Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak się dostać do wyższej szkoły oficerskiej w Dęblinie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Wto 20:50, 24 Paź 2006    Temat postu:

A ja mam następujące pytania co do kariery pilota w wojsku.

1. Czy istnieje górna granica wieku po przekroczeniu której pilot nie może już latać ? Czy takie same prawa rządzą pilotami rezerwy?
2. Piloci którzy przeszli do rezerwy muszą odświerzać nawyki. Skoro tak to czy pilot latajacy wcześniej powiedzmy na Su-22 wykonuje te loty na Iskrze czy na Su? Ile godzin tygodniowo/miesięcznie/rocznie musi wylatać?
3. Czy można, będąc w rezerwie, awansować na wyższy stopień oficerski?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Śro 18:16, 25 Paź 2006    Temat postu:

Spróbuję odpowiedzieć na tą serię pytań.
Po pierwsze we wszystkich uczelniach wojskowych średnia ocen decydowała (przynajmniej teoretycznie) o możliwościach wyboru przyszłej pracy. Z tego co wiem to w Dęblinie decydującym kryterium ostatnio był stopień znajomości angielskiego (wg standartu STANAG 6001). Pilot (i inny żołnierz) w rezerwie kadrowej nie może awansować (nawet nie może dostać podwyżki - ustawowej) - awans obecnie w wojsku nie jest związany z wysługą lecz z objęciem danego stanowiska.
Pilot będący w rezerwie nie lata zatem po wejściu na etat musi odnowić nawyki.
Piloci aby otrzymać pełny dodatek za wykonywanie lotów (tzw. lotkę muszą wylatać rocznie 40 godz na śmigłowcach i poddźwiękowych lub 30 godz na naddźwiękowych).
Teoretycznie nie istnieje górna granica wiekowa dla pilotów - warunkiem jest doskonałe zdrowie - znam osobiście pilota bojowego który ma 55 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pią 12:52, 27 Paź 2006    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie pytanie, czy piloci na posadach generalskich dalej aktywnie latają w eksadrach czy też mają już pracę typowo biurkową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 18:57, 27 Paź 2006    Temat postu:

Co to znaczy aktywnie latać. Prawda jest taka, że oczywiście generałowie na etatach lotnych nie stoją w dyżurze bojowym ani nie biorą udziału w ćwiczeniach międzynarodowych, od czasu do czasu przelecą się z reguły samolotem dwumiejscowym w celu odnowienia nawyków. Na tego typu etatach z reguły nie ma już czasu na aktywne latanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pią 19:35, 27 Paź 2006    Temat postu:

Faktycznie głupio napisałem to "aktywnie latać" Razz Chodziło mi o to czy są przydzieleni do jakiejś jednostki i odbywają normalnie loty, wylatują jakieś minima.. tak więc o taką odpowiedź, jak podałeś, mi chodziło. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin