Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
david82




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 22:06, 02 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:

Jednak lepiej jest postać 40 minut w samolocie nie przeszkadzając innym niż zwiększyć czas o 5h (czyli 300 minut)


Proszę, czytaj dokładnie. Postój techniczny podczas międzylądowania na Teneryfie trwał 40-50 minut. To optymalny czas, ponieważ nie wydłuża drastycznie podróży, oraz pozwala rozprostować kości i przewietrzyć się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Czw 22:11, 02 Lis 2006    Temat postu:

david82 napisał:
meschiash napisał:

Jednak lepiej jest postać 40 minut w samolocie nie przeszkadzając innym niż zwiększyć czas o 5h (czyli 300 minut)


Proszę, czytaj dokładnie. Postój techniczny podczas międzylądowania na Teneryfie trwał 40-50 minut. To optymalny czas, ponieważ nie wydłuża drastycznie podróży, oraz pozwala rozprostować kości i przewietrzyć się.

Czytaj i obliczaj dokładnie:
* lecisz bez postoju 9h
* lecisz z postojem technicznym 14h
różnica to 5h (czyli 300 minut)

Twoje 40-50 minut postoju możesz zrealizować również podczas lotu lekko większym samolotem bez przeszkadzania innym i co ważne bez lądowania na przerwę techniczną.

Nadal jestem za bezpośrednim połączeniem.

Jeśli masz ochotę na dalsze dywagacje na ten temat to zapraszam na PRIV-a. Po co nabijać licznik i zanudzać innych naszymi obliczeniami Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:28, 03 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
Idea dobra, ale nie z tymi przewoźnikami. Lot jest spółką de facto państwową i na pewno okazałoby się, że taki wet lease byłby nieopłacalany ... zarówno dla Lotu, jaki dla Centralwings. W Polsce jest duże zapotrzebowanie na loty zimą do "ciepłych krajów", ale wszystko rozwala koniecznośc lotów samolotamai rejsowymi, w szczególności do Azji. Brak dolotu i lot bezpośredni na pewno obniżyłby koszt wycieczki o minimum 1000 zł od osoby, co bardzo ożywiłoby popyt. Z tym, że trzeba spojrzec na to realistycznie. Lotowski B767 z załogami życzacymi sobie warunków socjalnych na poziomie SASu, związkami zawodowymi, hierarchią starszeństwa i wożeniem rodzin na wypoczynek między lotami to niee byłoby dobre rozwiązanie dla Centrala. No i jeszcz ena kontrakcie musiałyby zarobic osoby decydujące. Szkoda zarówno Fischera, jak i idei polskiej całkowicie prywatnej linii czarterowej.


A ostatnio LOT wykonał kilka lotów czarterowych do Japoni, w takim razie moje pytanie czy były opłacalne. Dlaczego LOT nie moze wykonywac lotów czarterowych w zimie na Kubę itd.

Pozdrawiam
Lukasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 15:39, 03 Lis 2006    Temat postu:

Lukasz napisał:
Old napisał:
Idea dobra, ale nie z tymi przewoźnikami. Lot jest spółką de facto państwową i na pewno okazałoby się, że taki wet lease byłby nieopłacalany ... zarówno dla Lotu, jaki dla Centralwings. W Polsce jest duże zapotrzebowanie na loty zimą do "ciepłych krajów", ale wszystko rozwala koniecznośc lotów samolotamai rejsowymi, w szczególności do Azji. Brak dolotu i lot bezpośredni na pewno obniżyłby koszt wycieczki o minimum 1000 zł od osoby, co bardzo ożywiłoby popyt. Z tym, że trzeba spojrzec na to realistycznie. Lotowski B767 z załogami życzacymi sobie warunków socjalnych na poziomie SASu, związkami zawodowymi, hierarchią starszeństwa i wożeniem rodzin na wypoczynek między lotami to niee byłoby dobre rozwiązanie dla Centrala. No i jeszcz ena kontrakcie musiałyby zarobic osoby decydujące. Szkoda zarówno Fischera, jak i idei polskiej całkowicie prywatnej linii czarterowej.


A ostatnio LOT wykonał kilka lotów czarterowych do Japoni, w takim razie moje pytanie czy były opłacalne. Dlaczego LOT nie moze wykonywac lotów czarterowych w zimie na Kubę itd.

Pozdrawiam
Lukasz


Bo to jest ekonomia: loty czarterowe owszem, ale trzeba promować, trzeba utrzymywać załogi, trzeba robić tysiące rzeczy, siatki itd, loków może być jak sam napisałeś odnośnie Japonii "kilka". Zesłanie maszyny na antypody nie daje takich przychodów, ale nie generuje kosztów, więc zysk jest porównywalny albo większy i to bez wysiłku i ryzyka (rydzyka?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:44, 03 Lis 2006    Temat postu:

Lukasz napisał:
moje pytanie czy były opłacalne. Dlaczego LOT nie moze wykonywac lotów czarterowych w zimie na Kubę itd.


Bo żadne kubańskie biuro podróży nie zamówiło takich czarterów, żeby wysłać tysiąc z hakiem Kubańczykow do Polski - ot dlatego. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Pią 23:11, 03 Lis 2006    Temat postu:

BartekR napisał:
Lukasz napisał:
moje pytanie czy były opłacalne. Dlaczego LOT nie moze wykonywac lotów czarterowych w zimie na Kubę itd.


Bo żadne kubańskie biuro podróży nie zamówiło takich czarterów, żeby wysłać tysiąc z hakiem Kubańczykow do Polski - ot dlatego. Smile


Bo na Kubie nie ma biur podróży Smile Tam jest wszystko państwowe, panuje socjalizm i to co powie Fidel Castro Ruz Exclamation
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 0:27, 04 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
BartekR napisał:
Lukasz napisał:
moje pytanie czy były opłacalne. Dlaczego LOT nie moze wykonywac lotów czarterowych w zimie na Kubę itd.


Bo żadne kubańskie biuro podróży nie zamówiło takich czarterów, żeby wysłać tysiąc z hakiem Kubańczykow do Polski - ot dlatego. Smile


Bo na Kubie nie ma biur podróży Smile


Owszem są, ale nie oferują podróży za granicę.

meschiash napisał:
Tam jest wszystko państwowe, panuje socjalizm i to co powie Fidel Castro Ruz Exclamation


Albo państwowe w 51%. W telewizji sa reklamy Cubany (Iły 62), teoretycznie nawet loty krajowe, ale w praktyce flota jest skierowana na wożenie pracowników (lekarze etc.) do Wenezueli, by w ten sposób zapłacic Chavezowi za ropę.
Aby wyjechac za granicę trzeba zwrócic państwu za studia (jak w PRLu absolwenci uczelni wojskowych), na co nikogo nie stac. A ci, których stac, to ludzie systemu. Aby wyjechac prywatnie musza się zwolnic, a kto raz się zwolni z posady w służbach mundurowych itp. tego już nigdy tam nie przyjmą z powrotem.

Może taniej byłoby wyczarterowac te Iły Cubany Wink Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
david82




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Sob 10:55, 04 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:

Czytaj i obliczaj dokładnie:
* lecisz bez postoju 9h
* lecisz z postojem technicznym 14h
różnica to 5h (czyli 300 minut)
(...)
Nadal jestem za bezpośrednim połączeniem.


Nie chce mi sie pisać na priv:P

Ale reasumując: Ja wybieram wylot z Warszawy, z międzylądowaniem.
Dlatego że dojazd na to lotnisko, z którego startuje samolot lecący bezpośrednio na Kubę, zajmie mi właśnie około 5 godzin. Proste Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 0:36, 11 Lis 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Old napisał:
"rozmowy na dobrej drodze", "negocjacje", "nowe samoloty" - dobrze Wam życzę ale to przypomina sytuację sprzed dwóch lat po "zawieszeniu" lotów przez Air Polonię Sad . Fakty są jednoznacznie negatywne, a pozytywy to tylko słowa, słowa, słowa....


Różnica jest taka, że "inwestorami" w Air Polonię byli gołodupcy z prokuratorem na karku, w przypadku FAP to są ludzie z pierwszych stron gazet (finansowych).


Z tymi samymi wielkimi inwestorami ktorzy uczestniczyli w upadku czeskiej czesci Fischer Air.
Ta maszyna takze latala dla Fischera a teraz na Centrala
[link widoczny dla zalogowanych]


Widzę że masz świetnie informacje: DOW Cash Flow S.A. oraz Krzysztof Moska zaangażowani w upadek Fischer Air Czechy ... Chcesz by lepszy w pisaniu S-F niż Pan Lem?


Podalem przyklad na dalszy ciag losu linii Fischer Air Polska.
Post wyzej napisalem (informacja od pilota do tej pory pracujacego w linii FAP) wszyscy piloci szukaja nowego pracodawcy.

A Twoje teksty o S-F zostaw dla siebie.


Texty o S-F zachowam dla siebie ale i Ty wstrzymaj się z pisaniem bajek i wprowazaniem między fakty insynuacji ("Z tymi samymi wielkimi inwestorami ktorzy uczestniczyli w upadku czeskiej czesci Fischer Air.")


To nie sa insynujacje tylko wnioski.
A jesli potencjalni inwestorzy "DOW Cash Flow S.A. oraz Krzysztof Moska" maja ogromna chec stworzenia linii to napewno nie na gruzach Fischera bo ta firma nie istnieje.
Jesli im tak bardzo zalezy(choc osobiscie watpie bo to ryzykowny interes zwlaszcza w Polsce) to zaloza zupelnie nowa firme od podstaw.
A zaloga szuka goraczkowo pracy i nie specjalnie chce zmieniac pracy co roku i wiazac sie z niszowymi przewoznikami.


Do kolegi TravelAir jak sie ma Fischer Air Polska ?
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:09, 11 Lis 2006    Temat postu:

Ma się dobrze, poczytaj Puls Biznesu z 10/11, ostatni "Parkiet". Dostaną dofinansowanie na pozimie 20 - 25 mln PLN i wróci jeden samolot (B757-200 SP-FVR). Od połowy grudnia 2006 wznawiają rejsy. Surprised

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 18:08, 11 Lis 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Ma się dobrze, poczytaj Puls Biznesu z 10/11, ostatni "Parkiet". Dostaną dofinansowanie na pozimie 20 - 25 mln PLN i wróci jeden samolot (B757-200 SP-FVR). Od połowy grudnia 2006 wznawiają rejsy. Surprised


zobaczymy...
trzymam kciuki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 19:10, 11 Lis 2006    Temat postu:

Panowie,

Złośliwość bywa atrakcyjna i bywa domeną ludzi inteligentnych, ale ten dialog niewiele wnosi do dyskusji. Wszyscy - tak mi się wydaje - trzymamy kciuki za tę linię, bo wykazała charakter. Ja też, niestety, szansę na reaktywację oceniam sceptycznie, ale myślę, że nie jest to pole do nieco śmiesznych postów w stylu "a nie mówiłem!". Tak więc, apeluję o "dyskusję w duchu troski o rozwój polskiego lotnictwa" (nieżle to sformułowałem, co?" Laughing )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 21:44, 11 Lis 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Panowie,

Złośliwość bywa atrakcyjna i bywa domeną ludzi inteligentnych, ale ten dialog niewiele wnosi do dyskusji. Wszyscy - tak mi się wydaje - trzymamy kciuki za tę linię, bo wykazała charakter. Ja też, niestety, szansę na reaktywację oceniam sceptycznie, ale myślę, że nie jest to pole do nieco śmiesznych postów w stylu "a nie mówiłem!". Tak więc, apeluję o "dyskusję w duchu troski o rozwój polskiego lotnictwa" (nieżle to sformułowałem, co?" Laughing )


Witek, masz racje ale...
Kolega Travel Air po zywej dyskusji ze Mna i nie tylko nagle zamilkl i chcialem sie dowiedziec co dalej sie dzieje z linia Fischer.
Co wiecej w swoich wypowiedziach powolywal sie na informacje z pierwszej reki.
Stad wrocilem do tego tematu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:23, 13 Lis 2006    Temat postu:

z gazety "Parkiet":

----------------------------------------

Udziałowcy decydują
Fischer Air Szanse na reaktywację rosną

Dzisiaj odbędzie się walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki Fischer Air Polska (FAP). Na spotkaniu ma zapaść decyzja o podniesieniu kapitału firmy. Według ustaleń "Parkietu", inwestorzy zainteresowani reaktywacją działalności czarterowych linii lotniczych są gotowi wyłożyć na ten cel nawet 20 mln zł. Czy tak się stanie, na razie nie wiadomo. Z naszych informacji wynika, że spółka może odzyskać jeden z dwóch samolotów zabranych przez firmę leasingową AWAS. Są także szanse na pozyskanie drugiej maszyny od innego leasingodawcy. - Według moich informacji, jeśli firma będzie miała samoloty, to chętni na ich czarterowanie już są. Jeśli uda się pozyskać trzecią maszynę, to też będzie miała co robić - wyjaśnia Krzysztof Moska, inwestor giełdowy, który ma 15 proc. kapitału FAP. 70 proc. akcji przewoźnika posiada giełdowy Cash Flow.

Zainteresowanie współpracą z liniami już kilka dni temu zadeklarowały także biura podróży. Przedstawiciele trzech firm turystycznych (na razie ich nazwy nie są ujawniane) chcą przede wszystkim umorzyć 5 mln zł długów FAP i deklarują możliwość zainwestowania w spółkę kolejnych 7 mln zł.

Krzysztof Kluska

--------------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:16, 14 Lis 2006    Temat postu:

za pasazer.com 14 listopad 2006r.

-------------------------
Mają jeden samolot, obiecane 20 mln zł i obietnicę kooperacji z touroperatorem. Wystarczy, by wrócić do gry?

Fischer Air Polska (FAP), czarterowy przewoźnik, który wpadł w poważne kłopoty finansowe, łatwo skóry nie odda. Jego przedstawiciele twierdzą, że udało się uzyskać przyrzeczenie dotychczasowego leasingodawcy - australijskiej firmy Awas - o wypożyczeniu jednego samolotu. 18 grudnia czarterowy przewoźnik planuje lot do Fortalezy w Brazylii. Plany jednak idą znacznie dalej. W kwietniu FAP ma już dysponować dwiema maszynami, w czerwcu trzema - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Firma będzie współpracować z Exim Tours, polskim touroperatorem, który zamierza się zaangażować także kapitałowo. Kolejne loty zaplanowano do Kuby, Egiptu i Wenezueli. - Na razie jeszcze nie chcemy ujawniać szczegółów. We wtorek wszystko się rozstrzygnie - mówi Mohammed Ellili, prezes Exim Tours.

FAP ma zostać też dokapitalizowany 20 mln zł. Oficjalne decyzje zapadną we wtorek, gdyż piątkowe walne zgromadzenie nie przyniosło jeszcze rozstrzygnięć. Walne ma także powołać nową radę i zarząd - napisał "PB".

12 mln zł wyłoży Krzysztof Moska, udziałowiec Lenteksu i Lubawy, już zaangażowany w Fischera, który wstrzymywał się z decyzją do czasu rozstrzygnięcia problemu leasingu samolotów.

Dwie maszyny, z których korzystała firma, zatrzymało Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) jako zabezpieczenie sięgających 2,8 mln zł zobowiązań. Do akcji wkroczył Awas, który postanowił spłacić PPL, uiszczając 1 mln zł i dając gwarancję bankową na kolejny 1 mln zł. Oba samoloty opuściły Polskę. Fischer cały czas ograniczał się do zapewnień o spłacie należności - przypomina "Puls Biznesu".

Mimo kłopotów FAP nadal deklaruje sprzedaż w 2007 r. na poziomie 250 mln zł.


źródło - Puls Biznesu
-------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 14 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin