Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SKY Europe likwiduje połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 15:57, 14 Lut 2006    Temat postu:

w ramach rekompensaty oddaja pieniadze lub pozwola poleciec w inne miejsce - fajne mamy czasy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 21:44, 14 Lut 2006    Temat postu:

Do Bolonii lata już z KRK C0. Może Centralwings wpadnie na pomysł by latać do Sztokholmu z KRK?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:23, 14 Lut 2006    Temat postu:

pewnie juz wpadlo ale najprawdopodobniej tym polaczeniem zajmie sie ryan

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 22:45, 14 Lut 2006    Temat postu:

Spojrzalem na rozklad lotow SkyEurope z Pragi i przypomina mi to dawne ambitne plany lotow z Warszawy. Moim zdaniem to tylko kwestia czasu az SkyEurope zacznie redukowac ten ambitny rozklad. Ktos kto wymyslil tak absurdalne polaczenia jak Poznan-Amsterdam czy Krakow-Bolonia (wiadzac, ze Cetralwings tez tam bedzie latac) nie moze wymyslic nic madrego dla Pragi. Zreszta sama idea bazy w na tak konkurencyjnym rynku jest chora. Wlasciwie prawie na kazdej trasie SkyEurope bedzie mialo low-costowa konkurencje. Na bank rozklad zimowy 2006/2007 bedzie bardzo okrojony... Wkrotce Praga pojdzie sladem Warszawy i SkyEurope znow sie skompromituje. Jesli jeszcze kiedys Ryanair zainwestuje bardziej w Bratyslawe, wtedy farewell SkyEurope (i nikt nie bedzie plakal...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IgnacyHannak




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice/Duesseldorf

PostWysłany: Wto 23:22, 14 Lut 2006    Temat postu:

ostre slowa w strone SkyEurope...ale rozumiem ze to nasi politycy nas ucza tak krytykowac Wink

nie, ale tak na serio! ja osobiscie uwazam skyEurope za bardzo solidna linie i zaluje ze maja taka siatke jaka maja i dopiero raz moglem z nich korzystac! leciale wtedy z AMS do WAW i bylem bardzo zadowolony lotu! (jedyne negatywne to ze sie spoznil o godzine, ale za to na lotnisku poznalem ciekawych wspolpasazerow Smile )
co do polaczen to tylko w wypadku boloni moge ci przyznac racje, chociaz jak central chce w to wejsc, to moze jednak cos w tym jest....wkoncu tcy glupi ci managerowie nie sa!
a akurat poznan amsterdam to dobre polaczenie i dziwie sie ze z niego rezygnuja!

praga skolei ma olbrzymi potencjal dla low costow (napewno wiekszy od WAW) ale jest to glownie incoming...a zwarzajac ze sky nie jest az tak bardzo rozpoznawalny wsrod zachodnich turystow to moga miec cieszko....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:41, 14 Lut 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
Ktos kto wymyslil tak absurdalne polaczenia jak Poznan-Amsterdam czy Krakow-Bolonia (wiadzac, ze Cetralwings tez tam bedzie latac) nie moze wymyslic nic madrego dla Pragi.

Centralwing nie lata i raczej na razie nie będzie latał z Poznania na żadnym połączeniu. Znam wielu ludzi, którzy mieli już bilet do AMS ze SkyEurope w kieszeni Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 23:51, 14 Lut 2006    Temat postu:

Piekny napisał:
pewnie juz wpadlo ale najprawdopodobniej tym polaczeniem zajmie sie ryan


Widmo krązy po Europie, Wink widmo końca wszystkich low costów, które Ryanair zewsząd wyrzuci. Wystarczy pogłoska a już Sky Europe ucieka z lotów Kraków Sztokholm, Ryan w Łodzi - Sky w promieniu 200 km nie widzi szans lotów na Stansted. Ryanair w Bratysławie - koniec Sky Europe. Laughing Na jumbopics ktoś nawet przekonywał że to przez Ryanaira Lufthansa nie lata do Rzeszowa Laughing Laughing Laughing
Uważam, że przesadzacie. Ryanair lata ze swoich baz do innych miast, rzadzko do innych baz. Na bazy wybiera mniejsze porty, najchętniej prywatne. W Polsce nastawia się na wożenie pracowników i ich rodzin, a nie turystów (jakoś jeszcze nie słyszałem o kimś, kto chciałby leciec turystycznie do Nottingham). W Beauvais nie ma bazy, podobnie jak w Zagłębiu Ruhry czy wielu innych miastach. Ma większa renomę niż wschodnie linie, bo na zachodzie o nim słyszano, a o Sky czy Wizz czy Centralu nie. Na razie wozi Polaków do UK i Irlandii, niekoniecznie codziennie i jakoś nie pali sie by opanowac rynek przewozów wakacyjnych etc. Nie wchodzi tez na główne lotniska. Jest więc dużo miejsca. A już na pewno Centralwings nie drży przed nim ze strachu, czego dowodzi przykład Łodzi i Dublina czy Wrocka. Sky Europe liczy pewno w Pradze na efekt nowości, ale jak ktoś trafnie zauważył na każdym kierunku (chyba poza Neapolem i Niceą, może Wenecją) będzie miał konkurencję nie jednego, a czasem dwóch low costów, więc pewnie też później ograniczy niektóre kierunki. Lepszą taktykę przyjął Wizz, który odkrył, że po prostu wszyscy chcą do Londynu i będzie tam woził niedługo połowę Bałkanów. Low costy to nie biura podróży, tylko zwyczajny biznes. Ich szefowie nie posiadają żądnej sekretnej wiedzy, tylko ciagle szukają dobrych kierunków, jak widac często z miernym skutkiem. Tylko pasażerów szkoda Crying or Very sad Twisted Evil .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 0:30, 15 Lut 2006    Temat postu:

Nieuruchomienie polaczen do Sztokholmu czy Bolonii niezaszkodzi SkyEurope w Krakowie.
Po chwilowych emocjach (podobnie jak w zeszlym roku nie rozpoczeli lotow do Nicei) za miesiac wszystko wroci do normy.
Sky i tak bardzo odwaznie otwiera az szesc nowych polaczen do ATH,BHX,BRU,EDI,NAP,TRN.
Co wiecej w roku 2006 zostanie przewoznikiem nr.1 (w Krakowie) wyprzedzajac nasz LOT(pod wzgledem przewiezionych pasazerow jak i siatki polaczen 14).
Natomiast pewnym jest ze Sky w 2006 roku nie bedzie rozwijal bazy Warszawskiej (byc moze jeszcze mocniej ja ograniczy) a napewno nie mozna sie spodziewac wchodzenie nawet z pojedynczymi polaczeniami do innych regionalnych lotnisk(mimo negocjacji czy zapowiedzi w LCJ,KTW czy POZ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 0:54, 15 Lut 2006    Temat postu:

To w Warszawie Sky ma jakąs bazę, którą do tego może jeszcze ograniczyć ? Oba pozostawione przez nich kierunkibiją rekordy opóźnień i dziwię się, że ich jeszcze nie zlikwidowali. A z tą ilością paxów to nie mów hop... Moim zdaniem utrzymają się Birmingham i Edynburg (tym bardziej, że pewnie skasowali dopłatę od szkockich władz krajowych więc musza trzyma trasę), może Bruksela. Resztę skasują najpóźniej po sezonie letnim. Zimą lata się z Polski LCC tylko do UK i Irlandii Sad .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 1:12, 15 Lut 2006    Temat postu:

Old napisał:
To w Warszawie Sky ma jakąs bazę, którą do tego może jeszcze ograniczyć ? Oba pozostawione przez nich kierunkibiją rekordy opóźnień i dziwię się, że ich jeszcze nie zlikwidowali. A z tą ilością paxów to nie mów hop... Moim zdaniem utrzymają się Birmingham i Edynburg (tym bardziej, że pewnie skasowali dopłatę od szkockich władz krajowych więc musza trzyma trasę), może Bruksela. Resztę skasują najpóźniej po sezonie letnim. Zimą lata się z Polski LCC tylko do UK i Irlandii Sad .


Ale nikt nie pisal ze wszystkie nowe linie sa polaczeniami calorocznymi,
np Barcelona jest tylko latem i take pewno bedzie na trasach do ATH(podobnie robi WIZZ) , NAP czy TRN.
wg mnie polaczenia do Brukseli , Edynburga i Birmingham beda obslugiwane caly rok.

PS.Oczywiscie ze ma baze tyle ze coraz mniejsza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:34, 15 Lut 2006    Temat postu:

Kiedy w sektorze low-cost robi się coraz ciaśniej (i będzie w przyszłości jeszcze ciaśniej niż teraz) a ceny są w niektórych przypadkach bliskie zera, zbliża się chwila kiedy nie będzie już można "łapać" pasażerów na cenę, a trzeba będzie MIMO niskich cen pozytywnie wyróżniać się jakością. Zdają sobie sprawę z tego i mali, i potentaci (nawet Ryan). Z pewnością liczyć się będzie ilość wpadek (porzuceni pasażerowie, spóźnione i odwołane loty, jakość obsługi). Nie ma pod tym względem idealnej firmy, niestety, każdy swoje uchybienia ma. W trosce jednak o własny wizerunek trzeba o swoje imago dbać - bo wpadki gdzieś w pamięci podróżnych się zapisują. Sky ma u mnie i znak minusa, i mały plus. Minus - bo odwołał lot na który miałem rezerwację i poinformował o tym z opóźnieniem. Plus - bo mogę zamienić tanio kupione bilety na dowolny inny lot. Ale radzę się wystrzegać takich błędów i słowa te kieruję do wszystkich przewoźników, nie tylko do Sky Europe. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Śro 11:16, 15 Lut 2006    Temat postu:

Old napisał:

Uważam, że przesadzacie. Ryanair lata ze swoich baz do innych miast, rzadzko do innych baz. Na bazy wybiera mniejsze porty, najchętniej prywatne. W Polsce nastawia się na wożenie pracowników i ich rodzin, a nie turystów (jakoś jeszcze nie słyszałem o kimś, kto chciałby leciec turystycznie do Nottingham).


Turystycznie do Nottingham to pewnie nie (choć lotnisko ma w nazwie Robin Hooda i jest w okolicy jakiś Sherwood Festival), ale całkiem możliwe że lata tam sporo znajomych i krewnych Polaków którzy w tamtych okolicach pracują. W sumie kwalifikują się jako turyści.

Przynajmniej na trasie DUB-KRK (od wiosny) Ryanair będzie z pewnością woził takze sporo Irlandczyków. Kraków jest tu niezwykle popularny jako cel wycieczek (także jako "stag/hen weekend"). W dodatku prawie wszyscy chcą tam pojechać znowu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 15:24, 15 Lut 2006    Temat postu:

Wydaje mi sie, ze jest to poczatek konca SkyEurope. Zobaczmy:
BTS - inwazja Ryanaira
KRK - duze nasycenie LCC i praktycznie wyczerpane mozliwosci wzrostu
BUD - przegrali z Wizzem
WAW - wyraznie im nie idzie i nie moge sie zdecydowac czy latac do WAW czy nie

Teraz wchodza do PRG ktora ma ogromne nasycenie LCC i na kazdej trasie ktora Sky rozpoczyna lata juz dwoch lub trzech przewoznikow.

Nie maja zadnej prawdziwej bazy. Bazowanie po jednym, dwa smaoloty tu i tam powoduje wysokie koszty.

Jak rozpoczna sie wysokie raty leasingowe za 737NG to albo ktos ich wykupi (moze Easy?) albo dolacza do Air Polonii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 15:53, 15 Lut 2006    Temat postu:

Wizz Air offers free tickets to help stranded SkyEurope passengers
2006. 02. 14.
Wizz Air, the largest low fare - low cost airline in Central and Eastern Europe offers free tickets to help SkyEurope passengers stranded as a result of cancelling 5 Polish routes.

Following SkyEurope's recent move to significantly downscale its Polish operation by cancelling the Warsaw-London and Warsaw-Bratislava routes and not starting the earlier announced Poznan-Amsterdam, Krakow-Stockholm and Krakow-Bologna flights, Wizz Air offers free tickets (only taxes and charges are to be paid) on selected routes representing alternatives to the cancelled SkyEurope flights.

In the period between 15 February and 1 March 2006 the stranded passengers of SkyEurope can book free seats on Wizz Air's flights by paying taxes and charges for travel between 26 March and 31 May 2006.

Bookings can be made online at wizzair.com, through call center (+48 22 351 9499) and with the Wizz Air ticketing agents of the respective airports. The offer is subject to the actual schedule and seat availability of Wizz Air.

Cancelled SkyEurope flights
Warsaw-London
Warsaw-Bratislava
Poznan-Amsterdam
Krakow-Stockholm
Krakow-Bologna

Book on Wizz Air flights
Warsaw-London/Luton
Warsaw-Budapest
Warsaw-Brussels/Charleroi
Katowice-Stockholm/Skvasta
Katowice-Milan/Bergamo


SkyEurope's drastic capacity reduction in Poland falls in line with earlier experienced performance issues of other low cost airlines including Air Polonia, Air Berlin and Maersk Air leaving many passengers stranded.

Wizz Air has been continuously building its market presence in Poland by serving 5 Polish airports including Warsaw, Katowice, Gdansk, Poznan and Wroclaw offering 30 routes to Polish passengers and to those who wish to visit Poland all over Europe.

Wizz Air is the undisputed market leader in the Polish low cost airline sector with close to 40% market share in 2005. The airline has been voted - for the second consecutive year - the best low fare airline in Poland on pasazer.com, Poland's largest travel portal, winning 34% of all the votes.

In March and April Wizz Air is launching a number of new destinations including new services from Warsaw to Glasgow, from Katowice to Cologne, from Wroclaw to Dortmund and from Gdansk to Liverpool, Hamburg/Lübeck and Glasgow.

"Wizz Air is in Poland for the long run. We have always been and we remain fully committed to make our low fares and great travel experience available to a continuously increasing number of passengers. As the leading low cost airline in Poland we step up to help stranded passengers. We are doing it for SkyEurope passengers as we have been doing it in earlier events. Passengers can count on Wizz Air." - said József Váradi, Chief Executive Officer of Wizz Air.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 16:10, 15 Lut 2006    Temat postu:

Czy z tego wszystkiego wynika, ze Sky nie zbazuje w Balicach kolejnego samolotu, albo ze nie bedzie to 737-700? Czyli oddalałaby sie szansa na pierwszego zbazowanego w Polsce Benka 737 z wingletami, no i na jego spotterskie powitanie (nie wiem, czy jest/byla juz znana konkretna data)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin