Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Embraery dla VIP-ów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:07, 07 Lut 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Pomijając już taki "drobiazg", jak paliwo, którego APU spala o wieeele mniej, a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!
Na koniec - bezpieczeństwo - jakoś nie mieści mi się w głowie, że załogi mogłyby stosować tak niebezpieczne, szczególnie dla laików (jakimi są bez wątpienia pasażerowie) procedury dopuszczające wsiadanie/wysiadanie przy uruchomionych silnikach, a chodzi w końcu o Bardzo Ważne Osoby!

1. w polskich portach regionalnych czesto zdarza sie ze stoja samoloty na wlaczonych silnikach/silniku co wiecej czasem sa tankowane na wlaczonych silnikach - w takim przypadku zawsze w asyscie strazy pozarnej. Sam nie wierzylem dopoki nie zobaczylem tego na wlasne oczy i nie popytalem w portach.
2. wsiadanie i wysiadanie VIPow przy wlaczonych silnikach tez widzialem. AirForce One jak zabiera najwazniejszego uruchamia silniki wlasnie gdy ten jest na schodach - tak bylo w WAW i dzialo sie to zgodnie z przedstawiona przez amerykanow rozpiska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 16:31, 07 Lut 2006    Temat postu:

HG napisał:

1. w polskich portach regionalnych czesto zdarza sie ze stoja samoloty na wlaczonych silnikach/silniku co wiecej czasem sa tankowane na wlaczonych silnikach - w takim przypadku zawsze w asyscie strazy pozarnej. Sam nie wierzylem dopoki nie zobaczylem tego na wlasne oczy i nie popytalem w portach.

Chodzi pewnie o ATRa i jego tzw Hotel-mode - to chyba jedyny znany mi samolot z takim ustrojstwem, jako że np Dash ma już normalne APU. Prawy silnik ATRa ma hamulec na śmigle, konkretnie na reduktorze - można zahamować śmigło, a wtedy silnik ( a właściwie tzw. core czyli wirnik wys. ciśnienia) pracuje... jako APU! Wtedy można tankować samolot, zaś asysta strażaków wymagana jest podczas tankowania z pasażerami na pokładzie; silnik zużywa wtedy ok. 100kg/h jak pamiętam. Dla porównania - APU 737 czy 320 zużywa średnio ok. 120 kg/h
HG napisał:
2. wsiadanie i wysiadanie VIPow przy wlaczonych silnikach tez widzialem. AirForce One jak zabiera najwazniejszego uruchamia silniki wlasnie gdy ten jest na schodach - tak bylo w WAW i dzialo sie to zgodnie z przedstawiona przez amerykanow rozpiska

Wsiadanie przy właśnie URUCHAMIANYCH silnikach jeszcze ujdzie, ale moge się założyć, że zaczynają uruchamianie od prawych silników, a z lewymi czekają aż zamkną się drzwi (goście na schodach!), umieszczone właśnie z lewej strony samolotu. To jednak zupełnie nie to samo, co samolot stojący cały czas na PRACUJĄCYCH silnikach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 19:35, 07 Lut 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!


A słyszał kolega kiedyś o tankowaniu w powietrzu ?
Chyba nie powiesz mi, że Air Force One z panem świata (sic) na pokładzie staje się wówczas szybowcem i wyłącza silniki podczas gdy na wyskości paru tysięcy metrów przy prędkości paruset km/h ? celuje w kite drugiemu dużemu samolotowi wypełnionemu paliwem ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 19:40, 07 Lut 2006    Temat postu:

chavez napisał:
A słyszał kolega kiedyś o tankowaniu w powietrzu ?
Chyba nie powiesz mi, że Air Force One z panem świata (sic) na pokładzie staje się wówczas szybowcem i wyłącza silniki podczas gdy na wyskości paru tysięcy metrów przy prędkości paruset km/h ? celuje w kite drugiemu dużemu samolotowi wypełnionemu paliwem ?

Pozdroofka

Co ma piernik do... a co tankowanie na ziemi samolotu cywilnego do tankowania w powietrzu nietypowego samolotu wojskowego, jakim bez wątpienia jest AF1? Nawet rosyjskie samoloty Putina nie mają takiej zabawki póki co pewnie Wink bo oni też lubią wszystko naj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 19:44, 07 Lut 2006    Temat postu:

To ma, że na pisałeś że samolotu NIGDY nie wolno tankować na włączonych silnikach.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 19:53, 07 Lut 2006    Temat postu:

Jesteśmy w prawdzie lata świetlne od tematu wątku, ale jak już to zapytam: czy to nie jest tak, że nietankowanie samolotu z włączonymi silnikami wiąże się z ładunkiem elektrycznym jaki wytwarzają łopaty śmigła, ale też - w jakimś stopniu - łopaty odrzutowego ?. To by tłumaczyło czemu w locie można, a na ziemi nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:57, 07 Lut 2006    Temat postu:

Ja tam sie na przepisach nie znam,
ale jestem pewnien, że jak stał u nas NAOC to miał włączony
cały czas jeden silnik a nie APU.
Dla wyjaśnienia - NAOC to nie ATR w którym silnik robi za APU.

Pozdrawiam,
Paweł Guraj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:09, 07 Lut 2006    Temat postu:

niektore czartery w portach regionalnych stoja na wlaczonym silniku (samoloty zglaszaja, ze maja APU INOP i tyle). Nie pamietam, w ktorym porcie regionalnym miala miejsce sytuacja kiedy kapitan jakiegos czrterowego lotu spytal kontrolera czy port dysponuje airstarterem bo jesli nie to bedzie musial stac na wlaczonym silniku. Po kilku minutach padla odpowiedz, ze airstarter jest i nie ma najmniejszego problemu. Samolot wylaczyl silniki. Po godzinie sie zglosil i poprosil o airstarter i wtedy sie okazalo, ze go w porcie nie ma. Opoznienie powstalo 6 godzinne bo airstarter musial przyjechac chyba z Wawy. Z tego co pamietam czesto austriak gdy latal do WRO na CL60 w barwach LaudaAir zdarzalo mu ise stac okolo godziny na wlaczonym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Wto 21:31, 07 Lut 2006    Temat postu:

HG napisał:
niektore czartery w portach regionalnych stoja na wlaczonym silniku (samoloty zglaszaja, ze maja APU INOP i tyle). Nie pamietam, w ktorym porcie regionalnym miala miejsce sytuacja kiedy kapitan jakiegos czrterowego lotu spytal kontrolera czy port dysponuje airstarterem bo jesli nie to bedzie musial stac na wlaczonym silniku. Po kilku minutach padla odpowiedz, ze airstarter jest i nie ma najmniejszego problemu. Samolot wylaczyl silniki. Po godzinie sie zglosil i poprosil o airstarter i wtedy sie okazalo, ze go w porcie nie ma. Opoznienie powstalo 6 godzinne bo airstarter musial przyjechac chyba z Wawy.


Nie wiem, czy to ta sama sytuacja, ale kilka lat temu we Wrocławiu jakiś czarter był mocno opóźniony, bo pilot wyłączył silniki i trzeba było czekać na sprowadzenie airstartera. To był chyba MD-88 Onur Air, ale nie jestem pewien.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 11:29, 08 Lut 2006    Temat postu:

Tak ot: czym prezydent poleciał do stanów ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Śro 11:40, 08 Lut 2006    Temat postu:

Tu-154 Razz a czym innym Smile z między lądowaniem, ale gdzie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 11:44, 08 Lut 2006    Temat postu:

No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 12:19, 08 Lut 2006    Temat postu:

bmp napisał:
No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości.

zawsze nasi vipowie tak lataja do usa. czasem podczas takiego miedzyladowania wynikaja zabawne sytuacje czy tez raczej skandale polityczne gdy np straz granicza na polnocy canady nie uwierzy ze to akurat prezydent polski i traktuja goscia jak kazdego zwyklego turyste


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 12:39, 08 Lut 2006    Temat postu:

hehehe Smile
Dzięki za wyjaśnienie wszystkiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 14:33, 08 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
bmp napisał:
No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości.

zawsze nasi vipowie tak lataja do usa. czasem podczas takiego miedzyladowania wynikaja zabawne sytuacje czy tez raczej skandale polityczne gdy np straz granicza na polnocy canady nie uwierzy ze to akurat prezydent polski i traktuja goscia jak kazdego zwyklego turyste


Protokół dyplomatyczny nie pozwala aby potraktowali Prezydenta jak zwykłego turystę. Protokół wymaga aby odpowiedni dyplomata wszedł na pokład , przywitał się (niekoniecznie z nr 1) wygłosił kilka banałów i dopiero samolot z dyplomatycznego punktu widzenia jest gotów do dalszego lotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin