Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

F-16 i co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 8:31, 14 Gru 2006    Temat postu:

Czy jakieś szczegóły dotyczące awarii znamy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 8:59, 14 Gru 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Czy jakieś szczegóły dotyczące awarii znamy ?

4-ty kanal komunikacyjny (ma 3 inne).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 14:15, 14 Gru 2006    Temat postu:

Właśnie wylądowały 4 kolejne maszyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gatar




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:38, 14 Gru 2006    Temat postu:

No to mamy najwiecej F-16 przypadających na 1 pilota.
8:1 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patriot




Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 14:53, 14 Gru 2006    Temat postu:

zdaje sie ze kilku naszych pilotów poza ppłk. Stepaniukiem, wróciło do Polski w ostatnich dniach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:05, 14 Gru 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
a co gorsza przegrzał turbinę. Zauważcie (widać to było nawet podczas relacji TV), że po zakończeniu kołowania natychmiast wyłączył silnik, natomiast drugi F-16 przez dłuższą chwilę pracował jeszcze na obrotach min - chłodząc turbinę. Instrukcja użytkowania silnika nakazuje by silnik pracował 10 min na obrotach minimalnych przed wyłaczeniem silnika. Niezła skucha jak na początek - a teraz silnik musi byc poddany kosztownemu przeglądowi.

zgadujesz czy jestes pewien ? szczegolnie z tym przegladem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 15:19, 14 Gru 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
F-16 jest podobno wyjatkowo ekonomicznym samolotem w ogolnym utrzymaniu.


O ile mi wiadomo to JAS-39 Gripen jest najbardziej ekonomicznym wielozadaniowym samolotem bojowym w utrzymaniu. Zresztą od podszewki był pod tym kątem projektowany, czego o F-16 powiedzieć nie można. Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29...

Przy okazji takie pytanie: ile polskich MiG-29 miało jakieś usterki techniczne w momencie ich dostarczenia do jednostek (mowa o fabrycznie nowych maszynach z ZSRS)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:57, 14 Gru 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:

O ile mi wiadomo to JAS-39 Gripen jest najbardziej ekonomicznym wielozadaniowym samolotem bojowym w utrzymaniu.

Tak się mówi, ale dostępnych danych brak

ojcie_c napisał:

Zresztą od podszewki był pod tym kątem projektowany, czego o F-16 powiedzieć nie można.


Za to można powiedzieć, że Gripen nie do końca spełniałby wymagania Polski - chodzi mi o wielozadaniowość.

ojcie_c napisał:

Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29...


Skąd te dane? Może podasz jakieś liczby? Jaki jest resurs silnika F100, a jaki RD-33? ("29" ma dwa takie silniki)? Jaki jest koszt remontu MiGa w Bydgoszczy?

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 17:57, 14 Gru 2006    Temat postu:

Przyleciały cztery. Dwa C i dwa D. Regi według kolejności lądowania
4045
4078
4046
4079


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Płetwa
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ

PostWysłany: Czw 18:23, 14 Gru 2006    Temat postu:

Patriot napisał:
zdaje sie ze kilku naszych pilotów poza ppłk. Stepaniukiem, wróciło do Polski w ostatnich dniach


Wrócili dziś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Czw 18:35, 14 Gru 2006    Temat postu:

Co do MiG-29 to wszystkie samoloty otrzymane z ZSRR w latach 1989 i 1990 były w pełni sprawne i przyleciały bez jakiejkolwiek usterki do Mińska Mazowieckiego. W przeciągu miesiąca od dostarczenia MiGów do Polski rozpoczęły się regularne loty na tych samolotach oczywiście wykonywane przez polskich pilotów i obsługiowane przez polski personel techniczny. Szkolenie w ZSRR odbywała mniejsza ilość pilotów i techników niż jest to w przypadku F-16 (przypomnę, że Polska miała otrzymać 100 szt. MiG-29). Sprawa serwisu i gwarancji była dograna bo od początku w Mińsku Mazowieckim przedstawiciele producenta byli praktycznie na stałe przez prawie cały okres gwarancji z własnymi częściami zamiennymi (zresztą większość części zostawili potem w Polsce). Tak więc nawet w tamtych "złych" czasach można było wiele spraw dograć - wszytko zależy od odpowiedzialności i wiedzy pewnych osób i widać jak ważne jest niepodejmowanie pochopnych decyzji.
Co do kosztów - dopiero teraz do wielu osób zaczyna dochodzić, że koszty zakupu stanowią tylko pewna część całego przedsięwzięcia tak naprawdę kosztowna jest eksploatacja samolotów bojowych. W związku z tym, że WZL Warszawa i Bydgoszcz posiadaję technologię (w końcu oficjalnie) remontu płatowca i silnika - koszty obsług głównych są nieporównywalnie niższe niż jest to na zachodzie. Martwi mnie to że program F-16 wypompuje całkowicie i tak już marny budżet PSP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:56, 14 Gru 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Przyleciały cztery. Dwa C i dwa D. Regi według kolejności lądowania
4045
4078
4046
4079



[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Czw 19:03, 14 Gru 2006    Temat postu:

Odpowiem jeszcze na kilka uwag co do moich postów. Jeżeli ja podaję pewne informacje co do spraw technicznych samolotów bojowych to są to dane sprawdzone a nie przypuszczenia. Nie chcę przy każdym moim poście informować, że wielu moich kolegów z Akademii pracuje w programie bezpośrednio przy F-16, czy też, że brałem udział w zajęciach porównujących obsługę technicznę właśnie F-16 i MiG-29. Zresztą Amerykanie są dość częstymi gośćmi w 1elt i mamy porównanie co do obsługi samolotów prod. USA. Oczywiśće, że każdemu mogą zdarzyć się wpadki ale w lotnictwie nie powinny sie zdarzać bo pilot odpowiada za swoje życie a personel techniczny za życie pilota.
Co do silników odrzutowych to każdy z nich ma inną specyfikę i absolutnie nie można porównywać ich ze sobą szczególnie silników samolotów bojowych a samolotów pasażerskich czy transportowych. Każdy z silników ma przecież inne parametry pracy, dopuszczalny czas pracy na poszczególnych zakresach oraz inną procedurę chłodzenia turbiny i wyłaczenia silnka. Tak więc stwierdzenie: "ze w odrzutowych/turbo-prop samolotach pasazerskich nikt nie czeka przed wylaczeniem silnika. Co do radzieckich/rosyjskich silnikow wszystko jest mozliwe" nie ma sensu bo tak jak pisałem wcześniej nie można w ten sposób silników porównywać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:11, 14 Gru 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
Utrzymanie jednego egzemplarza F-16 w gotowości bojowej będzie wg PŚP ponoć dwukrotnie droższe od MiG-29...

Cos nie tak. Jedna godzina lotu F-16 to okolo $5000, jedna godzina lotu Mig-29 to $20000 (okolo 4 razy wiecej). Dane te pochodza od redaktora G.Holdanowicza i sa dostepne na innym forum gdzie ci je moge konkretnie wskazac. Najlepiej to jak ktos uslyszy jakas bzdura i inni za nim to powtarzaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:43, 14 Gru 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Odpowiem jeszcze na kilka uwag co do moich postów. że brałem udział w zajęciach porównujących obsługę technicznę właśnie F-16 i MiG-29.


Wiem, że Amerykanie eksploatują swój sprzęt wg stanu, a Rosjanie wg resursu. Wiem tez, że do końca dane te są nieporównywalne. Ale nie da się ukryć, że rosyjskie/sowieckie samoloty mają zdecydowanie niższą trwałość. Wystarczy porównać ilośc wylatanych godzin przez wycofywane MiGi-21 (nie mówię o bisach). Po prostu Rosjanie przy budowie samolotów, na wstępie zakładali ich niższą trwałość i częstszą wymianę na nowe, a Amerykanie tzw. podatność modernizacyjną. Na razie czas pokazał, że Amerykanie mieli rację. Ładnie to wygląda w Babich Dołach, gdzie eksploatowane są równocześnie W-3RM i SH-2G. I Kamany wcale nie generują jakichś niesamowitych kosztów, a mechanicy znacznie bardziej lubią je niż Anakondy...

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 10 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin