Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SAS wprowadza "zielone ladowania" gliding
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:40, 10 Lis 2006    Temat postu:

protz napisał:
gaugan napisał:

to mogloby sie sprawdzic np. w.... LCJ!
pozdro


Nie mogłoby, chocby ze wzgledu na konfiguracje samego lotniska i coraz częstsze ostatnio holdingi w oczekiwaniu na podejscie.


Boze... chodzilo o ilosc samolotow w ciagu dnia, a nie nie procedury podejscia.... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:47, 10 Lis 2006    Temat postu:

Ilość samolotów ma tu znaczenie drugorzędne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:54, 10 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:


Boze...


? Wyczuwam niezrozumiałą dla mnie irytacje.

Cytat:

chodzilo o ilosc samolotow w ciagu dnia, a nie nie procedury podejscia.... Rolling Eyes


W Łodzi, tak jak na innych lotniskach, samoloty mają tendencje do zlatywania się w podobnym czasie. I prosze nie zapominać, ze nad samą Łodzią jest dosyc mocno zagęszczona przestrzen powietrzna miedzy innym ze wzgledu na bliskosc Warszawy. Takze nawet w przypadku Łodzi pomysł płynnego zniżania jest w praktyce niewykonalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rogal




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:30, 10 Lis 2006    Temat postu:

Pozatym takie samoloty musiałyby miec hamulce aerodynamiczne, żeby mogly podchodzic z wystarczającym zapasem wysokości. Pozatym niedoloty sie zdarzają - co będzie jak na połowe podejscia będzie duszenie?? Very Happy lol debilny pomysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:43, 10 Lis 2006    Temat postu:

Piotruś, ja wiem że masz duszę szybownika. Ale powinieneś wiedzieć, że większość współczesnych pasażerów posiada hamulce aerodynamiczne, a samo omawiane podejście nie wykonuje się na wyłączonych silnikach, tylko na zdjętym do IDLE ciągu - odejść w górę zawsze można.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 18:12, 10 Lis 2006    Temat postu:

Ale Rogal ma rację, wystarczy ciut inna termika niż przewidywana i już "ekologiczne" lądowanie szlag trafił, bo będzie trzeba dac ciąg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:23, 10 Lis 2006    Temat postu:

Eh, panowie szybownicy... A słyszeli o planowaniu dłiugich dolotów na zero? Na długim odcinku szansa uśrednienia się konwekcji do zera jest bardzo duża. Dodanie ciągu na kilka sekund również nie dewastuje oszczędności, które wynikły z wcześniejszych 10 minut lotu na jałowym ciągu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:42, 10 Lis 2006    Temat postu:

psotter napisał:
a samo omawiane podejście nie wykonuje się na wyłączonych silnikach, tylko na zdjętym do IDLE ciągu - odejść w górę zawsze można.

Na zadnym obecnym podejsciu (nawet na omawianym tutaj "continuous descent approach") nie mozesz byc na IDLE w ostaniej fazie - powiedzmy na ostatnich 10-12 km. Zaden obecny pasazerski samolot nie jest w stanie utrzymywac 3 deg. przy wysunietych klapach, podwoziu i IDLE power. Potrzebujesz wiecej niz IDLE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiX




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TARNÓW

PostWysłany: Pią 20:21, 10 Lis 2006    Temat postu:

A tak na marginesie tematu, to czy jest jakis przepis czy doradztwo ze strony producenta samolotu, ze podejscie nie powinno sie odbywac na IDDLE? Nie jestem pewien czy o tym kiedys czytalem na temat ze jest to nie bezpieczne, gdyz w razie koniecznosci poderwania samolotu jest problem z reakcja silnika...? Czy jakos tak. Przperaszam ze tak zagmatwalem to pytanie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:29, 10 Lis 2006    Temat postu:

Pytanie co trwa krócej: rozkręcenie silnika czy pochowanie wszystkiego co wystaje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:37, 10 Lis 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Na zadnym obecnym podejsciu (nawet na omawianym tutaj "continuous descent approach") nie mozesz byc na IDLE w ostaniej fazie - powiedzmy na ostatnich 10-12 km. Zaden obecny pasazerski samolot nie jest w stanie utrzymywac 3 deg. przy wysunietych klapach, podwoziu i IDLE power. Potrzebujesz wiecej niz IDLE.

No to tym bardziej dyskusja na temat przyduszenia na ostatnich milach podejścia jest bezzasadna.

Atco napisał:

Pytanie co trwa krócej: rozkręcenie silnika czy pochowanie wszystkiego co wystaje?

Schowanie tego, co wybitnie przeszkadza - spoilerów, przerywaczy - to naprawdę moment. Klapy chowają się powoli - i bardzo dobrze. Podwozie jedynie zawadza i chowa się dosyć długo. Ale mimo to uważam, że to czas rozkręcenia się silnika jest wąskim gardłem manewru G/A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiX




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TARNÓW

PostWysłany: Pią 20:38, 10 Lis 2006    Temat postu:

No krotkie to ono jest, ale moim zdaniem rozni sie od mojego.
Mi chodzi czy jest jakis przepis lub cokolwiek co zabrania lub odradza podejscia do ladowania na ciagu IDDlLE?
Jak napisalem powyzej czytalem o tym chyba gdzies i dawno temu ze zwiazane jest to z:
1. W wypadku gdy trzeba poderwac samolot z powrtoem w gore przy ladowaniu to przy ciagu IDDLE to czas reakcji silnika na rozruszenie go do pelnej mocy jest zbyt dlugi(chodzi tu glownie o obroty silnika)
Moze to pomoze, a jak nie bedzie zrozumiale to skasuje Smile I przemysle jak sformulowac prosciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:54, 10 Lis 2006    Temat postu:

psotter napisał:
Ale mimo to uważam, że to czas rozkręcenia się silnika jest wąskim gardłem manewru G/A.

Zgadzam sie. Pierwsze 70-80% mocy uzyskujesz dosc szybko, natomiast te ostatnie 10-15% mocy zabiera duzo wolniej bo kompresor walczy z coraz wiekszym cisnieniem powietrza i dlatego wzrost obrotow jest wolniejszy. Mozna powiedziec ze wzrost mocy jest "logarytmiczny".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:02, 10 Lis 2006    Temat postu:

matiX napisał:

Mi chodzi czy jest jakis przepis lub cokolwiek co zabrania lub odradza podejscia do ladowania na ciagu IDDlLE?

Nie wiem po co mialby byc taki przepis. Tego sie po prostu nie robi chyba ze piloci cwicza ladowanie z niedzialajacymi silnikami (naogol w symulatorach). Sa ogolne przepisy mowiace ze pilot jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo lotu, itp. a wiec pod to podchodzi wiele rzeczy - zeby nie robic glupich rzeczy. Wink

Podejscie na IDLE byloby bardzo strome (pomijajac nawet kwestie rozruch silnikow) i zaden normalny pilot nie bedzie takich cyrkow robic jak ma oba sprawne silniki.

Mozna sie pytac czy jest przepis zabraniajacy pilotom puszczac banki mydlane w kabinie podczas ladowania Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:34, 10 Lis 2006    Temat postu:

Myślę że na SZZ by przeszło bo u nas to raczej pas wolny,no na maxa mogą być 2 naraz,to wtedy po prostu kontroler zezwoliłby wylączyć silniki i ladować najpierw jednemu,potem tak samo drugiemu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin