Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DIRECT FLY
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:51, 09 Mar 2006    Temat postu: DIRECT FLY

Kolejny przewoźnik na naszym niebie

Sky Express, nowa pasażerska linia lotnicza, zamierza uruchomić połowie kwietnia loty pomiędzy największymi miastami Polski i naszej części Europy. Ceny mają być konkurencyjne wobec oferty PLL LOT.

W barwach Sky Express lata 10 samolotów Saab 340 o zasięgu 1732 km
Pierwsze loty planowane są z Łodzi do Monachium i Kijowa oraz z Wrocławia do Gdańska, Wiednia i Monachium. W czerwcu do siatki połączeń ma też dołączyć Poznań. Ze stolicy Wielkopolski będzie można polecieć do Krakowa i Wiednia.

Taniej niż u konkurenta

Za bilety na trasach międzynarodowych trzeba będzie zapłacić ok. 100 euro w jedną stronę plus opłaty lotniskowe, natomiast przelot np. z Poznania do Krakowa i z powrotem ma kosztować 600 zł plus opłaty. Dla porównania, nasz narodowy przewoźnik za lot z największych miast kraju do Warszawy każe sobie płacić od 120 do nawet 1000 zł.

Takie są plany, a oficjalne informacje firma zamierza ogłosić w połowie marca. - Szczegółowa siatka połączeń i taryfy zostaną przedstawione w najbliższą niedzielę - wyjaśnia Sebastian Stępniak, rzecznik linii. Sky Express jest już znany polskim portom lotniczym, ponieważ od kilku lat obsługuje przewozy cargo. Właścicielami firmy są dwa fundusze inwestycyjne: Ilski Capital Limited, rejestrowany na Cyprze, i Grove Holding z Luksemburga, oraz dwie osoby fizyczne, które jednocześnie zasiadają w zarządzie: Jan Szczepkowski i Adam Moczulski. Obecnie w barwach SkyExpress lata 10 samolotów Saab 340 o zasięgu 1732 km, przemieszczających się z maksymalną prędkością do 463 km na godzinę. Trzy z nich od połowy kwietnia zaczną wozić pasażerów. Jednorazowo na pokład będą mogły zabrać 34 osoby. Linia szacuje, że na początek obłożenie maszyn wyniesie około 40 proc. Zazwyczaj, aby połączenia były rentowne, liczba zajętych miejsc w samolocie powinna sięgać 80 - 90 proc.

Pechowe loty krajowe

Kilka lat temu połączenia krajowe uruchomiła Air Polonia, ale wycofała się z nich, zanim jeszcze ogłosiła bankructwo. Powodem były pustki w samolotach obsługujących lokalne trasy. Potem do krajowych lotów przymierzał się Sky Europe, ale nigdy ich nie uruchomił. Powód był prozaiczny: brak odpowiednich maszyn. - Nasza flota składa się z boeingów 737, które zabierają na pokład 130 albo więcej pasażerów - wyjaśnia Eryk Kłopotowski ze Sky Europe. Z analiz firmy wynikało zaś, że aby loty były opłacalne, musiałyby je obsługiwać mniejsze samoloty, zabierające na pokład 70 - 100 pasażerów.

Dziś więc na krajowych trasach kursują wyłącznie maszyny LOT. Nasz narodowy przewoźnik nie obsługuje jednak połączeń pomiędzy największymi miastami kraju - dowozi tylko ludzi do Warszawy. Dlaczego? Dyrektor biura komunikacji i promocji LOT tłumaczy to wysokimi kosztami. - Krajowe połączenia, z wyjątkiem lotów z i do Wrocławia, są deficytowe. Sprawdza się jedynie model dowożenia pasażerów do Warszawy, aby tu mogli przesiąść się na inne samoloty i polecieć dalej w świat - mówi Leszek Chorzewski. Jego zdaniem porty regionalne i władze samorządowe chciałyby mieć jak najwięcej połączeń ze swojego miasta. Problem w tym, że dla linii lotniczych nie zawsze jest to opłacalne.

ELŻBIETA GLAPIAK

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez emelyn dnia Sob 18:31, 11 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 16:05, 09 Mar 2006    Temat postu: Re: SKY EXPRESS

emelyn napisał:
"Krajowe połączenia, z wyjątkiem lotów z i do Wrocławia, są deficytowe. Sprawdza się jedynie model dowożenia pasażerów do Warszawy, aby tu mogli przesiąść się na inne samoloty i polecieć dalej w świat - mówi Leszek Chorzewski. Jego zdaniem porty regionalne i władze samorządowe chciałyby mieć jak najwięcej połączeń ze swojego miasta. Problem w tym, że dla linii lotniczych nie zawsze jest to opłacalne.




Stek bzdur, czyli typowa propaganda LOTu. Z tego co mi wiadomo, oprocz Wroclawia dochodowy jest rowniez Rzeszow (trasa ma sredni LF 80%), kto ma jakies informacje odnosnie innych portow? Na pewno dochodowe sa tez polaczenia do Krakowa i Gdanska, nie wiem jak jest z reszta miast...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:34, 09 Mar 2006    Temat postu: Re: SKY EXPRESS

emelyn napisał:


W barwach Sky Express lata 10 samolotów Saab 340 o zasięgu 1732 km

ELŻBIETA GLAPIAK



Gdzie stacjonuje te 10 Saab'ów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:49, 09 Mar 2006    Temat postu:

I jeszcze artykul z "Pulsu Biznesu":

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 19:18, 09 Mar 2006    Temat postu: Re: SKY EXPRESS

ojcie_c napisał:
emelyn napisał:
"Krajowe połączenia, z wyjątkiem lotów z i do Wrocławia, są deficytowe. Sprawdza się jedynie model dowożenia pasażerów do Warszawy, aby tu mogli przesiąść się na inne samoloty i polecieć dalej w świat - mówi Leszek Chorzewski. Jego zdaniem porty regionalne i władze samorządowe chciałyby mieć jak najwięcej połączeń ze swojego miasta. Problem w tym, że dla linii lotniczych nie zawsze jest to opłacalne.




Stek bzdur, czyli typowa propaganda LOTu. Z tego co mi wiadomo, oprocz Wroclawia dochodowy jest rowniez Rzeszow (trasa ma sredni LF 80%), kto ma jakies informacje odnosnie innych portow? Na pewno dochodowe sa tez polaczenia do Krakowa i Gdanska, nie wiem jak jest z reszta miast...


Nalezy trez zapytac dlaczego nie sa dochodowe? Czyzby przez rozbuchane koszty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Czw 19:57, 09 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] ehh. . . 10 to mają chyba w planach Wink Bo narazie są 2+3 co mają mieć, dane z ich sotrony oczywiście Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:59, 09 Mar 2006    Temat postu:

Tak jak lubię wypowiadać się na różne tematy, tak w tej sprawie postanowiłem nabrać wody w usta (albo, powiedzmy, oszczędzać klawiaturę), nawet nie bardzo wiedząc czemu... Arrow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fotograf




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:37, 11 Mar 2006    Temat postu:

Gdańsk - Berlin
Łódź - Berlin
Łódź - Kiev
Łódź - Monachium
Poznań - Kraków
Poznań - Wiedeń
Wrocław - Gdańsk
Wrocław - Wiedeń
Wrocław - Monachium


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ander
Moderator



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLL - Łódź

PostWysłany: Sob 12:39, 11 Mar 2006    Temat postu:

Na 99% będzie tak jak napisałeś.
W Łodzi konferencja prasowa jest o 17.00


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Sob 12:48, 11 Mar 2006    Temat postu: Re: SKY EXPRESS

Cytat:
Stek bzdur, czyli typowa propaganda LOTu. Z tego co mi wiadomo, oprocz Wroclawia dochodowy jest rowniez Rzeszow (trasa ma sredni LF 80%), kto ma jakies informacje odnosnie innych portow? Na pewno dochodowe sa tez polaczenia do Krakowa i Gdanska, nie wiem jak jest z reszta miast...


Taka jest prawda LF nie swiadczy o dochodowości połączenia, a to dlatego że owszem na trasach RZE-WAW... jest obłożenie w miare dobre ale tak naprawde są to pax tranzytowi, a polityka LOTu jest taka że przy wielu promocjach lecąc gdzieś dalej ten odcinek krajowy jet tak jakby gratis zwykle jest to dopłata 70-100 zł wiecej. LOT chcac zarobic na połączeniach transatlantyckich i europejskich musio poswiecic zarobek na polaczeniach kraajowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrisM




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: STN/LTN/SZZ

PostWysłany: Sob 13:14, 11 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nowe polskie linie lotnicze Direct Fly rozpoczną od 11 kwietnia regularne loty pasażerskie na trasach regionalnych pomiędzy polskimi miastami oraz do Niemiec, Danii i Ukrainy - poinformował w sobotę dziennikarzy prezes Direct Fly, Jan Szczepkowski.

Przewoźnik regularnie będzie obsługiwał takie połączenia jak: Kraków-Gdańsk, Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Wrocław, Gdańsk-Wrocław, Łódź-Berlin, Gdańsk-Berlin, Bydgoszcz-Berlin i Bydgoszcz-Kopenhaga. Zaplanowano też cykliczne loty na trasach z Łodzi do Kijowa i Lwowa oraz z Rzeszowa do Lwowa, które z powodu uwarunkowań prawnych będą realizowane na razie jako czartery.

Sprzedaż biletów na połączenia rozpocznie się 14 marca rano za pośrednictwem strony przewoźnika [link widoczny dla zalogowanych] która będzie najważniejszym kanałem sprzedaży biletów oraz przez operatorów call-center. Bilety dostępne będą także na lotniskach. Ceny biletów będą się mieścić w przedziale od 119 do 549 zł, bez opłat lotniskowych.

- Dostrzegliśmy pewną niszę na rynku lotniczym w Polsce, do tej pory nie zagospodarowaną ani przez przewoźników tradycyjnych, ani niskokosztowych. Nasza oferta nie jest skierowana do szerokiej rzeszy klientów, ale raczej pasażerów często podróżujących i klientów biznesowych - ocenił prezes.

Według niego wybór tras, na których będą latać samoloty Direct Fly nastąpił w oparciu o własne badania rynkowe oraz zapotrzebowanie zgłaszane przez porty lotnicze.

Direct Fly to nowa marka, stworzona do przewozów pasażerskich przez firmę Sky Express zajmująca się do tej pory lotniczymi przewozami cargo. Na początek przewoźnik dysponuje trzema szwedzkimi samolotami Saab 340, zabierającymi na pokład 43 pasażerów.

Rozkład lotów:

Krajowe:

* Warszawa - Gdańsk 21:30 (1,2,3,4,5,6,7)
* Warszawa - Wrocław 8:40 (1,2,3,4,5)
* Warszawa - Wrocław 21:45 (1,2,3,4,5,7)
* Gdańsk - Wrocław 17:40 (1,2,3,4,5)
* Gdańsk - Warszawa 19:55 (1,2,3,4,5,6,7)
* Gdańsk - Kraków 12:50 (1,2,3,4,5)
* Wrocław - Gdańsk 10:30 (1,2,3,4,5)
* Wrocław - Warszawa 7:00 (1,2,3,4,5,6)
* Wrocław - Warszawa 19:45 (1,2,3,4,5)
* Kraków - Gdańsk 14:55 (1,2,3,4,5)

Międzynarodowe:

* Gdańsk- Berlin 6:35 (1,2,3,4,5,6,7)
* Łódź – Berlin 16:00 (1,3,5,7)
* Bydgoszcz - Berlin 16:10 (2,4,6)
* Bydgoszcz - Kopenhaga 10:20 (2,4,6)
* Berlin - Łódź 8:35 (1,3,5,7)
* Berlin - Bydgoszcz 8:35 (2,4,6)
* Berlin - Gdańsk 18:00 (1,2,3,4,5,6,7)
* Kopenhaga - Bydgoszcz 12:40 (2,4,6)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:16, 11 Mar 2006    Temat postu:

A gdzie Poznan? Sad
Kolorystycznie jak Air Polonia.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:00, 11 Mar 2006    Temat postu:

BLIX napisał:
Kolorystycznie jak Air Polonia.

Właśnie wszelkiego typu podobieństwa i koligacje trochę mnie niepokoją. Ale co tam, nie mam powodu życzyć im źle...
PS. Kopenhaga-Bydgoszcz? A będą pasażerowie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 15:17, 11 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
Uprzejmie informujemy, że wraz z początkiem kwietnia, nowa linia lotnicza uruchomi bezpośrednie loty z Poznania do trzech miast: Kraków, Warszawa i Wiedeń. Rejsy będą wykonywane na 33 osobowym samolocie typu Saab 340. Wszystkie szczegóły niebawem…


To jest info z listopada 2005 ze strony Ławicy.

Te szczegóły to chyba brak tych połączeń Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:44, 11 Mar 2006    Temat postu:

No chyba. Ciekawe co teraz napisza! Moze z tym Poznaniem to jest cos nie tak i my o tym nie wiemy. Nie rozumiem dlaczego tak malo Lini wchodzi na Lawice. Pochodze z pod Poznania i zycze im jak najlepiej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BLIX dnia Sob 19:31, 11 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 1 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin