Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Embraery dla VIP-ów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 10:47, 05 Lut 2006    Temat postu:

Koledzy! Mylicie pojęcia - EMB-145 i jego wersja Executive Legacy różnią się - przede wszystkim zasięgiem! Typowy układ Legacy to 8-12 foteli, a przede wszystkim dodatkowe zbiorniki paliwa w kadłubie na 8242 kg, podczas gdy EMB145 ma standardowe zbiorniki skrzydłowe na 5135 kg. Założenie zastąpienia nimi przehitorycznych już Jaczków jest słuszne - zapominacie tylko, że "wybrańcy ludu" lubią podróżować za NASZĄ KASĘ w dużym towarzystwie, dlatego sądzę, że i BBJ czy ACJ mogą być dla nich czasem "przyciasne"...
Chociaż z drugiej strony - embraery mają IDEALNE wymiary kabiny dla Premiera i Prezydenta Razz ....
No tak, ale ich przyjaciel Roman G. się nie zmieści...
A tak wracając do meritum - LOT chce oddać te 145-ki, bo nikt ich po prostu nie chce odkupić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 11:22, 05 Lut 2006    Temat postu:

Z tym dużym dworem podróżującym z Wybrańcami Ludu to działa we dwie strony. Ja np. załapałem się na lot delegacji rządowej do Madryty (wykonywany 101 w dwa dni po remoncie) bo "były wolne miejsca" więc można było wziąć grupę ekspertów. Jakby było mniej miejsc to dwór byłby mniejszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IgnacyHannak




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice/Duesseldorf

PostWysłany: Nie 16:58, 05 Lut 2006    Temat postu:

a takie pytanie na boku, czy Legacy nie bazuje na EMB 135????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 17:32, 05 Lut 2006    Temat postu:

Dokładnie tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:27, 05 Lut 2006    Temat postu:

lukaszs napisał:

Dla prezydenta przewidziane są inne samoloty. BBJ szans w przetargu raczej nie ma...





Mnie się tam Kaczyński nie podoba ani na niego nie głosowałem, ale z tym "SS" na ogonie to chyba lekka przesada...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dilbercik




Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:47, 05 Lut 2006    Temat postu:

to nie ss Smile to dwa ludziki kradnace ksiezyc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:51, 05 Lut 2006    Temat postu:

No teraz jak mi napisałeś to faktycznie można się tego dopatrzeć, ale na pierwszy rzut oka widać jedynie czarne "SS"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Nie 23:50, 05 Lut 2006    Temat postu:

Wracając do embrionów... Jeżeli je wezmą to będą latać na trasach regionalnych - no niech będzie - europejskich Razz co już zostało powiedziane. Jeżeli będą latać na takich trasach, to będą to raczej krótkie wizyty rządowe - są też dłuższo terminowe ale skupmy się na tych. Jak mówi procedura d.s. bezpieczeństwa samolot rządowy podczas postoju na płycie przy krótkiej wizycie musi być w stanie gotowości. Co oznacza, że nie stoi on na APU tylko na silnikach... czy mogą go w takim przypadku dopąpować? Bo przecież może w ERJ paliwa zabraknąć... Czy można dolewać paliwa kiedy silniki są włączone? Sądze że nie. W takim przypadku musiał by zgasić na chwilę silniki co oznaczało by złamanie procedury. Odpowiedzcie mi prosze na to pytanie...

PS Możecie mnie zbluzgać za ten post jeżeli nie mam racji i sory za to gdybanie Cool Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KubaN dnia Nie 23:54, 05 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:53, 05 Lut 2006    Temat postu:

Nie wiem, co oznacza "stan gotowości', ale tak czy inaczej bez zgody nie odleci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 2:25, 06 Lut 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
na trasach regionalnych - no niech będzie - europejskich co już zostało powiedziane. Jeżeli będą latać na takich trasach, to będą to raczej krótkie wizyty rządowe


O co tu chodzi, ze ERJ-145 zabiera tak malo paliwa ze trzeba mu go ciagle dolewac? ERJ-145 ma zasieg (z 50 pasazerami) okolo 2870 km, czy to jest takie "regionalne"?. Poza tym nigdy w zyciu mnie nie przekonasz ze taki rzadowy ERJ-145 w dobie tak drogiego paliwa bedzie stal na plycie lotniska przez godzine lub dwie z wlaczonymi silnikami, nie wiem czy same lotnisko byloby z tego zadowolone. To nie stare radzieckie Tupolewy gdzie start silnikow nie byl gwarantowany i to nie warunki wojenne (jeszcze) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 8:29, 06 Lut 2006    Temat postu:

Stan gotowosci obecny rozni sie znacznie od tego wojennego. Obecnie uruchomienie maszny zajmuje kilka minut, szczegolnie, jezeli samolot stoi na APU. Piloci poprostu siedza w kokpicie i maja ciagly kontakt z "klientem". Jak dostaja info, ze "klient" wraca i samolot ma byc gotowy do startu, to oni natychmiast skladaja plan, przygotowuja maszyne i...czekaja, az wejdzie "klient" do srodka i dopiero uruchamiaja.

KubaN, wzgledy bezpieczenstwa!!! Jak maszyna moze stac caly czas na wlaczonych silnikach? Przeciez to jest zagrozenie dla obslugi lotniska i pasazerow. Przeciez jak sie za blisko podejdzie, silnik moze wessac kogos. A to byloby raczej nie przyjmne. Wiec wydaje mi sie, ze problemu z dolewaniem paliwa raczej nie ma!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:39, 06 Lut 2006    Temat postu:

Spotter napisał:

KubaN, wzgledy bezpieczenstwa!!! Jak maszyna moze stac caly czas na wlaczonych silnikach? Przeciez to jest zagrozenie dla obslugi lotniska i pasazerow. Przeciez jak sie za blisko podejdzie, silnik moze wessac kogos. A to byloby raczej nie przyjmne. Wiec wydaje mi sie, ze problemu z dolewaniem paliwa raczej nie ma!


Jak był u nas NAOC to przez 3 dni non-stop stał na włączonym
jednym silniku - tak więc jak widać da się.

Pzdr,
Paweł Guraj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 10:14, 06 Lut 2006    Temat postu:

Ok, wycofuje to co napisalem poprzednio. Ale Coddy, uruchomiony tzn jak? Wirnik sie krecil, czy tylko turbina uruchomiona? Bo w sumie roznica jest!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 20:51, 06 Lut 2006    Temat postu:

Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 13:21, 07 Lut 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia.

Boże - co za bzdury! Powietrze z APU może obracać wirnikami silnika tylko w jeden sposób - poprzez rozrusznik! I to tylko wirnik tzw. wysokiego ciśnienia. Czasem wirnik wentylatora obraca się bo najzwyczajniej poruszany jest wiatrem!
A już mowa o "gotowości" samolotu dla VIPów i samolot stojący na płycie na pracujących silnikach - gdzieście to widzieli?? Jak latam liniowo od 18 lat czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem... Pracujące APU zapewnia WYSTARCZAJĄCĄ autonomię, a średni czas uruchomienia silnika to 1-2 minuty, czyli razem po 4 minutach samolot jest gotowy do kołowania. Pomijając już taki "drobiazg", jak paliwo, którego APU spala o wieeele mniej, a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!
Na koniec - bezpieczeństwo - jakoś nie mieści mi się w głowie, że załogi mogłyby stosować tak niebezpieczne, szczególnie dla laików (jakimi są bez wątpienia pasażerowie) procedury dopuszczające wsiadanie/wysiadanie przy uruchomionych silnikach, a chodzi w końcu o Bardzo Ważne Osoby!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin