Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:25, 11 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Ja nie widze zadnych zloscliwych komentarzy co do Dau, ale wobec polityki naszych wladz. Dau niech lata jak najwiecej, jednak przez chwile bylo widac jak na dloni, ze rzucanie wszystkiego by uchylac sie przed jednym niewiele znaczacym przewoznikiem to blad. Dau niech lata i niech go w Poznaniu szanuja, jednak nie moze byc tak ze mala linia uwazana jest za dobroczynce regionu a w obawie przed jego utrata ignoruje się jakiekolwiek inne opcje, tym bardziej ze WSZYSTKIE inne polskie lotniska regionalne odnosza sukcesy wlasnie dlatego ze ida inna droga.

nie wszystkie, owszem KRK KTW WRO I GDN....... reszta jakichś dużo większych sukcesów niż POZ nie odnosi.
No chyba, że dla Ciebie dynamika 8000 przy Łodzi jest takim wielkim sukcesem......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 11:41, 11 Sie 2006    Temat postu:

o KTW i KRK to nie ma co mowic bo to oczywiste, ale jesli chodzi o GDN i WRO to sa to miasta porownywalne z POZ a maja ruch 2x wiekszy, Lodz suksces odniosla przez to ze w ogole ma lotnisko i ze weszla do gry. To z czym ty jeszcze chcesz porwnywac Poznan? Z Rzeszowem, Szczecinem ??? Przeciez to zupelnie nie ta skala, dla malych lotnisk regionalnych sukcesem jest otworzenie jakiegokolwiek pierwszego polaczenia miedzynarodowego i tak trzeba na to patrzec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 11:55, 11 Sie 2006    Temat postu:

W sumie to tak sobie myśle i nie będe zbyt odkrywczy ale jednak Łódź jest stosunkowo blisko warszawy i to też może mieć jakiś tam wpływ na rozwój ruchu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:09, 11 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
o KTW i KRK to nie ma co mowic bo to oczywiste, ale jesli chodzi o GDN i WRO to sa to miasta porownywalne z POZ a maja ruch 2x wiekszy, Lodz suksces odniosla przez to ze w ogole ma lotnisko i ze weszla do gry. To z czym ty jeszcze chcesz porwnywac Poznan? Z Rzeszowem, Szczecinem ??? Przeciez to zupelnie nie ta skala, dla malych lotnisk regionalnych sukcesem jest otworzenie jakiegokolwiek pierwszego polaczenia miedzynarodowego i tak trzeba na to patrzec.

Każdy patrzy tak jak chce........ Rolling Eyes
Wiec nie pisz wszystkie porty regionane bo to nieprawda.
Na razie WRO nie jest jeszcze 2 razy wiekszy (i oby nie był).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 12:18, 11 Sie 2006    Temat postu:

Nie rozumiem po co takie halo o Dauair. Przeciez ten krzak-przewoznik jest zupelnie nie znaczacy z punktu widzenia generowanego ruchu. 10 lotow Dau daje tyle pax co 1 rejs Ryanair.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 12:20, 11 Sie 2006    Temat postu:

Najpierw piszesz, że każdy pisze jak chce, a potem, że nie mam racji, wiec jak ?
Nie myślisz chyba, że wejscie Ryana do Pozania to taki sam sukces jak wejście Ryana do Rzeszowa ? Nie mozna mierzyc ta sama miarą sukcesu miasta duże i miasta kilkakrotnie od nich miniejsze.
Po za tym owszem, w tym roku Wrocław nie będzie miał 2x więcej pasazerów, ale licząc dostępne miejsca w samolotach na trasach istniejących i tych już pewnych ma przewagę niemal dokładnie 2x wiekszą. A warto dodać, że udział połączeń LCC na których zwykle obłożenie jest dużo wyższe niż na połączeniach linii tradycyjnych w Wrocławiu jest dużo większy. Poczekaj do jesieni, wyniki miesięczne Wrocławia będa już wtedy ponad 2x lepsze niż Poznania. Mi też to się nie podoba, ale nic nie zmienimy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 12:21, 11 Sie 2006    Temat postu:

Danny, nie nam musisz o tym przypominać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:54, 11 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Nie myślisz chyba, że wejscie Ryana do Pozania to taki sam sukces jak wejście Ryana do Rzeszowa ? Nie mozna mierzyc ta sama miarą sukcesu miasta duże i miasta kilkakrotnie od nich miniejsze.

o ile wiem Łódź jest 2x większa niz POZ a piszesz, żę tam sukcesem jest uruchomienie lotniska........

Wielkosć ruch lotniczego nie jest prostym przełożeniem wielkości miasta ani regionu.
Na ten ruch wpływa wiele czynników i dlatego też GDN czy WRO się szybciej rozwijają. Oczywiście jedną z przyczyn mniejszego ruchu w POZ jest brak zainteresowania ze strony miasta i pewna nieudolność w zarządzaniu lotniskiem. Ale są też inne problemy, GDN na przykład nie ma konkurecji jeśli chodzi o wyloty, nikt tam nie pojedzie innym środkiem lokomocji do WAW czy BER, z WRO też raczej jest to dużo mniej opłacalne niż z POZ.
Zarówno WRO jak i GDN mają bardzo kiepskie połączenia kolejowe i drogowe z WAW co także generuje dużo wiekszy ruch lotniczy niż z POZ.
Zarówno WRO jak i GDN uzyskały takie dobre wyniki dzięki tanim liniom, tradycyjni przewoźnicy nie rosna tam tak szybko. I nie jest to tak jak piszesz w innych postach, że tradycyjni reaguja wolniej na zmiany na rynku. Oni wożą innego rodzaju pasażerów, nie nastawiają sie tylko na ruch point-to-point, mają inne wpływy z pasażerów tranzytowych, aby skutecznie dowozic do swoich hubów potrzebuja więcej połączeń niz jedno dziennie. Wszystko to powoduje, że nie wchodzą tak chętnie do portów regionalnych, pewno z czasem wejdą ale na razie sie temu przyglądają. Tak naprawdę to poza WAW i KRK to funkcjonuje tylko Star A. ( no i jeszcze AF w KTW z tym że mocno nastawiony także na KRK)
Patrzac np na wartość sprzedanych biletów na linie tradycyjne to POZ jest na trzecim miejscu w Polsce po WAW i KRK a zdecydowanie przed GDN i WRO. Nie przekłada się to jednak na wyniki ruchu na lotnisku w POZ.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:41, 11 Sie 2006    Temat postu:

falubaz napisał:

o ile wiem Łódź jest 2x większa niz POZ a piszesz, żę tam sukcesem jest uruchomienie lotniska........

oj, już nie wyolbrzymiajmy
570 tys. Poznania i 770 Łodzi to nie jest 2x Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:36, 11 Sie 2006    Temat postu:

falubaz napisał:

o ile wiem Łódź jest 2x większa niz POZ a piszesz, żę tam sukcesem jest uruchomienie lotniska........

Wielkosć ruch lotniczego nie jest prostym przełożeniem wielkości miasta ani regionu.
Na ten ruch wpływa wiele czynników i dlatego też GDN czy WRO się szybciej rozwijają. Oczywiście jedną z przyczyn mniejszego ruchu w POZ jest brak zainteresowania ze strony miasta i pewna nieudolność w zarządzaniu lotniskiem. Ale są też inne problemy, GDN na przykład nie ma konkurecji jeśli chodzi o wyloty, nikt tam nie pojedzie innym środkiem lokomocji do WAW czy BER, z WRO też raczej jest to dużo mniej opłacalne niż z POZ.
Zarówno WRO jak i GDN mają bardzo kiepskie połączenia kolejowe i drogowe z WAW co także generuje dużo wiekszy ruch lotniczy niż z POZ.
Zarówno WRO jak i GDN uzyskały takie dobre wyniki dzięki tanim liniom, tradycyjni przewoźnicy nie rosna tam tak szybko. I nie jest to tak jak piszesz w innych postach, że tradycyjni reaguja wolniej na zmiany na rynku. Oni wożą innego rodzaju pasażerów, nie nastawiają sie tylko na ruch point-to-point, mają inne wpływy z pasażerów tranzytowych, aby skutecznie dowozic do swoich hubów potrzebuja więcej połączeń niz jedno dziennie. Wszystko to powoduje, że nie wchodzą tak chętnie do portów regionalnych, pewno z czasem wejdą ale na razie sie temu przyglądają. Tak naprawdę to poza WAW i KRK to funkcjonuje tylko Star A. ( no i jeszcze AF w KTW z tym że mocno nastawiony także na KRK)
Patrzac np na wartość sprzedanych biletów na linie tradycyjne to POZ jest na trzecim miejscu w Polsce po WAW i KRK a zdecydowanie przed GDN i WRO. Nie przekłada się to jednak na wyniki ruchu na lotnisku w POZ.....

1. ruch na trasie GDN-WAW czy WRO-WAW to w wiekszosci ruch tranzytowy a nie p2p
2. w ruchu tradycyjnym POZ od lat byl za GDN czy WRO duzo nadrabiajac w okresie wakacyjnym czarterami
3. nie rozumiem co to znaczy wartosc sprzedanych biletow, bo patrzac na ceny biletow z POZ, WRO, GDN mam wrazenie, ze ksztaltuja sie na podobnym poziomie.
4. sporym minusem POZ jest jego specyfika ruchu. Natezenie tego ruchu ma bardzo duze wahania, roznica miedzy miesiacami letnimi i zimowymi przekraczala w ostatnich latach 200%, w GDN 60-70%. Rowniez w okresach krotszych (np. tygodniowych) wahania w POZ sa bardzo duze (sa targi LF -max, nie ma targow posucha). Nie zacheca to niestety przewoznikow do otwierania polaczen z POZ. Kiedy sie to zmieni? Moim zdaniem nastapi to gdy na Lawicy pojawi sie konkurencja dla Stara. Wowczas ceny biletow spadna i nie bedzie sie oplacalo latac poznaniakom z Warszawy czy Berlina tylko zaczna korzystac ze swojego lotniska. Nie jest to takie proste do realizacji - wymaga na poczatek chocby jednego ostrego wejscia konkurencji (conajmniej na poziomie AF w KTW) i sporej akcji marketingowej (trzeba zmienic przyzwyczajenia ludzi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 14:37, 14 Sie 2006    Temat postu:

falubaz, to ze miasto jest duze nie oznacza ze z dnia na dzien jest w stanie rozkrecic powazne lotnisko, po za tym sam chwile pozniej piszesz ze ruch lotniczy nie wynika z wielkosci miasta czy regionu. Dlatego wlasnie pisze, ze linie tradycyjne maja wieksza bezwladnosc, gdyz miedzy innymi by odniesc sukces potrzebuja wiecej niz jednego polaczenia dziennie (to chyba oczywiste) choc wiele z takich lini z powodzeniem obsluguje polaczenia 1x dziennie lub rzadziej (warunek jest taki by hub mial z innymi wiekszymi miastami wiecej niz 2-3 polaczenia dziennie). I zapewniam Cie ze ani Wro ani tym bardziej Trojmiasto nie jest az tak zle skomunikowane kolejowo i drogowo w stosunku do Poznania. Mieszkalem kilka lat w Gdansku i przy dojazdach do wawy w stosunku do Poznania wiekszej roznicy nie czulem (troche dluzej i to wszystko). Raczej upatrywalbym w tym przypadku mniejszego ruchu na dolotach do wawy z poznania w wyniku mniejszej liczby polaczen do wawy. Jak napisal HG wiekszosc pasazerow jednak leci by sie w wawie przesiadac, z poznania jednak z powodu zlego dopasowania polaczen do wawy i ekstremalnie niepewnych godzin odlotow i absurdalnie czesto odwolywanych polaczen cala masa pasazerow z uslug okecia jako hubu po prostu zrezygnowala (dojazd do berlina okazal sie mniej klopotliwy).
Zgadzam sie z tym co pisze HG, jednak w ruchu tradycyjnym to co poznan nadrabial charterami wroclaw nadrabial wlasnie zwiekszosnym ruchem do wawy (w tym duzo wiekszym p2p), po za tym ruch tradycyjny na trasach miedzynarodowych poznan raczej zwykle ruch mial zdecydowanie wiekszy niz wroclaw (obecnie wroclaw nadrabia lownie lcc) no i mniejszy niz gdansk.
Z wartoscia sprzedanych biletow chodzi zapewne o to, ze w Poznaniu zaraz po Wawie (a co do Krakowa to roznie czytalem a nie mam dostepu do danych) sprzedaje sie znacznie wicej biletow drogich niz w pozostalych polskich portach. Nie wynika to z wyzszych cen na polaczenia ale z faktu ze w poznaniu wiecej podroznych kupuje zapewne bilety w ostatniej chwili lub od razu w klasie biznes. Poznan jest dla lini tradycyjnych bardziej dochodowy nawet przy mniejszym oblozeniu samolotow. I dlatego nie balbym sie sezonowosci w oblozeniu polaczen, fakt ze poznan wypada dobrze w takich statystykach daje dobry sygnal dla lini tradycyjnych (a dodatkowe polaczenie do MUC operowane przez LH oraz w ogole fakt istnienia w poznaniu dauair chyba to potwierdza). Zgadzam sie calkowicie z HG ze poznaniowi pilnie potrzeba przewoznika nienalezacego do StarAllianca i nie wydaje mi sie by sprawa byla az tak ciezka do realizacji. BA ma na trasach europejskich ceny bardzo niskie i pomimo tego loty im sie oplacaja. W poznaniu (i nie tylko) mamy od reki duzy popyt na loty p2p do Londynu, oraz duzy popyt i duza kase na polaczenia tradycyjne. BA jest w stanie od razu zapewnic dodatkowa opcje lotow dla podrozojacych z kazdym portfelem - to z ich strony niemal pewna inwestycja, nawet otwierajac 1 polaczenie dziennie z pewnoscia beda mogli konkurowac z LH. Mysle ze o to polaczenie trzeba intensywanie walczyc i boje sie ze wladze i lotniska i miasta pod presja pracy i spoleczenstwa oleje tego przewoznika i bedzie sie po dlugim oporze interesowac teraz wylacznie przewoznikami LCC. Mysle rowniez ze podobnie w poznaniu mialaby Alitalia i KLM. Ale raczej tylko jeden z takich przewoznikow sie jak na razie na poznanskim rynku zmiesci. Wroclaw bedzie mial zapewne CSA i chyba na tym na jakis czas tez sie skonczy. No i jak pisze HG brakuje marketingu !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:04, 16 Sie 2006    Temat postu:

PB napisał:
falubaz napisał:

o ile wiem Łódź jest 2x większa niz POZ a piszesz, żę tam sukcesem jest uruchomienie lotniska........

oj, już nie wyolbrzymiajmy
570 tys. Poznania i 770 Łodzi to nie jest 2x Wink


no troche się zagolopowałem z tym X2 Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:19, 16 Sie 2006    Temat postu:

HG napisał:

1. ruch na trasie GDN-WAW czy WRO-WAW to w wiekszosci ruch tranzytowy a nie p2p
2. w ruchu tradycyjnym POZ od lat byl za GDN czy WRO duzo nadrabiajac w okresie wakacyjnym czarterami
3. nie rozumiem co to znaczy wartosc sprzedanych biletow, bo patrzac na ceny biletow z POZ, WRO, GDN mam wrazenie, ze ksztaltuja sie na podobnym poziomie.
4. sporym minusem POZ jest jego specyfika ruchu. Natezenie tego ruchu ma bardzo duze wahania, roznica miedzy miesiacami letnimi i zimowymi przekraczala w ostatnich latach 200%, w GDN 60-70%. Rowniez w okresach krotszych (np. tygodniowych) wahania w POZ sa bardzo duze (sa targi LF -max, nie ma targow posucha). Nie zacheca to niestety przewoznikow do otwierania polaczen z POZ. Kiedy sie to zmieni? Moim zdaniem nastapi to gdy na Lawicy pojawi sie konkurencja dla Stara. Wowczas ceny biletow spadna i nie bedzie sie oplacalo latac poznaniakom z Warszawy czy Berlina tylko zaczna korzystac ze swojego lotniska. Nie jest to takie proste do realizacji - wymaga na poczatek chocby jednego ostrego wejscia konkurencji (conajmniej na poziomie AF w KTW) i sporej akcji marketingowej (trzeba zmienic przyzwyczajenia ludzi).

ad1. nie byłbym tego taki pewny, że wiekszość to ruch tranzytowy. Nawet jeśli to ruch P2P do WAW z GDN czy WRO jest zdecydwanie wiekszy niz z POZ, a to daje możliwość utrzymywania wiekszej ilość rejsów na tych kierunkach, co z kolei wpływa na wiekszą ilość dogodnych połączeń przez WAW.
ad3.Ceny z POZ WRO czy GDN są bardzo podobne. Mam na myśli wartość sprzedanych biletów lotniczych na linie tradycyjne w podanych regionach.
I chodzi tu o bilety sprzedane w regionie a nie koniecznie z wylotem z tego regionu, np bilet sprzedany w biurze podróży w POZ a na trasę np BER-ROM, lub na trase WAW-BKK. Takie dane pokazują, że potencjał sprzedaży w POZ jest dużo wiekszy niż wyniki uzyskiwane przez lotnisko w POZ.
ad4. Zgadzam sie z tym pogladem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:36, 16 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
falubaz, to ze miasto jest duze nie oznacza ze z dnia na dzien jest w stanie rozkrecic powazne lotnisko, po za tym sam chwile pozniej piszesz ze ruch lotniczy nie wynika z wielkosci miasta czy regionu. Dlatego wlasnie pisze, ze linie tradycyjne maja wieksza bezwladnosc, gdyz miedzy innymi by odniesc sukces potrzebuja wiecej niz jednego polaczenia dziennie (to chyba oczywiste) choc wiele z takich lini z powodzeniem obsluguje polaczenia 1x dziennie lub rzadziej (warunek jest taki by hub mial z innymi wiekszymi miastami wiecej niz 2-3 polaczenia dziennie). I zapewniam Cie ze ani Wro ani tym bardziej Trojmiasto nie jest az tak zle skomunikowane kolejowo i drogowo w stosunku do Poznania. Mieszkalem kilka lat w Gdansku i przy dojazdach do wawy w stosunku do Poznania wiekszej roznicy nie czulem (troche dluzej i to wszystko). Raczej upatrywalbym w tym przypadku mniejszego ruchu na dolotach do wawy z poznania w wyniku mniejszej liczby polaczen do wawy. Jak napisal HG wiekszosc pasazerow jednak leci by sie w wawie przesiadac, z poznania jednak z powodu zlego dopasowania polaczen do wawy i ekstremalnie niepewnych godzin odlotow i absurdalnie czesto odwolywanych polaczen cala masa pasazerow z uslug okecia jako hubu po prostu zrezygnowala (dojazd do berlina okazal sie mniej klopotliwy).
Zgadzam sie z tym co pisze HG, jednak w ruchu tradycyjnym to co poznan nadrabial charterami wroclaw nadrabial wlasnie zwiekszosnym ruchem do wawy (w tym duzo wiekszym p2p), po za tym ruch tradycyjny na trasach miedzynarodowych poznan raczej zwykle ruch mial zdecydowanie wiekszy niz wroclaw (obecnie wroclaw nadrabia lownie lcc) no i mniejszy niz gdansk.
Z wartoscia sprzedanych biletow chodzi zapewne o to, ze w Poznaniu zaraz po Wawie (a co do Krakowa to roznie czytalem a nie mam dostepu do danych) sprzedaje sie znacznie wicej biletow drogich niz w pozostalych polskich portach. Nie wynika to z wyzszych cen na polaczenia ale z faktu ze w poznaniu wiecej podroznych kupuje zapewne bilety w ostatniej chwili lub od razu w klasie biznes. Poznan jest dla lini tradycyjnych bardziej dochodowy nawet przy mniejszym oblozeniu samolotow. I dlatego nie balbym sie sezonowosci w oblozeniu polaczen, fakt ze poznan wypada dobrze w takich statystykach daje dobry sygnal dla lini tradycyjnych (a dodatkowe polaczenie do MUC operowane przez LH oraz w ogole fakt istnienia w poznaniu dauair chyba to potwierdza). Zgadzam sie calkowicie z HG ze poznaniowi pilnie potrzeba przewoznika nienalezacego do StarAllianca i nie wydaje mi sie by sprawa byla az tak ciezka do realizacji. BA ma na trasach europejskich ceny bardzo niskie i pomimo tego loty im sie oplacaja. W poznaniu (i nie tylko) mamy od reki duzy popyt na loty p2p do Londynu, oraz duzy popyt i duza kase na polaczenia tradycyjne. BA jest w stanie od razu zapewnic dodatkowa opcje lotow dla podrozojacych z kazdym portfelem - to z ich strony niemal pewna inwestycja, nawet otwierajac 1 polaczenie dziennie z pewnoscia beda mogli konkurowac z LH. Mysle ze o to polaczenie trzeba intensywanie walczyc i boje sie ze wladze i lotniska i miasta pod presja pracy i spoleczenstwa oleje tego przewoznika i bedzie sie po dlugim oporze interesowac teraz wylacznie przewoznikami LCC. Mysle rowniez ze podobnie w poznaniu mialaby Alitalia i KLM. Ale raczej tylko jeden z takich przewoznikow sie jak na razie na poznanskim rynku zmiesci. Wroclaw bedzie mial zapewne CSA i chyba na tym na jakis czas tez sie skonczy. No i jak pisze HG brakuje marketingu !!!!


- Zapewniam Cię, że jednak zarówno WRO jak i GDN mają zdecydowanie gorsze połączenia kolejowo-drogowe niż POZ. ( z POZ jeździ się troche krócej i to wszystko Laughing )
- mniejsza liczba połączeń jest wynikiem mniejszej liczby pax P2P i gorszych LF niz osiaganych we WRO i GDN
- "ekstremalnie niepewne godzin odlotow i absurdalnie czesto odwolywane polaczenia" ten problem dotyczył nie tylko POZ ale także WRO i GDN, a nawet tam ilość rejsów zakłóconych była wieksza ( bo liczba wszystkich rejsów jest wieksza Wink )
- konkurencja w POZ jest potrzebna. Ale BA tak długo sie wacha bo nie jest pewny opłacalność takiego wejscia do POZ. Z pewnością może przyciągnąć część ruchu P2P do LON ( przy niskich cenach ruch turystyczny oraz z pewnościa dużą część ruchu słuzbowego do Wlk. Brytanii) Może także być atrakcyjny dla ruchu pozaeuropejskiego, bo jako konkurencja dla LH/LO/SK do latania po europie to LON nie specjalie się nadaje z racji położenie wzgledem POZ. Dodatkowo mówi sie że to ma być LGW a nie LHR, a to jednak LHR jest głównym hubem BA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 9:38, 16 Sie 2006    Temat postu:

Dla mnie wejscie BA do POZ jest bez sensu. Londyn ma dosc polaczen p2p a Gatwick nie daje mozliwosci przesiadek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 14 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin