Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 17:58, 08 Lut 2006    Temat postu: Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo?

Wiadomo, ze pierwszy lot 787 ma byc w 2007 roku, a pierwsza dostawa w 2008. Ale czy wiadomo juz cos o konkretnych datach (dziennych)? Bo po pierwsze mozna sobie pomarzyc o wybraniu sie do Seattle, ale bardziej realnie patrzac, ciekawe, czy 787 zdąży byc juz zaprezentowany na Salonie Le Bourget 2007. A jesli tak, to czy nie znow "tylko" na statyce... Ciekawe tez, czy bedzie na ILA 2008 i na Farnborough 2008. Chociaz wtedy to juz pewnie mozna poczekac pare miesiecy, Smile bo pierwszy egzemplarz dla LOT-u ma przyleciec pod koniec 2008 (tez ciekawe, kiedy konkretnie; i czy wreszcie zrobią na Okeciu salut wodny!).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 18:04, 08 Lut 2006    Temat postu: Re: Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo?

Czterosilnik napisał:
i czy wreszcie zrobią na Okeciu salut wodny!).

A najlepiej ten salut wyjdzie jak będzie co pod koniec roku jest realne -20 st. Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Śro 18:16, 08 Lut 2006    Temat postu:

Le Bourget 2007: jesli pierwszy lot bedzie przed tym salonem, mozesz na to liczyc.
Farnborough 2008: na 100% bedzie - moze nawet w dwoch wariantach: -3 i -8.

ZTCW LOT ma dostac swoj pierwszy egzemplarz w pazdzierniku 2008.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 14:33, 22 Mar 2006    Temat postu:

A czy LOT przewiduje mozliwosc zakupu biletu konkretnie na pierwszy lot B787? Pewnie sporo pismakow ale tez i spotterow by sie na cos takiego skusilo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 15:32, 22 Mar 2006    Temat postu:

Gdyby spece w LO zwietrzyli w tym kasiorke, to napewno Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Śro 15:58, 22 Mar 2006    Temat postu:

Ciekawe ile bylibyśmy na minusie po takim locie Wink pewnie po uszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Śro 16:08, 22 Mar 2006    Temat postu:

Może nie tak dużo Razz Jakby dali lot pokazowy EPWA-EPGD Wink Może nie tak drogo by było Razz Bo napewno to by była atrakcja Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 16:40, 22 Mar 2006    Temat postu:

Ja moge leciec i na pare dni do USA bo wize mam, byle bylby to pierwszy lot nowym B787 i abym mial pewnosc ze to bedzie B787 a nie B767

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 18:14, 22 Mar 2006    Temat postu:

Zaloze sie z kazdym, ze LO nie polata 787 w 2008 roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Śro 21:51, 22 Mar 2006    Temat postu:

Polata... maja dostawe pierwszego wyznaczona na pazdziernik 2008... drugi w listopadzie, trzeci w grudniu... pewnie na "zwykle" linie wejda po jakichs 2 - 3 tygodniach od otrzymania, zeby przeszkolic zalogi i obsluge naziemna... swoja droga ciekawi mnie, czy nasi "spece" "lopatologicznie" sprawdza odpornosc kompozytow na zderzenia ze schodkami, wozami cateringowymi itp... Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:19, 22 Mar 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
sprawdza odpornosc kompozytow na zderzenia ze schodkami, wozami cateringowymi itp... Very Happy Very Happy


czy takie spawdzanie nie do Boeinga nalezy? I o ile wiem juz to 10 razy sprawdzili, to byl jeden z glownych atutow jak ten samolot byl reklamowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 0:48, 23 Mar 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

czy takie spawdzanie nie do Boeinga nalezy? I o ile wiem juz to 10 razy sprawdzili, to byl jeden z glownych atutow jak ten samolot byl reklamowany.


Kolega chyba nie zna powiedzenia "Polak potrafi" Very Happy Very Happy Very Happy
A na serio: prawda jest taka, ze odpornosci kadluba 787 jeszcze nikt nie zbadal. Badano odpornosc materialow, z ktorych kadlub bedzie zbudowany. Laboratorium to jedno, a zycie to drugie. Prawda jest taka, ze na 100% o efektywnosci konstrukcji bedzie wiadomo dopiero, jak 787 bedzie uzywany w normalnej eksploatacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 1:07, 23 Mar 2006    Temat postu:

Nic nie wiem o laboratorium ale wiem ze inzynierowie z ANA (pierwsza linia ktora zamowila 787) dostali mloty kowalskie (to nie zart) i probki kadluba i powiedziano im ze maja walic ile tylko sil maja w te kawalki. Nikt nie potrafil sladu zadnego zostawic. Naprawy kadlubow aluminiowych wskutek zderzen z samochodami, schodkami kosztuja linie lotnicze miliony rocznie. Raczej nikt juz nie watpi ze 787 bedzie pod tym wzgledem inny. Jedynych sceptykow co znajdziesz to tacy ktorzy twierdza ze co prawda na 787 nie zobaczysz zewnetrznych sladow jak wgniecenia, ubytki lub dziury ale zmiany moga byc pod powierzchnia, niewidoczne i dlatego niebezpieczne. Boeing ma na to tez odpowiedz ale juz dokladnie nie pamietam jaka. W literaturze fachowej temat kompozytow w lotnictwie juz jest dawno walkowany i wbrew temu co niektorzy mysla ze to cos kompletnie nowego, niezbadanego, Boeing uwaza to za "old hat" (tak sie wyrazil ich glowny inzynier od tego). Calkowicie kompozytowy Beechcraft Starship juz lata od ilu .. 20 lat ?

Oczywiscie LOT tez moze sie zabawic w takie testy, Polak jak najbardziej potrafi Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:34, 23 Mar 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Calkowicie kompozytowy Beechcraft Starship juz lata od ilu .. 20 lat ?


no, ale nie napisałeś w ilu egzemplarzach Smile

tak czy owak, na pewno będzie to testowane. i młotami, i schodkami, i paletami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 16:40, 23 Mar 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Nic nie wiem o laboratorium ale wiem ze inzynierowie z ANA (pierwsza linia ktora zamowila 787) dostali mloty kowalskie (to nie zart) i probki kadluba i powiedziano im ze maja walic ile tylko sil maja w te kawalki. Nikt nie potrafil sladu zadnego zostawic. Naprawy kadlubow aluminiowych wskutek zderzen z samochodami, schodkami kosztuja linie lotnicze miliony rocznie. Raczej nikt juz nie watpi ze 787 bedzie pod tym wzgledem inny. Jedynych sceptykow co znajdziesz to tacy ktorzy twierdza ze co prawda na 787 nie zobaczysz zewnetrznych sladow jak wgniecenia, ubytki lub dziury ale zmiany moga byc pod powierzchnia, niewidoczne i dlatego niebezpieczne. Boeing ma na to tez odpowiedz ale juz dokladnie nie pamietam jaka.


Inzynierowie z Qantas tez robili te "proby". Prawda jest taka, ze walenie mlotkiem w kawalek kompozytu o wymiarach 1x1 mozna porownac np. do intensywnego opadu gradu, ale nijak to sie ma do przywalenia z calym impetem w kadlub samochodem cateringowym. Prosty przyklad: samochody marki Saturn z plastikowa karoseria (material bardzo podobny do tego, ktory Boeing bedzie uzywal do poszycia 787 - CFRP). Saturn swego czasu reklamowal go jako samochod odporny na wszelkie wgniecenia itp, a mimo wszystko ile ich jest z zadrapaniami po nie wiadomo ilu "spotkaniach" z pelnymi wozkami na zakupy... Pozyjemy, zobaczymy... a co do odpowiedzi Boeinga, sorry ale ja osobiscie nigdy nie slucham pracownikow dzialu sprzedazy, zwlaszcza jesli nazywaja sie Baseler albo Leahy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin