Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:31, 11 Gru 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Poznan, Rzeszow i Bydgoszcz to jedyne dzialajace lotniska w Polsce ktore nie maja polaczenia do Rzymu

Ba, trzeba by w Poznaniu przeznaczyc pewną sumkę na "reklamę" połączenia. Tego typu propozycja wywołałaby jednak święte oburzenie u władz miasta, że ani Poznania, ani Rzymu reklamować nie trzeba (rzecz jasna politycy zazwyczaj wolą udawać, że nie wiedzą o co chodzi, zwłaszcza jeśli im tak wygodnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Akusz




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań / Luboń

PostWysłany: Pon 21:31, 11 Gru 2006    Temat postu:

Przynajmniej jeszcze przez najbliższe 5 lat tak będzie, czyli jak podają dane marketingowe w okresie największego boomu lotniczego w Polsce. Dziś możemy już uznać ten czas za stracony, wg. mnie totalna degradacja Ławicy jest nieunikniona. Nie ma szans na skuteczny rozwój podczas gdy trzej jedyni udziałowcy mają port w d..ie. O tyle że PPL można jeszcze zrozumieć to to co prezentują na ty obszarze władze miasta jak i województwa to tragedia jakich mało. Myślę że jest to ewenement na skalę europejską, żeby tak olewać lotnisko. Po poprzendiej prezydenturze Gorbelnego wiemy, że prze znastępną kadencję nic się w tej kwesti nie zmieni, tak więc ktokolwiek by nie był prezesem, nic nie jest wstanie zrobić. Grunt że cała masa poznaniaków prostolinijnie twierdzi że na Ławicy jest jak jest bo " ... Warszawa nam blokuje..." Ryszardowi to pasuje, i na tym wózku będzie jechał dalej. Niestety, tracimy ostatnie lata, gdy jeszcze coś na Ławicy można było zdziałać...

PS. Na paszer.com na mapce polączeń polecanych przez portal nie ma już nawet Poznania. Jest za to Łódź i Szczecin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 9:12, 12 Gru 2006    Temat postu:

Obawiam sie, ze masz racje. Najgordze jest to ze Łodz ktora powstala rok temu juz depcze nam po pietach, maja chyba tylko 1 polaczenie mniej, a Lufthansa wchodzi tam najprawdopodobniej juz w 2007. Za rok to Poznan ktory jest niby blisko berlina bedzie gonil polozona blisko wawy Lodz. Moze w ilosc paxow jeszcze Lodz nas nie przescignie ale w ofercie z pewnoscia. Malo tego najprawdopodobniej za 2lata Lawica bedzie jedynym lotniskiem nie przynoszacym zyskow - to tak odnosnie strategi ekonomicznej polegajacej na nacisk na zyski Wink a nie na promowanie nowych tras poprzez inwestowanie w nie Wink Rece opadaja. Tez mi sie wydaje ze to ewenement na skale europejska. Jakis absurdalny zbieg okolicznosci ze wszystkie osoby mogace cos zmienic albo sa beznadziejnie glupi, albo wyksztalceni na poziomie podstawowki, albo skrajnie zepsuci wladza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:20, 12 Gru 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Obawiam sie, ze masz racje. Najgordze jest to ze Łodz ktora powstala rok temu juz depcze nam po pietach, maja chyba tylko 1 polaczenie mniej, a Lufthansa wchodzi tam najprawdopodobniej juz w 2007. Za rok to Poznan ktory jest niby blisko berlina bedzie gonil polozona blisko wawy Lodz. Moze w ilosc paxow jeszcze Lodz nas nie przescignie ale w ofercie z pewnoscia. Malo tego najprawdopodobniej za 2lata Lawica bedzie jedynym lotniskiem nie przynoszacym zyskow - to tak odnosnie strategi ekonomicznej polegajacej na nacisk na zyski Wink a nie na promowanie nowych tras poprzez inwestowanie w nie Wink Rece opadaja. Tez mi sie wydaje ze to ewenement na skale europejska. Jakis absurdalny zbieg okolicznosci ze wszystkie osoby mogace cos zmienic albo sa beznadziejnie glupi, albo wyksztalceni na poziomie podstawowki, albo skrajnie zepsuci wladza.


A kto powiedział, że Ławica nie przynosi zysków??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 10:04, 12 Gru 2006    Temat postu:

A przynosi ??? Z tego co bylo glosno wiadomo to 2005 zamkneli stratami. Splacaja duzy kredyt na budowe terminala (nic ze teraz mogliby to zrobic czesciowo za unijna kase a nic nie robia).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:31, 12 Gru 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
A przynosi ??? Z tego co bylo glosno wiadomo to 2005 zamkneli stratami. Splacaja duzy kredyt na budowe terminala (nic ze teraz mogliby to zrobic czesciowo za unijna kase a nic nie robia).


Czyli nie było żadnych oficjalnych danych??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 12:04, 12 Gru 2006    Temat postu:

nie widzalem takich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:54, 14 Gru 2006    Temat postu:

rob-sad, masz racje-Poznań żądzi, jednak też ma wady

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Akusz




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań / Luboń

PostWysłany: Nie 22:25, 17 Gru 2006    Temat postu:

Z pasazer.com
Cytat:
1,7 mln pasażerów rocznie - tyle osób ma korzystać z bydgoskiego portu lotniczego za 25 lat. Tak optymistyczne dane przedstawia plan generalny lotniska, który wyznacza jego kierunki rozwoju.

....

- Możliwości Bydgoszczy są bardzo podniecające - rozpoczął prezentację raportu John Grant, główny konsultant AMS-u. - W obszarze 90 minut dojazdu do lotniska mieszka 2,6 mln osób. To bardzo duży potencjał, który dostrzegają przewoźnicy.

Zdaniem specjalistów nasze lotnisko ma bardzo duże możliwości odebrania pasażerów lotniskom w Poznaniu i Gdańsku. Żeby jednak tak się stało, miasto i region muszą przekonać przewoźników do lądowania w Bydgoszczy.

- Przede wszystkich trzeba liniom lotniczym uświadomić rozwój rynku biznesowego w tym rejonie. Dowodem, że tak się dzieje jest fabryka Sharpa i Centrum Szkolenia Oficerów NATO. Jeżeli chcecie osiągnąć sukces, przedstawiciele lotniska, władz miasta i województwa muszą wspólnie i aktywnie pozyskiwać nowych przewoźników.

....


Jak tak dalej pójdzie jak dotychczas to sytuacja opisana na pasazer.com stanie się realna. Bydgoszcz zacznie nam podbierać te już niewielką jak na nasze możliwości liczbę paxów ale jeszcze nas zdystansuje.
I drugi ważny konspekt artykułu - by osiągnąć sukces władze miasta, województa i lotniska razem muszą walczyć o połączenia. Jak brak takiej współpracy wpływa na rozwój portu lotniczego widać gołym okiem w Poznaniu. Scenariusz przedstawiony w podanym tekście nie jest wcale taki abstrakcyjny, zdeterminowane władze Bydgoszczy, widząc stagnacje Ławicy z pewnością mogłyby to wykorzystać, przyciągając do siebie połączenia dotąd w Poznaniu jeszcze nie istniejące. A Ryan czy Wizz jak dostanie odpowiednie wsparcie finansowe od władz samorządowych to pewnie bez problemów poleci z BDG to Glasgow czy Shannon gdzie w Pozaniu nikt mu za to nie zapłaci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Akusz dnia Nie 22:38, 17 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asta




Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:36, 17 Gru 2006    Temat postu:

Akusz napisał:
Z pasazer.com
Cytat:
1,7 mln pasażerów rocznie - tyle osób ma korzystać z bydgoskiego portu lotniczego za 25 lat. Tak optymistyczne dane przedstawia plan generalny lotniska, który wyznacza jego kierunki rozwoju.

....

- Możliwości Bydgoszczy są bardzo podniecające - rozpoczął prezentację raportu John Grant, główny konsultant AMS-u. - W obszarze 90 minut dojazdu do lotniska mieszka 2,6 mln osób. To bardzo duży potencjał, który dostrzegają przewoźnicy.

Zdaniem specjalistów nasze lotnisko ma bardzo duże możliwości odebrania pasażerów lotniskom w Poznaniu i Gdańsku. Żeby jednak tak się stało, miasto i region muszą przekonać przewoźników do lądowania w Bydgoszczy.

- Przede wszystkich trzeba liniom lotniczym uświadomić rozwój rynku biznesowego w tym rejonie. Dowodem, że tak się dzieje jest fabryka Sharpa i Centrum Szkolenia Oficerów NATO. Jeżeli chcecie osiągnąć sukces, przedstawiciele lotniska, władz miasta i województwa muszą wspólnie i aktywnie pozyskiwać nowych przewoźników.

....


Jak tak dalej pójdzie jak dotychczas to sytuacja opisana na pasazer.com stanie się realna. Bydgoszcz zacznie nam podbierać te już niewielką jak na nasze możliwości liczbę paxów ale jeszcze nas zdystansuje.
I drugi ważny konspekt artykułu - by osiągnąć sukces władze miasta, województa i lotniska razem muszą walczyć o połączenia. Jak brak takiej współpracy wpływa na rozwój portu lotniczego widać gołym okiem w Poznaniu. Scenariusz przedstawiony w podanym tekście nie jest wcale taki abstrakcyjny, władze Bydgoszczy są zdeterminowane i widząc stagnacje Ławicy z pewnością będą chciały to wykorzystać, przyciągając do siebie połączenia dotąd w Poznaniu jeszcze nie istniejące. A Ryan czy Wizz jak dostanie odpowiednie wsparcie finansowe od władz samorządowych to pewnie bez problemów poleci z BDG to Glasgow czy Shannon gdzie w Pozaniu nikt mu za to nie zapłaci.


O wsparciu UM dla lotniska przeczytaj tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 23:21, 17 Gru 2006    Temat postu:

Akusz napisał:
Z pasazer.com
Cytat:
1,7 mln pasażerów rocznie - tyle osób ma korzystać z bydgoskiego portu lotniczego za 25 lat. Tak optymistyczne dane przedstawia plan generalny lotniska, który wyznacza jego kierunki rozwoju.

....

- Możliwości Bydgoszczy są bardzo podniecające - rozpoczął prezentację raportu John Grant, główny konsultant AMS-u. - W obszarze 90 minut dojazdu do lotniska mieszka 2,6 mln osób. To bardzo duży potencjał, który dostrzegają przewoźnicy.

Zdaniem specjalistów nasze lotnisko ma bardzo duże możliwości odebrania pasażerów lotniskom w Poznaniu i Gdańsku. Żeby jednak tak się stało, miasto i region muszą przekonać przewoźników do lądowania w Bydgoszczy.

- Przede wszystkich trzeba liniom lotniczym uświadomić rozwój rynku biznesowego w tym rejonie. Dowodem, że tak się dzieje jest fabryka Sharpa i Centrum Szkolenia Oficerów NATO. Jeżeli chcecie osiągnąć sukces, przedstawiciele lotniska, władz miasta i województwa muszą wspólnie i aktywnie pozyskiwać nowych przewoźników.

....


Jak tak dalej pójdzie jak dotychczas to sytuacja opisana na pasazer.com stanie się realna. Bydgoszcz zacznie nam podbierać te już niewielką jak na nasze możliwości liczbę paxów ale jeszcze nas zdystansuje.
I drugi ważny konspekt artykułu - by osiągnąć sukces władze miasta, województa i lotniska razem muszą walczyć o połączenia. Jak brak takiej współpracy wpływa na rozwój portu lotniczego widać gołym okiem w Poznaniu. Scenariusz przedstawiony w podanym tekście nie jest wcale taki abstrakcyjny, zdeterminowane władze Bydgoszczy, widząc stagnacje Ławicy z pewnością mogłyby to wykorzystać, przyciągając do siebie połączenia dotąd w Poznaniu jeszcze nie istniejące. A Ryan czy Wizz jak dostanie odpowiednie wsparcie finansowe od władz samorządowych to pewnie bez problemów poleci z BDG to Glasgow czy Shannon gdzie w Pozaniu nikt mu za to nie zapłaci.


Nie popadajcie w skrajnosci.
Oczywiscie WRO jest konkurencja dla POZ ale nie BZG.
Sam potencjal gospodarczy Bydgoszczy jest o wiele mniejszy niz Poznania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 8:57, 18 Gru 2006    Temat postu:

Szkoda ze Poznan nie jest juz konkurencja dla Wroclawia Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 14:40, 18 Gru 2006    Temat postu:

..........dokładnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:29, 29 Gru 2006    Temat postu:

"Dobiegający końca rok obfitował w Wielkopolsce w ważne wydarzenia, o których się mówiło, które wpłynęły na nasze życie. Które z nich jest najważniejsze? Które można uznać za sukces, a które za porażkę regionu? W tym roku wraz z „Gazetą Wyborczą” i TVP3 po raz kolejny organizujemy plebiscyt na największe wielkopolskie wydarzenia mijającego roku" - czytamy na stronie internetowej Radia Merkury. Propozycja dziennikarzy Merkurego numer 3 (w kategorii porażek oczywiscie) to:

3. Ławica przegrywa z innymi lotniskami walkę o nowe połączenia i pasażerów


Redakcja pyta słuchaczy i czytelników:
Cytat:
Co w Państwa opinii było sukcesem, a co porażką?
Z czego jesteście Państwo dumni, a czego należy się wstydzić?

Do 12 stycznia czekamy na Państwa głosy.

Można do nas zadzwonić (061) 8658288, swoją własną propozycję można przesłać mailem na adres: [link widoczny dla zalogowanych]

Dzwoncie, jak chcecie. Nowych połączen w ten sposób nie uzyskamy, ale... mozna na pocieszenie wygrac koszulke. Crying or Very sad

[link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:04, 06 Sty 2007    Temat postu:

Pamietacie moze jak to było w zeszłym roku, kiedy SkyEurope wycofał sie z ogłoszonej juz trasy z EPPO do Amsterdamu? Zapewniali ze jeszcze wrócą, czy tez rozmyslili sie na dobre i nie owijali tego w bawełnę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następny
Strona 24 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin