Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 14:36, 26 Paź 2006    Temat postu:

Cytat:
Przewoźnik czarterowy Fischer Air Polska (Euro Charter) zakończył działalność operacyjną.

Firma leasingowa Awas zgłosiła się już po odbiór swoich maszyn - B757-200. Jak poinformował Krzysztof Szymański - Boeingi znalazły już swoich nabywców. Samoloty tej linii praktycznie nie latały od połowy października, kiedy to jeden z głównych jego klientów Open Travel Group ogłosił niewypłacalność.

Z żalem żegnamy przewoźnika. Przypomnijmy, że Fischer Air był głównym operatorem dalekich kierunków do egzotycznych kurortów, długodystansowymi i komfortowymi samolotami B757, jedynym w Polsce dla klasy ekonomicznej.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 14:39, 26 Paź 2006    Temat postu:

To już koniec. Sad Smutne, że w Polsce nie utrzyma się linia czysto czarterowa. R.I.P.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w2marek




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 14:39, 26 Paź 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
Cytat:


Przypomnijmy, że Fischer Air był głównym operatorem dalekich kierunków do egzotycznych kurortów, długodystansowymi i komfortowymi samolotami B757, jedynym w Polsce dla klasy ekonomicznej.


[link widoczny dla zalogowanych]


obsługiwał 1/3 tras Polskich czarterów -to baardzo dużo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Czw 14:44, 26 Paź 2006    Temat postu:

Informacja potwierdzona ze strony FAP, to niestety koniec, inwestor się podobno wycofał i dzisiaj AWAS otrzymał potwierdzenie zwolnienia obu 757. Osoba od której mam wszystkie powyższe informacje otrzymała właśnie dzisiaj wypowiedzenie. Sad

Good Bye FlyingFish...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:47, 26 Paź 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Informacja potwierdzona ze strony FAP, to niestety koniec, inwestor się podobno wycofał i dzisiaj AWAS otrzymał potwierdzenie zwolnienia obu 757. Osoba od której mam wszystkie powyższe informacje otrzymała właśnie dzisiaj wypowiedzenie. Sad

Good Bye FlyingFish...


No to masz złe informacje:
1. żaden pracownik FAP nie dostał wypowiedzenia!
2. Zarząd przedstawił właścicielom program naprawczy i wprowadzenia jednego samolotu na zasadach sublease.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 14:49, 26 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę.


[link widoczny dla zalogowanych] Mają tylko 2 752 i 1 762... Szkoda jeśli tak... Coś z tymi wolnościami niejasne... Strefa 5/7= Am. Płn i Śr.? 5/7 (5/8 ) dla nas to kraje x gdzie nie możemy uskuteczniać kabotażu oraz lotów niePL-PL-x ani x-PL-niePL.... To chyba coś więcej niż Ameryka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:21, 26 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
TravelAir napisał:
Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę.


[link widoczny dla zalogowanych] Mają tylko 2 752 i 1 762... Szkoda jeśli tak... Coś z tymi wolnościami niejasne... Strefa 5/7= Am. Płn i Śr.? 5/7 (5/8 ) dla nas to kraje x gdzie nie możemy uskuteczniać kabotażu oraz lotów niePL-PL-x ani x-PL-niePL.... To chyba coś więcej niż Ameryka...


O ile ULC nie wyrazi na to zgody, pod warunkiem że inny polski przewoźnik nie będzie mógł wykonać takich rejsów - chodzi tu o resjy do Brazylii, Wenezueli i na Kubę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 16:37, 26 Paź 2006    Temat postu:

Ale FlyJet ma tylko dwa 757 czy wydolą ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:58, 26 Paź 2006    Temat postu:

z prasy:
Trwa walka o samoloty

Plan podniesienia o 100 proc., czyli o 12,7 mln zł, kapitału zakładowego czarterowych linii lotniczych Fischer Air Polska odwleka się. Powód to przedłużające się rozmowy z australijską firmą AWAS, zajmującą się leasingiem samolotów. Maszyny, którymi FAP woził pasażerów, mogą zostać zabrane, bo nie płacił rat leasingowych. - Cały czas negocjujemy z leasingodawcą. Nie są to łatwe rozmowy. Fischer Air stracił w oczach tej firmy i my teraz musimy odbudować relacje z Australijczykami - mówi Grzegorz Gniady, wiceprezes Cash Flow. Giełdowa spółka ma 70 proc. udziałów w lotniczej firmie. Krzysztof Moska, inwestor giełdowy, który ma 15 proc. udziałów Fischer Air, aby wspomóc negocjacje z AWAS-em, przekazał zaświadczenie ze swojego rachunku o stanie posiadanych aktywów. Jak twierdzi, aby pokazać, że firma dysponuje kapitałem i może kontynuować leasing. Inwestorzy, którzy zgłosili chęć objęcia nowych udziałów FAP, czekają na finał tych negocjacji. Zaangażowanie finansowe w lotniczą spółkę uzależniają od tego, czy przewoźnik będzie miał czym latać. Udziałowcy liczą się z faktem, że negocjacje z AWAS-em mogą zakończyć się fiaskiem. Dlatego już przygotowują plan awaryjny. Zarząd Fischer Air prowadzi rozmowy z inną firmą, od której mógłby wyleasingować samoloty.

- Liczymy, że uda nam się porozumieć z AWAS-em. Chcemy całą sprawę zamknąć do końca tego tygodnia - dodaje Grzegorz Gniady.

Im szybciej firma będzie miała samoloty, tym szybciej wznowi działalność. - Otrzymałem informacje z kilku biur podróży o tym, że chcą kontynuować współpracę z FAP. To nie są tylko obietnice. Padają konkretne kwoty i propozycje umów, które, jak policzyłem, mogą przynieść zysk - tłumaczy Krzysztof Moska. Deklaruj również, ze jest gotowy wyłożyć kolejne pieniądze na rozwój Fischer Air, ale dopiero w momencie, kiedy będzie miał pewność, że firma ma podstawowe narzędzie pracy, czyli samoloty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 19:53, 26 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę.


Co wiecej dzisiaj upadlo biuro podrozy Fischer Polska co nie wplynie pozytywnie na reaktywacje linii.
Czesc z Was napewno pamieta dyskusje (wtedy na innym forum) gdy upadla Air Polonia.
Zapewniali wszyscy (z Air Polonii) ze maja pieniadze i kolejke inwestow ze to chwilowe klopoty a jak widac to juz byl definitywny koniec.
Tym bardziej ze WEA chce przejac wlasnie ta czesc rynku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:25, 26 Paź 2006    Temat postu:

Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 20:45, 26 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.


Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami Smile

Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:51, 26 Paź 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.


Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami Smile

Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI.



Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 20:57, 26 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.


Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami Smile

Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI.



Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi.


To ze sa winni pienadze to nic dziwnego, bo nawet spolki nalezace do tego samego wlasciciela moga miec w stosunku do siebie dlugi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:31, 27 Paź 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Airliner napisał:
TravelAir napisał:
Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.


Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami Smile

Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI.



Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi.


To ze sa winni pienadze to nic dziwnego, bo nawet spolki nalezace do tego samego wlasciciela moga miec w stosunku do siebie dlugi.


BP Fischer Polska Sp. z o.o. od stycznia nie było w żadnych zależnościach właścicielskich z Fischer Air Polska Sp. z o.o.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 9 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin