Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT - opinie na temat USŁUG naszego narodowego przewoznika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 10:29, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
marcinj napisał:
jak masz 15 maszyn to sobie możesz kombinować. LO ma w zimę 5. słownie PIĘĆ.


A co sie dzieje z pozostałymi maszynami? sa leasingowane? dla mnie jest to raczej krotkoterminowe myslenie nienastawione na zyski w dłuższej perspektywie. Ok, majac 40 samolotow czesc mozna sobie zimie leasingowac,ale majac 6 (teraz 7) - troche raczej bez sensu.
zdaje sie ze w po tym sezonie maja oddac B762 - zostaniemy z 5 B763 z tym że -PE ciągle sie psuje a -PF który jeszcze do nas nie doleciał JUŻ ma problemy z silnikami


A kiedy to nieszczęsne LPE odleci na zawsze z Polski?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:29, 13 Kwi 2006    Temat postu:

7 jakich? do Bostonu latają na 757. bliżej mają Smile

Cytat:
Tajlandia ma dochód na głowę mniejszy od Polski, jednak ma Thai'a, bo wykorzystuje swoje geograficzne położenie...


nieco bardziej atrakcyjne, przyznasz Smile

Finnair obsługuje nie tylko finlandię, ale i cały półwysep skandynawski (ok, mają konkurencję SAS, ale nie taką mocną). a przez PL kto ma latać? Niemcy?

a my nie śpimy, tylko zamawiamy samoloty. ale to też pewnie źle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 10:34, 13 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
7 jakich? do Bostonu latają na 757. bliżej mają Smile

Cytat:
Tajlandia ma dochód na głowę mniejszy od Polski, jednak ma Thai'a, bo wykorzystuje swoje geograficzne położenie...


nieco bardziej atrakcyjne, przyznasz Smile

Finnair obsługuje nie tylko finlandię, ale i cały półwysep skandynawski (ok, mają konkurencję SAS, ale nie taką mocną). a przez PL kto ma latać? Niemcy?

a my nie śpimy, tylko zamawiamy samoloty. ale to też pewnie źle.


A ile pewnych zamówień? A siedem! A ile samolotów w to lato w lotowskiej flocie? A siedem? A siedem minus siedem to ile? Zero! Jeśli rozwój longhauli ma polegać tylko na wymianie 767 na 787 to ciapa...
Finnair lata do Bostonu 757, ale też z postojem w NYO, poza tym MD11 latają też na Kanary, a w zimę także do KUUSAMO, KITTILÄ i ROVANIEMI...
BKK to brama do Indochin, Oceanii i Malajów, Polska mogłaby być bramą do Europy... Mogłaby...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:54, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Polska mogłaby być bramą do Europy... Mogłaby...


gdyby nie? no to napisz tu biznesplan. jak byś to widział. kto ma to sfinansować, na jakich zasadach itd. bo ja dalej widzę głównie marzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 11:01, 13 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
Stoarn napisał:
Polska mogłaby być bramą do Europy... Mogłaby...


gdyby nie? no to napisz tu biznesplan. jak byś to widział. kto ma to sfinansować, na jakich zasadach itd. bo ja dalej widzę głównie marzenia.


Stoarn i reszta, to jak... piszemy biznes plan dla np 3 Boeingow obslugujących jakies nowe trasy ? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 11:17, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Żeby latać gdziekolwiek na longhul to trzba mieć zapewniony minimalny wkład pasażerów pełnopłatnych. Naprawdę, niektórzy zachowują się jakbyśmy byli na forum mojeprzedszkole.pl Wink Przecież wiemy wszyscy, że za lot do Chin ani w Finnie, anie w KLMie, ani w BA ani w LOTcie nie płacą upychacze po 1900 zł. Różnica między LOtem a tymi liniami polega na tym, że oni mają tych 20 osób które zapłaci po 12.000 zł. I to one zapewniają ruch w interesie. Jak ma się też bazę to można później fisiować ze specjalnymi taryfami, zbieraniem paxów z okolicy itd. Tak samo jest z atlantykiem. Ale tu - z uwagi na uwarunkowania historyczno-gospodarcze w Polsce jest właśnie ta grupa 20 osób, które finansują loty. Poza tym jest jeszcze w sezonie grupa dodatkowych 180, ale to już inna sprawa. Jak będziecie pisali biznes plan to proszę weźcie pod uwagę, że nie ma sensu otwieranie jakiejkolwiek destynacji bez minimum 3 maszn na full. A jak będziecie liczyli BEP to proszę umieśćcie po stronie kosztowej w pozycji "koszty utraconych przychodów" środki od tych linii, które od nas biorą maszyny na zimę. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 14:12, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Żeby latać gdziekolwiek na longhul to trzba mieć zapewniony minimalny wkład pasażerów pełnopłatnych. Naprawdę, niektórzy zachowują się jakbyśmy byli na forum mojeprzedszkole.pl Wink Przecież wiemy wszyscy, że za lot do Chin ani w Finnie, anie w KLMie, ani w BA ani w LOTcie nie płacą upychacze po 1900 zł. Różnica między LOtem a tymi liniami polega na tym, że oni mają tych 20 osób które zapłaci po 12.000 zł. I to one zapewniają ruch w interesie. Jak ma się też bazę to można później fisiować ze specjalnymi taryfami, zbieraniem paxów z okolicy itd. Tak samo jest z atlantykiem. Ale tu - z uwagi na uwarunkowania historyczno-gospodarcze w Polsce jest właśnie ta grupa 20 osób, które finansują loty. Poza tym jest jeszcze w sezonie grupa dodatkowych 180, ale to już inna sprawa. Jak będziecie pisali biznes plan to proszę weźcie pod uwagę, że nie ma sensu otwieranie jakiejkolwiek destynacji bez minimum 3 maszn na full. A jak będziecie liczyli BEP to proszę umieśćcie po stronie kosztowej w pozycji "koszty utraconych przychodów" środki od tych linii, które od nas biorą maszyny na zimę. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie


OK zgodzę się z tymi pełnopłatnymi.. Ale dlaczego mamy się ograniczać do Polaków? Myślę, że w CHINACH znalazłoby się te 20 osób... Loty do Chin to nie tylko loty Europa-Chiny-Europa, ale też, a może przede wszystkim, Chiny-Europa-Chiny. Z ósmą maszyną spokojnie możnaby ten Pekin cały uruchamiać (choć ja uważam, że lepiej Szanghaj, ale pewnie jeśli w ogóle będą otwierać to otworzą Pekin). W sezonie zimowym wykorzystywanych jest tak naprawdę 4 maszyny, 5 BYWA wynajęta, a szósta STOI i DEKORUJE HANGAR. LOT póki co nie jest Loftleidirem i jego zadaniem głównym nie jest wynajem maszyn, lecz przewóz pasażerów. Nie zawsze znajdziesz chętnego na maszyne.... Bangkok może biznesowo kokosowy nie jest, ale Chiny....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 14:39, 13 Kwi 2006    Temat postu:

OK, to brzmi rozsądnie. Ale ja jestem wielkim wrogiem "prostych rozwiązań" czyli obrazu świata jaki się wydaje małemu Jasiowi. Nie mam wiedzy na ten tamat, ale tak się zastanawiam, czy którakolwiek z linii longhulowych opiera swój "kręgosłup" o obywateli nie swojego kraju. Bez wątpienia taką linią są Emiratesy, ale to jest wyjątek - nie ma co go nawet powoływać.
Wiesz, po prostu są tysiące uwarunkowań o których najnormalniej w świecie nie wiemy. Tym bardziej że do Pekinu już lataliśmy (sam odbyłem w 1995 lot longhulowy lotem właśnie do PEK).
Co do liczby samolotów, to to zależy od tego ile rejsów ma być w tygodniu. Moim zdaniem musi być 7. W innym przypadku NIGDY nie będziemy konkurencyjni wobec konkurencji (choćby Aeroflotu, którym leciałem ostatnio). Koszty rotacji załóg - pamiętam, że w latach 90tych załogi siedziały w PEK przez tydzień Shocked Shocked Shocked To się nie może opłacać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 16:01, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
OK, to brzmi rozsądnie. Ale ja jestem wielkim wrogiem "prostych rozwiązań" czyli obrazu świata jaki się wydaje małemu Jasiowi. Nie mam wiedzy na ten tamat, ale tak się zastanawiam, czy którakolwiek z linii longhulowych opiera swój "kręgosłup" o obywateli nie swojego kraju. Bez wątpienia taką linią są Emiratesy, ale to jest wyjątek - nie ma co go nawet powoływać.
Wiesz, po prostu są tysiące uwarunkowań o których najnormalniej w świecie nie wiemy. Tym bardziej że do Pekinu już lataliśmy (sam odbyłem w 1995 lot longhulowy lotem właśnie do PEK).
Co do liczby samolotów, to to zależy od tego ile rejsów ma być w tygodniu. Moim zdaniem musi być 7. W innym przypadku NIGDY nie będziemy konkurencyjni wobec konkurencji (choćby Aeroflotu, którym leciałem ostatnio). Koszty rotacji załóg - pamiętam, że w latach 90tych załogi siedziały w PEK przez tydzień Shocked Shocked Shocked To się nie może opłacać


Nie tylko EK, ale również Icelandair, Finnair, Austrian, SWISS, CSA i TAP.... To w Europie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:46, 13 Kwi 2006    Temat postu:

a trochę zmieniając temat, to słabe wyniki C0 i brak silnego polskiego low-costa uważam za większą porażkę niż to, że nie latamy do szanghaju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 8:27, 14 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
a trochę zmieniając temat, to słabe wyniki C0 i brak silnego polskiego low-costa uważam za większą porażkę niż to, że nie latamy do szanghaju.


Centralwings poza trasą do Londynu ma tak kuriozalną siatkę połączeń
i powalony rozkład, że nic dziwnego, że ma takie wyniki, siatka układana pod kątem LOTu i chyba też jego partnerów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 11:21, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Bo trudno żeby mieli dobrą siatkę połączeń, jeśli są ograniczeni połączeniami LOtu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:30, 14 Kwi 2006    Temat postu:

sorry, ale czy C0 ma znaczący mniejszy LF niż inne low costy? bo mędrkować to łatwo ("kuriozalne" itd), ale czy właśnie przez to ma takie straty? czy raczej przez rozdęte koszty?

ja nie wiem, leciałem C0 raz, o "kuriozalnej" porze, nie do Londynu i był prawie pełen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:20, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Nadchodzi lato a wraz z nim zmienia się menu w klasie biznes rejsów międzynarodowych PLL LOT. Nasze nowe menu jest jak polskie lato – kolorowe, lekkie i radosne, tętniące gamą smakowitych zapachów, zaskakujące w swojej prostocie, jednocześnie eleganckie. Te walory odzwierciedlone zostały w nazwie nowego menu – „Smaki Polskiego Lata”. Potrawy zostały wykonane przez naszych szefów kuchni na bazie najlepszych receptur tradycyjnej kuchni polskiej uzupełnione recepturami kuchni międzynarodowej. Wszystkie posiłki przyrządzane są z produktów świeżych o najwyższej jakości.
Podstawą naszych potraw są słynne na całym świecie polskie wyroby garmażeryjne z doskonałych mięs i ryb, które od wieków stanowiły ozdobę szlacheckich stołów podczas letnich biesiad, a dzisiaj są dumą polskiej sztuki kulinarnej. Łosoś nadziewany borowikami, szczupak faszerowany, przepiórcze jaja, plastry pieczonej polędwicy wołowej i świeży wiejski twarożek z ziołami, to tylko niektóre specjały, którymi będziemy mieli przyjemność Państwa poczęstować. Nie zabraknie też świeżych owoców, warzyw, sałat i serów, które podamy jako uzupełnienie potraw w zależności od długości lotu i pory dnia. Na trasach europejskich o dłuższym czasie lotu, będziemy dodatkowo oferować gorące mięsa w wybornym sosie. W rejsach europejskich o czasie lotu dłuższym niż 180 minut i w rejsach atlantyckich będziemy mieli przyjemność podać Państwu gorące dania z mięs, drobiu lub ryb podane z kolorowymi warzywnym i serwowane z młodymi polskimi kartofelkami lub tradycyjnymi kluseczkami. Poczęstujemy też Państwa kruchymi, gorącymi bułeczkami i smakowitym chlebem. Tak jak polskie lato zadziwia gamą kolorów i zapachów, tak nasze potrawy zostały specjalnie wyselekcjonowane, aby letnia harmonia kolorów i smaków zagościła na Państwa talerzach. Jako uzupełnienie każdego posiłku niezależnie od pory dnia i czasu lotu zaproponujemy Państwu czekoladowy wafelek Prince-Polo, tradycyjny wyrób polskiej sztuki cukierniczej, a w rejsach atlantyckich zakończeniem posiłku będą doskonałej jakości ciasta z polewami oraz nieodłączny element polskiego lata jakim są nasze wyborne lody. Mamy nadzieję, że menu „Smaki Polskiego Lata” na pokładach samolotów PLL LOT będzie miłym uzupełnieniem Państwa lotu i kolejną, tym razem kulinarną podróżą na skąpane w słońcu gościnne i kolorowe łąki polskich nizin. Witamy w klasie biznes na pokładach Polskich Linii Lotniczych LOT i życzymy Państwu tradycyjnie – smacznego.

Posiłki specjane
Dokonując rezerwacji lub kupując bilet, można alternatywnie zamówić jeden z dziesięciu typów posiłków specjalnych, między innymi wegetariański, dla diabetyków, bezglutenowy, jak również posiłek uwzględniający reguły religii hinduistycznej, muzułmańskiej oraz kuchni koszernej.

Napoje podczas lotu
W klasie biznes oferowane są soki owocowe, napoje orzeźwiające, kawa i herbata, wybór piwa, szeroki wybór międzynarodowych napojów alkoholowych oraz wybór starannie wyselekcjonowanych win.

W klasie ekonomicznej oferujemy soki owocowe, napoje orzeźwiające, kawę i herbatę, piwo, napoje alkoholowe – wódkę i whisky oraz wina.

Serwis w rejsach krajowych
W rejsach krajowych oferujemy pasażerom kawę, herbatę i słodycze. W niektórych wypadkach, gdy czas lotu jest krótki zamiast kawy i herbaty oferujemy soki i wodę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nowe fotele , nowe menu - biznes nam sie zmienia i to na lepsze co ostatnio nie bylo takie oczywiste.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 17:35, 14 Kwi 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
sorry, ale czy C0 ma znaczący mniejszy LF niż inne low costy? bo mędrkować to łatwo ("kuriozalne" itd), ale czy właśnie przez to ma takie straty? czy raczej przez rozdęte koszty?

ja nie wiem, leciałem C0 raz, o "kuriozalnej" porze, nie do Londynu i był prawie pełen.


Dokąd leciałeś? Idiotyzmem jest że Centralwings postawiło na 3 kraje: UK, IRL i IT, mimo iż to tam jest największa konkurencja. OK, że z Gdańska, Wrocławia czy Łodzi inne kierunki by się nie zapełniły to spoko, ale z Warszawy i Krakowa? Wiesz, szczytem kuriozum jest Lizbona... Polityki tego połączenia nie rozumiem absolutnie - Grupa LOT traktuje to miasto nie jak dużą europejską stolicę, lecz jak jakiś-tam-sobie Alikantowaty kurorcik. Loty w nocy, ceny ani wysokie, ani niskie, biorąc pod uwagę, że za kilkadziesiąt złotych więcej można polecieć przez Zurych (TTC) eleganckim SWISSem. Lizbona to hub LOTowskiego partnera, dogodny tranzyt dla lotów do Portugalii, Brazylii i Afryki, zamiast lizać d*** Frankfurtowi LOT mógłby wykorzystać Lizbonę również w ten sposób, a nie serwować 2 razy w najgorzej obłożone dni 162 osobowy samolot w fatalnej godzinie bez możliwości dalszego połączenia. Kuriozum jest puszczanie Boeingów 737-400 na trasy typu Lizbona, Leeds albo Mediolan, podczas gdy LOT do Amstedramu np. oferuje mniej miejsc w ciągu dnia...
Nie rozumiem też dlaczego Centralwings nie przejął trasy Kraków-Paryż...
Tak długo jak C0 będzie w Grupie LOT, tak długo będzie miał kuriozalną politykę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin