Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polscy piloci nie doszkoleni (?)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 15:14, 26 Maj 2006    Temat postu:

robbo2k napisał:
Jasio85 napisał:
Przyznam szczerze że tez nie dokońca rozumiem ideę szkolenia pilotów F16 na talonie. Chyba żę jest wyposarzony tak jak f 16 albo coś w tym stylu. Z drugiej strony chodzi tez pewnie o styl latania, i wpojenie naszym Asom jak to się robi w USA.



Bo to nie latanie jest problemem tylko procedury, i sterowanie systemem uzbrojenia, radarem, ILS, lataniem z w nocy itd (o ile wiem ani TS-11 ani Su22 nie lataja po nocach). Ja wiem ze wielu mysli ze walka polega na
zlapac go w kwadracik jak zapiszczy i wyswietli "shoot" to nacisnac i zapomniec. Ale to bajka



Co racja to racja. Srebrne ptaki nie latają już jak mocniej powieje... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:43, 26 Maj 2006    Temat postu:

Po krótce:
michals napisał:
Z Twojego postu wynika, że jesteś święcie przekonany o tym, że przeszkolenie na f-16 albo jest wogóle praktycznie zbędne, albo polega głównie na krótkiej nauce machania knyplem i wciskania guziczków. Gdyby tak było, to równie dobrze możnaby napisać, że nauka obsługi komputera polega przede wszystkim na opanowaniu posługiwania się myszką i szybkiego pisania na klawiaturze...


Przepraszam, masz rację. Zapomniałem, że zamiast doświadczonych pilotów pojechała tam grupa rolników (nie obrażjąc nikogo) z patentem na prowadzenie bizona, która rzeczywiście -jak to pięknie ujołeś Very Happy - machać knyplem potrafi ale chce się nauczyć wciskania guziczków.

michals napisał:
Poza tym ja wiem, że teraz jest cool i trendy i wogóle tak "po europejsku" nie lubić Ameryki i śmiać się z "tych głupich Amerykanów", ale momentami to już zaczyna być męczące...


Nie chciałem naruszać niczyjej amerykańskiej godności, ale nie chciałbym tym bardziej, żeby była naruszana polska.

michals napisał:
Pozdrawiam, przekonany o tym, że każdy Polak zna się już nie tylko na medycynie, polityce i piłce nożnej, ale i na szkoleniu myśliwców...


Pozdrawiam nie przekonany o tym, że każdy Polak zna sie na wszystkim, ale mający swój rozum i z niego korzystający Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kirby dnia Pią 16:02, 26 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:56, 26 Maj 2006    Temat postu:

Poza tym, jeżeli michals uwarzasz za normalne, że cała grupa doświadczonych pilotów, którzy pojechali tam aby się przeszkolić na nowych typach samolotów nagle dostaje reprymendę jak pisze "Dziennik":
Cytat:
Amerykanie bardzo krytycznie oceniają naszych lotników, którzy za oceanem uczą się pilotowania myśliwców F-16. Według nich Polacy mogą mieć poważne problemy z obsługą supernowoczesnych ponaddźwiękowców.
pomimo, że nie pojechali tam aby wykorzystać daru wizy turystycznej Laughing tylko aby się doszkolić na nowy samolot, to jest twój problem. Przecież nie szkola się sami na wzajem tylko mają jakiś program Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:52, 26 Maj 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Większość pilotów obecnie szkolących się w USA to personel latający wcześniej głównie niestety na MiG-21 a ostatnio wyłacznie na TS-11 i to w bardzo ograniczonym zakresie. Jedynymi pilotami z odpowiednimi nalotami w roku na przyzwoitych maszynach są piloci 1 elt z Mińska Maz, ale żaden z nich nie przeszkala się na F-16.


W trakcie zbierania grupy pilotów przeszkalanych na eFa mógł stanąć każdy który spełniał odpowiednie wymogi, czyli piloci z MIGów 29 jak najbardziej.
Co do nalotów to wcale nie mniej latają w 36 spec pułku, w Siemirowicach na BRYZACH, w Radomiu na ORLIKACH, w Krakowie ... (ale to nieprzyzwoite maszyny Very Happy ).
Notabene ciekaw jestem z jakim uczuciem będą wracać do kraju chlopaki ... rodziny pościągane , dzieci chodzą tam do szkół ...
robbo2k napisał:
Bo to nie latanie jest problemem tylko procedury, i sterowanie systemem uzbrojenia, radarem, ILS, lataniem z w nocy itd (o ile wiem ani TS-11 ani Su22 nie lataja po nocach)

... to niewiele wiesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:17, 26 Maj 2006    Temat postu:

michal napisał:
Notabene ciekaw jestem z jakim uczuciem będą wracać do kraju chlopaki ... rodziny pościągane , dzieci chodzą tam do szkół ...


dzieci do szkol, gdzie, w Tucson ?? Przeciez oni pojechali tam na ile .. 7 miesieczny kurs. Jaki bylby sens brania ze soba rodzin z dziecmi do obcego kraju, obcy jezyk na 7 miesiecy ? Nie kapuje tej logiki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 22:02, 26 Maj 2006    Temat postu:

Co do nalotu pilotów to zdaję sobię sprawę, że piloci ze Specu i Krakowa mają wysokie naloty ale, chyba była mowa o samolotach bojowych, jest to dział forum - lotnictwo wojskowe i na miłość boską nie porównujmy nalotu pilota na samolocie bojowym z przesiedzeniem w Antku, Bryzie czy Mi-2 (szczególnie na fotelu drugiego pilota). Mam nadzieję, że nikt mnie źle nie zrozumiał, to że uważam za "przyzwoite" samoloty MiG-29, nie oznacza, że pozostałe są nieprzyzwoite - cenię każdą konstrukcję lotniczą szczególnie że z TS-11 i Mi-2 mam nadal do czynienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:58, 27 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
michal napisał:
Notabene ciekaw jestem z jakim uczuciem będą wracać do kraju chlopaki ... rodziny pościągane , dzieci chodzą tam do szkół ...


dzieci do szkol, gdzie, w Tucson ?? Przeciez oni pojechali tam na ile .. 7 miesieczny kurs. Jaki bylby sens brania ze soba rodzin z dziecmi do obcego kraju, obcy jezyk na 7 miesiecy ? Nie kapuje tej logiki.

Cały cykl szkolenia w USA trwa w tym przypadku 2 lata, nie 7 miesięcy, a przyznasz, że tak długa rozłąka jest chyba ponad siły nawet najbardziej kochającej się rodziny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:59, 27 Maj 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Co do nalotu pilotów to zdaję sobię sprawę, że piloci ze Specu i Krakowa mają wysokie naloty ale, chyba była mowa o samolotach bojowych, jest to dział forum - lotnictwo wojskowe i na miłość boską nie porównujmy nalotu pilota na samolocie bojowym z przesiedzeniem w Antku, Bryzie czy Mi-2 (szczególnie na fotelu drugiego pilota).


A czy Bryza, Mi-2 to nie lotnictwo wojskowe ??? !!!
Nalot to nalot. Tu nie ma co porównywać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:13, 27 Maj 2006    Temat postu:

Nie, to drobne nieporozumienie. Wink
Bryza jest to dwusilnikowy samolot turbośmigłowy, wojskowa odmiana M28 skytruck. A Mi2 to przecież śmigłowiec.
Cytat:
Nalot to nalot. Tu nie ma co porównywać.
Chyba że nie zrozumiałem żartu i się pospiezyłem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:46, 27 Maj 2006    Temat postu:

kirby, przyznam szczerze, że miałem się już nie odnosić do Twoich ostatnich postów, ale stwierdziłem, że tak nie wypada, więc...

kirby napisał:
Przepraszam, masz rację. Zapomniałem, że zamiast doświadczonych pilotów pojechała tam grupa rolników (nie obrażjąc nikogo) z patentem na prowadzenie bizona, która rzeczywiście -jak to pięknie ujołeś Very Happy - machać knyplem potrafi ale chce się nauczyć wciskania guziczków.

Bo w sumie to ja już nie wiem, czy Ty sobie jaja robisz, czy tak na poważnie piszesz. Jeśli to pierwsze, to dalsza dyskusja nie ma sensu, bo to się już onet robi, a jeśli to drugie, to albo kompletnie nie zrozumiałeś mojego postu, albo naprawdę wierzysz w to, że polscy piloci są tak niesamowicie i nadludzko dobrzy, że w zasadzie im żadne szkolenie nie jest potrzebne, a do efa to mogą z marszu wsiadać i to od razu ze statusem "combat ready"... A czytając Twoje posty można naprawdę odnieść takie wrażenie. Pominąwszy już fakt, że dla pilotów latających dotychczas na su-22 jest to przeskok o jedno pokolenie, a dla pilotów mig-21 i TS-11 nawet o dwa (a w lotnictwie to przepaść), to już same liczby określające łączny czas spędzony w powietrzu podczas takiego szkolenia mówią o tym, że tam chodzi o coś więcej niż tylko o zwykłe opanowanie pilotażu i obsługi przyrządów pokładowych. Używanie w tym przypadku określenia "przeszkolenie" jest sporym uproszczeniem. A szkolenie to obejmuje m.in. 50h na T-38C (tak, nawet w przypadku naszych doświadczonych lotników z nalotem min. 320h na ponaddźwiękowcach - wymóg przy selekcji - jest to niezbędne, a dlaczego, to już nie będę pisał, w necie można znaleźć) i ok. 270h na f-16. Przy czym nasi piloci twierdzą, że f-16 jest na tyle łatwy i przyjemny w pilotażu, że na dobrą sprawę już po 4 lotach mogliby wykonywać na nim loty samodzielne. Wnioski nasuwają się same, z tym, że Ty pewnie wyciągniesz takie, że reszta szkolenia jest tylko po to, żeby ci wstrętni Amerykanie od nas kasę mogli wyciągnąć...

kirby napisał:
Nie chciałem naruszać niczyjej amerykańskiej godności, ale nie chciałbym tym bardziej, żeby była naruszana polska.

Tego nawet nie będę komentował, bo wydaje mi się, że Twoją intencją było obrażenie mnie...

kirby napisał:
Poza tym, jeżeli michals uwarzasz za normalne, że cała grupa doświadczonych pilotów, którzy pojechali tam aby się przeszkolić na nowych typach samolotów nagle dostaje reprymendę jak pisze "Dziennik":
Cytat:
Amerykanie bardzo krytycznie oceniają naszych lotników, którzy za oceanem uczą się pilotowania myśliwców F-16. Według nich Polacy mogą mieć poważne problemy z obsługą supernowoczesnych ponaddźwiękowców.

pomimo, że nie pojechali tam aby wykorzystać daru wizy turystycznej tylko aby się doszkolić na nowy samolot, to jest twój problem. Przecież nie szkola się sami na wzajem tylko mają jakiś program

Dla ścisłości - nigdzie nie odnosiłem się do treści artykułu, tylko do Twojego postu, więc przypisujesz mi poglądy, których nie wyartykułowałem. No ale ok. Zakładając, że faktycznie intencją Amerykanów jest wyciągnięcie od nas kasy na droższe szkolenie, to w sumie co w tym dziwnego? Rozumiałbym taką postawę również w przypadku Francuzów, gdybyśmy kupili mirage, Szwedów/Brytyjczyków, gdybyśmy kupili gripena, czy Rosjan, gdybyśmy kupili któreś z ich cacek. Biznes jest biznes... Natomist od naszych decydentów oczekuję, aby takim naciskom (o ile są nieuzasadnione) nie ulegali. Co do tego nieszczęsnego sformułowania o niezdatności naszych pilotów, to czytając całość tekstu, a nie tylko wyrwany z kontekstu cytowany przez Ciebie fragment, nawet średnio inteligentny człowiek dojdzie do wniosku, że zarzuty te nie są skierowane pod adresem pilotów, tylko ludzi którzy za to odpowiadają, a sens tej wypowiedzi został albo wypaczony podczas tłumaczenia, albo była to celowa manipulacja, aby kolejny raz podgrzać atmosferę wokół programu f-16. Co jak widać na Twoim przykładzie udało się znakomicie...

kirby napisał:
Pozdrawiam nie przekonany o tym, że każdy Polak zna sie na wszystkim, ale mający swój rozum i z niego korzystający Wink .

Pozdrawiam, przekonany o tym, że aby móc z tego rozumu właściwie korzystać, należy najpierw dostarczyć mu odpowiednie dane i pozbyć się wszelkich uprzedzeń i zbędnych emocji Wink
(ufff, sorry że się tak rozpisałem, ale nie miałem chwilowo nic lepszego do roboty Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:34, 27 Maj 2006    Temat postu:

Masz rację michals - zdecydowanie lepiej będzie dla jakości forum jak przestaniemy o tym dyskutować bo robi się z tego śmietnik, a nie o to przecież chodzi. Nasze obrzucanie się tak naprawdę nic nie znaczącymi argumentami i rozmowy na niższym poziomie napewno nic do tematu nie wnoszą.
Śmiesznym jest dyskutowanie, czy z su22 to przeskok o jedno pokolenie czy nie, jaka jest różnica w pilotowaniu samolotów na których piloci latali dotychczas w stosunku do samolotów na których będą latać w programie, szcególnie jeżeli nie mamy o tym najmniejszego pojęcia, a nasze zaciekle bronione racje wynikają jedynie z subiektywnych odczuć. Podejrzewam że przypadkowa osoba z kręgu znających temat bespośrednio (np. latająca na obecnych polskich myśliwcach), o ile jeszcze będzie chciała te załosne wywody czytać napewno nieźle się uśmieje (nie ździwił bym sie jakby to było z politowaniem).
Tak więc myśle, że pozostaje jedynie obserwować temat i czekać na jego finał.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 18:43, 27 Maj 2006    Temat postu:

michals napisał:
Cały cykl szkolenia w USA trwa w tym przypadku 2 lata, nie 7 miesięcy, a przyznasz, że tak długa rozłąka jest chyba ponad siły nawet najbardziej kochającej się rodziny Wink


2 lata? Pewny jestes Question
A tu (link ambasady USA w Polsce) jest napisane ze koncza 7-miesieczny kurs na F16. Co robiliby poza tym kursem ?

[link widoczny dla zalogowanych]

z innej beczki to nie wiem po co cala ta dyskusja. Amerykanie pewnie sie zwrocili do strony polskiej - sluchajcie aby wasi piloci dorownali naszym w wyszkoleniu (tak oni maja wysokie wymagania) powinniscie wykupic troche wiecej "lekcji". I co w tym zlego ? Moj instruktor lotniczy tez mi radzil - sluchaj twoje "partial panel" podejscia sa nie najlepsze, powinnismy pocwiczyc. Decyzja nalezy do mnie samego - oczywiscie wiecej lekcji, wiecej $$$. Nie bylo moim odruchem oskarzac faceta o probe wyludzenia forsy bo sam wiedzialem ze mam braki. Od strony polskiej zalezy jak chca miec wyszkolonych pilotow, dajcie sobie spokoj z ta nastepna "konspiracja" ze ktos chce wyludzic dolary - to smieszne. Michals pisze tu rozsadnie, nic dodac nic ujac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 0:47, 28 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
2 lata? Pewny jestes
A tu (link ambasady USA w Polsce) jest napisane ze koncza 7-miesieczny kurs na F16. Co robiliby poza tym kursem ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Jak to co? Wielki Kanion, Niagara, Hawaje, Las Vegas Laughing

A tak poważnie to tak, jestem absolutnie pewien. Przypuszczam, że w informacji, na którą się powołujesz, chodziło o zakończenie tego konkretnego kursu będącego częścią całego cyklu szkolenia łącznie trwającego 2 lata. Nie mam żadnego pełnego zestawienia reszty kursów i szkoleń, tymczasem mogę polecić np. to: [link widoczny dla zalogowanych] Chociaż w miarę dobrze i czytelnie jest to zestawione tu (rys.1.): [link widoczny dla zalogowanych]

-----------------------------------

kirby napisał:
Masz rację michals - zdecydowanie lepiej będzie dla jakości forum jak przestaniemy o tym dyskutować bo robi się z tego śmietnik, a nie o to przecież chodzi. Nasze obrzucanie się tak naprawdę nic nie znaczącymi argumentami i rozmowy na niższym poziomie napewno nic do tematu nie wnoszą.

Eeee tam, przesadzasz z tym "obrzucaniem", przecież żadnych bluzgów ani obelg nie było. Po prostu normalna dyskusja z kilkoma "zgrzytami" i tyle. Normalka.

kirby napisał:
Śmiesznym jest dyskutowanie, czy z su22 to przeskok o jedno pokolenie czy nie, jaka jest różnica w pilotowaniu samolotów na których piloci latali dotychczas w stosunku do samolotów na których będą latać w programie, szcególnie jeżeli nie mamy o tym najmniejszego pojęcia, a nasze zaciekle bronione racje wynikają jedynie z subiektywnych odczuć.

Bynajmniej. Ja nie opieram się na subiektywnych odczuciach tylko na obiektywnych, ogólnie dostępnych informacjach. Z tym "zaciekłym bronieniem racji" to też drobna przesada, w końcu krew się jeszcze nie leje Laughing

kirby napisał:
Podejrzewam że przypadkowa osoba z kręgu znających temat bespośrednio (np. latająca na obecnych polskich myśliwcach), o ile jeszcze będzie chciała te załosne wywody czytać napewno nieźle się uśmieje (nie ździwił bym sie jakby to było z politowaniem).

Przejmujesz się? Bardzo dobrze, niech się śmieją, w końcu chłopakom też potrzebna jest jakaś rozrywka a podejrzewam, że czytanie postów jakichś laików należy do tych ulubionych Laughing

Widzę, że bardzo emocjonalnie podszedłeś do tej dyskusji. Jeżeli odebrałeś to jako atak na Ciebie, to przepraszam, nie było to moją intencją. Bardziej był to "atak" na postawę, jaką zaprezentowałeś w swoim pierwszym poście w tym topicu, zgodnie z zasadą: pokój ludziom, wojna głupim ideom Wink

Jeszcze raz przepraszam (w tym moderatora za mały OT Smile ) i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 2:36, 28 Maj 2006    Temat postu:

michals napisał:
http://www.altair.com.pl/files/sp/1205/f16.htm. Chociaż w miarę dobrze i czytelnie jest to zestawione tu (rys.1.): [link widoczny dla zalogowanych]


Ciekawe dokumenty, zwlaszcza ten drugi. Ktokolwiek mysli ze przeszkolenie polskich "asow" na F-16 to latwizna bo nasze chlopaki to super zdolni piloci i maja wylatane tyle godzin na Su-22 i innych typach powinien przeczytac ten drugi dokument. Okazuje sie ze musza wpierw latac na T-38C Talon (jakkolwiek byc moze dotyczy to tylko przyszlych instruktorow F-16, to nie jest jasne) jako posrednim samolocie przed ostateczna przesiadka na F-16. Brak w Polsce ekwiwalentnego samolotu szkolno-bojowego ktory by mogl byc uzyty w zastepstwie (rozwazano mozliwosc takiego posredniego szkolenia w innych krajach jak Turcja, Anglia, Finlandia, Kanada.. oferta szkolenia na T-38C w USA byla najkorzystniejsza !). A wogole jak sie to czyta to wlos staje deba z jakimi logistycznymi problemami Polska strona musi sie uporac. Nawet taka znajomosc angielskiego urasta do powaznego problemu (tego nie bardzo rozumiem - przeciez mieli na to kupe lat poprzedzajacych decyzje kupna F-16, Grippen czy F-16 angielski byl potrzebny). Dokument mowi ze jest mala szansa aby Polska miala dostateczna ilosc przeszkolonych pilotow do 2008 (potrzeba 1.5 pilota na samolot). No i mowia o braku zaawansowanego samolotu szkolno-bojowego i o potrzebie zakupu sumulatora, no wlasnie - czy ktos pomyslal ze symulator bedzie potrzebny ? Godzina lotu na symulatorze to ulamek kosztu lotu prawdziwym F-16. Jak chca miec 48 samolotow - do tego okolo 70 pilotow to podejrzewam ze posiadanie wlasnego symulatora (Full Mission Simulator) w Deblinie na dluzsza mete byloby oplacalne. Dowiadujemy sie ze szkolenie calej tej watachy ludzi (piloci + obsluga) to bedzie ladnych kilkadziesiat milionow $$. Ladna sumka.

O ile wyczytalem dobrze to Polacy szkola sie na innych (starszych) typach F-16 niz na tym Block 52 co zamowili. A wiec jak sie dotrenuja na 52 - na symulatorze ?

Z innej beczki - mowa w tym dokumencie o dlugim rozstaniu z rodzina podczas przeszkolenia w USA - nie wyglada wiec na to ze rodziny pojechaly z nimi. Byc moze tylko ci na wyzszym stopniu (piloci ??) mieli ten przywilej - o tym w tym dokumencie nic nie mowia. Ale wyglada ze conajmniej obsluga techniczna samolotow poleciala na szkolenie bez rodzin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:59, 28 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
O ile wyczytalem dobrze to Polacy szkola sie na innych (starszych) typach F-16 niz na tym Block 52 co zamowili. A wiec jak sie dotrenuja na 52 - na symulatorze ?


Pewnie to nie jest problemem ponieważ te na których się szkolą od wersji docelowej Block 52 różnia się jedynie silnikiem (F100-PW-229 w block 52) projektorem obrazu terenu i większą odpornością na zakłucenia systemu łączności. Płatowiec przecież pozostaje ten sam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin