Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:33, 13 Kwi 2006    Temat postu:

nie wiem, OA/OB też chyba dość często wysiadają. ja byłem świadkiem odwołania lotu na OA (z powodu awarii). ale oczywiście inne linie też to mają, podobno ostatnio problemy miał KLM, dużo awarii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 21:40, 13 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:
No wiesz, Witku, mechaników mamy przeszkolonych na GE, mieszanie w silnikach też nie wskazane przy tak małej flocie. Ciekaw jestem co się stanie gdy dostaniemy 787 z Trentami 1000. Chyba nie ma możliwości 787 z GE ?

Pozdroofka


Oczywiście ze jest, tylko ze względów politycznych (zakichana UE) bedziemy mieli RR Trent 1000.
No, raczej z techniczego puntku widzenia (albo raczej z punktu widzenia mechanika) nie ma duzego znaczenia czy beda to RR czy GE. Jedne i drugie sa calkowicie nowa konstrukcja wiec trzebabedzie uczyc sie wszystkiego od nowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 21:51, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Gabec, te Trenty 1000 to nie żadne względy polityczne, tylko otarcie łez UE, bo ze względów politycznych to mamy 787 a nie 330/350, gdzie byłoby 8 foteli w rzędzie i nie mielibyśmy o czym dyskutować.
To taka umowa wiązana: my od nich kupujemy te benki, a oni MOŻE zrobią, że będziemy mogli tymi benkami bez większych ograniczeń do nich latać, jakby było po co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 2:48, 14 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:
bo ze względów politycznych to mamy 787 a nie 330/350,

akurat to chyba by bylo odwrotnie - tylko wzgledy polityczne moglyby wybrac 350 ponad 787 - bo LOT wybral tak jak wiekszosc rynku. Uparles sie jak maniak na te 8 siedzen -mozesz je tez miec w 787, tak kilka linii bedzie mialo. Nie sprowadzajmy dyskusji do absurdu bo troche wiecje czynnikow dyktuje wybor samolotu niz ilosc siedzen w rzedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 5:25, 14 Kwi 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
chavez napisał:
bo ze względów politycznych to mamy 787 a nie 330/350,

akurat to chyba by bylo odwrotnie - tylko wzgledy polityczne moglyby wybrac 350 ponad 787 - bo LOT wybral tak jak wiekszosc rynku. Uparles sie jak maniak na te 8 siedzen -mozesz je tez miec w 787, tak kilka linii bedzie mialo. Nie sprowadzajmy dyskusji do absurdu bo troche wiecje czynnikow dyktuje wybor samolotu niz ilosc siedzen w rzedzie.

a swoja droga to ciekaw jestem ktore linie lotnicze beda mialy 8 foteli w swoich B787, wiesz moze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 8:14, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
to ciekaw jestem ktore linie lotnicze beda mialy 8 foteli w swoich B787, wiesz moze?

NIE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:42, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Silniki GE w LOTowskich benkach to wynik umowy z GE. Przecież LOT i GE mają spółkę joint venture więc trudno się dziwić, że nie chcą RR...
Zastanawiające jest więc raczej dlaczego 787 ma mieć RR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 9:17, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Slepowron, nie zrozumiales mojej zakonspirowanej ironii.
Widzę że nie kojarzysz również podstawowych faktów: skoro Polska jest w UE, to jakie inne względy każą wybrać inny produkt aniżeli europejski ? Wybranie produktu europejskiego byłoby myśleniem ekonomicznym, każdy inny produkt jest wyborem politycznym.
Oczywiście że są inne względy niż 8 siedzeń w rzędzie do wyboru samolotów: chociażby nie podlizywanie się Stanom Zjednoczonym na każdym kroku, nie mówiąc o przynależności do sojuszu ekonomicznego, pomijając fakt, że Airbus jest po prostu lepszy i lepiej odpowiada naszym potrzebom, nie będę tego rozwijał, bo było o tym już milion razy.
Ale pan Slepowron myśli, że wszystko co amerykańskie jest jedynie słuszne. Rolling Eyes

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 9:38, 14 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:
skoro Polska jest w UE, to jakie inne względy każą wybrać inny produkt aniżeli europejski ? Wybranie produktu europejskiego byłoby myśleniem ekonomicznym, każdy inny produkt jest wyborem politycznym.


Kompletnie się z tym nie zgadzam! Na jakiej podstawie twierdzisz, że produkty spoza europy są mniej ekonomiczne? Już nie mówię o samolocie pasażerskim, gdzie czynników warunkujących czy wybór jest ekonomicznie uzasadniony są setki jeżeli nie tysiące.

chavez napisał:
[...]pomijając fakt, że Airbus jest po prostu lepszy i lepiej odpowiada naszym potrzebom[...}


Rolling Eyes Znaczy się, że co...? Bo ja jakoś NIGDZIE nie spotkałem się z jednoznaczną tezą że Airbus jest lepszy od Boeinga. Obiektywnie patrząc, są rejony w których prym wiedzie Airbus a w innych rządzi Boeing. W czym np. taki A320 jest lepszy od 737 NG?
Ale wojny A vs. B chyba nigdy się nie da zakończyć... Zarówno między tymi producentami jak i fanatycznie im kibicującymi spotterami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 9:41, 14 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:
pomijając fakt, że Airbus jest po prostu lepszy i lepiej odpowiada naszym potrzebom, nie będę tego rozwijał, bo było o tym już milion razy.

chavez, jak zawsze wypisujesz bzdury. Jest wiele linii lotniczych, europejskich, tych z EU ktorzy zamawiaja Boeingi i Airbusy i jakos nie przejmuja sie twoimi teoryjkami ze zamawianie z wlasnego podworka jest jedynym wlasciwym mysleniem "ekonomicznym". Przestan raczyc nas tutaj swoimi religijnymi moczopednymi wywodami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 9:44, 14 Kwi 2006    Temat postu:

A co do sprawy silników. To chyba raczej z punktu widzenia obsługi nie ma kompletnie znaczenia czy to bedzie RR czy GE, tak i tak będą to zupełnie nowe konstrukcje wymagające szkolenia.
A co do polityki... Myślę że nie odgrywa tu ona żadnej roli, po reperkusjach związanych z wyborem 787 to jakie on będzie miał silniki nie ma najmniejszego znaczenia, i tak EADS i UE są obrażone, że polaczki się rzuciły na hamerykańską tandetę... Wink Prędzej zaryzykowałbym tezę, że decyduje po prostu cena albo zużycie paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 9:54, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Pragnę wszystki obecnym złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji jubileuszu "sto czterdziestej siódmej kłutni na temat wyższości A nad B i B nad A". Ponieważ jubileusz ten uświadamia nam wszystkim jak bardzo męczące są te pyskówki, proponuję następującą opcję zerową:

"Przestajemy pisać o względach politycznych" - One oczywiście jakieś są, ale nigdy nie dojdziemy do ładu z tym jakie. Jak wygrywa B to zwolennicy A mówią o wchodzeniu w d... Wielkiemy Bratu, jak wygrywa A to zwolennicy B mówią o pieskach na łańcucu UE itd. Tak można skomentować każdy wybór.

Moim zdaniem decydujące znaczenie o wyborze 787 miała zupełnie jednoznaczna postawa pilotów PLL. Czy to jest postawa polityczna - nie wiem i nie chcę wiedzieć. Wiem, że tylko szaleniec wprowadzałby maszyny wbrew całej niemal załodze.

Teraz stoimy przed wymianą 737. Tu wybór nie jest tak jednoznaczny. Słyszałem wiele dobrych opinii o 320 w ustach pilotów PLL. Ja generalnie trzymam z B (tak jak piję CocaColę a nie Pepsi Cool ), ale deklaruję tu uroczyście, że jak LOT wybierze Airbusy to nie napiszę ani jednego zdania o politycznym charakterze - nawet jeśli będę tak uważał, bo to GŁUPIE i NICZEGO NIE WNOSI do naszych dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 10:00, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Ech, jak dobrze czasami przeczytać porządny post, Witku zgadzam się w 100%. Tylko zo to zmieni... I tak za tydzień będziemy obchodzić okrągły jubileusz "sto piećdziesiątej kłutni na temat wyższości A nad B i B nad A".


PS: ja wolę PEPSI, Coca-Cola jest dla mnie za słodka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 10:08, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
ja wolę PEPSI, Coca-Cola jest dla mnie za słodka Wink


No i się wszystko wydało. Od początku wydawałeś mi się przewrotny i niegodzien zaufania. Niby popiera, niby miły ale widać że coś kombinuje. Teraz już wszyscy wiemy że to efekt Twoich satanistycznych poglądów, Ty imperialny sługusie !!! Za srebrniki wrogów Polski kupuj tę swoją Pepsi, podlizuj się światowej masonerii i pluj na Naród. Każde dziecko wie, że Pepsi jest mniej słodka bo to spisek wycelowany w Polski Cukier!!! Ale co Ciebie to obchodzi - IMPERIALISTO

Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 11:54, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Ej, no dobra, spokojnie Panowie.
Już prostuję co miałem na myśli:
Uważam - a uważać mogę co chcę i powiedzieć to tutaj również - że wybór B przez LO był wyborem politycznym bardziej niż ekonomicznym zważywszy na fakt iż ponad 50% udziałów w LO posiada skarb państwa.
Dogadzanie pilotom którym dobrze się lata na benkach - jak zwał tak zwał, ale jest to również POLITYKA - tyle że wewnętrzna.
Bardziej ekonomicznym pod względem wspierania przemysłu UE do którego Polska należy, byłby wybór A, również zważywszy na to że samoloty są dość porównywalne. Zgadza się że w niektórych regionach prym wiedzie B a w innych A i też uważam że jest to poniekąd uwarunkowane politycznie, bo jedne kraje są pro-europejskie a inne pro-amerykańskie. Słyszałem jednak od kogoś dobrze poinformowanego że dla LO byłaby lepsza cała rodzina Airbus ponieważ możliwości konfiguracji A lepiej pasują do kierunków rozwoju LO i jego potrzeb. Ale nie rozpędzajmy tej dyskusji na nowo, bo to naprawdę nie ma sensu.
Slepowron, czy ty zawsze musisz na mnie napadywać w tak nieprzyjemny sposób ? To już nie pierwszy raz, ale mam nadzieję że ostatni.
Nie umiesz się po prostu nie zgodzić i powiedzieć swoje, tak jak inni, czy uważasz miejsce gdzie siedzisz za dające ci prawo do obrażania innych ?
Jak jesteś na mnie uczulony, to kup sobie Claritin, bez recepty w amerykańskich aptekach.

Wesołych Świąt Wszystkim, Slepowronowi również.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin