Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:07, 06 Sty 2007    Temat postu:

Sky Europe należy zlać. To są równie wiarygodne deklaracje jak te z poprzedniej www Lawicy o mających powstać na zeszłą wiosnę krajowych połączeniach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Wto 22:14, 09 Sty 2007    Temat postu:

Akusz napisał:



Jak tak dalej pójdzie jak dotychczas to sytuacja opisana na pasazer.com stanie się realna. Bydgoszcz zacznie nam podbierać te już niewielką jak na nasze możliwości liczbę paxów ale jeszcze nas zdystansuje.
I drugi ważny konspekt artykułu - by osiągnąć sukces władze miasta, województa i lotniska razem muszą walczyć o połączenia. Jak brak takiej współpracy wpływa na rozwój portu lotniczego widać gołym okiem w Poznaniu. Scenariusz przedstawiony w podanym tekście nie jest wcale taki abstrakcyjny, zdeterminowane władze Bydgoszczy, widząc stagnacje Ławicy z pewnością mogłyby to wykorzystać, przyciągając do siebie połączenia dotąd w Poznaniu jeszcze nie istniejące. A Ryan czy Wizz jak dostanie odpowiednie wsparcie finansowe od władz samorządowych to pewnie bez problemów poleci z BDG to Glasgow czy Shannon gdzie w Pozaniu nikt mu za to nie zapłaci.


Czesc,

sorry ze sie "doczepie", ale postawilem sobie za zadanie studzenie nieco zapałów niektórych mieszkańców Poznania, co do możliwości i potencjału tego pieknego miasta.

Powiedzmy sobie szczerze, 670 tys paxow rocznie to jakies 50-55% tego co to miasto wraz z regionem jest w stanie obecnie wygenerować. Czyli nie jest to - w moim przekonaniu - liczba niewielka, choć oczywiście mogłoby byc więcej.

Porównaj proszę jakie zabiegi marketingowe stosuje równie piękny Wrocław (chodzi mi o promocje miasta), ile ma połączeń i sprawdź jak to sie przekłada na wygenerowana wielkość ruchu. W zeszłym roku było to coś w okolicach 850tys. Porównując zabiegi prężnego miasta spotkań do promocji miasta, w którym warto żyć (btw: o tym sloganie słyszano chyba tylko w Poznaniu i na przedmieściach), wynik lotniska we Wrocławiu nie zachwyca.

Zmierzam do tego, że przy kompletnym braku wizji promocji miasta Poznań i regionu Wielkopolska na świecie, a przynajmniej w Europie, obsłużenie 670 tys paxów uważam za znaczące osiągnięcie i wcale nie jest to mało jak na możliwości Poznania.

Przy wiekszym zaangazowaniu władz regionalnych w generowaniu ruchu inbound, możemy mieć prężne lotnisko regionalne (przynoszące zyski) spokojnie obsługujace, w komfortowych warunkach 1,4 - 2,2 mln pax / rocznie, ale nie zrobimy tu przecież drugiego O'Hare do diabła - na co niestety wielu poznaniaków chyba liczy porównując potencjał Ławicy do:
- 4 mln aglomeracji Katowickiej (która przy niewielkim udziale ruchu turystycznego wygenerowała 1,4 mln paxów);

- Krakowa (ktory dla Polski jest tym, czym Nokia dla Finów - 2,3 mln pax);

- Gdanska - kolejnej supermarki całego kraju wspieranej przez władze miasta w kraju i za granicą (1,2mln);

- i przepięknego Wrocławia , którego władze miejskie dwoją się i troją, są na każdej większej imprezie turystycznej, występuja w zagranicznych mediach (BBC), starają się o Expo itp, itd., a przy okazji subwencjonują Ryana i sam port lotniczy, który dzięki temu może pozwolić sobie na bardzo atrakcyjne stawki opłat lotniskowych (850 tys. paxów)


Reasumując: nie jest najlepiej, ale aż tak tragicznie też nie jest. A konkurencja w postaci Bydgoszczy? No cóż mogą powalczyć jeśli chodzi o przejęcie kilku czarterów. Bardziej jednak obawiałbym się Łodzi, do której można już w miarę komfortowo dojechać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:22, 10 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
Akusz napisał:



Jak tak dalej pójdzie jak dotychczas to sytuacja opisana na pasazer.com stanie się realna. Bydgoszcz zacznie nam podbierać te już niewielką jak na nasze możliwości liczbę paxów ale jeszcze nas zdystansuje.
I drugi ważny konspekt artykułu - by osiągnąć sukces władze miasta, województa i lotniska razem muszą walczyć o połączenia. Jak brak takiej współpracy wpływa na rozwój portu lotniczego widać gołym okiem w Poznaniu. Scenariusz przedstawiony w podanym tekście nie jest wcale taki abstrakcyjny, zdeterminowane władze Bydgoszczy, widząc stagnacje Ławicy z pewnością mogłyby to wykorzystać, przyciągając do siebie połączenia dotąd w Poznaniu jeszcze nie istniejące. A Ryan czy Wizz jak dostanie odpowiednie wsparcie finansowe od władz samorządowych to pewnie bez problemów poleci z BDG to Glasgow czy Shannon gdzie w Pozaniu nikt mu za to nie zapłaci.



Porównaj proszę jakie zabiegi marketingowe stosuje równie piękny Wrocław (chodzi mi o promocje miasta), ile ma połączeń i sprawdź jak to sie przekłada na wygenerowana wielkość ruchu. W zeszłym roku było to coś w okolicach 850tys. Porównując zabiegi prężnego miasta spotkań do promocji miasta, w którym warto żyć (btw: o tym sloganie słyszano chyba tylko w Poznaniu i na przedmieściach), wynik lotniska we Wrocławiu nie zachwyca.



Spokojnie, wiekszosc nowych polaczen z Wro zostala zaingurowana pod koniec pazdziernika, wiec "imponujacy" wynik bedzie widoczny w 2007. Lotnisko nie powiedzialo ostatniego slowa w kwesti nowych polaczen, cierpliwosci...
Doplaty Wro do Fr juz nawet nie komentuje... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 9:48, 12 Sty 2007    Temat postu:

no wiedzialem ze sie doczepisz.....
tak, wiem wiem ze sie rozwija Wroclaw i pewnie w przyszłym roku peknie bańka...(mowie o bańce pasażerów - osobiście przewiduje jakieś 1,1-1,2 mimo klapy połączeń skandynawskich)

Tak, jesteście najlepsi w zachodniej Polsce, tak, tak, tak!

Ale nie wmawiaj mi prosze, ze FR nie ma zadnego wsparcia ze strony wladz lotniska/miasta/wojewodztwa - bo sie po prostu ośmieszasz. Jezeli pracujesz w tej branzy, to chyba wiesz o czym mówie, jezeli nie to sie domyśl (chyba że Wrocław traktowany jest przez FR jako działalność charytatywna).

W mojej wypowiedzi staram sie uzmysłowic koledze akuszowi, że jak na kompletnie przeciwną postawę władz miasta/województwa (w zakresie autopromocji i wspierania komunikacji ze światem) w mieścinie ~200 km na północ od centralnej aglomeracji regionu, wynik 670 tys. nie jest "niewielki, jak na nasze mozliwości". Nie jest to także "miś na miarę naszych możliwości". Po prostu stroniłbym od koloryzowania na "+" i "-" niektórych faktów.

Proponuję podejście zdroworozsądkowe, a nie emocjonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:16, 12 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
no wiedzialem ze sie doczepisz.....
tak, wiem wiem ze sie rozwija Wroclaw i pewnie w przyszłym roku peknie bańka...(mowie o bańce pasażerów - osobiście przewiduje jakieś 1,1-1,2 mimo klapy połączeń skandynawskich)

Tak, jesteście najlepsi w zachodniej Polsce, tak, tak, tak!

Ale nie wmawiaj mi prosze, ze FR nie ma zadnego wsparcia ze strony wladz lotniska/miasta/wojewodztwa - bo sie po prostu ośmieszasz. Jezeli pracujesz w tej branzy, to chyba wiesz o czym mówie, jezeli nie to sie domyśl (chyba że Wrocław traktowany jest przez FR jako działalność charytatywna).

W mojej wypowiedzi staram sie uzmysłowic koledze akuszowi, że jak na kompletnie przeciwną postawę władz miasta/województwa (w zakresie autopromocji i wspierania komunikacji ze światem) w mieścinie ~200 km na północ od centralnej aglomeracji regionu, wynik 670 tys. nie jest "niewielki, jak na nasze mozliwości". Nie jest to także "miś na miarę naszych możliwości". Po prostu stroniłbym od koloryzowania na "+" i "-" niektórych faktów.

Proponuję podejście zdroworozsądkowe, a nie emocjonalne.


Coz to za pieprzenie o doplatach? Nie napisalem nigdzie, ze Wroclaw nie placi, dziwne jest natomiast, ze wszyscy upatruja rozwoj FR we Wro w jakis ogromnych doplatach miasta. Pieniadze do kasy FR wplacaja wszyscy(Krakow, Gdansk, Bydgoszcz etc.) Jesli Fr dubluje polaczenie, to wtedy nie ma rzeczywiscie doplat...Skoro wg Twoich zarzutow Wroclaw placi tyle kasy FR, to dlaczego w Krakowie, Ryan ma reklamy na kazdym zakrecie a we Wro w ogole? Czyzby prowadzil dzialalnosc charytatywna?
Pisales cos o mich emocjach? Spojrz na swoje: Tak, jesteście najlepsi w zachodniej Polsce, tak, tak, tak! Rolling Eyes Uwierz, ze wroclawianom wisza takie deklaracje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 11:21, 12 Sty 2007    Temat postu:

ja tylko analizuje twoje wypowiedzi kolego, i bez pieprzenia stary.. to dopiero ekspresja.. Wink


wiecej luzu....


btw ryana nie mowilem o reklamach na miescie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:23, 12 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
ja tylko analizuje twoje wypowiedzi kolego, i bez pieprzenia stary.. to dopiero ekspresja.. Wink


wiecej luzu....


btw ryana nie mowilem o reklamach na miescie Wink


Alez ja jestem wyluzowany Wink, prostuje jedynie nieprawdziwe informacje o doplatach.
A myslisz, ze FR zaplacil za te reklamy na miescie w KRK?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 11:31, 12 Sty 2007    Temat postu:

pewnie ze nie, miasto krakow ma caly kompleksowy program wsparcia lowcostow (marketingowego wsparcia) o rownowartosci bodajze sto kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Kiedys w GW czytałem wypowiedź Pani Grazyny Leji w tej sprawie. Wrocek i inne miasta tez maja takie "programy" tylko nie widac ich w outdorze.

Zrozumialem, ze skoro nie chcesz komentowac kwestii doplat to pewnie sugerujesz ze cos takiego nie istnieje. Istnieje i ma sie "dobrze". Czytaj "im wiecej dadzą tym lepiej". Z resztą nie tylko FR... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:38, 12 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
pewnie ze nie, miasto krakow ma caly kompleksowy program wsparcia lowcostow (marketingowego wsparcia) o rownowartosci bodajze sto kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Kiedys w GW czytałem wypowiedź Pani Grazyny Leji w tej sprawie. Wrocek i inne miasta tez maja takie "programy" tylko nie widac ich w outdorze.

Zrozumialem, ze skoro nie chcesz komentowac kwestii doplat to pewnie sugerujesz ze cos takiego nie istnieje. Istnieje i ma sie "dobrze". Czytaj "im wiecej dadzą tym lepiej". Z resztą nie tylko FR... Wink


Wiem o tym, ze sprawa doplat istnieje.
Pisales o doplatach jak o "zjawisku" wystepujacym tylko we Wroclawiu, stad tez byla moja reakcja Wink.
Jest wolny rynek i sciaganie nowych polaczen, trzeba traktowac, tak jak promowanie proszku do prania, im wiecej reklamy, rozglosu, tym lepiej. Lotniska i miasto nalezy reklamowac jak kazdy inny produkt , nie widze w tym nic dziwnego, ze Wroclaw wlasnie to robi Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 11:40, 12 Sty 2007    Temat postu:

i słusznie, i słusznie...

Pytanie tylko (spoza zakresu tematycznego) jak to wszystko ma sie do przepisów UE o równym traktowaniu przewoźników... heheheh Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:48, 12 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
i słusznie, i słusznie...

Pytanie tylko (spoza zakresu tematycznego) jak to wszystko ma sie do przepisów UE o równym traktowaniu przewoźników... heheheh Wink


Jest to niezgodne, ale co z tego? Sila "rażenia" lowcostow jest znacznie wieksza niz jakiejs linii biznesowej i tu jest wlasnie ich najwieksza przewaga nad tradycyjnymi przewoznikami. Powiem wiecej i kontrowersyjnie Wink, przyszlosc bedzie nalezec do lowcostow. Jesli zaanalizujemy dynamike rozwoju LCC, to niemal jest pewne, ze tradycyjne linie beda musialy zachowywac sie jak lowcosty, bo w przeciwnym razie wypadna z gry. Wtedy moze dostana jakies doplaty hehe Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:53, 12 Sty 2007    Temat postu:

[quote="eu01"]"Dobiegający końca rok obfitował w Wielkopolsce w ważne wydarzenia, o których się mówiło, które wpłynęły na nasze życie. Które z nich jest najważniejsze? Które można uznać za sukces, a które za porażkę regionu? W tym roku wraz z „Gazetą Wyborczą” i TVP3 po raz kolejny organizujemy plebiscyt na największe wielkopolskie wydarzenia mijającego roku" - czytamy na stronie internetowej Radia Merkury. Propozycja dziennikarzy Merkurego numer 3 (w kategorii porażek oczywiscie) to:

3. Ławica przegrywa z innymi lotniskami walkę o nowe połączenia i pasażerów


Redakcja pyta słuchaczy i czytelników:
Cytat:
Co w Państwa opinii było sukcesem, a co porażką?
Z czego jesteście Państwo dumni, a czego należy się wstydzić?

Do 12 stycznia czekamy na Państwa głosy.



No i proszę, są już wyniki. Porażka Ławicy na 2. miejscu z 24% wskazań, z 33% wygrały problemy z A2.

Co ciekawe, w kategorii "Polityka i społeczeństwo" przylot F-16 do Krzesin na mocnej pozycji w obu wersjach, żeby było smieszniej więcej respondentów ocenia go jako porażkę niż sukces (9.4%:8.7% - co prawda w granicach błędu i żadne to poważne badania, ale jednak widać że ludność Poznania nie chce docenić tego błogosławieństwa jakie spadło na nas z MON)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B787




Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:27, 12 Sty 2007    Temat postu:

Atco napisał:

Co ciekawe, w kategorii "Polityka i społeczeństwo" przylot F-16 do Krzesin na mocnej pozycji w obu wersjach, żeby było smieszniej więcej respondentów ocenia go jako porażkę niż sukces (9.4%:8.7% - co prawda w granicach błędu i żadne to poważne badania, ale jednak widać że ludność Poznania nie chce docenić tego błogosławieństwa jakie spadło na nas z MON)


Atco, prawdopodobnie te 9.4% to tylko wszyscy mieszkańcy Krzesin i Marlewa, którzy nie chcą F-16...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:44, 12 Sty 2007    Temat postu:

Dlaczego? Ja nie brałem udziału w tym badaniu a też uważam że to porażka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 23:18, 12 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
pewnie ze nie, miasto krakow ma caly kompleksowy program wsparcia lowcostow (marketingowego wsparcia) o rownowartosci bodajze sto kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Kiedys w GW czytałem wypowiedź Pani Grazyny Leji w tej sprawie.


Dokladnie tak, Krakow wspiera kampania marketingowa kazda nowa linie lub nowe polaczenia niezaleznie czy jest to linia LCC czy tradycyjna.
FR jest tak samo traktowany jak inne linie ktore rozwijaja sie w Balicach.
Natomiast linie nie dostaja zadnych bezposrednich pieniedzy od miasta w postaci doplat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Następny
Strona 25 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin