Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:41, 25 Maj 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Poznan to ostatnie z wiekszych lotnisk regionalnych ktore tak na prawde nie ma dominujacego przewoznika. Gdanska ma Wizza, Wroclaw ryana, Krakow SkyEurope, Katowice tez Wizza. Tak wiec dla nowej lini wchodzacej do polski poznan pomimo lokalizacji pomiedzy wawa i berlinem z czasem bedzie coraz wiekszym obiektem zainteresowania. Łatwiej wejsc na gorszy rynek bez konkurencji niz na lepszy gdzie wiekszosc kart jest rozdana.


Jestem za tym, żeby któryś z low costów zrobił w Poznaniu bazę (oprócz Ryana), bo jak RYan otworzy jeszcze parę połączeń to będzie pozamiatane, nie będzie z czego tej bazy robić!! I wtedy będzie prawdziwa porażka, bo baza Ryana będzie we Wro a Poznań będzie tylko na doczepkę, ale to wystarczy żeby resztę przewoźników odstraszyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:33, 31 Maj 2006    Temat postu:

Austriacki nalot
31 maja 2006
Marta Filipiak

Do latania na krajowych trasach przymierza się kolejny przewoźnik. Tym razem nie będzie to polska firma.
Już za kilka miesięcy w Polsce powinien pojawić się nowy przewoźnik, który zaoferuje połączenia między polskimi miastami. Naszemu niebu przygląda się PTL Airlines, prywatny przewoźnik rodem z Austrii. Linia jest już po rekonesansie w polskich portach.

— Przewoźnik jest zainteresowany lataniem z Poznania do Krakowa i Wiednia — mówi Marian Konopiński, doradca Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

— Przedstawiciele linii odwiedzili Balice na początku roku i bardzo podobał się im pomysł latania do Krakowa — dodaje Piotr Pietrzak, rzecznik podkrakowskiego portu lotniczego.

Przedstawiciele linii pojawili się także w Warszawie.

PTL Airlines chce wystartować w grudniu. Obecnie zdobywa unijny certyfikat umożliwiający przewozy pasażerskie. Jako firma zarejestrowana na terenie UE nie musi ubiegać się o polski, wystarczy, że potwierdzi go w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, a to zajmuje tylko kilka dni. Grudzień jest więc bardzo realnym terminem. PTL Airlines w 60 proc. należy do prezesa spółki — Suresha Patela, pozostałe 40 proc. posiadają osoby prywatne. Linia wykorzystuje saaby 340, które na pokład zabierają 36 osób.

PTL Airlines ma spore szanse na powodzenie. Na rynku przelotów zaczęło się bowiem wiele dziać.

— Liczba osób latających z Balic do innych miast Polski gwałtownie rośnie — podkreśla Piotr Pietrzak.

Niedawno LOT znacznie poprawił krajową ofertę. Do gry włączył się także Direct Fly, który, choć z problemami, nie zamierza wycofać się z latania po Polsce.

Źródło:
Archiwum Puls Biznesu
wyd. 2108 str. 9


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:57, 31 Maj 2006    Temat postu:

Czyżby te:

[link widoczny dla zalogowanych]

Oryginalne malowanie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atco dnia Śro 14:39, 31 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
con13




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:52, 31 Maj 2006    Temat postu:

PB napisał:

PTL Airlines chce wystartować w grudniu. Obecnie zdobywa unijny certyfikat umożliwiający przewozy pasażerskie. Jako firma zarejestrowana na terenie UE nie musi ubiegać się o polski, wystarczy, że potwierdzi go w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, a to zajmuje tylko kilka dni.


Kilka dni... Firma chyba nie miała do czynienia z ULC-em. Niemniej życzę powodzenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Śro 14:40, 31 Maj 2006    Temat postu:

Z moich wprawdzie tylko 4 godzinnych obserwacji na okęciu wynika że jednak ktoś tam lata po kraju. Mój do Poznania pełny, kraków chyba też, wrocław też sporo ludzi leciało, nawet bydgoszcz był troche tam zapełniony. Ale kurde nie wiem co leciało, do Kr albo Wro to chyba nie Atr??
Wyglądało obiecująco. W sumie hala odlotów była dość zapchana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:17, 31 Maj 2006    Temat postu:

cyfer napisał:
W sumie hala odlotów była dość zapchana.


powiedzmy haleczka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:01, 07 Cze 2006    Temat postu:

Jak donosi dzisiaj PAP

"W najbliższych miesiącach (od 1 sierpnia do 25 października) Ryanair uruchomi nowe trasy z Wrocławia, Krakowa i Poznania do Glasgow - Prestwick, Liverpoolu, Shannon, Frankfurtu - Hahn."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:00, 07 Cze 2006    Temat postu:

Poznań - Liverpool to nic nowego. A o niczym więcej na tej podstawie nie mozna spekulować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 0:04, 08 Cze 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
cyfer napisał:
W sumie hala odlotów była dość zapchana.


powiedzmy haleczka Wink

Jak na ilość ludzi to faktycznie "haleczka".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 7:19, 08 Cze 2006    Temat postu:

PB napisał:
Jak donosi dzisiaj PAP

"W najbliższych miesiącach (od 1 sierpnia do 25 października) Ryanair uruchomi nowe trasy z Wrocławia, Krakowa i Poznania do Glasgow - Prestwick, Liverpoolu, Shannon, Frankfurtu - Hahn."




Glasgow i Shannon to mórowani pewniacy! 3 razy w tyg są w stanie zapełnic te samoloty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:57, 08 Cze 2006    Temat postu:

Witek napisał:
PB napisał:
Jak donosi dzisiaj PAP

"W najbliższych miesiącach (od 1 sierpnia do 25 października) Ryanair uruchomi nowe trasy z Wrocławia, Krakowa i Poznania do Glasgow - Prestwick, Liverpoolu, Shannon, Frankfurtu - Hahn."




Glasgow i Shannon to mórowani pewniacy! 3 razy w tyg są w stanie zapełnic te samoloty.

wedlug mnie to chodzi o trasy juz ogloszone a startujace w tym okresie, szczegolnie ze z KRK i WRO wszystkie te kierunki sa juz w rozkladzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:09, 22 Cze 2006    Temat postu:

Wrzucam skan z artykułu (wywiad z p. Pawłoskim), który ukazał się w anglojęzycznym "Warsaw Voice".

wersja oryginalna [link widoczny dla zalogowanych]

Tłumaczenie

Mój Poznań jest ściśle związany z lotnictwem. Nie tylko dlatego, że od marca 1991 roku pracuję nieprzerwanie w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica, od roku 1993 jako zarządzający lotniskiem. Z kręgów krajowego i zagranicznego biznesu stale otrzymujemy sygnały o konieczności rozwoju naszego lotniska. Wiemy, jak ważne dla rozwoju Poznania i Wielkopolski jest posiadanie odpowiednich dla rozwoju lokalnego połączeń lotniczych, zarówno zagranicznych jak i krajowych

W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych określiliśmy misję portu. Port Lotniczy Poznań – Ławica Spółka z o.o. przyjaznym i bezpiecznym lotniskiem o europejskim standardzie z wysoką jakością serwisu pasażerskiego i towarowego zaspokajającym potrzeby przewozowe w regionie Wielkopolski.

Dzisiaj możemy powiedzieć, że posiadamy najnowocześniejszy terminal w kraju i stale rosnącą liczbę pasażerów. Do wypełnienia misji brakuje nam bardziej rozwiniętej siatki połączeń. W dzisiejszej rzeczywistości już nie narodowi – flagowi przewoźnicy dyktują warunki rozwoju lotnisk. Wejście tanich przewoźników zasadniczo zmieniło rynek lotniczy w Polsce i Poznaniu. Poznań stoi dzisiaj przed wyborem dalszej drogi rozwoju. Możemy rozwijać się w oparciu o tradycyjnych przewoźników i o tanie linie lotnicze. Przyjęcia jednego z prezentowanych modeli wymaga nowego spojrzenia na potrzeby pasażerów. Z jednej strony znaczny ruch biznesowy z Poznania, gdzie mamy drugą po Warszawie pozycję w rankingu sprzedaży biletów pełnopłatnych a z drugiej strony rosnące zapotrzebowanie na tanie latanie.

Nasz narodowy przewoźnik buduje dzisiaj swój hub przesiadkowy w Warszawie. Poznań czuje się zapomniany przez PLL LOT SA. Dzisiaj mamy 6 połączeń dziennie do niemieckich hubów przesiadkowych (4 Monachium i 2 Frankfurt) i tylko 4 do Warszawy.

Może powinniśmy odwołując się do lotniczej tradycji Poznania, do okresu początków polskiego i europejskiego lotnictwa komunikacyjnego, stworzyć w Poznaniu podobnie jak w latach dwudziestych ub. wieku własne Poznańskie Linie Lotnicze (lub stać się ich udziałowcem), aby z Poznania podobnie jak przed wojną rozwijać siatkę bezpośrednich połączeń zagranicznych i krajowych?

Jeżeli zostaniemy do tego zmuszeni, to niewątpliwie nasze własne linie lotnicze powstaną. Mam jednak wielką nadzieję, że mój lotniczy Poznań stanie się ważnym elementem w koncepcji rozwoju POLSKICH Linii Lotniczych LOT i że wspólnie z LOT-em będziemy pracowali nie tylko nad zapewnieniem Ławicy należnego miejsca w sieci regionalnych lotnisk Europy, ale również nad przywróceniem Warszawie należnego miejsca jako najważniejszego lotniska w naszej części Europy. W przeciwnym razie będziemy rozwijać się w oparciu o niemieckie porty a nie o Warszawę.

Taki jest mój lotniczy Poznań – ważny element w krajowej i europejskiej sieci transportu lotniczego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 8:12, 23 Cze 2006    Temat postu:

"...Z jednej strony znaczny ruch biznesowy z Poznania, gdzie mamy drugą po Warszawie pozycję w rankingu sprzedaży biletów pełnopłatnych a z drugiej strony rosnące zapotrzebowanie na tanie latanie. ..."
To ciagle aktualne ? Przeciez Krakow ma kilkakrotnie wiecej polaczen regularnych tradycyjnych, Gdansk tez sporo wiecej. Chodzi ogolnie o bilety na loty zwyklymi liniami, czy w srednich taryfach bez promocji, czy w tych najdrozszych taryfach. Czy chodzi o sprzedaz biletow, a nie o wyloty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:52, 23 Cze 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Czy chodzi o sprzedaz biletow, a nie o wyloty.


chodzi o to, aby sprzedac ludozerce pare frazesow. wiekszosc i tak nie zrozumie a ci co zrozumieja to najwyzej wczesniej choroby wrzodowej dostana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:07, 23 Cze 2006    Temat postu:

Mnie natomiast bardzo zainteresował pomysł poznańskiej lini lotniczej. Kiedyś o tym myślałem, ale miało to charakter raczej wyimaginowany, no a teraz podobne stwierdzenie pada z ust byłego prezesa. Może gdy spółka Koleje Wielkopolskie zostanie zainicjowana, to władze regionalne jak i lokalne pomyślą o spółce lotniczej. Marzenia ... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 10 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin