Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wojna: Sky Europe vs. Wizz Air

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Sob 13:00, 18 Lut 2006    Temat postu: Wojna: Sky Europe vs. Wizz Air

Ostatnio sporo się dzieje między Sky Europe a Wizz Air. Wystarczy tylko przeczytać artykuł na stronie Sky Europe:

"SkyEurope: Strategiczna ekspansja w Pradze połączona z dalszym rozwojem z Krakowa Firma zirytowana śmiesznymi wypowie
15.02.2006

SkyEurope: Strategiczna ekspansja w Pradze połączona z dalszym rozwojem z Krakowa

Firma zirytowana śmiesznymi wypowiedziami Wizz Air.


Kraków, 15 luty, 2006: SkyEurope jest oburzone niedokładnymi i nieprawdziwymi informacjami rozpowszechnianymi przez węgierski Wizz Air po ogłoszeniu redukcji połączeń z Polski.


SkyEurope ogłosiło wczoraj znaczący rozwój w Europie Środkowej, poprzez otwarcie piątej bazy w regionie – w Pradze. Pomimo zapowiedzianych redukcji niektórych lotów z Polski w połączeniu z otwarciem piątej bazy, w Pradze, SkyEurope Airlines wiodąca w Europie Środkowe tania, nisko-kosztowa linia lotnicza nadal rozwija się na polskim rynku dodając 7 nowych połączeń do siatki połączeń, oferując tego lata, w sumie, 61 lotów, co tydzień z Polski do 16 destynacji w Europie.


SkyEurope jest najlepiej rozwijającym się i najlepiej dofinansowanym przewoźnikiem nisko-kosztowym w Europie Centralnej; Jest również jedyną linią lotniczą w Europie Środkowej notowaną na giełdach w Warszawie i Wiedniu od 27 września 2006.


SkyEurope stale rozbudowuje swoje bazy w Bratysławie, Budapeszcie i Polsce, kontynuując bezprecedensowy rozwój. Poprzez wejście na rynek czeski i uruchomienie kolejnej bazy SkyEurope wzmacnia pozycje lidera w Europie Środkowej. Jak każda dobrze zarządzana linia lotnicza, SkyEurope stale kontroluje przychody z wykonywanych operacji na każdym z rynku i podejmuje decyzje mające na celu stabilizacje biznesową.


Skasowanie tylko dwóch istniejących tras i opóźnienie uruchomienia innych tras, które początkowo planowane były z Polski nie wynika ze zmniejszenia zaangażowania SkyEurope w Polsce. SkyEurope zwiększy obecność w Krakowie bazując tam 4 z 6 nowych samolotów Boeing 737-700 Next-Generation, które dołączą do floty w 2006, sprawiając, iż SkyEurope będzie przewoźnikiem z najmłodszą flotą operującą z krakowskich Balic.


"Jesteśmy wiodącą i największą nisko-kosztową linią lotniczą w Europie Centralnej. Skupiamy się na rozwoju siatki połączeń w Europie Środkowej. Polska jest i pozostanie znaczącą częścią modelu biznesowego, której rozwój związany jest z rozwojem całej firmy", powiedział Christian Mandl, CEO SkyEurope Airlines. "Otwarcie bazy w Pradze to kolejny bardzo ważny krok, który zwiększy atrakcyjność SkyEurope jako najlepszego przewoźnika z i do Europy Środkowej."


Całkowita liczba zmienionych lotów z Polski to 27 tygodniowo. Tylko dwie 2 z istniejących tras zostały skasowane. W Polsce SkyEurope oferuje 61 lotów tygodniowo do 16 destynacji w sezonie lato 2006. SkyEurope otworzył w sumie 40 połączeń tygodniowo z Pragi.


W sumie SkyEurope oferować będzie tego lata 61 lotów tygodniowo, jest to największy program lotów w dotychczasowej historii. Oznacza również wzrost liczby połączeń o 8 tygodniowo w porównaniu do istniejące siatki połączeń. 7 nowych tras zostanie otworzonych z których pięć, po raz pierwszy z Krakowa.

Z Warszawy

Od
Częstotliwość

to Paryża Orly

26 Marca
6 x w tygodniu

do Rzymu Fiumicino

26 Marca
4 x w tygodniu

Z Krakowa




do Paryża Orly

26 Marca
6 x w tygodniu

do Londynu Stansted

26 Marca
7 x w tygodniu

do Manchesteru

28 Marca
3 x w tygodniu

do Birmingham
NOWE
12 Kwietnia
2 x w tygodniu

do Edynburga
NOWE
13 Kwietnia
3 x w tygodniu

do Dublina

28 Marca
3 x w tygodniu

do Amsterdamu

27 Marca
3 x w tygodniu

do Brukseli
NOWE
27 Marca
3 x w tygodniu

do Mediolanu Bergamo

26 Marca
5 x w tygodniu

do Rzymu Fiumicino

26 Marca
5 x w tygodniu

do Turynu
NOWE
27 Marca
3 x w tygodniu

do Neapolu
NOWE
8 Czerwca
2 x w tygodniu

do Barcelony
NOWE
13 Kwietnia
4 x w tygodniu

do Aten
NOWE
8 Czerwca
2 x w tygodniu

Ponadto potwierdzeniem nieprawdziwości informacji podawanych przez Wizz Air, jest fakt, iż linia ta zredukowała niedawno w znacznym stopniu swoje operacje na wielu trasach, m.in.:

Warszawa – Paryż/Beauvais,

Warszawa – Sztokholm/Skavsta,

Warszawa – Kaunas,

Katowice – Dortmund,

Budapeszt - Paryż/Beauvais,

Budapeszt – Amsterdam,

Budapeszt - Warsaw,

Budapeszt - Sztokholm/Skavsta,

Budapeszt – Bruksela/Charleroi,

Budapeszt – Frankfurt/Hahn,


Częstotliwość na wielu z wymienionych połączeń pozostała ograniczona do zaledwie 3 lotów w tygodniu nawet na głównych kierunkach jak Paryż czy Amsterdam, wykazując trudności, jakie ma Wizzair konkurując ze SkyEurope na tradycyjnych trasach SkyEurope bądź też zaoferować ciekawą ofertę, konkurencyjną dla głównych lotnisk na które lata SkyEurope.


Wbrew stwierdzeniom Wizz Air, SkyEurope Airlines nie zmniejsza, lecz zwiększa ilość połączeń z Polski, wliczając 5 całkowicie nowych tras z Krakowa (Edynburg, Birmingham, Bruksela, Turyn i Neapol) rozważając jednocześnie otwarcie kolejnych połączeń z Polski. SkyEurope pozostanie jednak na tyle odważną linią lotniczą, żeby zamykać połączenia nierentowne, a jako jedyna notowana na giełdzie linia lotnicza w Europie Środkowej, dba również o swoich pasażerów nie nakładając obciążających kosztów dodatkowych do opłat lotniskowych:


Opłaty i podatki Wizz Air Opłaty i podatki SkyEurope


Warszawa do 102 PLN Warszawa 30 PLN

Katowice do 116 PLN Kraków 48,90 PLN

Budapeszt do 7410 HUF Budapeszt 3125 HUF


W ZWIĄZKU Z OSTATNIMI WYSTĄPIENIAMI WIZZ AIR, SKYEUROPE WZYWA WIZZ AIR DO PRZEJRZYSTOŚCI FINANSOWEJ"

No cóż... Walka o klienta czy o prestiż...??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Sob 13:05, 18 Lut 2006    Temat postu:

A może o jedno i o drugie..??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Sob 13:24, 18 Lut 2006    Temat postu:

A to ze strony WizzAir:

"Wizz Air oferuje darmowe bilety dla opuszczonych pasażerów SkyEurope
2006. 02. 14.
Wizz Air, największa tania, nisko- taryfowa linia lotnicza w Polsce oferuje darmowe bilety dla opuszczonych pasażerów SkyEurope. Jest to rezultat zlikwidowania 5 tras z/do Polski.

Zgodnie z ostatnim krokiem SkyEurope, czyli znacznym ograniczeniem działalności w Polsce poprzez odwołanie tras Warszawa - Londyn i Warszawa - Bratysława oraz nie rozpoczęciem lotów na wcześniej ogłoszonych kierunkach: Poznań - Amsterdam, Kraków - Sztokholm i Kraków - Bolonia, Wizz Air oferuje darmowe bilety (do uregulowania pozostają opłaty lotniskowe i podatki) na wybranych trasach, będących alternatywą dla odwołanych przez SkyEurope lotów.

Od 15 lutego do 1 marca 2006 roku opuszczeni pasażerowie SkyEurope mogą zrobić rezerwację na dostępne loty z Wizz Air- podróż pomiędzy 26 marca a 31 maja 2006 roku- ponosząc jedynie koszt opłat lotniskowych i podatków.

Przełożenie rezerwacji może być dokonane na stronie internetowej wizzair.com, poprzez call center (+48 22 351 9499) oraz przy pomocy autoryzowanych punktów sprzedaży biletów Wizz Air w portach lotniczych. Oferta jest dostosowana do aktualnej siatki połączeń i dostępności miejsc na pokładzie samolotów Wizz Air.

Loty SkyEurope
Warszawa-Londyn
Warszawa-Bratysława
Poznań-Amsterdam
Kraków-Sztokholm
Kraków-Bolonia

Zmiana rezerwacji, lot z Wizz Air
Warszawa-Londyn/Luton
Warszawa-Budapeszt
Warszawa-Bruksela/Charleroi
Katowice-Sztokholm/Skvasta
Katowice-Mediolan/Bergamo

Drastyczne obniżenie przez Sky Europe ilości miejsc dla pasażerów w Polsce zbiega się z wcześniejszym doświadczeniem innych tanich linii lotniczych, włączając w to Air Polonia, Air Berlin oraz Maersk Air, które pozostawiły wielu opuszczonych pasażerów.

Wizz Air nieustanne buduje swoją rynkową obecność w Polsce poprzez obsługę 5 portów lotniczych: Warszawa, Katowice, Gdańsk, Poznań oraz Wrocław, oferując 30 połączeń w całej Europie zarówno dla polskich pasażerów, jak i dla tych wszystkich, którzy chcieliby odwiedzić Polskę.

Wizz Air jest niepodważalnym liderem na rynku tanich linii lotniczych w Polsce, osiągając blisko 40% udział w rynku w 2005 roku. Drugi rok z rzędu Wizz Air został wybrany jako najlepsza tania linia lotnicza w Polsce w plebiscycie Pasażer.com, największym portalu rynku lotniczego, osiągając 34 % wszystkich głosów.

W marcu i w kwietniu Wizz Air wprowadza nowe połączenia: z Warszawy do Glasgow, z Katowic do Kolonii, z Wrocławia do Dortmundu oraz z Gdańska do Liverpoolu, Hamburga/Lubeki i Glasgow.

"Wizz Air zostaje w Poslce na długo. Zawsze byliśmy i będziemy całkowicie zaangażowani w dostarczanie rosnącej liczbie pasażerów niskich opłat za przelot oraz wyjątkowych doświadczeń z podróży. Jako lider wśród tanich linii lotniczych w Polsce wychodzimy z pomocą dla opuszczonych pasażerów. Robimy to dla podróżujących ze SkyEurope, tak, jak wcześniej zachowaliśmy się w podobnych sytuacjach. Pasażerowie mogą liczyć na Wizz Air" - powiedział József Váradi, prezes Wizz Air."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:44, 18 Lut 2006    Temat postu:

jak wypowiedzi są śmieszne, to czemu irytują? Smile i w ogole kogo "irytują" Smile śmieszne jest takie antropomorfizowanie firm.

myślę, że to jest część "imydżu" tanich linii, takie atakowanie siebie nawzajem. może jakiś dziennikarz zauważy i opublikuje, zawsze będzie tania reklama. przecież ryanair robi to samo.

poza tym należy pamiętać, że to nie jest walka tylko o kasę pasażerów, ale także o ew. lokalne dotacje i wizz chce pokazać, że sky może zacząć latanie z jakiegoś miejsca, a potem przestać, więc jest mniej wiarygodnym partnerem.

a jeszcze "Polska jest i pozostanie znaczącą częścią modelu biznesowego, której rozwój związany jest z rozwojem całej firmy"

chyba nie jest na tyle znaczącą, żeby zatrudnić profesjonalnego tłumacza, a nie serwować taki bełkot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Sob 22:09, 18 Lut 2006    Temat postu:

Bo dobry PR
wiecej dziś znaczy
niż wymiana całej floty
na nowe samoloty.

Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin