Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPRZ w mediach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 18:34, 25 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Koniec marzeń o wielkiej bazie serwisowej

Przepadły szanse Rzeszowa na inwestycję Ryanaira: nie będzie bazy serwisowej za 100 mln. dolarów, ani 1,5 tys. miejsc pracy. Przewoźnik nadal chce inwestować, ale Jasionki nie bierze już pod uwagę. - Bo macie za mało połączeń międzynarodowych - mówi Tomasz Kułakowski z Ryanaira
Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że inwestycja Ryanaira: budowa wielkiej bazy serwisowej, gdzie przeprowadzane byłyby remonty kapitalne samolotów różnych przewoźników, jest w zasięgu ręki. Dziś wiadomo, że nie ma już na to żadnych szans.

Leszek Deptuła, były marszałek Podkarpacia jest niepocieszony: - Zrobiliśmy wszystko co było możliwe z naszej strony: gotowi byliśmy sprzedać inwestorowi kilkadziesiąt hektarów terenu za przysłowiową złotówkę, znaleźliśmy środki na przekwalifikowanie pracowników i odwodnienie terenu, wybudowaliśmy drogę lotniskową - wylicza b. marszałek i dodaje: - Nie wiem czym jeszcze moglibyśmy zachęcić inwestora?

Konkurentem dla Rzeszowa była łotewska Ryga. To ona walczyła o wspólną inwestycję irlandzkiego przewoźnika i azjatyckiej firmy Singapur Technology Aerospace. Za inwestycją w Jasionce wiele przemawiało: warunki lokalizacyjne, długość pasa startowego, Dolina Lotnicza, Politechnika Rzeszowska.

Jeden z naszych rozmówców mówi: - To były atrakcyjne atuty, ale żeby wygrać trzeba było je znać i umieć wykorzystać podczas negocjacji.

Na negocjacje przedstawiciele Podkarpacia jeździli nawet do Singapuru. - Wtedy wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze - mówi Leszek Deptuła.

Sprawy jednak potoczyły się inaczej. W środę Tomasz Kułakowski z Ryanaira poinformował, że Rzeszów nie jest już brany pod uwagę. - Zmieniła się koncepcja bazy, poszukiwania miejsca zaczęły się na nowo. Teraz to będzie nasz indywidualny projekt - mówi Kułakowski. To, że z inwestycji wycofała się singapurska firma, przekreśliło szanse Jasionki. Czego nam brakuje, że już nie jesteśmy brani pod uwagę? - W Rzeszowie jest za mało połączeń międzynarodowych - twierdzi Kułakowski.

Jak się dowiedzieliśmy w czwartek ostateczna decyzja w sprawie Jasionki zapadła w połowie grudnia. Przedstawiciel Raynaira twierdzi, że o tym poinformowana została Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, oficjalny partner rozmów z irlandzkim przewoźnikiem.

PAIiIZ nie przekazała jednak dalej tej wiadomości: ani samorządowi wojewódzkiemu, ani dyrekcji Portu Lotniczego w Jasionce. W czwartek w siedzibie agencji usłyszeliśmy: - Ten projekt nie jest jeszcze zamknięty, dlatego o niczym nie informujemy.

Tymczasem z nieoficjalnych informacji wynika, że być może przyczyna była inna: - Ryanair traktował Jasionkę, jako kartę przetargową w walce o wyłączność dla siebie lotniska w Modlinie - mówi anonimowy informator.

Grażyna Urbańska z mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego mówi, że pierwsi pasażerowie mają korzystać z lotniska w Modlinie w 2008 roku. - Będzie dostępne dla różnych tanich przewoźników, nie ma mowy o tym, by tylko dla jednego - mówi.

Na Podkarpaciu wszyscy żałują bazy serwisowej dla samolotów, nikt jednak szat nie rozdziera. - To strata dla Podkarpacia, że taka decyzja zapadła. Nie pozostaje nam nic innego, jak szukać nowych inwestorów - mówi Zygmunt Cholewiński, marszałek podkarpacki.

- Zainteresowanie poważnych inwestorów Parkiem Naukowo-Technologicznym jest bardzo duże. Na razie nie możemy informować o szczegółach, bo na początku wszystkich rozmów podpisujemy klauzulę poufności. Ale mogę zapewnić, że już w 2008 roku pojawią się tam pierwsze miejsca pracy - mówi Daniel Kozdęba, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
GW

Nie ma co sie rozwodzić ciągłe zwlekanie z decyzją raczej to wróżyło wiec chyba to nie jest zaskoczeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mss




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rze-ów

PostWysłany: Czw 22:16, 25 Sty 2007    Temat postu:

nie ma sie co załamywac . beda inne firmy .

Ale mogę zapewnić, że już w 2008 roku pojawią się tam pierwsze miejsca pracy - mówi Daniel Kozdęba, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

... oby miala racja .

napewno jak bedzie Nowy terminal , A4 - to wszystko ładnie sie rozkreci - trzeba czasu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 9:31, 29 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Strajk na rzeszowskim lotnisku?


Pracownicy rzeszowskiego lotniska są zaniepokojeni lekceważącym, ich zdaniem, traktowaniem Portu Lotniczego Rzeszów przez warszawską dyrekcję Portów Lotniczych


Pracownicy rzeszowskiego portu lotniczego są zdeterminowani i rozważają wręcz rozpoczęcie akcji protestacyjnej. Nie widzą już innego wyjścia. Nie odnoszą skutku oficjalne ponaglenia i prośby o realizację zakupów zaplanowanych w budżecie przedsiębiorstwa. Warszawska dyrekcjia Portów Lotniczych w przygotowaniach do obsługi transatlantyckich samolotów jest wyjątkowo opieszała.

W Jasionce nie ma naziemnego wyposażenia do obsługi transatlantyckich samolotów boeing 767. Od ponad roku zaplanowane są zakupy schodów dla pasażerów, podnośnika do załadunku kontenerów, cysterny do tankowania tego samolotu i specjalistycznego samochodu pożarniczego. Nie szkoli się również ludzi w obsłudze transatlantyka, a bez tego można zapomnieć o rozpoczęciu lotów z Jasionki do Nowego Jorku.

Najważniejsze podnośniki

- Nie ma żadnego problemu - uspokaja Artur Burak, rzecznik prasowy Portów Lotniczych. - Najistotniejszym sprzętem do obsługi transatlantyckich boeingów są podnośniki do załadunku kontenerów. Są one dostępne na rynku i w każdej chwili można je kupić. W razie opóźnienia w dostawie, zostaną do Jasionki przywiezione z Warszawy i na pewno będą na czas.

Utracą pracę?

Podobno w kuluarach mówi się, że szefostwo Portów Lotniczych chce do Jasionki przysłać z Warszawy nie tylko sprzęt, ale i ludzi do jego obsługi. Krótko mówiąc, naziemną obsługą samolotów w Jasionce zajęłaby się spółka WAS (Warsaw Airport Serwis). Takiego rozwiązania obawiają się jednak pracownicy rzeszowskiego portu. Mogłoby to spowodować utratę miejsc pracy dla części pracowników rzeszowskiego oraz wzrost kosztów obsługi na rzeszowskim lotnisku i w konsekwencji podniesienie opłat lotniskowych. Spadłoby wtedy zainteresowanie zagranicznych linii lotniczych uruchamianiem międzynarodowych połączeń z Rzeszowa.

Stop dla terminala?

Najważniejszym jednak ograniczeniem w rozwoju latania z Jasionki w świat, jest brak odpowiedniego budynku odpraw pasażerskich. Od września trwa budowa parkingów wokół przyszłego terminala i przyłączy mediów. Na właściwą budowę nie przygotowano nawet przetargu, mimo że kompletna dokumentacja projektowa jest gotowa od pięciu miesięcy.

- Przetarg na kolejny etap budowy terminala w Jasionce zostanie ogłoszony w lutym - wyjaśnia Artur Burak. - W kwietniu wykonawca powinien wejść na plac budowy.

A jeżeli protesty przegranych wydłużą procedurę przetargową o kilka miesięcy? Wtedy budowa w tym roku może się w ogóle nie rozpocząć. Nie byłoby tego zagrożenia, gdyby przetarg był już rozstrzygnięty. Nic nie stało na przeszkodzie, żeby to zrobić. Komu zależy na hamowaniu rozwoju rzeszowskiego lotniska?

Polityka wielka, czy mała?

Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny w Ryanair za marketing w krajach Europy Środkowej, poinformował ostatnio, że irlandzki przewoźnik uruchomi wkrótce nowe połączenia z Warszawy i z Krakowa. Dlaczego nie z Rzeszowa? Na to pytanie nie uzyskaliśmy przekonującej odpowiedzi. Samoloty z Jasionki na wyspy brytyjskie latają bowiem wypełnione niemal do ostatniego miejsca, a bilety sprzedają się jak przysłowiowe gorące bułeczki.

Odpowiedź jednak jest. Usłyszeliśmy, jak w kuluarach Tomasz Kułakowski powiedział: - Nie uruchomimy żadnych nowych połączeń z Rzeszowa dopóki nie zmieni się klimat polityczny wokół waszego lotniska.

I to zdanie ujawnia tajemnicę problemów rzeszowskiego portu lotniczego.

KRZYSZTOF ROKOSZ

Super Nowości z dnia 29_01_2007



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pon 13:52, 29 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Odpowiedź jednak jest. Usłyszeliśmy, jak w kuluarach Tomasz Kułakowski powiedział: - Nie uruchomimy żadnych nowych połączeń z Rzeszowa dopóki nie zmieni się klimat polityczny wokół waszego lotniska.


Święte słowa... Tragedia jest pod tym względem - a to za sobą ciągnie wzystko...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mss




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rze-ów

PostWysłany: Pon 14:11, 29 Sty 2007    Temat postu:

niestety taka nasza polska mentalnosc , wazniejsze sa układy polityczne niz dobre społeczenstwa i rozwoj regionu :/

jesli terminal nie powstanie w ciagu 2 lat zostaniemy bardzo daleko w tyle :/ bo przy obecnych warunkach ciezko bedzie uruchomic chociaz 2 nowe połaczenia ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Pon 18:53, 29 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Krótko mówiąc, naziemną obsługą samolotów w Jasionce zajęłaby się spółka WAS (Warsaw Airport Serwis).


OT. Wrrrrr takie cos dziala na mnie jak plachta na byka. Mamy swoj polski, piekny jezyk, ale musimy byc swiatowi i przekladac na angielski. Co za baran zalozyl firme o nazwie Warsaw Airport Service). Wstyd mi za takie cos. Ok koniec OT.

Cytat:
W Jasionce nie ma naziemnego wyposażenia do obsługi transatlantyckich samolotów boeing 767. Od ponad roku zaplanowane są zakupy schodów dla pasażerów, podnośnika do załadunku kontenerów, cysterny do tankowania tego samolotu i specjalistycznego samochodu pożarniczego. Nie szkoli się również ludzi w obsłudze transatlantyka, a bez tego można zapomnieć o rozpoczęciu lotów z Jasionki do Nowego Jorku.


A po co to potrzebne? Przeciez coraz glosniej mowi sie, ze do lotow atlantyckich z Rzeszowa moze nie dojsc. 12 lutego zostanie wybrany nowy prezes LOTu i dopiero wtedy okaze sie, czy LOT uruchomi te rejsy. Moje zdanie jest takie, ze LOT zachowalby sie bardzo brzydko zdejmujac loty z rozklady juz po rozpoczeciu sprzedazy - teoretycznie wszystko jest mozliwe. Moze nowy prezes bedzie wolal otworzyc IAD z Warszawy niz NYC z jasionki? Okaze sie za pare tygodni. Po co wiec w takim razie kupowac schody i caly sprzet do obslugi 767 jesli te loty nie sa na 100% pewne? beda zaklepane to sie kupi.



Cytat:
Spadłoby wtedy zainteresowanie zagranicznych linii lotniczych uruchamianiem międzynarodowych połączeń z Rzeszowa.


Z czego by spadlo? Z zera do zera? Chyba, ze nie mowi o tradycyjnych liniach, ktore z tego co mi wiadomo dopoki nie zostanie oddany nowy terminal dopoty nie wykaza wiekszego zainteresowania Jasionka.

Co do terminalu to nie chce mi sie tego komentowac, bo niepotrzebnie sobie tylko cisnienie podniose a i tak nic to nie da. Fajnie, ze zacytowano Kulakowskiego, artykul fajny - ale i tak nic nie zmieni.
Ech...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 19:04, 29 Sty 2007    Temat postu:

mam wrazenie, że art jest własnie odpowiedziął na mojego maila, którego rozesłąel do prasy by zajęli sie tymi wymienionymi sprawami, brakiem sprzetu, przetargiem którego ciagle nie ma itd... Styro o to mi chodziło żeby zajęli sie tą sprawą bym miał jasność czy te loty są faktycznie planowane czy to tylko jakiś chory chwyt marketingowy, nie kupują sprzętu nie szkolą pracowników---- dla mnie już jest wszystko jasne, te loty mogą być zwykłą podpuchą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafik_83




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ/EPNL

PostWysłany: Pon 19:44, 29 Sty 2007    Temat postu:

No nie ma jak biznesik... O ile mi wiadomo to Rzeszów więcej kosztuje jak połączony Rzeszów i Wawa. Więc na koniec zamieszczą info że się nie odbędą loty, podstawią 737 - wezmą ludków do Wawy i jeszcze będą szczęśliwi Very Happy - Typowe Polskie bezmózgowie. A terminal to niestety ale jest konieczność. Bo z tego się ludzie normalnie śmieją Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pon 20:11, 29 Sty 2007    Temat postu:

Jedyna nadzieja w UE ze przepisami "pocisnie" tak Polske ze rynek sie otworzy i wejdzie konkurencja. Przed chwilą w wiadomosciach TVP o tym wspominali - ze mozliwe ze za pol roku (przy okazji materialu o ex szefie LOTu - litwińskim ktorego swiss air oskarza o przyczynienie sie do bankructwa i zada 0,5 mln zwortu wynagrodzenia, a litwinski sie nie przyznaje wrecz przeciwnie mowi ze dzialal na korzysc (obecnie litwinski zajmuje sie kierowaniem open sky consulting group - nie wiem kto korzysta z jego uslug...) przedstawili LOT jako staczający sie - no i racja)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mss




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rze-ów

PostWysłany: Pon 20:38, 29 Sty 2007    Temat postu:

no mowili - moze za poł roku bedzie mozliwe latanie Tanimi Liniami za Ocean . wtedy była by duza konkurencja i tansze bilety .
władze LOTu musza cos robic , inwestowac w nowe maszyny , połaczenia - ryzykowac . bo inaczej zostana "zjedzone" przez tanie linie i innych przewoznikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pon 21:09, 29 Sty 2007    Temat postu: odp

W styczniu br. wicemarszałek województwa podkarpackiego Bogdan Rzońca spotkał się w Warszawie z Dyrektorem Naczelnym Przedsiębiorstwa Państwowego „Poty Lotnicze” Pawłem Łataczem oraz Dyrektorem Biura Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa Remigiuszem Kobierskim. Rozmowy dotyczyły aktualnej pozycji portu lotniczego w Jasionce w perspektywie strategii rozwoju lotnisk w Polsce. Omówiono także stan dotychczasowej współpracy między PP „Porty Lotnicze” a Samorządem Województwa w zakresie umacnianie potencjału inwestycyjnego rzeszowskiego lotniska w kontekście alokacji środków finansowych pochodzących z budżetu PP PL i budżetu państwa oraz funduszy europejskiej w nowej perspektywie finansowej obejmującej lata 2007-2013. Podczas spotkania podjęto dyskusję nad celowością, terminem i warunkami utworzenia spółki lotniskowej z udziałem PP PL i samorządami województwa podkarpackiego, uzgodniono konieczność zakończenia prac nad planem biznesowym lotniska oraz postanowiono wznowić prace zespołów roboczych, które określą zasady współpracy w zakresie powołania nowego podmiotu – spółki lotniskowej.

Wrota Podkarpackie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sven




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:39, 30 Sty 2007    Temat postu: Re: odp

lumix napisał:
W styczniu br. wicemarszałek województwa podkarpackiego Bogdan Rzońca spotkał się w Warszawie z Dyrektorem Naczelnym Przedsiębiorstwa Państwowego „Poty Lotnicze” Pawłem Łataczem oraz Dyrektorem Biura Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa Remigiuszem Kobierskim. Rozmowy dotyczyły aktualnej pozycji portu lotniczego w Jasionce w perspektywie strategii rozwoju lotnisk w Polsce. Omówiono także stan dotychczasowej współpracy między PP „Porty Lotnicze” a Samorządem Województwa w zakresie umacnianie potencjału inwestycyjnego rzeszowskiego lotniska w kontekście alokacji środków finansowych pochodzących z budżetu PP PL i budżetu państwa oraz funduszy europejskiej w nowej perspektywie finansowej obejmującej lata 2007-2013. Podczas spotkania podjęto dyskusję nad celowością, terminem i warunkami utworzenia spółki lotniskowej z udziałem PP PL i samorządami województwa podkarpackiego, uzgodniono konieczność zakończenia prac nad planem biznesowym lotniska oraz postanowiono wznowić prace zespołów roboczych, które określą zasady współpracy w zakresie powołania nowego podmiotu – spółki lotniskowej.

Wrota Podkarpackie


ot - kolejne spotkanie, jalowe rozmowy nic nie wnoszace konkretnego. Paplanina i tyle! Moze ktos zaprzeczyc, ze nie mam racji?
Prosilbym o zapodanie co konkretnego ustalono. Konkrety, zadekretowane na pismie mnie interesuja, a nie zbiory poboznych zyczen - pseudo-strategie rozwoju w wydaniu RARR nijak majace sie do realiow finasowych.

Juz do Singapuru polatali, spotkania organizowali, a z bazy wyszla ... zupa :->

Przeloty marszalka i calej swity, bankiety i pokrewne rzecz jasna na koszt polskiego podatnika!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sven




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:58, 30 Sty 2007    Temat postu:

mss napisał:
no mowili - moze za poł roku bedzie mozliwe latanie Tanimi Liniami za Ocean . wtedy była by duza konkurencja i tansze bilety .


kto Cie tak naklamal? ;-P
popatrz na ceny VirginAtlantic i powiedz nam czy taka rewelka wg Ciebie...

Zreszta - kto madry nie lata LOTem za wielkie bajoro. Z WAW dolatuje do Frankfurtu, Londka, Amsterdamu, Paryza czy chocby nawet Helsinek. Kilka stowek w kieszeni jak nic zostaje. I nie jakis zakichany lowcoast tylko zwykla linia, z pokladu ktorej mozna cos na zab dostac, przy winku na obloczki z gory spogladac. jak sie spier maszyna i nie sa w stanei naprawic to cos zastepczego podstawiaja

Rzymu/Mediolanu nie wymieniam ... Alitalia to taki narodowy moloch vell LOT tyle, ze w makaroniarskim wydaniu.

Ps' chyba nie jestes na tyle naiwny coby wierzyc, ze pojawienie sie lowcoastow na Atlantykach spowoduje przypieczetowanie nt. polaczenia lotowskiego do NYC z RZE, czy tez wejscia samych tanich linii transatlantyckich na EPRZ?

mss napisał:
władze LOTu musza cos robic , inwestowac w nowe maszyny , połaczenia - ryzykowac . bo inaczej zostana "zjedzone" przez tanie linie i innych przewoznikow.


well well well Wink LOT - moj ulubiony NARODOWY przewoznik. Co chwila zwrot w 'strategii' dzialania jak to sie ladnie teraz ujmuje. Najpierw wylaczyli ATRy z floty i utworzyli juroLOT. Z WAW zrobil pseudo hub - czytaj z portow regionalnych doloty ATRami, a w Swiat dalej ze stolicy. Pozniej zwrot akcji - uruchamiaja polaczenia z portow regionalnych do stolic europejskich.

Nastepna sprawa Centralwings. W jednym z komunikatow obwiescili, ze PLL LOT ma latac bizes, a 'motloch' Centralem. Totez dla porownania przelot do Rzymu LOTem kosztowal swojego czasu 3k a Centralem ze 300zl. I tu i tu klasa ekonomiczna.

Pozniej robia promocje na przeloty LOTem: Londek, Paryz, Ryga i inne za 99zl + taxy. W zestawieniu z centralem zaczyna byc to kanibalizm.

Podsumowujac: polityka LOTu jest dla mnie b chaotyczna i prawde mowiac nie wiem ku czemu zmierza.
Ni to lowcoast, ni to byznes, jakos obslugi tez taka przecietnie-przecietna. A catering na trasach europejskich ... kawalek suchej bulki - juz lepsza w McDonald serwuja - wielkosciowo i smakowo :->


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sven




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 14:15, 30 Sty 2007    Temat postu:

STYRO napisał:
Cytat:
Krótko mówiąc, naziemną obsługą samolotów w Jasionce zajęłaby się spółka WAS (Warsaw Airport Serwis).


OT. Wrrrrr takie cos dziala na mnie jak plachta na byka. Mamy swoj polski, piekny jezyk, ale musimy byc swiatowi i przekladac na angielski. Co za baran zalozyl firme o nazwie Warsaw Airport Service). Wstyd mi za takie cos. Ok koniec OT.


eeeeee - a LGS to co? LOT Ground Services to tez typowo polskie brzmienie ;-> A wlasnie - czemu WAS, a nie LGS na EPRZ?

Na EPWA WAS to raczej zagraniczne linie zawsze obslugiwal, a LOTowskie LGS (spoleczka coreczka z osobna grupa zarzadzajaca i adekwatnymi pensjami). A skoro RZE-NYC ma byc polaczeniem LOTu wiec ... czemu WAS ?

Cytat:
W Jasionce nie ma naziemnego wyposażenia do obsługi transatlantyckich samolotów boeing 767. Od ponad roku zaplanowane są zakupy schodów dla pasażerów, podnośnika do załadunku kontenerów, cysterny do tankowania tego samolotu i specjalistycznego samochodu pożarniczego. Nie szkoli się również ludzi w obsłudze transatlantyka, a bez tego można zapomnieć o rozpoczęciu lotów z Jasionki do Nowego Jorku.


Cytat:

A po co to potrzebne? Przeciez coraz glosniej mowi sie, ze do lotow atlantyckich z Rzeszowa moze nie dojsc. 12 lutego zostanie wybrany nowy prezes LOTu i dopiero wtedy okaze sie, czy LOT uruchomi te rejsy. Moje zdanie jest takie, ze LOT zachowalby sie bardzo brzydko zdejmujac loty z rozklady juz po rozpoczeciu sprzedazy - teoretycznie wszystko jest mozliwe. Moze nowy prezes bedzie wolal otworzyc IAD z Warszawy niz NYC z jasionki? Okaze sie za pare tygodni. Po co wiec w takim razie kupowac schody i caly sprzet do obslugi 767 jesli te loty nie sa na 100% pewne? beda zaklepane to sie kupi.


IAD to bylby trafiony kierunek (oczywiscie z WAW), sporo osob tudziez BA i innymi lata. Jaki sens turlac sie do Chicago, a pozniej United do Waszyngtonu. Takie bowiem atrakcje za kilka stowek wiecej funduje nam PLL LOT.

Ale wracajac do glownego watku - coraz czesciej przybakuja o polaczeniach azjatyckich i tak jak ambicja dyr EPRZ byly Atlantyki tak nowy dyr EPRZ Azje zechce wdrozyc.

Polaczenie RZE-NYC: narobili medialnego szumu, azbestowa emigracja sie cieszy, z ebedzie bezposrednio latac. Bilety ida jak woda, a pozniej spuszcza ich na drzewo - czyt. upchna do ATR i 767 z WAW

Cytat:
Spadłoby wtedy zainteresowanie zagranicznych linii lotniczych uruchamianiem międzynarodowych połączeń z Rzeszowa.


Z czego by spadlo? Z zera do zera? Chyba, ze nie mowi o tradycyjnych liniach, ktore z tego co mi wiadomo dopoki nie zostanie oddany nowy terminal dopoty nie wykaza wiekszego zainteresowania Jasionka.

Co do terminalu to nie chce mi sie tego komentowac, bo niepotrzebnie sobie tylko cisnienie podniose a i tak nic to nie da. Fajnie, ze zacytowano Kulakowskiego, artykul fajny - ale i tak nic nie zmieni.
Ech...


Poki co to nikt sie nie deklaruje nawet gdyby nowy terminal byl ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Wto 15:35, 30 Sty 2007    Temat postu:

Ryanair żąda: dołóżcie pół miliona
Po uruchomieniu połączenia pomiędzy Rzeszowem a Dublinem Ryanair zażądał dodatkowych pieniędzy za reklamę Podkarpacia na swojej stronie internetowej.


W piśmie, do którego dotarliśmy, dyrekcja Ryanair domaga się po uruchomieniu linii do Dublina, żeby samorząd płacił o ponad 400 tys. zł więcej za reklamę województwa na stronach internetowych przewoźnika

To jest zwykły haracz

Samorząd województwa podpisał umowę z Ryanair w październiku 2005 r. W zamian za umieszczenie reklamy na stronie przewoźnika, samorząd przez 5 lat miał płacić prawie 1,5 mln zł rocznie.

Umowę tę renegocjowano po zlikwidowaniu lotów do z Jasionki do Frankfurtu. Samorząd wytargował wówczas zmniejszenie opłaty o 436 tys. zł. Po uruchomieniu lotów do Dublina, Ryanair domaga się powrotu do pierwotnej kwoty.

Jak ustaliliśmy, pismo z wspomnianymi żądaniami trafiło ma biurko wicemarszałka Bogdana Rzońcy w połowie stycznia.

- Ponieważ znów obsługujemy dwie linie, pragniemy powrócić do pełnej kwoty płatności - czytamy w piśmie od szefów Ryanaira.

Umowa do przeglądu

Co na to samorząd województwa?

- Bardzo zależy nam na dalszej współpracy z Ryanairem, bo połączenia lotnicze służą mieszkańcom naszego regionu. Zanim jednak konkretnie odniesiemy do żądań irlandzkiego przewoźnika umowa zostanie poddana gruntownej analizie formalno-prawnej - mówi Bogdan Rzońca. - W wtorek ta sprawa będzie przedmiotem dyskusji na zarządzie województwa - dodaje.

Gdzie ta reklama?

Według rzeczonej umowy, reklama województwa podkarpackiego miała się znajdować na głównej stronie internetowej przewoźnika. My, choć szukaliśmy jej dość długo, jakoś na nią nie natrafiliśmy. Wnioski z tego płyną dwa: albo takiej reklamy na tej stronie nie ma, albo znajduje się ona w wyjątkowo niewidocznym miejscu. Tak czy siak skutek dla reklamodawcy ten sam.

Po co więc było podpisywać umowę z irlandzką firmą?

- Ta umowa była warunkiem, jaki postawił nam Ryanair przed wejściem do Rzeszowa. Musieliśmy ją podpisać, aby mieć na Jasionce taniego przewoźnika - mówi Leszek Deptułą, były marszałek województwa. - Wydaje mi się, że powinniśmy teraz jednak negocjować nową umowę z Ryanair - dodaje.

[link widoczny dla zalogowanych]

moze faktycznie ktos wie gdzie jest ta reklama wojewodztwa bo miasta jest ale kiepska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Następny
Strona 21 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin