Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak się dostać do wyższej szkoły oficerskiej w Dęblinie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 19:01, 15 Wrz 2006    Temat postu:

1. W polsce nie. Tylko po szkole wojskowej można, a pilotaż w szkole wojskowej tylko w Dęblinie jest.
2. Tak. To też są piloci wojskowi. No chyba, że zrezygnuje ze spec pułku i szuka jakiegoś prywatnego, to może wtedy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Sob 10:48, 16 Wrz 2006    Temat postu:

Mój wujek jest majorem w jednostce (niestety przeciw-lotniczej) ale czytuje gazetki wojskowe i zna się na rzeczy, obecnie mało jest chętnych na pilotów wojskowych (nie chce im się szlajać po poligonach, i męczyć, wolą spokojnie pracować w liniach lotniczych) więc szukają nawet tych którzy skończyli szkoły nie-wojskowe. A na pilota transportowca (13 eltr) podobno można dostać się np po PRZ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 11:39, 16 Wrz 2006    Temat postu:

Nie wiem jakie gazetki czytuje wujek kolegi - ale prawda jest taka, że młodzi piloci po WSOSP mają ogromny problem obecnie z etatami lotnymi w jakiejkolwiek z eskadr, jeszcze gorzej jest z kierunkami naziemnymi (znam przykład chłopaków po nawigacji dęblińskiej, którzy musieli przyjąć etaty zwykłych dowódców plutonów). To że piloci wojskowi chcą załapać się na etaty pilotów cywilnych szczególnie na samolotach B767 związane jest z ogromną różnicą w zarobkach (cywile zarabiają nawet kilkukrotnie więcej od wojskowych - to się tyczy każdej ze specjalności w lotnictwie). Jednakże zgodnie z obecnymi przepisami przejście z pilota wojskowego na cywilnego wiąże się z ogromnymi kosztami co w pewnym momencie staje się nie opłacalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Sob 13:59, 16 Wrz 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Jednakże zgodnie z obecnymi przepisami przejście z pilota wojskowego na cywilnego wiąże się z ogromnymi kosztami co w pewnym momencie staje się nie opłacalne.


A mógłbys to przyblizyc??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 16:56, 16 Wrz 2006    Temat postu:

Mniej więcej w połowie lat 90, nastąpił nagły odpływ z wojska kadry lotniczej do lotnictwa cywilnego. Doszło wtedy do niesnasek pomiędzy ówczesnym dowództwem WLOP a Inspektoratem Lotnictwa Cywilnego. W związku z tym uprawnienia zdobyte w wojsku są nieaktualne w cywilu (dotyczy to również personelu technicznego). Oczywiście aby przejść z samolotu bojowego na np B767 zawsze potrzebne było odpowiednie szkolenie ale obecnie doszło do takich absurdów, że pilot latający w wojsku nawet na Mi-2 czy W-3 Sokół przechodząc do pracy na tym samym sprzęcie w cywilu musi odbębnić całe szkolenie i zdać egzaminy cywilne. Ja znam przykład rozwiązanej w 2002 r jednostki z Białej Podlaskiej gdzie zarówno piloci jak i technicy nie mogli złapać pracy nawet w straży granicznej przy tym samym sprzęcie bez cywilnego przeszkolenia, egzaminów i praktyki. W owym czasie podstawowy kurs pilotażu na Mi-2 kosztował przeszło 17 tys złotych. Tak więc wielu z nich odeszło na emeryturę. Prawda jest taka, że pilot wojskowy odchodząc do rezerwy w cywilu nie posiada praktycznie żadnych uprawnień.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 18:39, 16 Wrz 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
W związku z tym uprawnienia zdobyte w wojsku są nieaktualne w cywilu .

To oczywiscie specyfika Polska. Na calym cywilizowanym swiecie piloci wojskowi przechodza do lotnictwa cywilnego stosunkowo latwo oczywiscie z koniecznym przeszkoleniem na sprzecie na ktorym beda latali. W "normalnym" swiecie piloci wojskowi maja za soba wszystkie najwazniejsze elementy szkolenia cywilnego - a wiec IFR, multi, turbine-time, etc. Jak polscy piloci wojskowi tego nie maja to cos nie tak z ich szkoleniem. Zreszta to sie teraz zmienia z kupnem F-16 - trening jaki przechodza w USA zawiera podstawowe elementy szkolenia zgodne z miedzynarodowymi standartami ICAO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Sob 19:42, 16 Wrz 2006    Temat postu:

Czyli morał z tego taki ze jak ktos chce zwiazac sie z lataniem pasazerskim to lepiej nie wybierac sie do Deblina Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:14, 16 Wrz 2006    Temat postu:

Luck89 napisał:
Czyli morał z tego taki ze jak ktos chce zwiazac sie z lataniem pasazerskim to lepiej nie wybierac sie do Deblina Confused

Moral ten jest wazny uniwersalnie bez wzgledu gdzie jestes: jak twoim celem jest lotnictwo cywilne, nie idz do wojska. Co innego pilot wojskowy ktory poszedl z "zamilowania" i potem szuka innej kariery jak zakonczyl sluzbe. Wojsko nie jest dla kazdego, nie pchaj sie tam tylko po to zeby sie "wyuczyc zawodu", to czysty nonsens. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maslanek




Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Nie 14:37, 17 Wrz 2006    Temat postu:

MiGger napisał:
Niestety prawda jest taka, że aby dostać się w tej chwili do WSOSP trzeba mieć przede wszystkim ogromne znajomości na poziomie generalskim. Nawet po szczęśliwym ukończeniu tej uczelni, potrzebne są jeszcze większe układy aby dostać etat w jednej z eskadr (z rocznika - promocja 2004 zaledwie trzech miało etat - reszta długo pozostawała w dyzpozycji dowódcy SP)

Jak wygląda dyspozycja dowódcy SP-co się wtwedy robi i czy dostaje się jakąs wypłate, czy poprostu bezrobocie Question Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Nie 21:47, 17 Wrz 2006    Temat postu:

Dyspozycja dowódcy SP to jest niestety bardzo trudny okres w karierze każdego lotnika, bez etatu nie dostaje, żadnych dodatków a co się tyczy pilotów nie ma tzw "lotki" czyli dodatku za latanie co stanowi nawet ponad 40% pensji, nie obowiązują go również podwyżki pensji. Jest tak jakby zawieszony w próżni i jeżeli znajdzie się jakikolwiek dla niego etat musi go przyjąć bo inaczej zostanie zwolniony do cywila. Podobna sytuacja dotyczy każdego z wojskowych który jest w dyspozycji dowódców poszczególnych rodzajów SIł Zbrojnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamikaze




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 6:21, 18 Wrz 2006    Temat postu:

A ile średnio trwa poszukiwanie etatu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maslanek




Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Pon 14:31, 18 Wrz 2006    Temat postu:

Czy ktoś kto zrobil w Dęblinie pilota-dostanie etat pilota w jednej z eskadr, czy mogą zrobić z niego instruktora, albo postawić na jakies inne nudne miejsce??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Nie 21:24, 24 Wrz 2006    Temat postu:

W obecnej sytuacji mogą z każdym zrobić praktycznie wszystko. Jeśli chodzi o pilotów to może on trafić do eskadry bojowej na etat pilota a potem starszego pilota i rozpocząć szkolenie na danym typie SP. Może również zostać instruktorem w jednym z ośrodków szkolenia lotniczego ale w obecnej sytuacji może również trafić na etat nielotny i siedzieć po kanciapach wypełniejąc tony niepotrzebnej nikomu dokumentacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maslanek




Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Pią 10:02, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Czy to jakie kto mial oceny na studiach ma jakiś wpływ na etat na jakim będzie pracował??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamok




Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 10:07, 29 Wrz 2006    Temat postu:

maslanek napisał:
Czy to jakie kto mial oceny na studiach ma jakiś wpływ na etat na jakim będzie pracował??

Chyba nie, chociaz prymus podobno moze wybrac jednostke w ktorej chcialby sluzyc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin