Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.

Pierwszy lot samolotem...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny

michal

Dołączył: 23 Mar 2006

PostWysłany: Pon 21:30, 15 Maj 2006    Temat postu:

pierwszy lot .....dawno, dawno temu.... tego się naprawdę nie zapomina ...
przyznam iż bardziej pamietam pierwszy lot w życiu niz pierwszy za sterami ...

Ostatnio zmieniony przez michal dnia Śro 7:23, 17 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
kabelak

Dołączył: 15 Maj 2006

Skąd: Drużbice

PostWysłany: Wto 17:05, 16 Maj 2006    Temat postu:

ja leciałem w 2003 roku 26 grudnia MD-83 SU-BOZ z EPWA do Hurghady w Egipcie. nigdy go nie zapomne pamietam to jakby bylo wczoraj
Następny lot był 27 czerwca br, Tunisair A300-600 TS-IPA na trasie WAW-TUN, a spowrotem 11 lipca A300-600 TS-IPC

Ostatnio zmieniony przez kabelak dnia Czw 1:55, 20 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Herhor

Dołączył: 17 Mar 2006

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 14:06, 18 Maj 2006    Temat postu:

kabelak napisał:
Następny lot w czerwcu do tunezji ale najprawdopodobniej B737 albo jakiś Arbuz. wolałbym Fischer Air Polska niż Tunisair,

TunisAir jest spoko! Leciałem z nimi na przełomie września i października 2005 na trasie Warszawa-Monastir (A320-211 TS-IMM) i Monastir-Warszawa (B737-500 TS-IOJ). Bardzo przyjemne odczucia!!!!

Pozdrawiam!

PanPstryk

Dołączył: 05 Maj 2006

Skąd: LHR/EGLL

PostWysłany: Pią 16:52, 19 Maj 2006    Temat postu:

moj pierwszy lot na trasie EPKK - LIRF - EPKK (do rzymu LOT - B737, z powrotem Alitalia - zdaje sie, ze MD-82). to bylo 5 lat temu. wzruszylem sie tak bardzo, ze kapla jedna albo dwie lzy. bo zawsze marzylem o tym, zeby poleciec samolotem. no i sie udalo Smile))

Jacekn8

Dołączył: 24 Lip 2006

Skąd: 60km from EPRZ 120km from EPKK

PostWysłany: Pią 13:00, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Mój pierwszy raz był na tych wakacjach, a właściwie 27.07. B737 Skyeurope z krakowa na stansted. Fajnie było.

stenus

Dołączył: 13 Gru 2005

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Pią 15:56, 29 Wrz 2006    Temat postu:

"Mój pierwszy raz" był w 1997 roku liniami SAS Braathens z Tromsoe do Longyerbyen na Spitsbergenie...

greesha

Dołączył: 10 Paź 2006

PostWysłany: Wto 22:41, 10 Paź 2006    Temat postu:

Witam na forum, bo to mój pierwszy raz. Tracę dziewictwo, znaczy Wink
Mój pierwszy lot to było na trasie Warszawa - Kraków jakoś w latach 80-tych (wczesnych). Pojęcia nie mam czym leciałem, ale na 100% miało to śmigła. Wylot jakoś w południe, zero turbulencji, piękna pogoda, zajefajne widoki, jedno ale... Pasażerowi obok mamusia zaprowiantowała na podróż ze 3 kilo czereśni. Grubasek pałaszował je, aż miło, by w połowie lotu zacząć wszystko zwracać. Rzygał jak najęty. Do Balic. M.in. dlatego ten lot zapamiętałem Very Happy
A miałem wtedy jakieś 10-11 lat. Pamiętam też, że obsługa czule się nim zajęła (czyściła wszystko z uśmiechem). W ogóle uważam, że obsługa za PRL-u była 100x lepsza od obecnej. No, może trochę przesadzam, ale wtedy na prawdę się starali. Dziś - obojętnie jaka linia - odwalają lepiej lub gorzej pańszczyznę. Pewnie wszystko przez globalizację...

Baseman

Dołączył: 10 Lut 2006

Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 23:13, 24 Paź 2006    Temat postu:

greesha to bylem ja, ten grubasek Smile

Markos

Dołączył: 04 Wrz 2006

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 10:54, 25 Paź 2006    Temat postu:

Mój pierwszy lot był na 737 Norwegiana z WAW do OSL i nie zrobił na mnie większego wrażenia, zakochałem się gdzieś za 4 razem jak wracałem z Egiptu 757 AtlasJet i kocham coraz bardziej
P.S. za każdym razem się boję

Mathy_j

Dołączył: 25 Paź 2006

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 13:58, 27 Paź 2006    Temat postu:

A ja leciałem dwa razy. Raz pamiętam. Leciałem B-737 Sky Europe z Warszawy do Rzymu Fiumiccino. Było ekstra. Laughing

Łukasz

Dołączył: 01 Kwi 2006

Skąd: Krzyżowice UL984 UN744 UM984

PostWysłany: Pią 19:20, 27 Paź 2006    Temat postu:

Mój pierwszy kontakt z lataniem miał miejsce w 2003 r.
Dokładnie 15 luty, jak dzis pamietam.
LO3884 KTW-WAW ATR-42-500 EuroLOT SP-EDA Wink
Byłem maksymalnie zaskoczony prędkoscia wznoszenia i pięknem błekitu nieba ponad chmurami... Troszeczke bałem sie, ze smigło odpadnie Wink Ehhh tego sie nie zapomina.

Patriot

Dołączył: 26 Paź 2006

Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 21:17, 27 Paź 2006    Temat postu:

Mój pierwszy lot miał miejsce w sobote 28 maja 2005 roku na lotnisku Aeroklubu Kieleckiego w Masłowie (przechodziłem wówczas szkolenie szybowcowe), lot (zpoznawczy) odbyłem szybowcem BOCIAN 'SP- 2662' z instruktorem panem Jerzym Domagałą, lot ten trwał ponad godzine, nigdy go nie zapomne Very Happy . Pierwszy lot samolotem odbyłem z tego samego lotniska 23 lipca 2005 roku (kiedy przechodziłem szkolenie spadochronowe), był to AN-2 'SP-AOW' Very Happy . Musze powiedzieć, że do tej pory wykonałem cztery kilkuminutowe loty Antkiem, ala ani razu nie wyladowałem razem z samolotem Laughing , tylko pod czaszą spadochronu Wink
Mam nadzieje, że kiedyś będe latał F-16 Very Happy Very Happy Very Happy

Nagano

Dołączył: 28 Lis 2006

Skąd: LCJ/EPLL - Łódź

PostWysłany: Śro 15:17, 29 Lis 2006    Temat postu:

Lot FR2468 był moim pierwszy lotem w życiu. 9 września 2006 roku samolotem Ryanaira B738 EL-DCL miałem wylecieć z Łodzi(LCJ) do Londynu Stansted(STN). Byłem taki niecierpliwy, że na samolot, który odlatuje o 15.20 przyszedłem 3 godzinki wcześniej ^^. Wchodzę do terminalu 2 ciągnąc za sobą walizę i siadam przy stoliku. Moja mama zestresowana, boi się piekielnie. Przed wyjściem z domu chlapnęła sobie kieliszeczek, a teraz chodzi przed terminalem z papierosem. Tak schodziły te minuty. Przed odprawą zauważyłem, że w terminalu jest waga, więc zważyłem swoją walizę, bo wydawała mi się za ciężka. Okazało się, że waży tylko 12 kg. No i zaczęła się odprawa. Jako jeden z pierwszych byłem razem z mamą i z dziadkiem odprawiany. Oczywiście zaczęły się przepakowania, bo mama miała o jedną torbę podręczną za dużo. Szybko się uwinęliśmy i poszliśmy do kontroli dokumentów. Tam również szybko poszło. Gorzej już było przez bramkę. Mojej mamie zabrali perfumy i pomadkę. A mówiłem jej żeby nie brała...BTW, następnie oczekiwanie na samolot. Siedzę w tej poczekalni i już sobie myślałem jak to będzie tam na górze Smile Godzina około 15 słychać cichy pomruk, który natężał się z sekundy na sekundę. W końcu wylądował z gruchnięciem Błękitny Boeing 737-8AS. Podjechał pod terminal, zaczęło się sprawdzanie biletów przed wyjściem i wreszcie z bliska mogłem mu się przyjrzeć. To było cudowne przeżycie wsiadając pierwszy raz do samolotu Embarassed Następne przeżycie miało nastąpić podczas startu. Ten start z pasa 2100 m to było coś Laughing Nie ma to jak siła prędkości wbija Cię w fotel, a w oknie widzisz przelatujący przed oczami krajobraz. A oderwanie się od ziemii - bosko Very Happy Później było już tylko pięcie się w górę i czucie zmiany ciśnienia w uszach. Ja w przeciwieństwie do niektórych, którzy tu pisali nie musiałem przełykać śliny, ani zatykać uszu, z czego jestem zadowolony ;] Byc na wysokości kilku tysięcy metrów i zobaczyć ziemię to jest coś. Do atrakcji na pokładzie zaliczyłbym napewno stewardessy Cool Jedzenie mieli cholernie drogie, więc nie kupowałem. Właściwie to żałuję, że nie przeszedłem się po pokładzie tylko byłem wlepiony w okno ^^ Mijając kanał La Manche samolot zaczął pomału schodzić do lądowania. Od samego podejścia do końca lądowania gapiłem się za okno obserwując wszystko uważnie. Szybki przelot nad autostradą i mięciutkie lądowanie na Stansted. Po udanym lądowaniu ludzie bili brawa. Ahh fajnie było. Powrót też choć nudził mnie trochę Shocked

Maciek P

Dołączył: 17 Sty 2006

Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI

PostWysłany: Czw 0:29, 30 Lis 2006    Temat postu:

Mój pierwszy lot .... chyba 2002 rok. Duże kolorowe skrzydło, ja w uprzęży i stojący kumpel obok.
- Przeżyje ?
- A co to ja wróżka ?
- Dobra, zróbmy to !
- No to trzyyyy, dwaaa, jeeedeeennn, biegnij, biegnij, bieeegniijjjjj !
Usłyszałem szum podnoszącego się skrzydła paralotni, i uczuciej jak by ktoś dowiązał mnie do powozu, duży opór ale jednak idzie, nawet chyba co raz szybciej, już biegne, już się chyba odrywam.
- Puśśśśś taśśśmy !
Puszczam. Zamachałem już tylko nogami w powietrzu. O kurde! Lece! O ja pier.... lece ! Sam! Mijam sobie jakieś drzewko, łąka poniżej, znowu jakiś krzaczek, pociągam delikatnie w lewo i skręcam, w prawo też działa. Chyba już musze lądować, góra mi się skończyła, zaciągam do dołu, skrzydło hamuje, delikatnie dotykam ziemi.
- Wowww ....
Jakieś 300 metrów w poziomie i jakieś 5 nad ziemią ale zadwolonie jak bym przeleciał atlantyk Wink
Taki był mój pierwszy lot samo-lotem, sam leciał to chyba samolot Wink

Aaa... przypomniałem sobie też pierwszy lot samolotem. Aeroklub Nowotarski chyba ten sam rok tylko pare miesięcy później. Znowu dziwne towarzystwo kolorowo ubrane, a piloci opowiadają dowcipy po czesku. Siedzimy w samolocie na podłodze, niemiłosierny gorąc, zero wygody. Start jak jazda czołgiem po poligonie albo siedzenie na niewyważonej pralce przy wirowaniu. Już w powietrzu, piękne widoki, Tatry, widziałem te góry już wiele razy ale nigdy z tej perspektywy. Mija 20 minut lotu jakiś rozbawiony gość otwiera drzwi samolotu i .... wyskoczył a za nim reszta! Zostaje tylko ja i mój instruktor.
- Ready! Set! Gooo!
Srruuuu wypadamy z samolotu 4000 m nad ziemią !
- O ja pierrrr .... o kurrr !
200 km/h w dół jak kamień w wode, trzeba odpowiednio trzymać głowe by módz złapać oddech, głośny szum w uszach. Widokii ! Co za widoki ! Tatry, podhale, Nowy Targ jak miasteczko z klocków. OK, wszystko fajnie ale chyba już za długo spadamy, jest przyjemnie ale czy nasz spadochron działa ? Haloooo ! Srrruuuu, słychać jeszcze większy szum, jakieś trzaski, szarpnięcie i nagle... cisza, cisza która wydaje się bardzo, bardzo cicha po tym 60 sekundowym świście w uszach. O! Działa! Nie rozplaszczymy się o ziemie. Smile Teraz już powoli do celu, na lotnisko.

Rok później - Okęcie. Lot do Niceii - służbowy.
Znajomi:
- Młody! Leciałeś kiedyś samolotem ?
- Leciałem ! Tylko cholera jeszcze nigdy nie lądowałem Wink
- Jak to Question Question Question

A tak to Wink

wojtek_epkt

Dołączył: 25 Mar 2006

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 18:48, 21 Gru 2006    Temat postu:

Moj pierwszy lot odbyl sie calkiem niedawno.
Było to 3 czerwca 2005 roku, lot W6 135 o godz. 6:00 z Katowic do Bergamo.
Jak do tej pory najlepszy widokowo, głównie przez piękne i zaśnieżone Alpy.
Wróciłem już po czterech godzinach do Pyrzowic. To był prezent urodzinowy - bilet na samolot. Od tego czasu lotnictwo jest dla mnie ważne Smile

Do tej pory oprocz paru lotow Wizz'em, odbyłem podróże Easy Jet'em i Ryan'em.

Jesli chodzi o punktualność wygrywają Easy i Ryan, ale w Wizz'ie są najładniejsze stewardessy Smile

Pozdrawiam i Wesołych Świąt.

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)