Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbił się rosyjski samolot[TU 154]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 14:54, 23 Sie 2006    Temat postu:

krzys121 napisał:
Quantas napisał:

Przeglądając galerie lotnicze widziałem że tylko Tobie i mnie z polskich spooterów udało się sfocić tą maszynę. Szkoda że wspominamy te fotki w tak tragicznych okolicznościach. Grozy dodaje jeszcze fakt że były robionę w ubiegłoroczym "czarnym sierpniu" dla lotnictwa cywilnego, niemal dokładnie rok przed katastrofą (11.08.2005), Twoje natomiast prawie równo dwa lata przed (14.08.2004)


Jeszcze Marcin Domanski sfocil go na EDDL: [link widoczny dla zalogowanych]


Miałem na myśli "polskich" Polaków bo Marcin po miejscu robieniu fotek sprawia wrażenie że jest mieszkańcem Niemiec


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 14:59, 23 Sie 2006    Temat postu:

Chociaż relacje świadków też są sprzeczne. Jedna kobiecina mówiła że spadał jak liść co ręką pokazywała również, potem ktoś mówił że uszkodził kilka domów. Widać że leży w polu więc jak mógł uszkodzić kilka domów ? To możliwe byłoby przy locie ślizgowym.
Ponadto czy samolot który zapala się przy lądowaniuna brzuchu może być tak bardzo rozbity ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 15:05, 23 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Chociaż relacje świadków też są sprzeczne.

Żebyś wiedział... Trafiłam nawet na relację mieszkańców odległej o pół kilometra wioski, że maszyna spadła cała, a oni przed przyjazdem ratowników zdążyli wyciągnąć z niej kilka ciał Shocked

Na aviaforum.ru przeważa opinia, że samolot wpadł w korkociąg płaski w wyniku próby obejścia burzy na większej wysokości. Przytaczam cytat, niestety naszpikowany terminologią:
Cytat:
характер разброса обломков говорит об отсутствии поступательной скорости в момент удара о землю. иными словами самолет, скорее всего (это мое личное мнение ничем пока не подтвержденное), снижался в неуправляемом режиме на закритических углах атаки. особенностью 154 является отвратительная управляемость по продольному и поперечным каналам, что делает вывод самолета из штопора практически невозможным. предполагаю, что командир принял необоснованное решение об обходе грозы сверху, не принимая во внимание эксплуатационную деградацию двигателей и планера. на высоте 11700 метров (близкой к саксимальной эксплуатационной) самолет попал в сильную болтанку в результате которой 2 двигатель (средний) из за затенения фюзеляжем запомпажировал и выключился. недостаток располагаемой тяги на 11700 метрах привел к сваливанию самолета. возможен вариант сваливания по перегрузке когда из за болтанки самолет завалился. но наиболее правдоподобным выглядит первый вариант. попадпние в самолет молнии никоим образом не могло привести к подобным последствиям.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Domanski




Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDL

PostWysłany: Śro 17:21, 23 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Miałem na myśli "polskich" Polaków bo Marcin po miejscu robieniu fotek sprawia wrażenie że jest mieszkańcem Niemiec


Witam wszystkich...
to mój pierwszy post na tym forum. Szkoda, że w cieniu tak tragicznego wydarzenia... Muszę Wam powiedzieć, że ten rozbity wczoraj samolot widywałem bardzo często w Düsseldorfie, może to przypadek, ale właśnie RA85185 obsługiwał sporo razy trasę St.Petersburg-Düsseldorf-St.Petersburg. Dodam, że pojawianie się na niebie TU154M wywoluje tutaj taki sam dreszczyk emocji jak w Warszawie Very Happy i gdy poraz kolejny okazywało się, że to RA85185 słychać było wśrod fotografujących "...znowu 185..."

Na koniec dwa zdania o sobie Very Happy , jestem "polskim" Polakiem Very Happy , mieszkającym od czterech lat w Düsseldorfie i stąd te a nie inne lotniska na których robie zdjęcia... ale i Okęcie też znam. A to forum odwiedzam od czasu, gdy na łące na podejściu na 11 w Warszawie 27.03.2006 spotkałem Marcina Jagodzińskiego, nie wiem czy pamiętasz Marcin, byłeś z kolegą który jak mówiłeś jest pierwszy raz na spottowaniu Very Happy. Pogoda nie była zbyt piękna ale coś tam pofotografowaliśmy....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soczus




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żary

PostWysłany: Śro 17:42, 23 Sie 2006    Temat postu:

ja ostatnio widziaem TU-154M Pulkovo ktory polecial do Sankt Petersburga na lotnisku Berlin schonefeld.nawet mam fotke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 11:15, 25 Sie 2006    Temat postu:

Marcin Domanski napisał:

jestem "polskim" Polakiem Very Happy , mieszkającym od czterech lat w Düsseldorfie ...


Mam nadzieję że zrozumiałeś mnie tak jak chciałem. Broń Boże nie zarzucam Tobie braku patriotyzmu czy miłości do ojczyzny a stwierdzenie że "nie polski Polak" oznacza tylko tyle że mieszkający poza granicami RP.
Pozdrówka i witamy na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Domanski




Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDL

PostWysłany: Pią 15:17, 25 Sie 2006    Temat postu:

Oczywiscie Quantas, ze zrozumialem co miales na mysli i moj post nie mial na celu czynienia wyrzutow Tobie za takie stwierdzenie Very Happy Liczy sie przeciez tylko lotnictwo Laughing Dziekuje za powitanie!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pią 15:53, 25 Sie 2006    Temat postu: odp

Kontrolerzy lotów winni katastrofy Tu-154 ?

Poważne zarzuty pod adresem ukraińskich kontrolerów lotów w związku z katastrofą rosyjskiego Tu-154 wysuwa rosyjski dziennik "Izwiestia". Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę.

To zła pogoda mogła się przyczynić do katastrofy w której zginęło 170 osób. Innego zdania jest anglojęzyczny "Moscow Times". Gazeta winą obarcza pilotów, którzy mieli zignorować ostrzeżenia o burzy dwukrotnie. Ostatecznie przyczyny katastrofy wyjaśniają rosyjskie i ukraińskie ekipy śledcze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:45, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: odp

lumix napisał:
Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę..

to oczywiscie jest straszna bujda jesli tylko ktos wie jakie sa reguly latania.
Pilot zawsze moze zignorowac kontrolerow jesli uwaza to za konieczne dla bezpieczenstwa lotu. Kontroler nie moze pilotom nic "zabronic".
Prawda pewnie jest taka ze albo ci piloci byli wysoce niefrasobliwi albo ich i tak kiepski radar nie oddal powagi sytuacji albo nie dostali dobrych komunikatow meterologicznych albo kombinacja tego wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 19:50, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: odp

slepowron napisał:
lumix napisał:
Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę..

to oczywiscie jest straszna bujda jesli tylko ktos wie jakie sa reguly latania.
Pilot zawsze moze zignorowac kontrolerow jesli uwaza to za konieczne dla bezpieczenstwa lotu. Kontroler nie moze pilotom nic "zabronic".
Prawda pewnie jest taka ze albo ci piloci byli wysoce niefrasobliwi albo ich i tak kiepski radar nie oddal powagi sytuacji albo nie dostali dobrych komunikatow meterologicznych albo kombinacja tego wszystkich.

Na A.net zdaje sie ze ktos wspomnial iz to byl blad pilotów. Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic. Potwierdza to chocby fakt iz samolot udezyl dziobem pod dosc duzym katem wirujac wokol wlasnej osi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:05, 25 Sie 2006    Temat postu:

Pierwsze nieoficjalne wyniki trwającej od wczoraj analizy zawartości "czarnych skrzynek" - rozszyfrowano ostatnie niezrozumiałe słowa usłyszane przed zerwaniem łączności - kapitan powiedział, że spadają i to koniec... (info via aviaforum.ru)

Co do przyczyn - to na rosyjskich forach wrze od podejrzeń względem linii Pułkowo - ponoć załoga mogła kontynuować lot w złych warunkach pod presją - zbyt dużego zużycia paliwa, spóźnienia itp. i spowodowanych tym grożących kar.

Ile w tym prawdy? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:08, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: odp

Gabec napisał:
Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic..

A to juz calkiem mozliwe. Chcieli przejsc "nad" obszarem zlej pogody i wzniesli sie za wysoko niz pozwalaly na to parametry - chociazby waga samolotu. Z drugiej strony mieli szanse wyjsc z tego calo. Podobna przygoda spotkala kiedys zaloge MD-82 w USA ktory wzniosl sie za wysoko. Wpadli w "stall" ale po utraceniu okolo 10 tys stop zdolali opanowac sytuacje jakkolwiek oni mieli pod soba dobra pogode.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:13, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: odp

slepowron napisał:
wzniesli sie za wysoko

Ponoć największa zarejestrowana ich wysokość to było nie 11000, jak wcześniej pisano, a 12400...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 22:53, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: odp

slepowron napisał:
Gabec napisał:
Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic..

A to juz calkiem mozliwe. Chcieli przejsc "nad" obszarem zlej pogody i wzniesli sie za wysoko niz pozwalaly na to parametry - chociazby waga samolotu. Z drugiej strony mieli szanse wyjsc z tego calo. Podobna przygoda spotkala kiedys zaloge MD-82 w USA ktory wzniosl sie za wysoko. Wpadli w "stall" ale po utraceniu okolo 10 tys stop zdolali opanowac sytuacje jakkolwiek oni mieli pod soba dobra pogode.


Mój serdeczny kolega latał w PLL na 154 jako nawigacjusz i opowiadał niejednokrotnie, że: a) ten samolot w owym czasie potrafił najwyżej wejść, więc kiedy sie dało to włazili, b) ruscy piloci notorycznie robili błędy w tym zakresie i maszyny waliły się, wpadały w korkociąg i kaplica. W tym świetle wydaje się to bardzo prawdopodobne.

Co do 204 - bo o tym była mowa podczas mojej nieobecności, to trzeba pamiętać, że nie jest to alternatywa dla 154 - ta maszyna ma elektronikę Colinsa, silniki RR, etc. To powoduje, że cenowo nie wyprze 154. Jeśli już to mogą to zrobić "sekendhendy" lub "ferdhendy" ("forhendy Wink ) czy inne klamoty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 15:12, 27 Sie 2006    Temat postu:

Gata napisał:

Na aviaforum.ru przeważa opinia, że samolot wpadł w korkociąg płaski


Był już taki przypadek:
Date: 10 JUL 1985
Type: Tupolev 154B-2
Operator: Aeroflot / Uzbekistan
Narrative:
Went into a flat spin while cruising at FL350 and crashed.
(aviation-safety.net)

Może ten typ jest szczególnie podatny na wpadnięcie w korkociąg płaski?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin