Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W planie są trzy lotniska dla Mazowsza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:43, 16 Paź 2006    Temat postu:

Mazowieckie miejscowości Modlin, Mińsk Mazowiecki i Sochaczew walczą o lotniska
Firmy, które mają je budować próbują dość do porozumienia w tej sprawie z wojskiem. Twierdzą, że wszystko zmierza w dobrym kierunku i lada dzień umowy zostaną zamknięte. Oznaczałoby to, że za mniej więcej dwa lata w okolicach stolicy powstaną trzy nowe lotniska.
Ryanair jest jedna z nielicznych linii, która do planów podwarszawskich samorządów podchodzą entuzjastycznie - Najbardziej ucieszyłoby nas powstanie lotnisk we wszystkich trzech miejscowościach pod Warszawą - mówi Tomasz Kułakowski -Wymusiłoby to konkurencję pomiędzy portami, dzięki czemu koszty operacji dla linii lotniczych byłyby niższe. To natychmiast przełożyłoby się na obniżenie cen biletów - dodaje.
Deklaruje również, że jest zainteresowana operacji na każdym lotnisku, które zaproponuje niskie koszty, zapewni 25-minutową obsługę samolotów oraz będzie w stanie przyjąć maszyny typu B737-800.

Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR uważa, że jeżeli zostaną przebudowane drogi startowe na Okęciu, tak by się nie krzyżowały, Mazowsze będzie potrzebować tylko jednego nowego lotniska, na trzy nie będzie miejsca.

Pozostałe tanie linie podchodzą do pomysłu sceptycznie. - Nie ruszymy się z Warszawy - mówi Arkadiusz Frączak, z easyJet. Polityka firmy zakłada korzystanie tylko z centralnych lotnisk - dodaje. Wizz Air też jest podchodzą do sprawy ostrożnie i deklarują rozważenie opcji zmiany lotniska dopiero wówczas, gdy lotniska powstaną.

Spółka Cywilna Port Lotniczy Mińska Mazowieckiego również prowadzą rozmowy z ministrem - Negocjacje idą w dobrym kierunku - zapewnia Zbigniew Grzesiak, burmistrz Mińska Mazowieckiego. - Żeby mogły tam lądować samoloty cywilne, musimy wybudować jedynie terminal i przeprowadzić kosmetyczne prace na drodze kołowania. Spółka ma już wstępną zgodę wojska, w tej chwili na jej podstawie przygotowuje wniosek do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o zgodę na założenie w Janowie lotniska cywilnego. - Jesteśmy dużo bliżej niż Modlin i Sochaczew - dodaje burmistrz.

Krzysztof Brymora, zastępca burmistrza Sochaczewa i prezes stowarzyszenia Port Lotniczy Sochaczew powiedział "Rzeczpospolitej", że lada dzień powinno zostać zawarte porozumienie ministra transportu i ministra obrony narodowej o współużytkowaniu terenu lotniska, nasza spółka zaś ma zostać wskazana jako jego zarządca. Spółka już zleciła przygotowanie wstępnego opracowania działalności przyszłego lotniska, które ma m.in. dać odpowiedź na pytanie, jaki będzie najkorzystniejszy sposób sfinansowania inwestycji. Niewykluczone, że do współpracy zostanie zaproszony inwestor prywatny. Od momentu, gdy ministrowie dojdą do porozumienia, władze lotniska będą potrzebować minimum dwóch lat, by port mógł przyjąć pierwszych pasażerów - dodaje.

O lotnisku w Modlinie mówi się już od wielu lat. Inwestycja jest jednak ciągle blokowana. - Od momentu, gdy nasi udziałowcy, czyli Agencja Mienia Wojskowego i PPL, dojdą do porozumienia, będziemy potrzebowali od 12 do 16 miesięcy na rozpoczęcie działalności. To jednak optymistyczne założenie - przyznaje Piotr Okieńczyc, prezes spółki Port Lotniczy Modlin.


Źródło: Rzeczpospolita, 2006-10-14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:03, 25 Paź 2006    Temat postu:

podejscie do modlina nr 1286:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 15:07, 25 Paź 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
podejscie do modlina nr 1286:

[link widoczny dla zalogowanych]


Modlin powinien jak najszybciej powstać, bo dzięki temu Ryanair i WiZZ przestaną latać na Okęcie. Powinno na tym zależeć PPLowi, który rzekomo tak dba o LOTowskie interesy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 14:10, 26 Paź 2006    Temat postu:

Cytat:
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) - Grzegorz Kruszyński wydał promesę na budowę lotniska cywilnego w Modlinie.

Oznacza to, że po spełnieniu wszystkich niezbędnych wymogów prawem przypisanych, wnioskujący o lotnisko będą mogli uzyskać zezwolenie na załozenie lotniska. Na wydanie promesy wpłynęły m.in:

pozytywne stanowisko wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska
pozytywna opinia odnośnie braku kolizji pomiędzy ruchem lotniczym prowadzonym z planowanego lotniska, a ruchem z sąsiednich lotnisk.
W wydanej promesie dla Modlina zapisy nie wykluczają uzyskania przez niego statusu portu międzynarodowego, co dałoby możliwość włączenia go do takiego systemu portów.

Za wydaniem promesy wnioskowały PP „Porty Lotnicze” i Agencja Mienia Wojskowego.
pasażer.com

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Czw 16:12, 26 Paź 2006    Temat postu:

no niezle po 5 latach ?? jest wstepna zgoda ... to teraz za ok 15 lat moze z modlina odleci pierwszy samolot Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 12:54, 27 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
zasieki1 napisał:
podejscie do modlina nr 1286:

[link widoczny dla zalogowanych]


Modlin powinien jak najszybciej powstać, bo dzięki temu Ryanair i WiZZ przestaną latać na Okęcie. Powinno na tym zależeć PPLowi, który rzekomo tak dba o LOTowskie interesy...


No to dbają (myśląc Twoimi kategoriami) bo jak zbudują Modlin FR zrobi bazę i uruchomi połączenia do wszystkich miast do których lata i wykosi LOT Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 14:23, 27 Paź 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Stoarn napisał:
zasieki1 napisał:
podejscie do modlina nr 1286:

[link widoczny dla zalogowanych]


Modlin powinien jak najszybciej powstać, bo dzięki temu Ryanair i WiZZ przestaną latać na Okęcie. Powinno na tym zależeć PPLowi, który rzekomo tak dba o LOTowskie interesy...


No to dbają (myśląc Twoimi kategoriami) bo jak zbudują Modlin FR zrobi bazę i uruchomi połączenia do wszystkich miast do których lata i wykosi LOT Wink


Lepiej dla LOTu żeby zrobili bazę na Okęciu czy w Modlinie twoim zdaniem? Bo że Warszawę chcą opanowywać to bez dwóch zdań...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 9:41, 28 Paź 2006    Temat postu:

no sympatycznie...
Radni ustalili ze beda miec lotnisko z pasem 3300m.
Wiec pas bedzie najdluzszy po Okeciu.
Mysle w takim razie ze Ryanair powinien przemyslec ewn przeniesienie inwestycji z Rygi lub Rzeszowa do Olsztynka Smile

Radni Olsztynka zgodzili się na budowę regionalnego lotniska

Radni Olsztynka (warmińsko-mazurskie) zgodzili się na budowę portu lotniczego niedaleko planowanego węzła komunikacyjnego dróg krajowych nr 51 do polsko-rosyjskiego przejścia granicznego oraz nr 7 Gdańsk-Warszawa.

Budowa lotniska regionalnego w gminie Olsztynek ma kosztować od
250 do 300 mln euro. Radni jednogłośnie podjęli uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jest w nich zapis o
przeznaczeniu terenu pod budowę portu lotniczego w Wilkowie.

Miejsce pod przyszłą lokalizację lotniska to powierzchnia około 300 ha między miejscowościami Wilkowo i Sudwa. W ich pobliżu, w najbliższych latach budowany będzie duży węzeł komunikacyjny najważniejszych dróg regionu "siódemki" z Gdańska do Warszawy oraz 51 do największego przejścia drogowego na polsko-rosyjskiej granicy, w Bezledach. Olsztyn znajduje się w odległości 22 km.

Jak zapewniają pomysłodawcy, teren o długości 3,5 km jest równiną i pozwoli na budowę betonowego pasa startowego o długości 3,3 km. Nie będą więc w grę wchodzić koszty niwelacji nierówności.

Lotnisko regionalne koło Olsztynka może być alternatywą dla lotniska w Szymanach. Do tej pory na lotnisku w Szymanach nie jest prowadzona żadna działalność lotniskowa. Na Warmii i Mazurach nie ma lotniska regionalnego z prawdziwego zdarzenia, na którym mogłyby startować i lądować samoloty
pasażerskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 15:24, 28 Paź 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
no sympatycznie...
Radni ustalili ze beda miec lotnisko z pasem 3300m.
Wiec pas bedzie najdluzszy po Okeciu.
[/i]


Ciekawe za co...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 8:38, 06 Lis 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dogadali się w sprawie Modlina...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:15, 06 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
To wynik m.in. naszego artykułu, w którym opisaliśmy, jak decydenci z PPPL i Agencji, wietrząc milionowe zyski, nawzajem się zablokowali, uniemożliwiając powstanie lotniska dla milionów pasażerów.
- pisze GW. Myślę jednak, że jeszcze większe znaczenie miało ogłoszenie o wejściu Ryanaira na Okęcie. Nagle wszystkim zaczęło zależeć, aby się go pozbyć (jeśli nie z samej stolicy, to przynajmniej z EPWA Twisted Evil ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:26, 06 Lis 2006    Temat postu:

To raczej ślinotok decydentów publicznego grosza na myśl o tym, że Ryan jest u bram i można u niego coś wytargować, a przy okazji stworzyć miejsca pracy dla siebie i kumpli. W obecnej sytuacji, jeśli może powstać Sochaczew, to Modlin (do którego miałbym bliżej), nie ma sensu. Po co dwa lotniska PPLu ? Jaka będzie między nimi konkurencja ?
I ile Ryan tych lotów planuje : STN, EMA, DUB, PIK, LVL, SNN (nie ma co liczyć na kierunki inne niż wyspy). Niech będzie że do STN dwa razy dziennie, na pozostałe raz. Przy 5 euro, kttóre Ryan chce płacic to daje max 6300 Euro dziennie przychodu, 2,3 mln Euro rocznie przychodu (przy zalożeniu codziennych lotów i LF100%). Niech inni dodadzą max drugie tyle. Mamy 4,6 mln Euro. Ile wynosi koszt remontu ? Kiedy sie zwróci ? Koszt funkcjonowania lotniska ? Ryan na dwóch lotniskach - dzielimy to na dwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:50, 06 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
I ile Ryan tych lotów planuje : STN, EMA, DUB, PIK, LVL, SNN (nie ma co liczyć na kierunki inne niż wyspy).

Masz rację, ale tylko w odniesieniu do lotnisk innych niż w okolicy Warszawy czy Krakowa. Baza w stolicy kraju jest zawsze atrakcyjna również dla turystyki przyjazdowej - stolica kraju to stolica, a stolice krajów się odwiedza i już (uwaga! nie mam zamiaru dyskutować czy bardziej atrakcyjna jest Warszawa czy Kraków, to nie należy do tematu!). Ludzie myśląc np. o Rumunii pojadą do Bukaresztu, choć znalazłoby się wiele ciekawszych miejsc w tym kraju. Na jednym z forów w dość egzotycznym języku pytano ostatnio: "Wybieram się do Francji za dwa tygodnie. Czy znacie dobry hotel?". Odpowiedziałem coś trochę złośliwie, że Francja to duży kraj, ale oczywiście chodziło o Paryż. Czyli owszem, jeśli w Modlinie będzie baza FR, to połączenia będą w różne strony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 16:05, 06 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
I ile Ryan tych lotów planuje : STN, EMA, DUB, PIK, LVL, SNN (nie ma co liczyć na kierunki inne niż wyspy).


To wariant optymistyczny... Wariant pesymistyczny: FR otwiera połączenia na wszystkich trasach, gdzie lata już jakaś konkurencja, a więc oprócz wymienionych też NYO, GSE, MMX, TRF, BVY, HHN, GRO i inne... Zakładając wariant optymistyczny (RYR się nie wtrąca w trasy niewyspowe) do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:20, 06 Lis 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
do Modlina przenoszą swą działalność WiZZ, Jet2, SkyEurope + Bóg wie kto jeszcze...

...a Centralwings przenosi sie do historii?
Nie, to nie ma byc szczególnie złosliwe z mojej strony, tylko ze tak po prostu moze sie stac (niezaleznie od tego co zrobi FR).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin