Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W planie są trzy lotniska dla Mazowsza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:19, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
lotnisko Schönefeld
Embarassed Zupełnie oczywiste. Monitorowałem kiedys perypetie dawnego NRD-owskiego lotniska Marxwalde, które po obaleniu muru powróciło do dawnej nazwy Neuhardenberg i zakupione zostało przez prywatnego inwestora, który odtad walczy o prawo do dalszego istnienia jako tansza alternatywa dla BBI (lotnisko to ma betonowy pas startowy o długosci 2500 m i brak pozwolenia na przyjmowanie duzych samolotów). Ciekawostka: Neuhardenberg lezy o kilka km od polskiej granicy. To tak na marginesie, ale przez to ten "berg" włazi mi czasem zamiast "feld"-u.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto 21:48, 05 Wrz 2006    Temat postu:

a czy ktoś słyszał o planach dodatkowego lotniska mającego odciążyć Okęcie w Mińsku Mazowieckim ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 22:04, 05 Wrz 2006    Temat postu:

A projekt Vahapa Toya - czyli Biała na pobliskim Podlasiu Laughing Średnio raz na tydzień można przeczytac o nowych "projektach" lotnisk (na szczęscie nie tylko na Mazowszu - o ile mnie pamięc nie myli Kielce i Lublin mają miec po dwa Shocked Laughing ). Najśmieszniejsze jest to, że dziennikarze podchodza do tego poważnie. Modlin od chyba dwóch lat ma nawet projekt terminala. I co ? Z tego co wiem, to tylko żyje z niego zarząd tego "portu lotniczego". I chyba wielu samorządom o to chodzi - zrobic projekt, ściągnąc kasę z grantów i wstawic do zarządów swoich ludzi. Szanse Sochaczewa, Babich Dołów czy Krywlan są mniej więcej takie, jak moje na dożycie drugiej linii metra w stolicy (i pierwszej w Łodzi), albo Autostrady A2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:21, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Cytat z dzisiejszego Warsaw Business Journal:
Cytat:
Ryanair is determined to start flying from Warsaw. "Three weeks ago we submitted a proposal to Mazovia [voivodship] authorities, and we are awaiting a reply," he says. "If we launched a route from Warsaw now, in five years we would have six to eight million passengers flying to and from Poland," Kułakowski stresses.

Okay, to juz w zasadzie wiemy, ze FR chce z Warszawy latac. Ale czy ktos ma informacje na temat czego własciwie ta propozycja dla władz Wwy dotyczy? Okęcia czy tez któregos z dopiero planowanych portów "Lotniczego Węzła" (Modlina lub Sochaczewa)?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 19:18, 11 Wrz 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Cytat z dzisiejszego Warsaw Business Journal:
Cytat:
Ryanair is determined to start flying from Warsaw. "Three weeks ago we submitted a proposal to Mazovia [voivodship] authorities, and we are awaiting a reply," he says. "If we launched a route from Warsaw now, in five years we would have six to eight million passengers flying to and from Poland," Kułakowski stresses.

Okay, to juz w zasadzie wiemy, ze FR chce z Warszawy latac. Ale czy ktos ma informacje na temat czego własciwie ta propozycja dla władz Wwy dotyczy? Okęcia czy tez któregos z dopiero planowanych portów "Lotniczego Węzła" (Modlina lub Sochaczewa)?

[link widoczny dla zalogowanych]


Ryanair won łapska od Warszawy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:25, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Ryanair won łapska od Warszawy!
Wink Hehe, nie posłucha. Tym niemniej zdaje się, ze najlepszą "bronią" Wwy (w sensie anty-Ryanair) jest to, ze wiecej się w kwestii lotniska dla LCC mówi niz (fizycznie) robi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:58, 11 Wrz 2006    Temat postu:

mnie bardziej zaintrygowalo to:

Cytat:
Currently, Ryanair flies from eight Polish airports, but Kułakowski says that in a few years it would like to operate routes from 15 to 16 Polish cities. However, the lack of low-cost airports in the country will seriously stifle further expansion of the budget airline.


chyba wzieli pod uwage nawet lotniska, ktorych nie ma jeszcze w planach!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:07, 11 Wrz 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
chyba wzieli pod uwage nawet lotniska, ktorych nie ma jeszcze w planach!
KTW, Szymany, Babimost, w Lublinie maja byc dwa Wink , Kielce, Bialystok, Zegrze Pom., Lwów, Wilno... uups! Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 20:18, 11 Wrz 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
zasieki1 napisał:
chyba wzieli pod uwage nawet lotniska, ktorych nie ma jeszcze w planach!
KTW, Szymany, Babimost, w Lublinie maja byc dwa Wink , Kielce, Bialystok, Zegrze Pom., Lwów, Wilno... uups! Laughing


No tak, na samym Mazowszu beda cztery Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Wto 12:47, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Porty Lotnicze torpedują założenie nowego lotniska dla Warszawy w Modlinie, bo nie chcą konkurencji dla Okęcia - oskarża samorząd Mazowsza. Spór wykorzystuje Sochaczew. To stąd mają startować samoloty z warszawiakami.

Otwarcie lotniska w Modlinie miało nam ułatwić tanie podróżowanie w powietrzu. Planowano tam przeniesienie części linii lotniczych, samolotów transportowych i uciążliwych lotów nocnych. Teraz z powodu remontu pasa startowego na Okęciu niemal do północy co kilka minut samoloty lecą nad głowami mieszkańców Ursynowa. Cierpią też na tym pasażerowie: dziesiątki samolotów mają nawet kilkugodzinne opóźnienia.

Wiosną minister transportu Jerzy Polaczek obiecał, że lotnisko w Modlinie zacznie działać we wrześniu przyszłego roku. Choć zarzucał poprzednikom ogłaszanie nierealnych terminów, sam postąpił podobnie. Według ekspertów podana przez niego data jest już nieosiągalna, bo przynajmniej rok potrwa przygotowanie i budowa urządzeń nawigacyjnych. A konkretne prace budowlane w Modlinie wciąż nie zaczęły się i nie wiadomo, kiedy się to stanie. Nadal trwa przygotowywanie projektu. Wbrew innym zapowiedziom ministra Polaczka do spółki port lotniczy Modlin nie wszedł samorząd wojewódzki.

- Wciąż czekamy na ruch Portów Lotniczych. Nie wiem, dlaczego tak zwlekają - niecierpliwi się Maciej Kalita, pełnomocnik marszałka Mazowsza ds. lotnisk. Jeden z wyższych urzędników województwa, który chce zachować anonimowość, mówi bardziej dosadnie: - Władze Okęcia hamują ten projekt, bo zależy im na utrąceniu każdej możliwej konkurencji.

Artur Burak, rzecznik PPL: - Niczego nie blokujemy. Bardzo nam zależy na uruchomieniu lotniska w Modlinie. Przecież zdajemy sobie sprawę, jaki tłok panuje w terminalu Etiuda dla tanich linii na Okęciu. Jak więc wytłumaczy kolejne opóźnienia? - Trwają rozmowy z Agencją Mienia Wojskowego, właścicielem terenu lotniska, o jej udziale w tym przedsięwzięciu - odpowiada rzecznik Burak. Dlaczego jednak ciągną się tak długo, nie mówi. Przypomina, że minister Polaczek, ogłaszając wiosną nowy termin uruchomienia portu, zaznaczył, że warunkiem dotrzymania tego terminu jest przekazanie przez Agencję lotniska samorządowi. Wojsko na to nie przystało.

- Przecież było wiadomo, że prawo nie dopuszcza komunalizacji terenów wojskowych. Padła propozycja, żeby Agencja, samorząd Mazowsza i PPL miały po 33 proc. udziałów w spółce, ale szefowie portów na to się nie zgodzili - przypomina Maciej Kalita.

Nie wyklucza, że Mazowsze spróbuje bezpośrednio porozumieć się z Agencją Mienia Wojskowego. Marszałek Mazowsza Adam Struzik w zeszłym tygodniu o Modlinie rozmawiał z szefem MON Radosławem Sikorskim. Chce też spotkać się w tej sprawie z premierem Jarosławem Kaczyńskim.

Równocześnie Struzik zaczął wspierać starania o budowę lotniska w Sochaczewie. Mazowsze dało właśnie 185 tys. zł na prace przygotowawcze. - Z tą lokalizacją wiążemy spore nadzieje. Zwłaszcza że tamtejsze lotnisko ma lepsze parametry niż Modlin - twierdzi skarbnik Mazowsza Marek Miesztalski.

Na razie gospodarzem blisko 700-hektarowego terenu w Bielicach pod Sochaczewem jest wojsko. - MON zapowiedział jednak, że wycofa się stąd do 2010 r. Dla nas to szansa, której nie możemy zmarnować - przekonuje Krzysztof Brymora, wiceburmistrz Sochaczewa. Władze miasta zawiązały spółkę z otaczającą je gminą. Właśnie dołączył do niej samorząd Mazowsza. - Do października będziemy mieli profesjonalny biznesplan całego przedsięwzięcia. Eksperci wyliczą liczbę pasażerów, pokażą mocne i słabe strony naszego pomysłu. Powiedzą też, czy ma on ręce i nogi i czy warto w to brnąć dalej. My już dziś wiemy, że warto. Eksperci zapewniają, że od chwili podpisania porozumienia między ministrami potrzeba nie więcej niż dwa i pół roku, by na naszym lotnisku pojawiły się pierwsze samoloty - planuje wiceburmistrz Sochaczewa.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:34, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Wprawdzie nie wiem co komu z mojego poparcia Mr. Green , ale gotów jestem miast Modlina poprzeć Sochaczew. Doceniam to, że ktoś tam naprawdę chce coś osiągnąć, do swych celów skutecznie dąży i sądzę, że sprawa ma szansę nabrać szybkości!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 14:05, 25 Wrz 2006    Temat postu:

i do tego dwa dla Pomorza Smile

Teraz czas na Malopolske potencjal turystyczny ogromny i potrzeba minimum 4 lotniska Smile

GW

Pomorze chce dwóch lotnisk...

Są plany stworzenia portów lotniczych w Gdyni oraz Słupsku. Władze obu miast już teraz zastanawiają się, jak przyciągnąć przewoźników.

Gdynia dysponuje lotniskiem Marynarki Wojennej w Babich Dołach. Miejsce idealne - z jednej strony blisko centrum, z drugiej pas startowy wychodzący na niezamieszkane tereny. Do tego doskonała dostępność komunikacyjna, czyli sąsiedztwo Trasy Kwiatkowskiego i bocznica kolejowa do samego lotniska, po której w przyszłości mogłyby kursować pociągi pasażerskie.

Pas startowy spełnia wszystkie warunki - jest w rewelacyjnym stanie, a jego długość - czyli 2,5 kilometra - w zupełności wystarczy maszynom tanich linii lotniczych, czyli np. boeingom 737.

Nikt nie ukrywa, że koszty uruchomienia prawdziwego pasażerskiego lotniska to setki milionów złotych.

Babie Doły są wyposażone w pomoce nawigacyjne, ale odpowiadające standardom wojskowym. Brakuje m.in. systemu ILS (umożliwia lądowanie przy złej pogodzie), bez którego żaden przewoźnik nie uruchomi połączeń regularnych do Gdyni. ILS to koszt od kilkudziesięciu do stu milionów złotych.

Włodzimierz Machczyński, prezes spółki Port Lotniczy Gdańsk, która poza Rębiechowem od kilku tygodni zarządza również lotniskiem w Babich Dołach, uważa, że na razie najważniejsze jest umożliwienie w Gdyni wykonywania jakichkolwiek cywilnych operacji lotniczych.

- Chodzi o to, by prywatny samolot mógł wylądować w Gdyni, jak na każdym normalnym lotnisku, bez wcześniejszych konsultacji w wojskiem - mówi. - Jeśli chodzi o loty regularne, to sprawa jest bardziej skomplikowana. W ciągu roku będziemy wiedzieli, czy bardziej opłaca się nam budować nowy terminal, czy wykorzystać istniejące obiekty wojskowe. To, czy zostaną wykorzystane, zależeć będzie od przewoźników.

Tydzień temu w Słupsku odbyło się spotkanie w sprawie wykorzystania tamtejszego wojskowego lotniska w Redzikowie do celów cywilnych. Chociaż tam droga jest jeszcze daleka, bo lotnisko jest cały czas w rękach wojskowych, a infrastruktura wymaga większych nakładów niż w Gdyni, szansa na loty regularnych przewoźników jest większa.

- Słupsk jest znacznie dalej od Rębiechowa niż Gdynia, dlatego lotnisko w Redzikowie ma realną szansę na regularne połączenia - mówi Machczyński.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:09, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Cytat:
W ciągu roku będziemy wiedzieli, czy bardziej opłaca się nam budować nowy terminal, czy wykorzystać istniejące obiekty wojskowe. To, czy zostaną wykorzystane, zależeć będzie od przewoźników


Aha paxy będą odprawiane przez żołnierzy w swoich pokojach w koszarach czy też w odpowiednio zaadaptowanym szpitalu polowym Question Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robo




Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:24, 26 Wrz 2006    Temat postu:

ULC swojego czasu opowiadał się za Minskiem Mazowieckim. Były dyrektor PPL (Kalita - ten od blokady) jest zdecydowanie przeciwny. A może to dobre rozwiązanie. Na pewno jest bliżej niż sochaczew. Lotnisko jest czynne posiada ILS. Szybciej mozna je uruchomić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 10:40, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Robo napisał:
ULC swojego czasu opowiadał się za Minskiem Mazowieckim. Były dyrektor PPL (Kalita - ten od blokady) jest zdecydowanie przeciwny. A może to dobre rozwiązanie. Na pewno jest bliżej niż sochaczew. Lotnisko jest czynne posiada ILS. Szybciej mozna je uruchomić.


Nie dużo bliżej, a dojazd dużo gorszy, bo po tamtej stronie Wisły, do Sochaczewa jest lepsza linia kolejowa (ma 3 tory na większości odcinka), poza tym z Sochaczewa jest niecałe 100 km do Łodzi... I jakoś on bliżej cywilizacji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin