Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:48, 15 Paź 2006    Temat postu:

byłoby miło. 757 to fajne urozmaicenie, ale coś szerokokadłubowego byłoby jeszcze fajniesze (chociaż zapewne na nic innego niż 767 liczyć nie możemy).

a tak na marginesie, mechanik szerokokadłubowy to jakiś inny mechanik niż wąskokadłubowy? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Pon 19:31, 16 Paź 2006    Temat postu:

Tym bardziej szkoda, zwazywszy na to, ze od maja zarobili 10 milionów zlotych, na przyszly rok mieli podpisane kontrakty na kwote 250 milionow zlotych przy zysku ok. 15 milionow i teraz wszystko PPL trafil.... Dane mam z pierwszej reki - nie podaje zrodla w FAP, gdyz nie wiem czy ten ktos by sobie tego zyczyl....

Czy w Polsce nic sie nie moze udac? Czesi, Slowacy, Wegrzy maja swoje linie niskokosztowe, dobre autostrady, lokuja nowe fabryki a my mamy sukces w tworzeniu coraz to nowych i kosztownych komisji sledczych...

Przygnebienie mnie ogarnelo.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich pracownikow FAP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:00, 16 Paź 2006    Temat postu:

To nie jest wina PPL że FFP mialo kłopoty i że było w grupie kapitałowej, w jakiej było.
Jak widzę nadal popularne jest wycieranie gęby PPL w każdej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:07, 16 Paź 2006    Temat postu:

Atco napisał:
To nie jest wina PPL że FFP mialo kłopoty i że było w grupie kapitałowej, w jakiej było.
Jak widzę nadal popularne jest wycieranie gęby PPL w każdej sytuacji.


Dokładnie. Wszystko co jest ma związek z PPL jest be Rolling Eyes

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Pon 20:11, 16 Paź 2006    Temat postu:

Atco napisał:
To nie jest wina PPL że FFP mialo kłopoty i że było w grupie kapitałowej, w jakiej było.
Jak widzę nadal popularne jest wycieranie gęby PPL w każdej sytuacji.


Taaaa... Zapewne nie jest wina tez to, ze zniszczeniu ulegly silniki w samolotach FAP, gdyz teren rozbudowywanego lotniska nie byl odpowiednio posprzatany. Wiec czyja jest wina? Kto ponosi odpowiedzialnosc, ze na pasie zalegaly kamienie czy tez gruz? Linie lotnicze maja wysylac zamiataczy przed kazdym swoim samolotem?

Cenie Twoje wypowiedzi Atco na tym Forum, gdyz sa rzeczowe i duzo wnosza do dyskusji - ale pozwol, ze akurat w tym przypadku sie z Toba nie zgodze. Co ma grupa kapitalowa do smieci na pasie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pon 20:12, 16 Paź 2006    Temat postu:

Atco napisał:
To nie jest wina PPL że FFP mialo kłopoty i że było w grupie kapitałowej, w jakiej było.
Jak widzę nadal popularne jest wycieranie gęby PPL w każdej sytuacji.

Ale to głównie PPL przyczynił się do takiej sytuacji w jakiej jest FAP w tej chwili. Mieli za dużo "pecha" w tak krótkim czasie... szkoda Sad

Pozdrawiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:14, 16 Paź 2006    Temat postu:

moment, moment, z tym "gruzem" na pasie to jeszcze nie jest takie znowu na 100% pewne (nie mówiąc o tym, że już jak widzę się rozmnożyły "samoloty" uszkodzone przez gruz, nawet FAP mówi tylko o jednym). niezależnie od uszkodzeń FAP miał kłopoty finansowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:51, 16 Paź 2006    Temat postu:

Prawdopodobnie dyr. naczelny PPL osobiście podkładał kawałki gruzu na pasie przed startem 757.
Ja nie wiem, gdzie i czy leżał ten gruz. Jeśli pochodził z budowy T2, to odpowiadał za niego wykonawca. Nawet, jeśli doszłoby do procesu m/y PPL a FFP i zakładając, że PPL taki proces przegrałby, to z pewnością wystąpiłby wówczas z roszczeniem regresywnym (jak już na tym forum dowodzono) wobec wykonawcy czy kogokolwiek, do kogo należałby ten gruz.
Opinia, że gruz został zassany na pasie jest dla mnie mocno naciągana: skąd gruz miałby się znaleźć na pasie?
Za stan pasa bez wątpienia odpowiada zarządzający portem i tego nie kwestionuję.

Gwoździem do trumny FFP nie była wcale deklaracja (całkowicie legalna) PPL o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług nawigacyjnych z FFP (czy wystawiono chociaż jedną fakturę? czy po tej deklaracji odbył się chociaż jeden lot FFP? czy FFP faktycznie nie było w stanie zapłacić kilkuset dolarów za lot? a jeśli nie było, to czy nie mogło wyegzekwować od biur podróży choćby zaliczek na poczet opłat? itd itp), tylko to pismo:
[link widoczny dla zalogowanych]
i pech.
Oraz zapewne kilka innych błędów, za które z całą pewnością nie można winić PPL.

Ubolewam nad losem FFP - mój kolega tam latał na 757, z czego byłem dumny, w końcu nie każdy ma kolege latającego takim duuużym samolotem - ale nie zgadzam się z tezą, że to PPL jest winien zaistniałej sytuacji.

A że FFP nadepnął PPL na odcisk, to inna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:57, 16 Paź 2006    Temat postu:

Co do ścisłości: zgodnie z tym co mówią ludzie z FAP (technika oraz jakość) w dniu 31 grudnia 2005 samolot B757-200 SP-FVP zassał z pasa startowego podczas startu tzw. FOD, a dokładnie soft FOD, który został zdefiniowany jako lód, zmrożony śnieg (firn?) wraz z elementami pochodzącymi z budowy (cement / beton). Analiza spectrograficzna wykonana na Uniwerytecie Hanowerskim wskazała na zniszczonych łopatkach m.in. krzem. Tuż przed startem samolot był na odladzaniu, więc tego "czegoś" ie mogło być w gondolach - zresztą pre-flight check dojrzał by takie coś. Czyli jednak PPL coś przeskrobały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:28, 16 Paź 2006    Temat postu:

Czyli lód ze śladami piasku, a nie beton. To spora różnica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:09, 16 Paź 2006    Temat postu:

Poczekajmy może jednak na oficjalne dochodzenie PKBWL. Z tego, co mi wiadomo, może ten raport być dość druzgocący dla FFP, i to opinie będą pochodzić z kilku źródeł.
Poza tym - całkiem realnie, nagle FFP zaczęło dochodzić roszczeń, pomimo prawie 10 miesięcy od wypadku, a termin zbiega się z narośnięciem problemów finansowych do poziomu, którego linia nie może udźwignąć. A do tego czasu to co robiła ?

Jakoś podejrzane mocno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 6:20, 17 Paź 2006    Temat postu:

styro napisał:
od maja zarobili 10 milionów zlotych

Czekaj... Skoro zarobili 10mln to jakim cudem zbankrutowali? Chyba nastąpiło tu jakieś pomylenie pojęć. Może mieli 10 mln przychodu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:59, 17 Paź 2006    Temat postu:

Mogli tyle zarobić i zarobili, ale trzeba pamięać ile wydali pieniezy (ponieśli kosztów) na wykonanie rejsów obcymi samolotami od stycznia do czerwca. Do tego dodaj 10,5 mln zł. które nie wpłyneły od Open Travel Group - czyli wychodzi na to, że co zarobili to "oddali" do OTG i zostali z dziurą w przepływach. Co do raportu PKBWL - oni ustalają czy ten poważny incydent miał miejsce w Warszawie, czy nie - a to raczej nie proste do udowodnienia, na jakim lotnisku zapailił się jeden silnik a drugi stracił moc. A co było przyczyną, zostało już to określone w raportach, które FAP, PKBWL, itd... mają. Teraz trzeba czekać na powiązanie tych dwóch informacji. I na koniec czas reakcji. Piszesz, że to dziwne że po 10 miesiącach - zwróć uwagę, ile czasu FAP czekał na naprawę silników - chyba 4 miesiące, naprawa skończyła się w czerwcu, później ktoś musiał napisać raport(y), oddać je ocenie do Allianz, PW, FAA, itd... to jest, tak mi się wydaje, żmudna praca i bardzo odpowiedzialna. Zresztą, jak można wytlumaczyć fakt, że Allianz, który ubezpieczał FAP pokrył koszty naprawy - wydaje mi się, że gdyby stwierdzono, np. wadę konstrykcyjną, błąd obsługi to dzieje FAP potoczyły by się inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 8:33, 17 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Co do raportu PKBWL - oni ustalają czy ten poważny incydent miał miejsce w Warszawie, czy nie - a to raczej nie proste do udowodnienia, na jakim lotnisku zapailił się jeden silnik a drugi stracił moc.

W tym co piszesz jest niescislosc. Wg Ciebie jedyne co jest na 100% pewne to fakt iz do silnika dostaly sie jakies "paprochy" - lód ze śladami piasku. Nadal jednak nie zostalo ustalone na którym lotnisku to ciało obce zostało zassane. Czy w takim razie nie uważasz ze obwinianie PPL za ten incydent jest robione strasznie na wyrost? Na chwile obecna jedyne czym wg tego co piszesz zawinil PPL jest fakt iz buduja tam nowy terminal. Dla Ciebie az tyle, dla mnie tylko tyle.
Na chwile obecna cala sprawa wydaje mi sie strasznie podejrzana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:38, 17 Paź 2006    Temat postu:

Może jeszcze jeden fakt, już poruszany przeze mnie: tuż przed startem samolot był na odladzaniu. Pre-flight check nie stwierdził niczego w/na gondolach silników. Co do "paprochów" widziałeś zdjęcie umieszczone na portalu pasazer.com? Raczej nie był do paproch.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 3 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin