Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sto pięćdziesiąt tysięcy pasażerów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pon 16:05, 18 Wrz 2006    Temat postu: Sto pięćdziesiąt tysięcy pasażerów

Cytat:
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów przewiózł już w tym roku 150 tysięcy pasażerów. Do końca roku ma być przekroczona magiczna liczba 200 tysięcy.

- Jest to tym większy sukces, że dla porównania w całym zeszłym roku obsłużyliśmy 132 tys. pasażerów a w tak przecież nieodległym 1991 roku około 1 tysiąca pasażerów - podkreśla Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów. - Jesteśmy pewni, że do końca 2006 roku przekroczymy magiczną liczbę 200.000 pasażerów.

W tym roku w lipcu i sierpniu, dzięki wzmożonemu turystycznemu ruchowi czarterowemu zdarzały się dni podczas których przewijało się przez lotnisko 1300 - 1500 pasażerów, więcej niż w całym 1991 roku.

- Ten sukces to efekt stale rosnącego zainteresowania połączeniem do Warszawy, coraz większej liczbie turystów podróżujących samolotami Ryanair z Londynu, jak również lotom czarterowym do Egiptu, Tunezji i Turcji - dodaje Domagalski. - Egipt w tym roku cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że firma Alfa Star pierwszy raz w historii naszego lotniska podjęła decyzję o całorocznym utrzymaniu połączenia do Egiptu.

W przyszłym roku na goleniowskim lotnisku zagości kolejny Tour Operator. Mieszkańcy regionu będą mogli korzystać z połączenia na przepiękną Majorkę. Stale rosnąca liczba pasażerów oraz nowy terminal przylotów pozwoliły w znacznym stopniu podwyższyć komfort podróżnym oczekującym na odlot oraz przylot. Na terenie terminala pasażerskiego rozszerzono działalność handlowo-gastronomiczną: są dwie kawiarnie, pub, dwa sklepy, salon prasowy, księgarnia, sklep z pamiątkami regionalnymi.

- Powiększyliśmy również parking - kontynuuje rzecznik prasowy. - Obecna jego pojemność wynosi 350 aut. Czynimy starania, aby w niedługim czasie otworzyć biuro podróży oraz ręczną myjnie samochodową.



źródło: głos szczeciński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Wto 13:31, 19 Wrz 2006    Temat postu: Re: Sto pięćdziesiąt tysięcy pasażerów

No no no. To mamy małe Heathrow.

Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Wto 18:12, 19 Wrz 2006    Temat postu:

Dobrze sformułowane pytanie.

Zobaczymy czy coś się wkońcu ruszy na tym lotnisku, bo ile już można czekać na nowe połączenia. Inne krajowe porty lotnicze się rozwijają a my nadal mamy tylko dwa stałe połączenia (Warszawa i Londyn). Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 17:39, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Powiedzmy sobie prawdę-SZCZECIN TO WIOCHA Exclamation
Nie mamy ani starówki,ani aquaparku,ani...... a jak sie trafią Chińczycy z miliardem euro na budowę atrakcji turystycznej to rajcy wywalają ich bo nie chcą żeby wyglądalo to na działania przedwyborcze w celu zachowania stołka Crying or Very sad
Poza tym jakiemy Szczecinianowi chce się gonić 50 km do zapyziałego leśnego lotniska jak może wygodnie pojechać autostradą do Berlina no i ma więcej bezpośrenich połączeń i połączeń z wygodną przesiadką...a z kolei linie nie chcą otwierać stąd połączeń bo nie ma nic co przyciągneloby turystów...i tu kolo się zamyka Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filcykator




Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 18:50, 20 Wrz 2006    Temat postu:

To nie tak, że Szczecin to wiocha... Oczywiście nie jest to miasto pokroju, no powiedzmy nawet Poznania, ale też nie wiocha. Przewozy czarterowe świadczą o tym, że nawet Szczecin ma swój potencjał, który można lotniczo wykorzystać.
Samo lotnisko, choć leśne (nawet jest "Lotnicza Baza Leśna" na EPSC), wcale nie jest takie zapyziałe. Na EPPO od dawna marzyli, żeby mieć układ dróg kołowania choć taki jak u nas, wieża jest taka, że kontolerzy z EPKK czy nawet EPWA bardzo chętnie by się zamienili, poza tym inwestycje w terminalu, całkiem niezły dojazd ze Szczecina (na pewno lepszy i o wiele szybszy niż do Berlina - autostrada do Berliner Ringu miejscami powoduje, że wypadają wszystkie plomby z zębów, a na samym Ringu często są korki) sprawiają, że Goleniów to całkiem nienajgorsze lotnisko.
Problemem są chyba ludzie... Wielu pracowników lotniska (od zwykłych bagażowych po dyżurnych portu i dyrektorstwo) uważa, że praca na lotnisku jest na prawdę całkiem niezła, gdyby tylko nie przeszkadzały w niej ciągle kręcące się samoloty. Każdy narzeka, że samolotów mało, ale gdyby się miały pojawić, to sielanka by się skończyła i też niedobrze... Nie mówię, że wszyscy tak myślą, ale na prawdę wielu...
Zarządowi lotniska trzeba przyznać, że są nieźli w organizowaniu funduszy na lotniskowe inwestycje, ale umykają im takie "drobnostki" jak rozkład lotów na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Mam też wrażenie, że oczekiwanie jest takie, że przewoźnicy lotniczy sami się zgłoszą, zaproponują cudowne warunki finansowe i w ogóle ustawią się w kolejkę na audiencję u Prezesa Zarządu.
Nie czarujmy się - nigdy tu nie będzie Heathrow, ale wydaje się, że spokojnie jest miejsce na co najmniej kilka jeszcze połączeń rejsowych, parę czarterów i całe mnóstwo ruchu General Aviation (póki co samoloty GA trakowane są jak wrogowie). Potrzeba tylko zaangażowania ludzi - nie myślmy, że skoro mamy ładny terminal (a nie np. warszawską Etiudę) to jesteśmy pępkiem świata; nie myślmy, że samoloty są dla lotnisk, a nie lotniska dla samolotów.

Pozdrowionka,
Marek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filcykator dnia Wto 22:31, 03 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 8:15, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Problemem lotniska podobnie jak i Szczecina jest to, że zarządzają nimi ludzie związani z Solidarnością. Oba przypadki jak i kilkadziesiąt innych dowodzą, że ludzie związani ze związkami zawodowymi nie powinni zajmować wysokich stanowisk. U nich psychika jest trochę wypaczona. W ich mniemaniu dobro załogi jest dobrem firmy, a tu raczej nie o to chodzi. Dawać kolejne podwyżki załodze zamiast na inwestycje. A moje słowa potwierdzają fakt, że port kilka lat temu zgłosił się do gminy o umorzenie podatków. Maciek nawet wystąpił na posiedzeniu Rady oczywiście dyskusja. Jeden z radnych na całą sprawę, jak to umorzyć podatek a pan prezes dostał ostatnio podwyżkę. A ten na to a co to jest 10%. Tylko 10% w jego przypadku to ponad 1000zł. Na lotnisku nie zmieni się nic dopóki port będzie miał takiego prezesa jakiego ma obecnie. Potrzebny jest prawdziwy menager a nie działacz związkowy. Potrzebny jest człowiek, który będzie umiał wypośrodkować dobro firmy i dobro pracowników. A o podwyżkach to powinno decydować wielkość wypracowanych zysków, których port od wieluuuuuuuuuu lat nie wypracował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 15:05, 21 Wrz 2006    Temat postu:

filcykator napisał:
...uważa, że praca na lotnisku jest na prawdę całkiem niezła, gdyby tylko nie przeszkadzały w niej ciągle kręcące się samoloty. ...


Na dowód tego, warto przypomnieć sobie zmagania pilotów GA z personelem. Jedna z tych historii opisana została nawet w prasie lotniczej. Chyba tekst nosił tytuł "Goleniów zapomnieć".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Czw 15:59, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Ten artykuł o niczym nie świadczy, bo była przedstawiona tylko relacja jednej ze stron a podobno to tak do końca nie wyglądało jak przedstawili to piloci.

Mówili o tym także w kronice regionalnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filcykator




Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 21:07, 21 Wrz 2006    Temat postu:

wojtekf napisał:
a podobno to tak do końca nie wyglądało jak przedstawili to piloci.
Podobno tak nie było, ale... port o ile dobrze pamiętam nie zrobił nic, żeby tą relację zdementować, czy poprawić jakoś swój wizerunek po całym zajściu.
W ogóle polityka informacyjna portu jest co najmniej dziwacza - jakiś czas temu Sunexpress wjechał na pas pod lądującego rejsowego ateera, samolot odszedł na drugi krąg, incydentem zajęłą się Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, a każdy kto przeczytał notkę w prasie o tym (oczywiście też strasznie przedramatyzowaną) mógł się domyślić, że coś było nie tak. A rzecznik prasowy mówi, że... 'wszystko było dobrze, bo przecież samoloty mają taką procedurę, że wykonują dwa kręgi do lądowania'.
Oczywiście cieszyć się należy, że duże imprezy typu otwarcie nowej części terminala, czy otwarcie połączenia Ryana do Londynu, były dobrze medialnie przygotowane, ale brakuje takiego rozsądnego postępowania na codzień. Jak ktoś coś złego o porcie napisze, to port się obraża, i wcale się nie odzywa, albo mówi, że ten ktoś jest głupi i się nie zna.
Niestety, z punktu widzienia pilotów, czy ludzi, którzy mają choć jakie takie pojęcie o lataniu, wszystko to sprawia wrażenie, że po prostu ich tu się nie szanuje.
Od czasu do czasu przyglądam się też pracy służb w procie i powyższe wrażenie niestety się potwierdza - np. samoloty tankuje się w takiej kolejności, żeby ten co ma slota na odlot tankowany był później, jakby tylko po to, żeby się nie wyrobił w czasie i żeby jego opóźnienie urosło jeszcze bardziej. Z punktu widzenia załogi tego samolotu jest to przecież czysta złośliwość. (tak wiem, że petrolot i spółka handlingowa to nie ludzie Jarmusza, ale... np. Dyżurny Portu ma możliwość trzymania tego towarzystwa w pozycji na baczność, a nie jak kto chce).
O odprawach pasażerskich chyba też już trochę w prasie było (np. z goleniowskiej pamiętam epopeję o niby-spóźnieniu się do odprawy na Ryana). Tak wiem, że w odprawie uczesniczy m.in. handling i straż graniczną, czyli też nie ludzie Jarmusza, ale gdyby tak na nich chociaż trochę tupnąć...
Nie wiem w jaki sposób się toczą negocjacje z liniami, ale jeśli podobnie(np. spółka handingowa wymyśla swoje warunki bez konsulatcji z Portem) bez polotu, to efekt mamy. Niestety.

Pozdrawiam,
Marek

PS. Nie wiem czy ktoś z Was był dzisiaj na lotnisku, ale było fajnie - nie było lota 3931/32, ale za to kręciły się m.in. Dash-8 Austrian, Canadair Challenger Duńskich Sił Powietrznych, sanitarny Beech Super King Air, jak również dość intensywnie latały sanitarne z naszej bazy LPRu. Gdyby codziennie tak codziennie było, to na prawdę fajne byśmy mieli lotnisko... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 22:38, 21 Wrz 2006    Temat postu:

I tu się z kolegą filcykator nie zgodzę. Mimo, że lotnisko nie odpowiada z firmy działające na lotnisku a prowadzące działalność wchodzących w łańcuch działania lotniska, szefostwo powinno zareagować na wszystkie możliwe nieprawidłowości. Lotnisko bierze na siebie odpowiedzialność za całość działań realizowanych na lotnisku również odpowiada za działalność podwykonawców. W normalnej firmie, gdy podwykonawca zawala sprawę wylatuje na zbity pysk. U nas na rynku lotniczym z powodu braku większej konkurencji w zakresie obsługi lotniskowej sprawia, że firmy mogą sobie pozwolić na świadczenie usług poniżej przyjętych norm i standardów. A większa konkurencja dodatkowo mogła być impulsem do obniżania cen biletów. Koszty stałe tzn. opłaty lotniskowe mogłyby zostać obniżone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filcykator




Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 23:09, 21 Wrz 2006    Temat postu:

sabb, nie wiem czy się jasno wyraziłem. Dyżurny Operacyjny Portu to pracownik zarządzającego lotniskiem (czyli właśnie spółki PL S-G) i ma on władzę aby wydawać polecenia wszystkim służbom (w tym zewnętrznym firmom) pracującym na płycie lotniska - jeśli tylko Dyżurni by chcieli mogą trzymać inne służby krótko. Dyżurny ma pełne prawo powiedzieć, że teraz cysterna jedzie do jednego samolotu, do drugiego mogą podjechać wózki bagażowe, a do trzeciego pakujemy pasażerów (albo nie pakujemy, bo np. w tym czasie nie będzie mógł się uruchomić i wykołować samolot stojący obok i pasażerowie muszą jeszcze poczekać). W ekstremalnym przypadku, jeśli ktoś nie chce się podporządkować poleceniom Dyżurnego Portu, to Dyżurny odbiera mu przepustkę na teren operacyjny i przy pomocy sił SOL wyrzuca gościa za płot. A to dlatego, że Dyżurni odpowiadają za bezpieczną i zorganizowaną obsługę na płycie. Tak więc Zarządzający ma bezpośredni wpływ na organizacje obsługi samolotów - władza jest, tylko czasem chęci do jej egzekwowania brakuje.
Gorzej w terminalu - tam Straż Graniczna jest mocno autonomiczna i może sobie robić z pasażerami co jej się podoba uzasadaniając to bezpieczeństem. Podobnie spółka handlingowa odpowiada za swoją pracę przy odprawach sama przed sobą. Można więc przyjść i tupać nogą na nich, ale póki nie istnieje konkurencja za dużo więcej zrobić się nie da.

Pozdrowionka,
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Pią 8:01, 22 Wrz 2006    Temat postu:

Marek w twoim poprzednim wypowiedzi

Cytat:
tak wiem, że petrolot i spółka handlingowa to nie ludzie Jarmusza, ale... np. Dyżurny Portu ma możliwość trzymania tego towarzystwa w pozycji na baczność, a nie jak kto chce


Dałeś do zrozumienia ze lotnisko to państewka w państwie. Firmy świadczące usługi na rzecz lotniska działają jak im się to podoba, a mimo że lotnisko ma możliwości egzekwowania świadczenia usług na poziomie tego nie robi. I tu nie ma dla mnie żadnego usprawiedliwienia, że jak pracownik nie jest zatrudniony przez lotnisko to mu wszystko wolno. W sytuacji jak jego firma świadczy usługi dla lotniska to jakby był pracownikiem lotniska i powinno mu zależeć na dobrym wykonaniu pracy. Za całokształt działalności lotnika odpowiada jego prezes a nie każda spółka oddzielnie odpowiada za swoją działkę.
[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pią 11:06, 22 Wrz 2006    Temat postu:

Szkoda słów co się wyprawia na lotnisku. Zarząd szuka oszczędności jak się tylko da, dla przykadu nie ma już takiego jak kiedyś lotniskowego SOL-u. Ochronę lotniska przejęła firma ochroniarska Solid. Oczywiście za niższą stawkę. SOL-iści dostali ultimatum, albo przyjmą warunki nowej firmy albo bya-bya.
A prawda jest taka, że zarząd portu powinien najpierw zacząć od siebie.

Za głupie posiedzenie w spółce osoby wyznaczone przez akcjonariuszy dostają 3,5 tyś. zł. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

I nie zazdroszcze im wcale, ale jeżeli dostają takie wynagrodzenia za spotkania to niech coś wkońcu dobrego zrobią na rzecz lotniska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pią 11:11, 22 Wrz 2006    Temat postu:

To był oczywiście tylko przykład bo to nie wszystko, ale o innych już mi się nie chce poprostu pisać.

Wolę przemilczeć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Pią 11:21, 22 Wrz 2006    Temat postu:

filcykator napisał:
Cytat:
W ogóle polityka informacyjna portu jest co najmniej dziwacza - jakiś czas temu Sunexpress wjechał na pas pod lądującego rejsowego ateera, samolot odszedł na drugi krąg, incydentem zajęłą się Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, a każdy kto przeczytał notkę w prasie o tym (oczywiście też strasznie przedramatyzowaną) mógł się domyślić, że coś było nie tak. A rzecznik prasowy mówi, że... 'wszystko było dobrze, bo przecież samoloty mają taką procedurę, że wykonują dwa kręgi do lądowania'.


Zgadzam się z kolegą po co Pan Domagalski (rzecznik prasowy portu lotniczego) ściemę walił do prasy i telewizji jak to i tak inaczej było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin