Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 23:53, 12 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
Dokladnie tak, Krakow wspiera kampania marketingowa kazda nowa linie lub nowe polaczenia niezaleznie czy jest to linia LCC czy tradycyjna.
FR jest tak samo traktowany jak inne linie ktore rozwijaja sie w Balicach.
Natomiast linie nie dostaja zadnych bezposrednich pieniedzy od miasta w postaci doplat


I to sie nazywa "podejście z jajami".
Jeżeli miasto oferuje ciekawy program wsparcia marketingowego połączenia, który oczywiście równowazy się w jakiś sposób kwotowo z tym co miałoby być w "takiej czy innej formie" przekazane przewoźnikowi, to w połączeniu z ciekawym schematem upustów stanowi to już interesującą ofertę dla przewoźnika. Pomijam celowo handlingi, fuelingi i inne "ingi".

Jak pokazuje powyższy przykład, Kraków (podobnie jak Praga czy Neapol) znalazł sposób aby "płacić za reklame przewoźnikom" i jednocześnie tą reklamę efektywnie wykorzystać promując miasto.

Można tak, albo po prostu "kupować reklamę na stronie przewoźnika" itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:58, 12 Sty 2007    Temat postu:

Można też wydać 2 miliony złotych na reklamę regionu polegającą na umieszczeniu lotniska w rozkładzie linii lotniczej. Nie w formie insertu czy reklamy na okładce, tylko w rozkładzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Sob 0:11, 13 Sty 2007    Temat postu:

Krakow, Gdansk i Wroclaw reklamowaly sie tez w magazynie pokladowym FR.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 0:16, 13 Sty 2007    Temat postu:

Danny napisał:
Krakow, Gdansk i Wroclaw reklamowaly sie tez w magazynie pokladowym FR.


W przypadku Krakowa byla to wymiana barterowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Sob 1:14, 13 Sty 2007    Temat postu:

A co Krakow dostal od FR?

Nawiasem mowiac rowniez w magazynie EI widzialem reklame Krakowa. Bylo m. in. zdjecie trabanta na tle odrapanej sciany. To taki chwyt reklamowy - udawac bardziej zacofanych niz jestesmy? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 1:23, 13 Sty 2007    Temat postu:

Danny napisał:
A co Krakow dostal od FR?



Danny, czytaj swoje wlasne posty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Sob 2:29, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
Danny napisał:
A co Krakow dostal od FR?



Danny, czytaj swoje wlasne posty Smile


Nie tworzmy tu mitow. Zadne miasto nie pojawia sie w magazynie FR za darmo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 2:41, 13 Sty 2007    Temat postu:

Danny napisał:
Airliner napisał:
Danny napisał:
A co Krakow dostal od FR?



Danny, czytaj swoje wlasne posty Smile


Nie tworzmy tu mitow. Zadne miasto nie pojawia sie w magazynie FR za darmo.


Danny napisalem o tym kilka postow wyzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 11:30, 13 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
Airliner napisał:
Dokladnie tak, Krakow wspiera kampania marketingowa kazda nowa linie lub nowe polaczenia niezaleznie czy jest to linia LCC czy tradycyjna.
FR jest tak samo traktowany jak inne linie ktore rozwijaja sie w Balicach.
Natomiast linie nie dostaja zadnych bezposrednich pieniedzy od miasta w postaci doplat


I to sie nazywa "podejście z jajami".
Jeżeli miasto oferuje ciekawy program wsparcia marketingowego połączenia, który oczywiście równowazy się w jakiś sposób kwotowo z tym co miałoby być w "takiej czy innej formie" przekazane przewoźnikowi, to w połączeniu z ciekawym schematem upustów stanowi to już interesującą ofertę dla przewoźnika. Pomijam celowo handlingi, fuelingi i inne "ingi".

Jak pokazuje powyższy przykład, Kraków (podobnie jak Praga czy Neapol) znalazł sposób aby "płacić za reklame przewoźnikom" i jednocześnie tą reklamę efektywnie wykorzystać promując miasto.

Można tak, albo po prostu "kupować reklamę na stronie przewoźnika" itp.


Popieram. Bez wsparcia ze strony miasta i regionu pozycja przetargowa ławicy jest cieniutka. Najgorsze jest to, że Grobelnemu wydaje się, że wszytsko jest ok. Chwali się połączeniem Wizza do Luton jakby to było niewiadomo co. Nie widzi jaka przepaść się robi między nami a resztą poważnych lotnisk. Uważa, że jakby do nas się opłacało latać to linie same by przyszły. Guzik prawda, w Polsce rządzą low-costy a to oznacza walkę i zabieganie o przewoźników. Na przykładzie innych miast widać, że to jest do zrobienia. Potrzeba poważnej oferty przede wszystkim marketingowej i lokalne władze muszą się w to zaangażować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:03, 30 Sty 2007    Temat postu:

może był to jakiś problem z pieniędzmi???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 11:44, 03 Lut 2007    Temat postu:

LOT wyrusza w nowe trasy. Na jego celowniku znalazł się Pekin, Szanghaj, Ukraina, Kazachstan i połączenia lotnicze z portów regionalnych do Stanów Zjednoczonych - pisze "Dziennik".

Takie są plany naszego narodowego przewoźnika, do których dotarł "Dziennik". LOT zapisał je w swojej najnowszej "Strategii rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT", z której jasno wynika, że niemrawe linie mają przekształcić się w przedsiębiorstwo dominujące na rynku lotniczym naszego regionu Europy.

LOT daje sobie na przeprowadzenie rewolucji trzy lata. Firma chce odzyskać rynek dzięki połączeniom z Dalekim Wschodem - z Pekinem i Szanghajem. Rozmowy z azjatyckimi kontrahentami są już zaawansowane na tyle, że jedna z tych dwóch tras może ruszyć jeszcze w tym roku. Ten pomysł bardzo podoba się ekspertom. "Dzięki połączeniom z Chinami LOT miałby szansę awansować do wyższej ligi lotniczej" - mówi prof. Elżbieta Marciszewska z Katedry Transportu SGH.

Innym rejonem, do którego wybiera się LOT, są byłe republiki radzieckie. Nasz przewoźnik przygotowuje się na przykład do zwiększenia liczby połączeń z Ukrainą, ale będzie to możliwe dopiero wówczas, gdy zmieni się załącznik do umowy rządowej między Polską a Ukrainą. Rozmowy są zaawansowane, podobnie jak negocjacje z przewoźnikiem ukraińskim Dnieproavia.

"Wspólnie chcemy uruchomić kolejne połączenia pomiędzy Polską a Ukrainą, tzn. do Dniepropietrowska, z możliwością przesiadki do Kazachstanu" - mówi Marek Krupiński, wiceprezes PLL LOT.

Z kolei z Rzeszowa ma być uruchomione bezpośrednie połączenie z Nowym Jorkiem. Samolotami LOT podróżować mają nie tylko mieszkańcy Podkarpacia, lecz także Ukraińcy, których przewoźnik dowiezie nową trasą Rzeszów - Lwów. Bezpośrednio do Stanów Zjednoczonych mają też latać poznaniacy. Na celowniku porzewoźnika pozostanie nadal Europa Zachodnia i Bałkany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 19:29, 04 Lut 2007    Temat postu:

Dotarłem dzisiaj do całości tego artykułu. Jako nowe połączenia, które sa w planach lotu na najbliższe dwa-trzy lata zostały wymienione:

Poznań-Nowy York
Poznań-Paryż
Poznań-Madryt
Poznań-Barcelona

Pozostaje czekać cierpliwie, bardzo cierpliwie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 10:55, 07 Lut 2007    Temat postu:

Kolejne brednie, kolejne pomysly z ksiezyca. Te polaczenia (jesli w ogole beda) nic Poznaniowi nie dzadza, bo nie stworza konkurencji. Poznaniowi nie brakuje niczego po za nowymi przewoznikami (choc oczywiscie dobrze by bylo gdyby operujace z POZ linie LCC tez dodatly wiecej polaczen). Moim zdaniem jednak najwazniejsze ze jest wejscie do poz kolejnego przewoznika tradycyjnego z conajmniej 2 polaczeniami dziennie z duzym hubem, przewoznika nie z StarAlliancu. Bez tego poz ciagle bedzie prowincja. Dopier fakt ze przewoznik taki do POZ nie wejdzie jesli nie bedzie pewien ze POZ ma potencjal przemawia za tym by walczyc o LCC .bo tylko w ten sposob mozna potencjal pokazac (wroclaw).
Nie ma przyszlosci lawicy bez przelamania monopolu lotu/lufthansy. Dla dobra lotniska, jego wladze nie powiny juz nawet powaznie myslec o kolejnych polaczeniach loty bez przeciwwagi w formie konkurencji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:51, 08 Lut 2007    Temat postu:

... to na pewno problem z pieniędzmi bo województwo nie chce dorzucać do biletów i będzie za drogo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:21, 08 Lut 2007    Temat postu:

Mathy_j napisał:
... to na pewno problem z pieniędzmi bo województwo nie chce dorzucać do biletów i będzie za drogo...

Piszesz 3 razy, rozumiem że chcesz aby dorzucili na jakieś 3 nowe połączenia Wink. Byłoby super, akurat coś optymistycznego na zakończenie starego forum. A tu nic, trzeba będzie zakończyć pesymistycznym akcentem.
I tym pesymistycznym akcentem żegnamy forum EPPO na lotnictwo.fora.pl Crying or Very sad Bye, bye!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
Strona 26 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin