Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPRZ w mediach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Śro 9:39, 24 Maj 2006    Temat postu: Re: odp

Sad ech ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.78




Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 10:28, 24 Maj 2006    Temat postu: ODP

Mam jeszcze kilka słów do "możnych" tego województwa
do posłów, senatorów, innych decydentów:
Jeśli sobie nie radzicie a wasze obowiązki przerastają wasze umiejetności
nie potraficie doprowadzić do końca żadnej poważnej inwestycji w tym regionie to poprostu USTĄPCIE, powiedzcie sory ale jesteśmy tacy cięcy
że nie damy rady niczego sensownego tutaj zrobić.
Ja mam taki pomysł jeżeli co drugi dorosły Rzeszowianin ( 80 tyś ludzi) da po 5 zł to mamy 400 tys zł zatrudnimy profesjonalnego menadżera i on to załatwi....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jukor




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Śro 19:36, 24 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że próbuje się odwieść azjatyckiego inwestora od budowania bazy w Rzeszowie. Proponuje mu się okolice Katowic lub Warszawy. Te lokalizacje były już jednak rozpatrywane przez Singapurczyków i we wstępnej fazie odpadły. Przy obecnym stanowisku polskiego rządu azjatyckie miliony dolarów trafią najprawdopodobniej na Łotwę.


Smutne jest to, ale pokazjue prawdę o naszym regionie traktowanym jako niepotrzebny balast. Jak tak dalej pójdzie to niedługo trzeba będzie zalesić całe województwo i postawić na agroturystykę, bo na większe inwestycje niż budka z zapiekankami i sklepik pt. "Cepelia" politycy z Warszawy nam nie pozwolą.


Cytat:
Tak zem czul po tym jak w TV podali ze decyzja ma zapasc w tej sprawie, a tu od paru dni nastala cisza az do dzis

Rapi jest takie przysłowie "Nad trumną się milczy" i chyba się to sprawdza.

PS
Idę o zakaład, że tereny w tych proponowanych katowcikich i warszawskich lokalizacjach należą do jakiegoś biznesmena typu: Kulczyk, Gudzowaty, ... (nie wiem kogo obecny układ promuje, wkrótce zobaczymy kto będzie wygrywał większość przetargów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Sob 11:45, 27 Maj 2006    Temat postu:

Jak na moj gust jest to stara informacja z zeszlego, ktora dopiero teraz portal wstawil na strone - co dziwne - nie podano linku do oryginalnej informacji, na www TVP tez nic nie znalazlem :

Cytat:
Jak dowiedziały się Aktualności TVP Rzeszów została wreszcie podjęta decyzja, gdzie wybuduje swoją bazę serwsową w Europie Centralnej irlandzki przewoźnik Ryanair. Po wielomiesięcznym oczekiwaniu, już w przyszłym tygodniu ma być ogłoszona decyzja o rozpoczęciu inwestycji w Rzeszowie. Przedstawiciele przewoźnika nie potwierdzają tej informacji.

W wyścigu o inwestycję Ryanair’a niemal od początku liczyły się tylko - łotewska Ryga i Jasionka. Negocjacje trwały niemal rok, a decyzje przekładano z miesiąca na miesiąc.



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Sob 11:49, 27 Maj 2006    Temat postu:

jest link do tvp rzeszów z info z 19 maja:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pon 22:12, 29 Maj 2006    Temat postu:

Będziemy żądać wyjaśnień, naciskać, by w tym roku rozpoczęła się budowa terminalu pasażerskiego na lotnisku w Jasionce - obiecują podkarpaccy parlamentarzyści. Ich zdaniem nasz region może stracić kilkadziesiąt milionów euro, jeżeli szybko nie powstanie spółka zarządzająca lotniskiem


Wczoraj napisaliśmy, że budowa terminalu w tym roku jest poważnie zagrożona. Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, właściciel lotniska, uważa, że 16 mln zł przyznane z budżetu państwa na rozbudowę lotniska to pieniądze wirtualne, bo nie sprecyzowano, kto nimi będzie dysponował. Ale jeśli nawet otrzyma je PPL, to chce je wydać nie na terminal, ale na budowę płyty postojowej, urządzenia do odladzania samolotów i ogrodzenie lotniska. Zdaniem dyrekcji podrzeszowskiego lotniska oznacza to, że Rzeszów na długie lata pożegna się z kolejnymi międzynarodowymi połączeniami lotniczymi.

Na nasz artykuł zareagowali podkarpaccy posłowie. - Zapewniam pana, że jeszcze w tym tygodniu 16 mln zł trafi do resortu infrastruktury, a potem do PPL - twierdzi Stanisław Ożóg, poseł PiS i wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Finansów Publicznych. Dzisiaj poseł spotka się z dyrekcją PPL. - Będę pytał, w jaki sposób chcą wydać te pieniądze. Przecież od początku mówiło się, że mają być przeznaczone na budowę terminalu. Mówienie teraz o płycie postojowej czy ogrodzeniu to nieporozumienie - komentuje Ożóg.

- Szlag mnie trafia - nie ukrywa oburzenia Elżbieta Łukacijewska, szefowa podkarpackiej PO. - Gdy Sejm uchwalał ponad 60 mln zł na budowę pasa startowego w Jasionce, także nie było wiadomo, kto ma pieniędzmi rządzić, a i tak dostał je PPL. Więc niby dlaczego teraz miałoby być inaczej? - pyta retorycznie Łukacijewska. Zapowiada, że w najbliższych dniach spotka się z dyrekcją PPL i zażąda wyjaśnień, dlaczego Porty opóźniają rozpoczęcie budowy terminalu. - Zorganizuję niebawem spotkanie z innymi posłami z naszego regionu i będziemy dyskutować o sytuacji lotniska. PPL ewidentnie gra na zwłokę. Zrobimy wszystko, by inwestycja ruszyła pełną parą w tym roku - obiecuje szefowa podkarpackiej PO.

Walkę o budowę terminalu zapowiada Maria Zbyrowska, przewodnicząca podkarpackiej Samoobrony. - Będę słała pisma do PPL, naciskała jego władze, wszystkie możliwe resorty, by ta inwestycja nabrała rozmachu. Najlepiej będzie, jeśli wizytę w PPL złożą posłowie wszystkich partii, a nie każdy z osobna. Razem łatwiej osiągniemy wspólny cel - proponuje Zbyrowska.

Nawet jeśli sprawa z 16 mln zł ostatecznie się wyjaśni, to na budowę terminalu i tak będzie brakowało jeszcze blisko 50 mln zł. Skąd je wziąć? Tego nikt nie wie. Do inwestycji nie zamierza się dorzucić PPL, choć premier Kazimierz Marcinkiewicz w grudniu ubiegłego roku w Rzeszowie zapewniał, że pieniądze z PPL będą. Alternatywnym rozwiązaniem ma być powołanie przez samorząd podkarpacki spółki, która przejmie lotnisko. W tym roku samorząd przekazałby 10 mln zł na terminal, a w przyszłym kolejne 12 mln. Marszałek Leszek Deptuła chce spółkę stworzyć jednak dopiero na wiosnę 2007 r. - W naszym interesie jest jak najszybsze jej powołanie - twierdzi Władysław Ortyl, wiceminister rozwoju regionalnego.

Według niego, jeśli spółka powstanie dopiero w przyszłym roku, Podkarpacie straci kilkadziesiąt milionów euro z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko". Zakłada on, że osiem polskich lotnisk, w tym Jasionka, dostanie w najbliższych latach do podziału 650 mln euro. - Nie będzie spółki, to nie będzie miał kto przygotować projektu na sfinansowanie budowy terminalu. Jeżeli chcemy, by Podkarpacie dostało unijne pieniądze, projekt musi być gotowy już na początku przyszłego roku - mówi Władysław Ortyl.

Uspokaja, że jeśli Podkarpacie nie wykorzysta teraz tej szansy, to nie traci jej całkowicie w następnych latach. - Ale po co czekać, skoro na terminal jest tylko 16 mln zł. Pieniądze szybko się skończą i co dalej? - pyta wiceminister rozwoju regionalnego. - Nie będzie gotowego projektu sfinansowania budowy terminalu, to inwestycja zostanie wykreślona z programu. Skorzystają na nim inne porty, a my się tylko oglądamy na Warszawę - kwituje Ortyl.

Zmartwiony tymi zapowiedziami marszałek Deptuła zapowiada, że zrobi wszystko, aby spółka powstała jeszcze w tym roku. - Powołaliśmy odpowiedni sztab ludzi, podobnie jak PPL, które byłoby jednym z udziałowców spółki. Nie uda się tego zrobić w ciągu 2-3 miesięcy. Spółka lotnicza nie będzie sprzedawać pietruszki. My i PPL jesteśmy w trakcie szacowania majątku lotniska - twierdzi Leszek Deptuła. - Teraz całą winę za problemy wokół terminalu próbuje się zwalić na nas. Pieniądze na inwestycję obiecywał premier, powołaniu spółki sprzeciwiała się wojewoda podkarpacki Ewa Draus, a PPL, jako spółka państwowa, nie zamierza się dokładać do terminalu. Niech w końcu przedstawiciele tego rządu zaczną mówić jednym głosem. Szukanie winnych wychodzi im najłatwiej - powiedział marszałek.
GW 30 maj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 22:16, 29 Maj 2006    Temat postu:

Hmmm, to może i ja napisze jakiegoś maila do znajomego posła z województwa podkarpackiego z pytaniem co jest grane, bo z tego co sie z nim widzialem w okolicach kampanii jakos wszystko ladniej wygladalo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Śro 10:03, 31 Maj 2006    Temat postu: odp

Zrodlo dzisiejsze tj. 31.05.2006 Nowiny

Jan Straż nie jest już dyrektorem Portu Lotniczego w Jasionce. Został przesunięty do pracy w Warszawie. Zmianami zaniepokojony jest marszałek Leszek Deptuła.


Nie wiadomo jakie są powody takiej decyzji władz PPL, które jest właścicielem lotniska. - Nie komentuję tej sytuacji - powiedział nam wczoraj przed południem Straż.

Konferencja wszystko wyjaśni
W ostatnich dniach Straż wywołał wiele kontrowersji, mówiąc w czasie debaty w redakcji "Gazety w Rzeszowie”, że jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa nowego terminala pasażerskiego na lotnisku. Powołał się na uchwałę delegatów Przedsiębiorstwa Polskie Porty Lotnicze, które jest właścicielem lotniska. Terminal to kluczowa inwestycja dla rozwoju portu. Zapowiedzi Straża zdementował jednak Artur Burak, rzecznik prasowy PPL, a Straż dostał zakaz wypowiadania się dla mediów.

Wczoraj Burak nie chciał nawet potwierdzić, że na lotnisku doszło do zmian kadrowych. Stwierdził tylko, że dyrektor Straż nie został odwołany z funkcji. Inne informacje mają zostać podane na dzisiejszej konferencji prasowej na lotnisku w Jasionce.

Marszałek jest zaniepokojony
Marszałek Leszek Deptuła o całej sprawie dowiedział się od dziennikarza "Nowin”. Po rozmowach z przedstawicielami PPL Deptuła stwierdził, że Straż został przesunięty na stanowisko w Warszawie.

- Jestem zaniepokojony tymi zmianami. Jestem w Strasburgu. Po powrocie chcę się spotkać z dyrektorem PPL i porozmawiać o rozwoju lotniska i zmianach kadrowych - mówi Deptuła.

Według nieoficjalnych informacji pełniącym obowiązki dyrektora portu w Jasionce ma być ktoś z zarządu PPL w Warszawie. Być może będzie to Andrzej Winiewski, obecny dyrektor pionu operacyjnego Portu Lotniczego w stolicy.

Przedstawiciele PPL zapewniają, że zmiany personalne nie skomplikują inwestycji na lotnisku.




Mozna sie bylo tego spodziewac ze tak postapia. Twisted Evil teraz nasi widza ze trzeba sie jak najszybciej odciac od PPL i od warszawy ktora doji z nasz wszystko od czasow jak sadze nawet powojennych.

Pzdr!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 20:48, 02 Cze 2006    Temat postu:

Lotne wizje
Podkarpacie


Wracamy do sprawy rozbudowy rzeszowskiego lotniska i ogromnych emocji jakie ostatnio temu towarzyszą. Marszałek województwa twierdzi, że ustalił wreszcie z dyrekcją Polskich Portów Lotniczych harmonogram, który ma dać zielone światło wielomilionowej inwestycji czyli budowie terminalu. Tymczasem poseł Jan Tomaka w bardzo ostrych słowach skrytykował Leszka Deptułę. Zarzucił mu "pozorowane a nie racjonalne" działania w sprawie lotniska i wykorzystywanie sprawy do własnej gry politycznej.

Porównanie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Balicach koło Krakowa - z podkarpackim "oknem na świat" wypada dla lotniska w podrzeszowskiej Jasionce, bardzo blado. Jednak aby urzeczywistnić slogan trzeba realnie myśleć o kolejnych lotach z Rzeszowa do miast Europy i połączeniu transatlantyckim. Dopiero wtedy Jasionka będzie międzynarodowym lotniskiem z prawdziwego zdarzenia. A to wymaga nowoczesnego i bezpiecznego pasa startowego, przestronnego terminalu pasażerskiego, płyt: postojowej i do odladzania samolotów oraz terminalu towarowego. Na razie do użytku oddano jedynie nowy pas startowy. Teraz najważniejsza sprawa to budowa terminalu odpraw pasażerskich. Na inwestycję są już nawet pieniądze - 10 milionów chce dać samorząd. Kolejnych 16 milionów zapisano w tegorocznym budżecie państwa, ale przepadną one jeśli budowa nie ruszy w tym roku. Pesymistyczny scenariusz jest coraz bardziej realny bo od miesięcy właściciel lotniska - Polskie Porty Lotnicze nie może dogadać się z samorządem województwa, który jest właścicielem terenu. To dziwne, bo oficjalnie obie strony zapewniają, że chcą powołania spółki. W środę do Jasionki przylecieli nawet szefowie PPL.
Artur Burak, rzecznik PPL
-”Płyta i terminal są równie potrzebne i będą budowane.”
W czym więc tkwi problem? Marszałek województw twierdzi, że tak naprawdę dla Portów Lotniczych ważniejsze od wydawania pieniędzy w Jasionce jest inwestowanie na Okęciu. Stąd - mimo deklaracji - PPL odwleka powołanie spółki.
Leszek Deptuła, marszałek województwa
-”Sytuacja jest dla mnie dziwna, bo pieniądze są, niby determinacja ze strony PPL-u też jest, a jakoś nie widać takiego zdecydowanego kroku ze strony Polskich Portów Lotniczych.”
Dokładnie na odwrót sytuację ocenia poseł Jan Tomaka, który w Sejmie od sześciu lat zajmuje się sprawą rozbudowy Jasionki. W bardzo ostrych słowach krytykuje - jak mówi - "pozorowane" działania marszałka.
-”Marszałek twierdzi, że jest gotowy stworzyć spółkę z PPL-em tylko, że PPL.”
Jan Tomaka, poseł PO
-”Ale marszałek to ciągle twierdzi! Natomiast nie robi, albo robi bardzo niewiele w tym kierunku. I powtarzam - na to są dokumenty i dowody. Jeżeli jest inaczej, to myślę, że marszałek powinien to udokumentować!”
W przyszłym tygodniu podkarpaccy parlamentarzyści jadą do Warszawy na kolejne spotkanie z szefostwem PPL-u. W rozmowie z nami marszałek stwierdził, że nie dostał na nie zaproszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 18:19, 07 Cze 2006    Temat postu:

PPL wyłoży pieniądze na rozbudowę lotniska w Jasionce tylko wtedy, jeśli powstanie spółka zarządzająca Portem Lotniczym. W przeciwnym razie stracimy 16 mln zł




Takie są wnioski ze spotkania szefowej podkarpackiej Platformy Obywatelweskiej, Elżbiety Łukacijewskiej, z dyrektorem Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, Pawłem Łataczem. - Tylko powołanie spółki przez samorząd podkarpacki może zagwarantować współfinansowanie inwestycji w Jasionce przez PPL - mówi nam posłanka Łukacijewska. Udziałowcami spółki miałby być samorząd i PPL oraz miasto Rzeszów lub prywatny inwestor. Łukacijewska pytała także dyrektora Łatacza o deklaracje premiera Kazimierza Marcinkiewicza, który podczas grudniowej wizyty w Rzeszowie zapewnił, że pieniądze na budowę terminalu pasażerskiego będą pochodziły z PPL. Inwestycja kosztuje 65 mln zł.

- Od pana Łatacza usłyszałam, że deklaracje premiera były na wyrost. No cóż... To tylko świadczy o wiarygodności naszych polityków. Obiecać nic przecież nie kosztuje - komentuje szefowa PO na Podkarpaciu. - Na inwestycję na razie jest 16 mln zł z budżetu państwa. PPL nie wyłoży pozostałych pieniędzy, bo dla nich priorytetem jest budowa drugiego terminalu pasażerskiego na warszawskim Okęciu, która kosztuje 229 mln dolarów oraz modernizacja lotniska wojskowego w Modlinie. Jasionka jest dopiero na trzecim miejscu, dlatego powołanie spółki musi nastąpić bardzo szybko - twierdzi Elżbieta Łukacijewska.

Prace nad powstaniem spółki już się rozpoczęły. Marszałek Leszek Deptuła nie tak dawno mówił, że nie ma powodów, by spółka powstała wcześniej niż na wiosnę przyszłego roku. Ostatnio zmienił zdanie, zapewniając jednocześnie, że są duże szanse na jej powołanie jeszcze w br. - Został ustalony harmonogram prac. Trzeba oszacować majątek lotniska, podzielić go, ustalić konkretnie, kto będzie miał decydujący głos. Jestem przekonany, że będzie on należał do nas - mówi marszałek Deptuła.

Jeśli spółka powstanie, to zasili ją 10 mln zł z budżetu sejmiku województwa podkarpackiego, a w 2007 r. kolejne 12 mln zł. Drugie 22 mln zł, jako wniesienie aportu, przekazałoby PPL. Leszek Deptuła w środę spotkał się z p.o. dyrektora Portu Lotniczego w Jasionce, Andrzejem Winiewskim. - Rozmawialiśmy o uporządkowaniu spraw inwestycyjnych - mówi lakonicznie marszałek, nie chcąc zdradzać szczegółów spotkania. - Jesteśmy zgodni w tym, że rozbudowa lotniska jest konieczna - dodaje Deptuła. Jego zdaniem nie ma zagrożenia, że budżetowe 16 mln zł przepadnie, jeśli nie ruszy budowa terminalu pasażerskiego.

- Jest na co je wydać. Jeżeli nie na terminal, to na budowę płyty postojowej. Brak nowego terminalu nie spowoduje, że nie zostaną dotrzymane warunki traktatu z Schengen. W obecnym terminalu można zastosować odpowiednie rozwiązania schengenowskie. Teraz lotnisko musi uzyskać certyfikat Urzędu Lotnictwa Cywilnego - uważa marszałek Deptuła.

O pomyśle powołania spółki niechętnie wypowiada się natomiast wicewojewoda podkarpacki Robert Godek. - To nie jest najlepszy czas na tworzenie takiego podmiotu. Prace przy powoływaniu spółki mogą opóźnić rozpoczęcie inwestycji. Moim zdaniem to PPL powinien zagwarantować pieniądze na rozbudowę lotniska. Biedną firmą przecież nie są - twierdzi Godek.

W czwartek do Warszawy na rozmowy z dyrekcją PPL wybiera się prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc, który nie może się pogodzić z odwołaniem dotychczasowego szefa Portu Lotniczego w Jasionce, Jana Straża.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:40, 07 Cze 2006    Temat postu:

Prezydent Rzeszowa nie jest z obecnego obozu władzy. Chyba się nie dogadają, chyba że "ponad podziałami"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 11:10, 14 Cze 2006    Temat postu:

Cytat:
W kasie Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze nie ma nawet złotówki na rozbudowę lotniska w Jasionce. Pieniądze się nie znajdą, jeśli nie będzie politycznego nacisku.


Nowy terminal pasażerski i płyta postojowa są kluczowymi inwestycjami dla rozwoju lotniska. W tym roku jest na nie łącznie 26 mln zł, ale w budżecie państwa i u marszałka województwa. PPL to firma państwowa, do której należą budynki i pas startowy w Jasionce.

Trzeba zmienić plan
Elżbieta Wojnicka, ekonomista


Brak autostrady, rozsypująca się kolej i odsuwana w czasie rozbudowa lotniska to najkrótsza droga do marginalizacji województwa. To doprowadzi do odpływu z Podkarpacia inwestorów. Ludzie nie będą też szukać pracy poza miejscem zamieszkania.

- W planie inwestycyjnym PPL do 2010 r. nie ma pieniędzy na terminal i płytę - mówi Stanisław Ożóg, poseł PiS. - Ale pieniądze muszą się znaleźć, jeśli Jasionka ma być należycie traktowana przez swojego właściciela. Trzeba działać, żeby zmienić ten plan.

PPL nie zaprzecza, że w dotychczasowych planach inwestycyjnych, Jasionka nie była brana pod uwagę.

- Szukamy pieniędzy w pionie inwestycji i finansowania. W lipcu będzie wszystko wiadomo. Bardzo nam zależy rozwoju lotniska - deklaruje Artur Burak, rzecznik PLL.

Jasionka w gestii Ożoga

Ożóg mówi, że do zdobycia pieniędzy konieczny jest polityczny nacisk na zarząd PPL. Czy podkarpacki PiS ma pomysł jak to zrobić? Poseł Marek Kuchciński, szef regionalnego PiS, nie chciał wprost odpowiedzieć na to pytanie. Przyznał, że rozmawiał o rozwoju lotniska z ministrem infrastruktury, ale jednocześnie odesłał nas do posła Ożoga, który odpowiada w partii za Jasionkę. Dodał, że jeśli Ożóg uzna, że trzeba podjąć jakieś działania, to on je poprze.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 17:41, 15 Cze 2006    Temat postu:

Cytat:
Jan Straż ma wrócić na stanowisko dyrektora portu lotniczego w Jasionce - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta".




Straża kilka tygodni temu zastąpił Andrzej Winiewski, członek zarządu Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, które są właścicielem podrzeszowskiego lotniska. Winiewski dyrektorem portu ma być nie dłużej niż trzy miesiące. PPL chce Jana Straża ściągnąć do Warszawy, ale nie bardzo wiadomo, czym miałby się tam zajmować. Sam Straż propozycji przeniesienia do stolicy nie zamierza przyjmować. W przyszłym tygodniu ma wrócić do pracy. Obecnie przebywa na zwolnieniu lekarskim.

- Jest duże prawdopodobieństwo, że Jan Straż będzie w Jasionce szybciej, niż się spodziewamy. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby człowiek z takim doświadczeniem poszedł na emeryturę - mówi nam osoba z bliskiego kręgu PPL.

Kierownictwo portu nie potwierdza planowanych zmian. - Nic nie wiem o tym, by pan Straż miał wrócić do Jasionki - twierdzi Artur Burak, rzecznik PPL. Na powrót Straża liczy prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc, który w ostatnich dniach spotkał się z dyrektorem PPL Pawłem Łataczem. - Obiecał mi, że dorobek Straża zostanie jeszcze wykorzystany do rozwoju podrzeszowskiego lotniska. Powiedział to bardzo dyplomatycznie, ale można przypuszczać, że szybko o Janie Strażu nie zapomnimy. W rozmowie jednak nie było mowy o tym, że były dyrektor niebawem wróci do Jasionki - zastrzega Ferenc.

Łatacz w odpowiedzi na list prezydenta Rzeszowa, który wyraził stanowczy protest przeciwko odwołaniu Straża, napisał, że zmiany personalne mają na celu "uporządkowanie kwestii dotyczących planowanej inwestycji polegającej na budowie terminala pasażerskiego wraz z płytą postojową".

Jan Straż nie chciał się wypowiadać na temat rozmawiać swego ewentualnym powrotu do Jasionki. - Niebawem wszystko się wyjaśni - twierdzi nasz informator.

- To nie ja decyduję, jak długo będę pracował w Jasionce - dodaje Andrzej Winiewski, odsyłając nas jednocześnie do rzecznika PPL.

Artur Burak zapewnia nas, że PPL intensywnie szuka źródeł sfinansowania rozbudowy lotniska w Jasionce. W tej chwili na inwestycje jest tylko 16 mln zł z budżetu państwa, a koszt budowy nowego terminalu wynosi 65 mln zł.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z pracownią architektoniczną, której zleciliśmy sporządzenie projektu wykonawczego inwestycji. Chcemy, żeby inwestycja została podzielona na etapy, tak by jeszcze w tym roku wykorzystać pieniądze budżetowe - zapewnia rzecznik. - Nie chodzi tutaj o to, czy w pierwszej kolejności będzie budowana płyta postojowa czy terminal. Obie inwestycje rozpoczęłyby się równolegle - dodaje Artur Burak.

Rozbudowę podrzeszowskiego lotniska najwcześniej rozpoczęto by w październiku.

Spółka jeszcze w tym roku

Są duże szanse na to, że jeszcze w tym roku powstanie spółka (powołana przez samorząd podkarpacki), która będzie zarządzać portem w Jasionce. Dzięki temu przekaże na rozbudowę lotniska 10 mln zł uchwalone w tegorocznym budżecie Sejmiku Województwa Podkarpackiego, a w przyszłym roku kolejne 12 mln. Spółka będzie się mogła także ubiegać o fundusze unijne. Lotnisko w Jasionce znalazło się wśród ośmiu w Polsce, które mogą liczyć z UE na 650 mln zł. Żeby dostać pieniądze, spółka najpóźniej na początku 2007 r. musiałby złożyć projekt dofinansowania inwestycji.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:43, 15 Cze 2006    Temat postu: odp

Widac sprawy ida w dobrym kierunku jesli chodzi rozbudowe portu Very Happy. (moze sie PPL w koncu wezmie do pracy takiej jakiej powinien) Tylko zeby teraz juz pilotowac to do samego konca, to mysle mam nadzieje ze panowie z wladz miescowych wiedza o tym Very Happy . Co do Straza ze mozliwe ze wroci i to szybciej niz sie spodziewmy, chymmm niemam nic przeciwko Very Happy tylko co w tedy z naszym pisemkiem w sprawie focenia ktore ponownie napisane, zlorzone i skierowane jest do pana Winiewskiego chymm, ale sie mlynek robi Wink hehe. no ale moze pan Winiewski jeszcze za swojej kadencji w Jasionce wyrazi aprobate Wink


_______________________________________________
Panasonic FZ30 + spokój i palec w gotowości na spuście
EPRZ Spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:24, 28 Cze 2006    Temat postu:

Arrow Jasionka ma certyfikat bezpieczeństwa

Marcin Kobiałka 28-06-2006 , ostatnia aktualizacja 28-06-2006 20:01

Lotnisko w Jasionce może się pochwalić międzynarodowym certyfikatem potwierdzającym, że doskonale dba o bezpieczeństwo podróżnych. Jest siódmym portem w Polsce, który ma taki dokument

- To doskonała wiadomość, która świadczy o tym, że podrzeszowskie lotnisko będzie się rozwijać - komentuje Leszek Deptuła, marszałek województwa podkarpackiego.

Certyfikat, który przyznał Urząd Lotnictwa Cywilnego, jest "potwierdzeniem zgodności certyfikowanego podmiotu z normami bezpieczeństwa i ochrony obowiązującymi w lotnictwie". - Sprawdzaliśmy, jak jest zabezpieczony pas startowy lotniska, czy port spełnia międzynarodowe wymagania radionawigacyjne, czy służby portu przeszły odpowiednie szkolenia przeciwpożarowe. Certyfikat jest dowodem na to, że lotnisko w Jasionce spełnia warunki oraz kryteria techniczne, operacyjne i eksploatacyjne, wymagane w międzynarodowym lotnictwie cywilnym - mówi Adam Borkowski z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Proces certyfikacyjny podrzeszowskiego lotnika rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku. Jasionka jest siódmym portem w Polsce, który otrzymał certyfikat. Kilka dni temu dostało go lotnisko w podkrakowskich Balicach. - Taki dokument jest bardzo dobrym atutem w negocjacjach z przewoźnikami, którzy chcą w przyszłości uruchomić kolejne połączenia lotnicze. Nikt z dnia na dzień nie zamknie podrzeszowskiego lotniska, bo teraz już spełnia międzynarodowe standardy bezpieczeństwa - dodaje Artur Burak, rzecznik Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, które jest właścicielem portu w Jasionce.

Dzięki certyfikatowi władze lotniska zyskują także atut w rozmowach z firmami ubezpieczeniowymi. Koszty ubezpieczenia mają być teraz znacznie niższe niż do tej pory. - Dla porównania powiem, że we Francji, gdzie lotnisk jest o wiele więcej niż w Polsce, takim certyfikatem pochwalić się może podobna liczba portów jak w naszym kraju. To pokazuje, jak rygorystyczne warunki trzeba spełnić, aby certyfikat dostać - twierdzi Adam Borkowski.

Podrzeszowskie lotnisko otrzymało dokument na rok, potem zostanie przeprowadzony wewnętrzny audyt i jeżeli nie będzie żadnych zastrzeżeń, certyfikat będzie przedłużony na kolejne trzy lata.

Lotnisko w Jasionce do jesieni przyszłego roku musi spełniać warunki układu z Schengen. Aby tak się stało, konieczna jest budowa nowego terminalu pasażerskiego. PPL o planach inwestycyjnych zamierza poinformować na specjalnie zwołanej w piątek konferencji prasowej. Jeżeli budowa terminalu rozpocznie się jeszcze w tym roku, istnieje duża szansa na uruchomienie wiosną 2007 r. bezpośrednich połączeń Rzeszowa z Nowym Jorkiem. Z kolei w tym roku, tuż po wakacjach, tani irlandzki przewoźnik Ryanair przymierza się do uruchomienia połączeń z Dublinem. Mówi się także o Barcelonie, Rzymie i szkockim Glasgow.

Urząd marszałkowski pracuje nad powołaniem spółki, która w przyszłości miałaby zarządzać podrzeszowskim lotniskiem. Ma ona powstać jeszcze w tym roku. Spółka zostałaby dofinansowana kwotą 10 mln zł, a w 2007 r. 12 mln. - Prace nad powołaniem spółki przebiegają bardzo sprawnie, trwa szacowanie majątku lotniska - zapewnia marszałek Deptuła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 5 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin