Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozwój lotniska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Śro 14:37, 17 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
WitekZ napisał:
Jeśli chodzi o połaczenie lotniska to uważam że Szczecin ma jedno z najlepszych - a wiem co mówię

No właśnie... W przeciwieństwie do innych lotnisk w kraju dojeżdża się do niego autostradą! A do autostrady prowadzi 2/3 pasmowa droga od samego centrum miasta.


To prawda. Droga jest niezła i ciągle remontowana. Ja z domu na lotnisko jadę 25 minut. A wcale szybko nie jeżdżę.

Co do lotniska Dąbie, to ma wspaniałą historię (bracia Wright, Zeppelin itd), ale przyszłości jakoś nie widzę. Chyba że jednak to miasto kiedyś odżyje.

O wiele bardziej doskwiera mi brak naprawdę szybkiego dojazdu na lotniska berlińskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 14:44, 17 Maj 2006    Temat postu:

6182 napisał:
No mierzyłem na mapach i na fotkach satelitarnych wg skali i 2500 m powinno się w Dąbiu zmieścić.Pas ma 900 m ale ile terenu jest dookoła-po prostu (zakładając że gleba jest OK) możnaby postawić lotnisko trochę ciasne ale ile trzeba takiej dziurze jak Szczecin Question
Co do 747 to po pierwsze u nas jumbo był tylko raz ale nie wojskowy tylko Corsair więc chyba wycieczka.


ty jak coś napiszesz to nie wiadom czy płakać czy śmiać się. sam pas to jest mały problem nawet przy bagnistym terenie problem jest z obszarem podejści. operacje startów i lądowań przeważnie odbywają się pod wiatr. a u nas przy najczęściej występujących wiatrach zachodnich samoloty musiały podchodzić do lądowania od strony dąbia. i przy podciągnięciu pasa pod same zabudowania to nie wierzę że urzędy zgodziłby się na funkcjonowanie takiego obiektu. dopuścić dopusciłby ale z znacznymi ograniczeniami co do wielkości maszyny. więc o Jumbo to zapomnij. chyba żeby konserwator zabytków zgodził się na rozebranie kościoła a mieszkancy na przyjemność mieszkania pod przelatującymi samolotami.

A co do 747 to jak pamiętam przylecili włości na wycieczkę na poligon drawski.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sabb dnia Śro 17:10, 17 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 16:25, 17 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
A co do 747 to jak pamiętam przylecili włości na wycieczkę na poligon drawski.


Co do Dąbia to zgadzam się z sabbem.

A z 747 było w Szczecinie tak:
były w sumie 3 lądowania B747. 2 razy Corsair reg. F-GSUN i 1 raz European Aircharter reg. G-BDXJ. Transport wojsk holenderskich do Drawska w kwietniu 2002 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 18:23, 17 Maj 2006    Temat postu:

Oskar Lima napisał:

A z 747 było w Szczecinie tak:
były w sumie 3 lądowania B747. 2 razy Corsair reg. F-GSUN i 1 raz European Aircharter reg. G-BDXJ. Transport wojsk holenderskich do Drawska w kwietniu 2002 r.


No a ten korsykanin to nawet do niedawna wisiał nad barem w terminalu Cool Ups. teraz chyba powinno się pisać "w terminalu odlotów" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 18:33, 17 Maj 2006    Temat postu:

Oskar Lima napisał:
sabb napisał:
A co do 747 to jak pamiętam przylecili włości na wycieczkę na poligon drawski.


Co do Dąbia to zgadzam się z sabbem.

A z 747 było w Szczecinie tak:
były w sumie 3 lądowania B747. 2 razy Corsair reg. F-GSUN i 1 raz European Aircharter reg. G-BDXJ. Transport wojsk holenderskich do Drawska w kwietniu 2002 r.


wracając do 747 to prawie dałbym głowę że byli to włosi. i pierwsze słyszę że 747 pojawił się aż 3 razy. mam nadzieję że nie było to do 3 razy sztuka i jeszcze się zjawi na EPSC. jakoś nie miałem szczęścia pojawić się na lotnisku przy tej wizycie. ale i tak najbardziej chciałbym zobaczyć u nas An 225 czy A380. tylko zastanawiam się czy parametry naszego lotniska są wystarczające by przyjąć takie kolosy. na APRON 1 747 zajął całą płytę a co dopiero takie kolosy. coś kiedyś słyszałem że miała pojawić się Mrija ale u nas było za mało miejsca. chyba wylądowała wtedy w poznaniu z maszyną dla firmy ze szczecinka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 18:58, 17 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
wracając do 747 to prawie dałbym głowę że byli to włosi. i pierwsze słyszę że 747 pojawił się aż 3 razy. mam nadzieję że nie było to do 3 razy sztuka i jeszcze się zjawi na EPSC. jakoś nie miałem szczęścia pojawić się na lotnisku przy tej wizycie. ale i tak najbardziej chciałbym zobaczyć u nas An 225 czy A380. tylko zastanawiam się czy parametry naszego lotniska są wystarczające by przyjąć takie kolosy. na APRON 1 747 zajął całą płytę a co dopiero takie kolosy. coś kiedyś słyszałem że miała pojawić się Mrija ale u nas było za mało miejsca. chyba wylądowała wtedy w poznaniu z maszyną dla firmy ze szczecinka.

Obydwa 747 są uwiecznione na zdjęciach, więc mam dowody Cool
Corsair lądował dwukrotnie jednego dnia, a ten drugi odwoził wojaków do ojczyzny. Póki co nie mamy co liczyć na An 124, nie mówiąc o An 225. Bez problemu wylądują i wystartują, ale płyty postojowe mamy za małe.

Co do żołnierzy włoskich to przylecieli kiedyś na B777. Jakieś 5 lat temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 19:20, 17 Maj 2006    Temat postu:

Oskar Lima napisał:
Póki co nie mamy co liczyć na An 124, nie mówiąc o An 225. Bez problemu wylądują i wystartują, ale płyty postojowe mamy za małe.


Przy otwarciu nowego terminala cosik przeleciało mi koło ucha na temat dalszych planów inwestycyjnych i chyba wspomniane było że planują rozbudowę APRON 2. ale o terminie rozpoczęcia jakoś nie wspomnieli i w jakim zakresi. Parę lat temu ze strony władz lotniska były plany budowy terminala cargo na drugim koncu lotniska ale jakoś sprawa ucichła.
Inny razem słyszałem o planach że niby nasze lotnisko miało stać się zapleczem technicznym dla berlina i też cisza.

Oskar Lima napisał:

Co do żołnierzy włoskich to przylecieli kiedyś na B777. Jakieś 5 lat temu.


Czy ktoś może słyszał o jakiś wizytach wojska w tym roku na EPSC?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Śro 19:52, 17 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
Czy ktoś może słyszał o jakiś wizytach wojska w tym roku na EPSC?


Podobno na początku przyszłego roku (wiosna) mają jakieś cuda być.
Ale szczegółów nie znam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 20:31, 17 Maj 2006    Temat postu:

wr50m2 napisał:

Podobno na początku przyszłego roku (wiosna) mają jakieś cuda być.
Ale szczegółów nie znam.


jak rozumię to w tym roku jakieś większych atrakcji to nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 7:40, 18 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
jak rozumię to w tym roku jakieś większych atrakcji to nie będzie.

W polowie lipca będą wracać żołnierze z Iraku, czyli kilka razy będzie coś większego (być może 757, tak jak w styczniu).
A w przyszlym roku odlecą od nas żołnierze na misję do Afganistanu. Podobno ok. 1000 żołnierzy i pewnie jakieś cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 17:46, 18 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
Co do lotniska Dąbie, to ma wspaniałą historię (bracia Wright, Zeppelin itd)


Jeśli chodzi o braci Wright lądowali oni akurat na nieistniejącym już lotnisku na Bezrzeczu Wink

Cytat:
W trakcje jednej z takich właśnie podróży biznesowych [bracia Wright-przyp. "Pingwinek" Wink] pojawili się kolejny raz w Berlinie, a dalej drogi zawiodły ich do Szczecina, gdzie dali licznie zgromadzonej publice na aerodromie (jak to się wówczas nazywało lotnisko) Kreckow (w rejonie zachodniej strony obecnej ulicy Koralowej na pograniczu osiedli Krzekowo i Bezrzecze)

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Co do jumbo jeśli już mają gdzieś tu lądować to raczej z wojskiem czyli na poligon drawski z którego bliżej z Goleniowa-więc gdyby powstało lotnisko w Dąbiu raczej nie musimy obawiać sie 747 Wink

Jeśli chodzi o podejście EPSD to spójrzcie na tenże rysunek:

Gruba czerwona kreska-ew.pas startowy
Cienka kreska-podejście

Z tego wynika,że od strony Dąbia samoloty latałyby mniej więcej trochę na północ od ul.Struga więc nie zahaczałyby o kościół
Od strony lewobrzeża jedyne co wysokie to komin dawnej mleczarni (między Makro a Castoramą) ale chyba samoloty nie zahaczłayby o to (dobrych kilka km od lotniska chyba samoloty nie latają na wysokości 50 m) a jeśli nawet to zawsze można to zburzyć :Wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 18:54, 18 Maj 2006    Temat postu:

6182 napisał:

Co do jumbo jeśli już mają gdzieś tu lądować to raczej z wojskiem czyli na poligon drawski z którego bliżej z Goleniowa-więc gdyby powstało lotnisko w Dąbiu raczej nie musimy obawiać sie 747 Wink


ze względu na usytuowanie lotniska blisko portu można spodziewać się lotów cargo np. z dostawą części dla statku, który utknął z powodu awarii, a taki sposób rozwiązania problemu może okazać się bardziej korzystny z powodów finansowych dla armatora. A z tego, co pamiętam loty cargo to 747 też obsługuje.

6182 napisał:

Jeśli chodzi o podejście EPSD to spójrzcie na tenże rysunek:

Gruba czerwona kreska-ew.pas startowy
Cienka kreska-podejście


kreski to ty możesz sobie rysować gdzie ci się podoba. Tym bardzie, że to, co ty zaznaczyłeś to jest raczej obecna ul. Przestrzenna a nie pas startowy. Z tego, co mi jest znane a codziennie w tym rejonie jestem i dwa razy dziennie przejeżdżam przestrzenną to obecny pas, jeżeli można nazwać tak wykoszony pasek łąki jest dobre 200-300 m na południe od Przestrzennej. Co do wybór umiejscowienia pasa startowego to nie jest to tak prosta sprawa. W przypadku Dąbia to raczej będzie znacznie odsunięty od jeziora a to z dwóch powodu. Po pierwsze grunt jest mniej podmokły im dalej od wody. A po drugie to terminal lotniska w planach miał być skomunikowany z mariną. Co dyskwalifikuje twoją koncepcję.

6182 napisał:

Z tego wynika,że od strony Dąbia samoloty latałyby mniej więcej trochę na północ od ul.Struga więc nie zahaczałyby o kościół
Od strony lewobrzeża jedyne co wysokie to komin dawnej mleczarni (między Makro a Castoramą) ale chyba samoloty nie zahaczłayby o to (dobrych kilka km od lotniska chyba samoloty nie latają na wysokości 50 m) a jeśli nawet to zawsze można to zburzyć :Wink:


I kolejna bzdura właśnie na północ od ul. Struga lecący samolot natknie się na wierzę kościelną. A samoloty raczej nie schodzą dokładnie po linii prostej. Muszą mieć jakiś margines błędu na wypadek podmuchów bocznych. A co do kresek to weź sobie dorysuje jeszcze kilka. Dla ułatwienia dołączam link [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 19:10, 18 Maj 2006    Temat postu:

No jakoś 747 nie latają z częściami do statków na EPSC więc nie sądzę alby było ich tyle na EPSD
Narysowałem trochę niżej niż Przestrzenna to po pierwsze a po drugie wybrałem miejsce gdzie teren jest najszerszy a co za tym idzie więcej pasa się zmieści-ale można zawsze zrobić trochę na S będzie np.2100 m taki jest na St.Maartens i jumbo lądują Razz
Jeśli chodzi o podejście owszem masz rację ale wieżę można skrócić-czego to się nie robi dla lotniska Wink Ale mówisz o kościele tym przy drodze od centrum Słonecznego do Selgrosa czy tym za torami (po stronie Kauflanda i przyszłej Castoramy).
Jeśli chodzi o terminal to myślę że powinien zostać zaadaptopwany hangar areoklubu-areoklub wyniósłby się do jednego z hangarów obsługi lotniska które planowałbym od strony ul.Gryfińskiej więc wystarczy przejść Przestrzenną (można zbudować kładkę/przejście podziemne) i już jest marina a obok camping Smile
Jeśli chodzi zaś o cargo-magazyn móglby być w budynku TOPa-zanim lotnisko byłoby zbudowane to centrum dawno padnie i hala będzie pusta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 20:10, 18 Maj 2006    Temat postu:

Z cargo w wydaniu 747 jak na pisałem jest to możliwa sytuacja, z jaką musi się liczyć projektant lotnika. jak widzę to ogłosiłeś się samozwańczym projektantem tego obiektu. Bez wiedzy i doświadczenia.
Co do kościoła to od początku tej dyskusji chodzi mi o obiekt przy ul. Gryfińskiej. Jak byś miał jakieś wątpliwości to możesz zobaczyć go na tym zdjęciu. [link widoczny dla zalogowanych]
A ta linia podejścia to bardzo blisko jest tego kościoła. Jakbyś miał wątpliwości to sprawdź na większym powiększeniu (patrz załącznik [link widoczny dla zalogowanych])
A co do tej kładki łączącej terminal z campingiem to jest to ładnych kilkaset metrów. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest kładka z mariną a nie polem namiotowym chyba że miało by pełnić pseudo hotelu dla pasażerów. Rozwiązanie terminal – marina o tyle jest korzystniejszy że można ściągnąć żeglarzy. Takie rozwiązanie pociąga za sobą konsekwencję umieszczenia terminalu przy albo w miejscu hangaru. Co ma jeszcze jedną zaletę terminal jest bliżej centrum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 21:45, 18 Maj 2006    Temat postu:

Drodzy, o czym wy dyskutyjecie Shocked
1. Po co przenosić lotnisko, jak się rozbudowuje Goleniów,
2. Po co przenosić lotnisko do miasta jak cały świat (w tym moja kochana Warszawa) wydaje miliardy na wyrzucanie lotnisk z miast
3. Po co budować lotnisko, przy tak jednak ograniczonym ruchu
4. Po co budwoać lotnisko, jak do obecnego prowadzi autostrada
5. Za co budowac lotnisko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin