotniczych. Ale kiedy nie wiadomo. Przynajmniej do końca roku przyjdzie też poczekać na decyzję w sprawie budowy w Jasionce bazy serwisowej Ryanaira. W grę wchodzi ponad tysiąc nowych miejsc pracy, nie mówiąc o wielomilionowej inwestycji. Na razie można ją zobaczyć jedynie na zdjęciach.
-”Ta decyzja nie zależy od nas wprost, pielęgnujemy kontrahenta, na pytanie udzielamy informacji, wiedzą o nas dokładnie wszystko.”-tłumaczy Leszek Deptuła marszałek województwa . Uziemiony - jak ten samolot na biurku marszałka województwa jest też tani przewoźnik Ryanair, który także czeka na decyzję partnera z Singapuru.
Tomasz Kułakowski, rzecznik prasowy RYAINAIR
-”Negocjujemy z naszym partnerem z Singapuru, z samorządem Rzeszowa, oraz Rygi, to jest niestety bardzo poważna decyzja finansowa, nie tylko dla nas, ale też dla firmy z Singapuru. Szukamy najlepszej oferty, negocjujemy, natomiast nie wiem, kiedy może to nastąpić.”
Na razie musimy nam wystarczyć widok dużych maszyn, przewożących mieszkańców regionu do i z pracy na Wyspach Brytyjskich. Bo nasza administracja jak widać ma problem nawet z otwarciem okna na świat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Czw 8:46, 03 Sie 2006    Temat postu: odp

Będziemy latać do Liverpoolu



Ryanair uruchomi wkrótce dwa nowe międzynarodowe połączenia lotnicze

Ryanair chce latać z Jasionki nie tylko do Dublina, ale także do Liverpoolu. Marszałek Leszek Deptuła uważa, że nowe trasy mogłyby zostać uruchomione już od września.

O tym, że irlandzkie linie lotnicze chcą otworzyć połączenie z Jasionki do Dublina pisaliśmy w połowie czerwca. Samoloty miałyby latać do Irlandii dwa razy w tygodniu. Teraz okazuje się, że oferta obejmuje także dwa loty tygodniowo do Liverpoolu.

- Z badań marketingowych Ryanaira wynika, że to byłby dobry kierunek - mówi Barbara Kuźniar-Jabłczyńska, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Nowe połączenia to więcej pasażerów

Połączenie byłoby atrakcyjne, bo do pracy w Anglii jeździ mnóstwo Polaków, także z Podkarpacia. Dziś z Jasionki mogą polecieć tylko do Londynu. Nowe połączenia oznaczają także rozwój lotniska.

Tym bardziej, że dzięki lotom do Londynu liczba pasażerów w Jasionce wzrosła o 300 proc.

Marszałek Leszek Deptuła mówi, że odpisał już na propozycję Ryanaira.

- Jesteśmy zainteresowani tym pomysłem. Jako samorząd bylibyśmy gotowi na te loty nawet od września - mówi Deptuła.

PPL nie stawia przeszkód

Aby było to możliwe, zgodę na nowe połączenia musi dać jeszcze Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, które jest właścicielem pasa startowego na lotnisku. Rozmowy, które prowadzą obecnie z Ryanairem dotyczą uzgodnień dotyczących organizacji pracy na lotnisku.

Wszystko przez to, że w Jasionce jest mały terminal pasażerski, a wszystkie odprawy ludzi muszą być zgodne z procedurami.

Artur Burak, rzecznik prasowy PPL mówi, że przedsiębiorstwo jest gotowe do obsługi nowych połączeń.

- I taką informację przekazaliśmy Ryanairowi. Są tam również wskazane pory, które naszym zdaniem byłyby najlepsze na takie loty - dodaje Burak.

P.S

Do 2013 r. na inwestycje na lotnisku w Jasionce ma zostać wydanych ok. 300 mln zł (mają to być m.in. terminal pasażerski warty 51,5 mln zł, płyta postojowa dla samolotów za 39 mln zł i linia kolejowa od dworca PKP do lotniska za 15 mln zł). Dużą część pieniędzy ma pochodzić z Unii Europejskiej.

Władze województwa ciągle czekają też na decyzję, czy w Jasionce będzie baza serwisowa dla samolotów, którą chcą wybudować firma Singapur Technology Aerospace i Ryanair. W bazie miałoby pracować 1250 osób. Inwestycja jest warta 100 mln dolarów. Konkurentem Jasionki jest Ryga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:59, 03 Sie 2006    Temat postu: odp

Mmmm mmmm ciekawie ciekawie zapowiadają, wzrośnie ruch na lotnisku no choć to tylko Ryan no ale może w przyszłości pojawią się inni przewoźnicy bedzie co focic hehe Wink

Pzdr!!!!
_____________________________________________
Panasonic FZ30 + palec w gotowości na spuście
EPRZ Spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:38, 04 Sie 2006    Temat postu:

Ja liczyłem na Rzym - z tego co mi wiadomu wielu naszych tubylców pracuje w Italii od Mediolanu po Neapol. A Rzym jest mniej więcej w środku... Może niedługo Norwegian się nami zainteresuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 11:02, 04 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
We wrześniu rozpocznie się budowa portu lotniczego w Jasionce
Będą pieniądze, będzie terminal

W najbliższych dniach Ministerstwo Finansów przekaże do resortu transportu środki na budowę nowego budynku odpraw pasażerów na rzeszowskim lotnisku - nieoficjalnie dowiedziały się Super Nowości. Warszawska dyrekcja Portów Lotniczych (PPL) planuje rozpoczęcie budowy w pierwszej połowie września.

Jak już informowaliśmy, w połowie lipca Porty Lotnicze otrzymały projekt wykonawczy pierwszego etapu budowy terminala pasażerskiego na lotnisku w Jasionce. Natychmiast rozpoczęto prace nad przygotowaniem przetargu na wykonawcę budowy.

- Trwają prace przy sporządzaniu specyfikacji przetargowej - powiedział Super Nowościom Adam Robaczyński z PPL. - Przygotowujemy się do tego, żeby we wrześniu podpisać umowę z wykonawcą i przekazać mu plac budowy.

Warunkiem zawarcia umowy na budowę terminala jest wpłynięcie na konto PPL-u pieniędzy na ten cel. W tegorocznej ustawie budżetowej przeznaczono 16 mln zł na rozbudowę i modernizację rzeszowskiego lotniska. Zapis jest jednak nieprecyzyjny i nie wiadomo było, kto ma tymi pieniędzmi dysponować

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że prawne problemy zostały pozytywnie rozstrzygnięte i w najbliższych dniach zostanie podjęta formalna decyzja o przekazaniu budżetowych pieniędzy do Ministerstwa Transportu. Stamtąd trafią one na konto Portów Lotniczych.

Najpierw infrastruktura

W tym roku zostaną wykonane wszystkie prace ziemne, czyli przyłącza instalacji, drogi dojazdowe, parkingi itp. Wznoszeniu budynku terminala rozpocznie się wiosną. Zakłada się, że budowa potrwa około roku.

Nowe połączenia

Oddanie do użytku nowego terminala jest konieczne do zwiększenia liczby międzynarodowych połączeń lotniczych z Rzeszowa. W obecnej, ciasnej hali odpraw możliwe jest obsłużenie jeszcze najwyżej dwóch, trzech rejsów dziennie.

Tę rezerwę chce wykorzystać Leszek Deptuła, marszałek Podkarpacia. Bardzo zaawansowane są rozmowy w sprawie uruchomienia rejsów do Dublina i Liverpoolu. Marszałek chciałby, aby samoloty na tych trasach zaczęły latać już we wrześniu.

Ten termin wydaje się jednak mało realny. Są natomiast szanse na otwarcie tych połączeń 29 października. W tym dniu Ryanair, który będzie latał na tych trasach, wprowadza nowy rozkład lotów. Ustaliliśmy, że w pracach nad siatką połączeń zaplanowano rejsy na trasach Rzeszów - Dublin i Rzeszów - Liverpool, do każdego z tych miast po dwa razy w tygodniu.

KRZYSZTOF ROKOSZ

Super Nowości z dnia 04_08_2006



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 10:57, 28 Sie 2006    Temat postu:

Jak zwykle wszystko sie pie..czy
Cytat:
Nie ma pieniędzy na terminal

Ministerstwo Finansów nie chce dać pieniędzy na budowę budynku odpraw pasażerów na lotnisku w Jasionce. Warszawscy urzędnicy grają na zwłokę. Jeżeli im się uda, to jeszcze przez wiele lat Podkarpacie nie będzie miało nowoczesnego lotniska. Jest jednak jeszcze szansa na rozpoczęcie budowy w tym roku.

Wybudowanie na rzeszowskim lotnisku nowoczesnego budynku odpraw pasażerów jest warunkiem rozwoju komunikacji lotniczej na Podkarpaciu. W obecnym terminalu nie mieszczą się pasażerowie nawet średniej wielkości samolotu.

Podkarpaccy parlamentarzyści wywalczyli, że w tegorocznym budżecie państwa przeznaczono 16 mln zł na rozpoczęcie budowy portu. Projekt jest gotowy. Pozwolenie na budowę też.

- Kończymy przygotowanie dokumentacji przetargowej - powiedział Artur Burak, rzecznik prasowy Portów Lotniczych. - W najbliższych dniach możemy przystąpić do wyboru wykonawcy. Już we wrześniu mogłyby się rozpocząć prace budowlane.

Nie ma pieniędzy

Nie można jednak ogłosić przetargu.. Najpierw trzeba mieć pieniądze na zapłacenie za robotę. W ustawie budżetowej nie określono, kto ma dysponować państwowymi pieniędzmi. Minister finansów musi więc wydać decyzję wskazującą beneficjenta budżetowych środków.

Nieważna decyzja!

Po wielu staraniach i naciskach ze strony posłów, taka decyzja została wydana na początku sierpnia. Niestety, okazało się, że jest nieważna!

Ministerialny urzędnik napisał bowiem, że państwowymi pieniędzmi ma dysponować Port Lotniczy w Jasionce! To jest prawnie niewykonalne. Rzeszowski port lotniczy nie jest samodzielną jednostką organizacyjną. Nie ma osobowości prawnej. Jest oddziałem terenowym Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL). To właśnie PPL będzie budował nowy terminal w Jasionce i to PPL powinien dysponować budżetowymi pieniędzmi przeznaczonymi na ten cel.

Sprawa utknęła u urzędników

Ministerstwo Transportu zwróciło uwagę urzędnikom od finansów na popełniony przez nich błąd. Fachowcy od pieniędzy odpowiedzieli, że Ministerstwo Transportu musi się do nich zwrócić z wnioskiem o sprostowanie ich błędu! Sprawa utknęła w urzędniczych segregatorach. Przygotowania do budowy zostały wstrzymane. Czas płynie.

To jest dramat!

O tej kuriozalnej sytuacji dowiedzieliśmy się w czasie minionego weekendu. Natychmiast skontaktowaliśmy się z podkarpackimi posłami.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.78




Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 17:03, 28 Sie 2006    Temat postu: odp


OGLĄDAJCIE !!!
ŚRODA 30.08 o 18.30 TV RZESZÓW - PROGRAM O NASZYM LOTNISKU.
SZANSE ROZWOJU I ZAGROŻENIA DLA EPRZ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 17:48, 28 Sie 2006    Temat postu:

dzięki za info, ale jak znam zycie nic nowego nie usłysze, że terminal jest najwazniejszy, ze nowe połączenia będą itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pon 19:37, 28 Sie 2006    Temat postu: odp

Kto podcina nam skrzydła

Czy z powodu urzędniczego bałaganu opóźni się rozpoczęcie budowy nowego terminalu pasażerskiego w Jasionce? - Ta gra na zwłokę jest zaplanowana - komentują podkarpaccy posłowie ..

Problemów wokół rozbudowy lotniska w podrzeszowskiej Jasionce nie ma końca. Gdy na początku roku posłowie z Podkarpacia wywalczyli 16 mln zł z budżetu państwa na inwestycję, wydawało się, że roboty ruszą bardzo szybko. Zamieszanie trwa, bo nie wiadomo, kto ma dysponować wspomnianymi 16 mln. Właścicielem portu lotniczego w Jasionce jest Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze. - Wciąż czekamy na decyzję ministerstwa finansów. Dokumentacja przetargowa jest już na ukończeniu. Jeżeli nie będzie wiadomo, do kogo trafią pieniądze, nie będziemy mogli ogłosić przetargu - mówi Artur Burak, rzecznik PPL.

Okazuje się bowiem, że 4 sierpnia br. Ministerstwo Finansów na wniosek ministra transportu wydało błędną decyzję, że budżetowe pieniądze mają trafić do Portu Lotniczego w Jasionce. - Nie ma takiego podmiotu prawnego. Pieniądze mogą trafić bezpośrednio do nas, ale nie do Jasionki - twierdzi rzecznik Burak.

Kolejnym zamieszaniem wokół podrzeszowskiego lotniska zaskoczony jest marszałek województwa podkarpackiego, Leszek Deptuła. - My nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ale na pewno będę chciał to wyjaśnić, tym bardziej, że do przodu posuwają się prace związane z powołaniem spółki przez samorząd, która przejmie lotnisko - mówi marszałek Deptuła.

W resorcie finansów urzędnicy tłumaczą się, że zła decyzja z 4 sierpnia to wina ministra transportu. - W piśmie, jakie do nas skierowano, nie wskazano dokładnie, komu mamy przekazać pieniądze. Wiedzieliśmy, że chodzi o fundusze na rozbudowę portu lotniczego w Jasionce. Wydawało nam się, że pierwsza decyzja jest dobra. Okazało się, że nie, więc 24 sierpnia wydaliśmy nowy dokument. Pieniądze mają trafić do Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze - zapewnia Anna Sobocińska z biura prasowego Ministerstwa Finansów. Resort czeka teraz z ministerstwa transportu na decyzję, w jaki sposób będą przekazywane pieniądze dla PPL. - Czy w całości, czy w ratach - dodaje Sobocińska.

Ale zdaniem podkarpackich posłów urzędniczy bałagan powstał nie bez przyczyn. - Niektórym osobom zależy na tym, żeby rozbudowa lotniska w Jasionce była odkładana w nieskończoność. Nie wierzę, że ot tak urzędnicy zagapili się i wyszły problemy. Od ministra finansów zażądamy szczegółowych wyjaśnień całego zamieszania - komentuje Elżbieta Łukacijewska, szefowa Platformy Obywatelskiej w województwie podkarpackim.

W podobnym tonie wypowiada się jej klubowy kolega partyjny, Jan Tomaka. - Nie ma żadnej reakcji marszałka Deptuły na to, co się dzieje. Jeżeli w tym roku nie ruszą roboty, pieniądze nam przepadną. A nasi samorządowcy siedzą z założonymi rękami - twierdzi poseł Tomaka.

Władze PPL uspokajają. - Oby to była pewna decyzja, że 16 mln zł trafi do nas. Mamy więc otwartą drogę do ogłoszenia przetargu. Powinno to nastąpić we wrześniu i być może w październiku rozpoczęłyby się pierwsze prace budowlane - powiedział Artur Burak.

Koszt budowy całego terminalu wynosi 65 mln zł. W pierwszej kolejności powstanie parking na 700 samochodów, dróg dojazdowych do przyszłego terminalu, sieci wodociągowej i energetycznej oraz kotłowni. Roboty budowlane przy wznoszeniu budynku terminalu mają się rozpocząć w przyszłym roku i potrwają około 18 miesięcy. W 2007 r. budowana będzie również płyta postojowa wraz z płytą do odladzania samolotów. Jej docelowa powierzchnia wyniesie 80 tys. m kw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 6 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin