Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozwój lotniska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 21:51, 18 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Drodzy, o czym wy dyskutyjecie Shocked
1. Po co przenosić lotnisko, jak się rozbudowuje Goleniów,
2. Po co przenosić lotnisko do miasta jak cały świat (w tym moja kochana Warszawa) wydaje miliardy na wyrzucanie lotnisk z miast
3. Po co budować lotnisko, przy tak jednak ograniczonym ruchu
4. Po co budwoać lotnisko, jak do obecnego prowadzi autostrada
5. Za co budowac lotnisko


Do 6182 moje argumenty raczej nie dosicerają może Twoje będą bardziej przekonujące.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Pią 8:21, 19 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:

3. Po co budować lotnisko, przy tak jednak ograniczonym ruchu
4. Po co budwoać lotnisko, jak do obecnego prowadzi autostrada
5. Za co budowac lotnisko


Po co, po co, po co...

MALKONTENT. Wink




Nieprzypadkowo to lotnisko nazywane jest przez miejscowych polem ryżowym. Dlatego nie widzę dla niego niestety przyszłości. Prędzej czy później stanie tu kolejny market.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:22, 19 Maj 2006    Temat postu:

6182 - uparty jesteś... Zdaje się, że nigdy nie leciałeś jeszcze samolotem i wydaje się tobie, że on odrywa się od pasa i leci pionowo w górę a jak ląduje to po prostu nagle z 500m spada prosto na pas...
Nie obraź się ale ośmieszasz się tylko bawiąc się w to rysowanie kresek.
Przeleć się choćby 737 do Londka i zobacz jak wygląda start i lądowania. Życzę do tego, żeby było sporo wiatru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filcykator




Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Pią 20:37, 19 Maj 2006    Temat postu:

6182 napisał:
No nigdy nie leciałem ale wiem że samolot to nie helikopter i podchodzić musi-aż taki głupi to ja nie jestem Confused
"Isn't that cute...? BUT IT'S WRONG!" Wink Helikopter do lądowania wykonuje podejście. Np. akurat na EPSC nie różni się ono niczym od tego dla samolotów. Czasem śmiglaki mają oddzielne procedury ale jakieś mają zawsze.
Cytat:
"Przeleć się 737..." proszę daj mi forsę na bilet,wyżywienie i hotel to polecę-na razie zbieram na aparat a jutro jadę na ILA więc przelotów żadnych nie planuję Wink
Nie planuj podjeść po obejrzeniu ILA, bo może Ci wyjść, że na pierwszym lepszym trawniku w mieście da radę zrobić całkiem niezłe lotnisko. To co tam samoloty wyprawiają nie ma nic wspólnego z normalnym codziennym lataniem z pasażerami.
A tak bardziej serio to jest taki dokument ICAO na temat procedur, ich projektowania i nazywa się Doc. 8168 (prawie jak Twój nick). Polecam lekturę, choć szczerze przyznam, że sam nigdy nie dałem rady z całością się zapoznać.

Pozdrawiam,
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vood




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 19:55, 24 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Drodzy, o czym wy dyskutyjecie Shocked
1. Po co przenosić lotnisko, jak się rozbudowuje Goleniów,
2. Po co przenosić lotnisko do miasta jak cały świat (w tym moja kochana Warszawa) wydaje miliardy na wyrzucanie lotnisk z miast
3. Po co budować lotnisko, przy tak jednak ograniczonym ruchu
4. Po co budwoać lotnisko, jak do obecnego prowadzi autostrada
5. Za co budowac lotnisko


No właśnie, nie ma co się łudzić - lotnisko tego typu nigdy w dąbiu nie powstanie. Jest tylko jedna możliwość, pionowe starty i lądowania czyli 747 z odwracanymi ku dołowi silnikami i linką asekuracyjną spuszczaną z dziobu, zeby nie poszedł na ogon.
Najgorsze jest to, że prawdopodobnie w ogóle zniknie to lotnisko z powierzchni ziemi i nie bedziemy mieli aeroklubu niestety. Przykre, ale wielce prawdopodobne.

Co do lądowania 747 w Goleniowie, to też nie było ono takie proste. Myślę tutaj o biednym samolociku, do którego po lądowaniu niezwłocznie podjechala Barakuda po to aby zlać koła i tarcze i je schłodzić. Niestety 2500 m. na takie jety to za mało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 23:17, 24 Maj 2006    Temat postu:

vood napisał:
Witek Z napisał:
Drodzy, o czym wy dyskutyjecie Shocked
1. Po co przenosić lotnisko, jak się rozbudowuje Goleniów,
2. Po co przenosić lotnisko do miasta jak cały świat (w tym moja kochana Warszawa) wydaje miliardy na wyrzucanie lotnisk z miast
3. Po co budować lotnisko, przy tak jednak ograniczonym ruchu
4. Po co budwoać lotnisko, jak do obecnego prowadzi autostrada
5. Za co budowac lotnisko


No właśnie, nie ma co się łudzić - lotnisko tego typu nigdy w dąbiu nie powstanie. Jest tylko jedna możliwość, pionowe starty i lądowania czyli 747 z odwracanymi ku dołowi silnikami i linką asekuracyjną spuszczaną z dziobu, zeby nie poszedł na ogon.
Najgorsze jest to, że prawdopodobnie w ogóle zniknie to lotnisko z powierzchni ziemi i nie bedziemy mieli aeroklubu niestety. Przykre, ale wielce prawdopodobne.

Co do lądowania 747 w Goleniowie, to też nie było ono takie proste. Myślę tutaj o biednym samolociku, do którego po lądowaniu niezwłocznie podjechala Barakuda po to aby zlać koła i tarcze i je schłodzić. Niestety 2500 m. na takie jety to za mało.


747 wyladuje na 2,5km tyle ze nie z pelnym obciazeniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 7:14, 25 Maj 2006    Temat postu:

Od czasu do czasu zastanawiam się nad możliwościami rozwoju EPSC. I nie chodzi mi o plany rozbudowę terminala opisany we wcześniejszym wątku. Ale o możliwościach a może przede wszystkim czy jest sens rozbudowy samego pasa. Nasze lotnisko jest trochę niefortunnie położone, na jednym końcu trasa do Gdańska a na drugim linia kolejowa. To trochę ogranicza możliwości przedłużenia pasa by bez problemu mgły lądować np. 747. w zasadzie same tory można przesunąć albo wpuścić w tunel co można było zrealizować przy okazji przebudowy linii na potrzeby nitki na lotnisko. Ale czy to ma jakiś sens?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 8:03, 25 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
Ale o możliwościach a może przede wszystkim czy jest sens rozbudowy samego pasa.


Ale o co chodzi? O czym wy mówicie? Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused
Przecież nikt pasa przedłużać nie zamierza.

I nie rozumiem, dlaczego kolega bezsensownie wałkuje temat 747.
To był jednorazowy epizod, który pewnie szybko się nie powtórzy.
Może jeszcze postawmy kosmodrom?


Przypominam:
W Krakowie w tym sezonie jest 18 nowych połączeń.

Idea Więc zachęcam do mówienia na temat rozwoju lotniska, zamiast bić pianę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 8:13, 25 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
2. Po co przenosić lotnisko do miasta jak cały świat (w tym moja kochana Warszawa) wydaje miliardy na wyrzucanie lotnisk z miast


Z tego co pamiętam, byłeś gorącym zwolennikiem dalszego zapychania Okęcia i wielkim przeciwnikiem Mszczonowa, twierdząc że Warszawa nie ma na to kasy i potrzeby. Więc skoro tych miliardów nie ma i Mszczonowa na skutek oporu (...) nie będzie , to proszę Warszawy w to nie mieszać.

Jeśli chodzi o Goleniów: warunek sine qua non rozwoju Goleniowa to szybki szynowy dojazd do Centrum. Nie będzie się Goleniów rozwijał, jeśli do Berlina będzie łatwiej dojechać z centrum niż do Goleniowa. Szczecin powinien wykorzystać to, że stąd do Polski "wszędzie daleko" i ostro zabiegać o tanie loty krajowe większymi maszynami typu B737. W sytuacji gdy przejazd Chrobrym kosztuje 105 PLN, a trwa 5h z okładem, miałoby to sens...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 9:02, 25 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
... Jeśli chodzi o Goleniów: warunek sine qua non rozwoju Goleniowa to szybki szynowy dojazd do Centrum. ...


To oczywiste. Obawiam się jednak, że na to już na pewno nie będzie kasy.

Co do Berlina: połączenie z nim wcale nie jest takie dobre. Drogowe jest bardzo zawodne, bo wystarczy zobaczyć, co się dzieje jak spadnie 10 cm śniegu.

Przewoźnicy busowi to zupełna amatorka. Owszem, próbują, ale to jeszcze nie to. Nieco lepiej mają się połączenia autobusowe tych samych firm.

Pociąg do Berlina jedzie 2-2.5 godziny, co nie jest takie złe, gdyby nie fakt, że są tylko 2 bezpośrednie na dobę. Reszta telepie się przez Pasewalk lub Angermunde.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 9:18, 25 Maj 2006    Temat postu:

wr50m2 napisał:
sabb napisał:
Ale o możliwościach a może przede wszystkim czy jest sens rozbudowy samego pasa.


Ale o co chodzi? O czym wy mówicie? Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused
Przecież nikt pasa przedłużać nie zamierza.

I nie rozumiem, dlaczego kolega bezsensownie wałkuje temat 747.
To był jednorazowy epizod, który pewnie szybko się nie powtórzy.
Może jeszcze postawmy kosmodrom?


Przypominam:
W Krakowie w tym sezonie jest 18 nowych połączeń.

Idea Więc zachęcam do mówienia na temat rozwoju lotniska, zamiast bić pianę.


Widzę że na forum w kółko jest tylko o latach pasażerskich. Dla goleniowskiego lotniska to szanse upatrywał bym również w lotach cargo tym bardziej że ok. 10 km od lotniska położony jest park przemysłowy. Loty cargo to raczej obsługiwane są przez duże samoloty m.in. 747. i dlatego zastanawiam się nad sensem wydłużenia pasa, który dla samolotów z pełnym obciążeniem raczej byłby wskazany. Przedłużenie może nie od razu ale w momencie poprawy zainteresowania tego typu lotami do EPSC. Dodatkowo kiedyś były plany stworzenia u nas zaplecza technicznego dla Berlina. Może ta inwestycja poprawiłaby atrakcyjność naszego lotniska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 13:51, 25 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
Widzę że na forum w kółko jest tylko o latach pasażerskich. Dla goleniowskiego lotniska to szanse upatrywał bym również w lotach cargo tym bardziej że ok. 10 km od lotniska położony jest park przemysłowy


Taaak jeden mały magazyn,kilka domów,pole no i oczywiście tablica zachęcająca do inwestycji Laughing
747 wyładowane paxami na St.Maartens lądują ponoć na 2100m Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 15:57, 25 Maj 2006    Temat postu:

sabb napisał:
wr50m2 napisał:
sabb napisał:
Ale o możliwościach a może przede wszystkim czy jest sens rozbudowy samego pasa.


Ale o co chodzi? O czym wy mówicie? Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused
Przecież nikt pasa przedłużać nie zamierza.

I nie rozumiem, dlaczego kolega bezsensownie wałkuje temat 747.
To był jednorazowy epizod, który pewnie szybko się nie powtórzy.
Może jeszcze postawmy kosmodrom?


Przypominam:
W Krakowie w tym sezonie jest 18 nowych połączeń.

Idea Więc zachęcam do mówienia na temat rozwoju lotniska, zamiast bić pianę.


Widzę że na forum w kółko jest tylko o latach pasażerskich. Dla goleniowskiego lotniska to szanse upatrywał bym również w lotach cargo tym bardziej że ok. 10 km od lotniska położony jest park przemysłowy. Loty cargo to raczej obsługiwane są przez duże samoloty m.in. 747. i dlatego zastanawiam się nad sensem wydłużenia pasa, który dla samolotów z pełnym obciążeniem raczej byłby wskazany. Przedłużenie może nie od razu ale w momencie poprawy zainteresowania tego typu lotami do EPSC. Dodatkowo kiedyś były plany stworzenia u nas zaplecza technicznego dla Berlina. Może ta inwestycja poprawiłaby atrakcyjność naszego lotniska


Oczywiscie ruch cargo teoretycznie to dobry pomysl, ale nie koniecznie od razu musza latac Boeingi 747.
Jest sporo maszyn cargo dla ktorych pas 2,5km jest wystarczajacy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 17:07, 25 Maj 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Cytat:
Widzę że na forum w kółko jest tylko o latach pasażerskich. Dla goleniowskiego lotniska to szanse upatrywał bym również w lotach cargo tym bardziej że ok. 10 km od lotniska położony jest park przemysłowy


Taaak jeden mały magazyn,kilka domów,pole no i oczywiście tablica zachęcająca do inwestycji Laughing
747 wyładowane paxami na St.Maartens lądują ponoć na 2100m Smile


@#$%^&*(*&^%$#!!! obecnie produkcja odbywa się w dwóch firmach. Kolejne dwie szykują się do uruchomienia produkcji, a kilka następnych mają już pozwolenie na budowę. Z tego co pamiętam jedna z firm planuje uruchomić centrum logistyczne. Zastanów się co wypisujesz. Najpierw sprawdź, a później się wymądrzaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sabb dnia Pią 22:57, 26 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabb




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Czw 17:18, 25 Maj 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
sabb napisał:
wr50m2 napisał:
sabb napisał:
Ale o możliwościach a może przede wszystkim czy jest sens rozbudowy samego pasa.


Ale o co chodzi? O czym wy mówicie? Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused
Przecież nikt pasa przedłużać nie zamierza.

I nie rozumiem, dlaczego kolega bezsensownie wałkuje temat 747.
To był jednorazowy epizod, który pewnie szybko się nie powtórzy.
Może jeszcze postawmy kosmodrom?


Przypominam:
W Krakowie w tym sezonie jest 18 nowych połączeń.

Idea Więc zachęcam do mówienia na temat rozwoju lotniska, zamiast bić pianę.


Widzę że na forum w kółko jest tylko o latach pasażerskich. Dla goleniowskiego lotniska to szanse upatrywał bym również w lotach cargo tym bardziej że ok. 10 km od lotniska położony jest park przemysłowy. Loty cargo to raczej obsługiwane są przez duże samoloty m.in. 747. i dlatego zastanawiam się nad sensem wydłużenia pasa, który dla samolotów z pełnym obciążeniem raczej byłby wskazany. Przedłużenie może nie od razu ale w momencie poprawy zainteresowania tego typu lotami do EPSC. Dodatkowo kiedyś były plany stworzenia u nas zaplecza technicznego dla Berlina. Może ta inwestycja poprawiłaby atrakcyjność naszego lotniska


Oczywiscie ruch cargo teoretycznie to dobry pomysl, ale nie koniecznie od razu musza latac Boeingi 747.
Jest sporo maszyn cargo dla ktorych pas 2,5km jest wystarczajacy.


Zgadza się nie koniecznie trzeba uderzać z dużego kalibru. ale 747 dałem jako przykład równie dobrze można obsłużyć mniejszymi maszynami. Może trochę za bardzo perspektywicznie patrzę. Może jak goleniowskie lotnisko zacznie być atrakcyjnym (jeżeli do tego dojdzie) dla ruchu cargo pojawią się maszyny, które będą potrzebowały znacznie krótszej drogi startowej niż obecne. I przedłużenie pasa nie będzie miało sensu a pieniądze zainwestować np. na dodatkową płytę postojową czy hangar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Szczecin - Goleniów (EPSC/SZZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin