Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 18:52, 14 Paź 2006    Temat postu:

Uważa, że w Polsce powinna zostac zbudowana powazna linia czaterowa na bazie Centralwings. Zamiast bawic się w jakies low-cost, to Centralka powinna nabyć kilka alekozasięgowych samolotów i zacząć oferować dalekie trasy. Mozna je by sparwdzic także pod kątem późniejszych rejsowych połaczeń LOTu. Cenralka miałaby wtdy sukcesy, zamiast ciągłe straty. Nie ma co na siłę budować low-cost, skoro to nie wyhozi, a konkurencja jest wielka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 18:55, 14 Paź 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Uważa, że w Polsce powinna zostac zbudowana powazna linia czaterowa na bazie Centralwings. Zamiast bawic się w jakies low-cost, to Centralka powinna nabyć kilka alekozasięgowych samolotów i zacząć oferować dalekie trasy. Mozna je by sparwdzic także pod kątem późniejszych rejsowych połaczeń LOTu. Cenralka miałaby wtdy sukcesy, zamiast ciągłe straty. Nie ma co na siłę budować low-cost, skoro to nie wyhozi, a konkurencja jest wielka.

Byly swego czasu pomysly aby przekazac lotowskie B762 do C0,ale poki co nic wiecej w tej sprawie sie nie dzialo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:26, 14 Paź 2006    Temat postu:

Austrian napisał:
Nie wiem czy info mamy dobre czy złe. Wczoraj wieczorem widziałem pismo zwalnające pilota z pracy na własne oczy + nie usłyszałem żeby ktoś dostał propozycje zatrudnienia w przyszłym tygodniu. I to nie dotyczy jednej osoby.


Nikt nie dostał wypowiedzenia, nikt nie wyestawił pisma zwalniającego z pracy - chyba że on sam to zrobił. Zarząd sam nie zwalnia ale jeżeli ktoś chce odejść do dają zgodę od ręki. Co do drugej część - nie ma takiej oferty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 21:09, 14 Paź 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Uważa, że w Polsce powinna zostac zbudowana powazna linia czaterowa na bazie Centralwings. Zamiast bawic się w jakies low-cost, to Centralka powinna nabyć kilka alekozasięgowych samolotów i zacząć oferować dalekie trasy. Mozna je by sparwdzic także pod kątem późniejszych rejsowych połaczeń LOTu. Cenralka miałaby wtdy sukcesy, zamiast ciągłe straty. Nie ma co na siłę budować low-cost, skoro to nie wyhozi, a konkurencja jest wielka.


I tu się nie całkowicie nie zgadzam. Linia czarterowa (po raz kolejny) powinna powstac w oparciu o kierownictwo FAP, które dobrze sobie radziło na tym gruncie.
Tylko powinni latac B767, aby zlikwidowac międzylądowania. Z tego co wiem z tego forum i jumbo, to w FAPie wylądowali właśnie spece od czarterów, którzy poprzednio obsługiwali czartewy w APN, WEA i Lot. W FAPie szło im świetnie, do czasu awarii samolotów.

Central powinien byc sprzedany przez Lot, tak aby nie miały wpływu na zarządznie nim osoby powiązane z Lotem, póki Lot jest chociaz w części państwowy. To z powodu powiązań z sektorem publicznym (czyli politycznym) Central ma kłopoty, a nie dlatego że jest low costem. W Polsce jak niema czysto prywatnego włąściciela, to nikt nie ma interesu w cięciu kosztów, wręcz przeciwnie. Jak zostanie linią czysto czarterową, to będzie najbardziej kosztowną linią czarterową i nic się nie zmieni. Nie wszystko prywatne się u nas udaje, ale publiczne nie ma szans. Cokolwiek zrobi nowy właściciel Centrala, jeśli będzie prywatny, odniesie lepszy efekt niż publiczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 3:04, 15 Paź 2006    Temat postu:

Szkoda ze u Nas tak trudno utrzymac sie liniom lotniczym.
Wegrzy maja Wizza, Slowacy Sky-a a Czesi Travel Services a my Centralwings ale to firma LOTu podobnie jak EuroLOT.
Jeszcze miesiac temu nie spodziewalem sie ze to moze byc jedno z ostatnich zdjec kokpitu w liniach Fischer Air Polska Sad
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 11:15, 15 Paź 2006    Temat postu:

W PL mamy szare sieci, uklady i wszystko wokol trzeba z piana na pysku zniszczyc. Do tego dochodzi zawisc, zazdrosc i nikt reki nie wyciagnie. To pewne.
A jesli juz nikt nie wezmie firmy za ukladowej, rzadzac nia beda amatorzy.
To jest przepis na brak sukcesow polskich firm w jakichkolwiek dziedznach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:25, 15 Paź 2006    Temat postu:

Czy nowy byłby tak miły i wyjaśnił co ma się dziać z rzekomo niezwolnionymi pilotami z gwarancją zatrudnienia? Niby będą mieli płaconą pensję za siedzenie na d... w domu? Piekna wizja... Tylko z czego niby FAP ma to płacić? Czy ja coś przeoczyłem czy też ta linia straciła płynność finansową?
Podobały mi się ich maszyny (choć uważałem pomysł lotów np na Karaiby 757 za chory) jednak dobre pół roku temu widząc reklamy w "Podróże TV" "Dominikan ALL za 1600zł mówiłem znajomym": nie kupujcie tam nic z wyprzedzeniem bo dla mnie to biuro podróży i linia, którą latają wyglądają na desperatów próbujących za wszelką cenę wyciągnąć kasę na pokrycie zaległości. Jak im się noga podwinie to się zwiną z dnia na dzień. Ze szczerą przykrością stwierdzam, że się nie myliłem Sad
Niech się cieszą ci, którym udało się polecieć tanio i wrócić (nawet z tygodniowym opóźnieniem). "To se ne wrati" Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Nie 14:49, 15 Paź 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Czy nowy byłby tak miły i wyjaśnił co ma się dziać z rzekomo niezwolnionymi pilotami z gwarancją zatrudnienia? Niby będą mieli płaconą pensję za siedzenie na d... w domu? Piekna wizja... Tylko z czego niby FAP ma to płacić? Czy ja coś przeoczyłem czy też ta linia straciła płynność finansową?
Podobały mi się ich maszyny (choć uważałem pomysł lotów np na Karaiby 757 za chory) jednak dobre pół roku temu widząc reklamy w "Podróże TV" "Dominikan ALL za 1600zł mówiłem znajomym": nie kupujcie tam nic z wyprzedzeniem bo dla mnie to biuro podróży i linia, którą latają wyglądają na desperatów próbujących za wszelką cenę wyciągnąć kasę na pokrycie zaległości. Jak im się noga podwinie to się zwiną z dnia na dzień. Ze szczerą przykrością stwierdzam, że się nie myliłem Sad
Niech się cieszą ci, którym udało się polecieć tanio i wrócić (nawet z tygodniowym opóźnieniem). "To se ne wrati" Crying or Very sad


Ja sie tylko zastanawiam czy przypadkiem nie chodzi o to, ze Fischer
musi zwolnic pracownikow, zeby Eurocharter (lub inna firma na bazie Fischera) mogla ich ponownie zatrudnic? Bo przeciez bylaby to przynajmniej teoretycznie calkiem nowa firma, ktora nie 'dzidziczylaby' niczego po Fischerze za wyjatkiem pracopwnikow i 757.
Jesli jednak FAP upada definitywnie, to troche szkoda, bo bardzo bylo milo byc 'przesladowana' przez FVP Wink Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 16:58, 15 Paź 2006    Temat postu:

Być może stanie się tak jak z narodowym przewoźnikiem Grecji OLYMPIC... Owe linie lotnicze stworzyły nową firme (Olympic Airways) żęby zostawić swoje długi w poprzedniej (Olympic Airlines)
Sprawa się bardzo pokomplikowała w sumie ta linia ma 3 końcówki w nazwie : Airlines , Airways i Aviation , dokładnie nie wiem która była po której firmie. Mocno przy tym kombinowali a jak wiadomo to Polak najlepiej kombinuje więc może FAP wymyśli coś jeszcze lepszego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Nie 17:16, 15 Paź 2006    Temat postu:

Mallard napisał:
Być może stanie się tak jak z narodowym przewoźnikiem Grecji OLYMPIC... Owe linie lotnicze stworzyły nową firme (Olympic Airways) żęby zostawić swoje długi w poprzedniej (Olympic Airlines)
Sprawa się bardzo pokomplikowała w sumie ta linia ma 3 końcówki w nazwie : Airlines , Airways i Aviation , dokładnie nie wiem która była po której firmie. Mocno przy tym kombinowali a jak wiadomo to Polak najlepiej kombinuje więc może FAP wymyśli coś jeszcze lepszego...


Odwrotnie: Były Olympic Airways, zostały z długami, a nowa jst Olympic Airlines. O Olympic Aviation nie słyszałem.

W Brazylii też umieją: jest Varig Velho i Varig Nuovo. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:26, 15 Paź 2006    Temat postu:

A mnie ciekawi, czemu po 2 latach działalność trzeba zakończyć ? WEA i Air Polonia też długo nie przetrwały.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:34, 15 Paź 2006    Temat postu:

w pierwszym roku się składa obietnice, w drugim próbuje z nich wywiązać.

a kiedy był ostatnio lot Fisha? ma to ktoś udokumentowane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 19:37, 15 Paź 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Mallard napisał:
Być może stanie się tak jak z narodowym przewoźnikiem Grecji OLYMPIC... Owe linie lotnicze stworzyły nową firme (Olympic Airways) żęby zostawić swoje długi w poprzedniej (Olympic Airlines)
Sprawa się bardzo pokomplikowała w sumie ta linia ma 3 końcówki w nazwie : Airlines , Airways i Aviation , dokładnie nie wiem która była po której firmie. Mocno przy tym kombinowali a jak wiadomo to Polak najlepiej kombinuje więc może FAP wymyśli coś jeszcze lepszego...


Odwrotnie: Były Olympic Airways, zostały z długami, a nowa jst Olympic Airlines. O Olympic Aviation nie słyszałem.

W Brazylii też umieją: jest Varig Velho i Varig Nuovo. Very Happy


Olympic Aviation to czesc regionalna (cos podobnego do EuroLOTu) za czasow Olympic Airways.
Aktualnie calosc zmienilo nazwe na Olympic Airlines


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airdawid




Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Wlkp

PostWysłany: Nie 20:14, 15 Paź 2006    Temat postu:

Linia upadła!Fischer już nie ma.Coś obiło mi się o uszy, że ma powrócić WEA.Ale nie jest to info pewne.Szkoda mi tych 757.Były takie fajne.Co prawda 13 godz lot nim to byla katorga, ale samoloty i tak były fajne.Mojim zdanie do 6 godz tras w sam raz.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slysy




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 20:31, 15 Paź 2006    Temat postu:

WEA poszukuje mechaników do obsługi samolotów szerokokadłubowych, więc być może coś jest na rzeczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Następny
Strona 2 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin