Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rusza program wymiany floty dalekiego zasiegu w BA.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 13:13, 17 Paź 2006    Temat postu: Re: Rusza program wymiany floty dalekiego zasiegu w BA.

Gabec napisał:
Danny napisał:
Gabec napisał:


A kto powiedzial ze oni chca B787 w 2008? W


BA to powiedzialo. B767 bedzie wycofany jako pierwszy w 2008 roku. Uwazam, ze w ramach "rozwoju" zastapia go przez A333.


MOzesz przytoczyc fragment z którego wynika iz B767 bedzie wycofywane jako pierwsze w 2008?


Under its fleet renewal plans 20 Boeing 747s and 14 Boeing 767s would be the first aircraft phased out.
...

the earliest entry into service of new long-haul aircraft would be in late 2008.



I zeby miec jasnosc - uwazam, ze bedzie to male zamowienie na ok 15 sztuk ktore wcale nie wyklucza przyszlego zamowienia 787 czy 350XWB.
Ta decyzja bedzie podjeta za kilka lat i bedzie sie wiazala rowniez z decyzja o nastepcy 777.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 16:02, 17 Paź 2006    Temat postu:

Danny napisał:
gaugan napisał:

BA jako tak olbrzymi klient, wszystkie 787 jakie by teraz zamowil dostalbym priorytetowo do konca 2010

Tzn. jako Boeing odmowilbys dostawy do np: ANA czy LOTu zeby dac je BA? Bo przez paczkowanie sie chyba nie rozmnoza.

A czy przypadkiem (to jest pytanie, nie droczenie sie) BA nie ma zarezerwowanych jakichs odpowiednio wczesnych slotow na 787?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 16:07, 17 Paź 2006    Temat postu:

Czterosilnik napisał:
Danny napisał:
gaugan napisał:

BA jako tak olbrzymi klient, wszystkie 787 jakie by teraz zamowil dostalbym priorytetowo do konca 2010

Tzn. jako Boeing odmowilbys dostawy do np: ANA czy LOTu zeby dac je BA? Bo przez paczkowanie sie chyba nie rozmnoza.

A czy przypadkiem (to jest pytanie, nie droczenie sie) BA nie ma zarezerwowanych jakichs odpowiednio wczesnych slotow na 787?


Nie ma. BA ma zarezerwowane sloty na 777.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:59, 17 Paź 2006    Temat postu:

Hmmm, to ja też się zabawię w typowanie:

15 777-300/ER
15 A330-200/300 (z opcją na A350-800)

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 23:03, 17 Paź 2006    Temat postu: Re: Rusza program wymiany floty dalekiego zasiegu w BA.

Gabec napisał:
co bardziej prawdopodobne B748i

A Willy Walsh na to:

"The aircraft is one that we have looked at for some time now ... we did expect and anticipate that there would be difficulties with the entry into service of an aircraft like that, he said.

I fully expect that Airbus will resolve those issues and from a technological point of view it will be a successful aircraft. Clearly it's an aircraft that could fit with a number of the routes that BA operates."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 11:37, 18 Paź 2006    Temat postu: Re: Rusza program wymiany floty dalekiego zasiegu w BA.

Danny napisał:

Under its fleet renewal plans 20 Boeing 747s and 14 Boeing 767s would be the first aircraft phased out.
...

the earliest entry into service of new long-haul aircraft would be in late 2008.



I zeby miec jasnosc - uwazam, ze bedzie to male zamowienie na ok 15 sztuk ktore wcale nie wyklucza przyszlego zamowienia 787 czy 350XWB.
Ta decyzja bedzie podjeta za kilka lat i bedzie sie wiazala rowniez z decyzja o nastepcy 777.


ze strony BA [link widoczny dla zalogowanych]

"With a combination of firm orders and options, we are planning for both growth and fleet replacement into the next decade. Environmental performance will be one of the key criteria in our choice ensuring greater fuel efficiency, reduced noise and emissions. The first aircraft to be replaced are the 20 Boeing 747s and 14 Boeing 767s, which will be around 25 years old," he said.

Po przeczytaniu ww fragmentu przychylam sie do Twojej sugestii ze najblizsze zamowienie moze byc na 10-15 B77W. B747/B767 ok 25 lat beda mialy dopiero w 2014-2015, wiec wyglada ze narazie beda tylko uzupelniali flote i moze pare sztuk w najgorszym stanie wycofaja,ale nic spektakularnego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 22:29, 18 Paź 2006    Temat postu:

Wydaje mi się że BA zostanie przy Boeingu. Nie chcę wzniecać dyskusji nad przewagą wolantu nad joystickiem lub vv, ale wydaje mi się że zdanie pilotów będzie miało znaczenie, a Anglików postrzegam raczej jako konserwatystów w tym względzie. Druga sprawa, że mogą robić takie zamieszanie dla pozorów że nie kochają tak bardzo Ameryki, a co do czego przyjdzie to "oferta Boeinga w jakiś cudowny sposób okaże się lepsza"

Uwaga pytanie (a nie droczenie się) Dlaczego wdrożenie 787 miałoby wiązać się z podobnymi kosztami/zmianami jak wprowadzenie Airbusa ? Wydaje mi się, że pozostanie przy Boeingu wymagałoby przeszkoleń w mniejszym zakresie, choć jeżeli chodzi o części, to racja - niewielka różnica przy zmianie na B787 czy A330 czy A350.

No i mój typ:

B767 => B787
B744 => B748

Ewentualnie plus jeszcze parę B772LR żeby latać do Australii, na Hawaje czy do EZE 0stop.

I tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 23:30, 18 Paź 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Wydaje mi się że BA zostanie przy Boeingu. Nie chcę wzniecać dyskusji nad przewagą wolantu nad joystickiem lub vv, ale wydaje mi się że zdanie pilotów będzie miało znaczenie, a Anglików postrzegam raczej jako konserwatystów w tym względzie.


Co powiesz o ich flocie krótkiego zasięgu?
chavez napisał:

Uwaga pytanie (a nie droczenie się) Dlaczego wdrożenie 787 miałoby wiązać się z podobnymi kosztami/zmianami jak wprowadzenie Airbusa ? Wydaje mi się, że pozostanie przy Boeingu wymagałoby przeszkoleń w mniejszym zakresie, choć jeżeli chodzi o części, to racja - niewielka różnica przy zmianie na B787 czy A330 czy A350.

Przejscie na B787 od strony obslugi bedzie wiazalo sie z nauka wszystkiego od zera. Inny sposob konserwacji poszycia, nowe silniki itp. O A350 narazie trudno cokolwiek powiedziec bo tego samolotu jeszcze nie ma.
Za B787 przemawia fakt iz przeszkolenie pilotow latajacych na B777 bedzie duzo szybsze, stad kombinacja B787/B777 wydaje sie optymalna na chwile obecna.
chavez napisał:

No i mój typ:

B767 => B787
B744 => B748

Ewentualnie plus jeszcze parę B772LR żeby latać do Australii, na Hawaje czy do EZE 0stop.

Pierwsze tak, drugie nie teraz. Ja stawiam na B77W. Co do LR, to do Australii tym nie poleca, albo jesli poleca to im sie to nie bedzie oplacalo,stad LR wg mnie odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 0:11, 19 Paź 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Nie chcę wzniecać dyskusji nad przewagą wolantu nad joystickiem lub vv, ale wydaje mi się że zdanie pilotów będzie miało znaczenie,

Jak piloci zasiadaja w zarzadzie linii to moga miec swoj glos i zdanie ale ostatnia sprawa ktora ich interesuje to joystick i wolant. Ich interesuje wylacznie wynagrodzenie, sprawa kosztow szkolenia jak (kto za to placi, jak liczyc te godziny,itp) innymi slowy ich wylacznie interesuja sprawy zwiazane z ich kontraktem i jak nowy typ samolotu moze ewentualnie uderzyc ich po kieszeni (np. wielkosc samolotu, stosunek liczby pilotow do samolotow, itp.). Kontrakty takie sa na tyle skomplikowane ze kazdy taki zakup, wymiana floty ma wiele aspektow czysto prawnych na lini pracodawca-pracownik. Tak bylo na przyklad jak Air Canada chciala zamowic 777-787 - zajelo to prawie pol roku negocjacji z pilotami. Sprawa wolantu i joysticka tak naprawde dzisiaj nikogo nie obchodzi.
Gabec napisał:
Co do LR, to do Australii tym nie poleca

Poleci z Londynu do Sydney ale nie w druga strone z uwagi na niekorszystne wiatry o pewnych porach roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 9:55, 19 Paź 2006    Temat postu:

No, może i macie rację z tym wolantem i joystickiem, ale mam inny argument. Samolotów krótkodystansowych mają blisko 2x więcej, więc tu bardziej opłaca im się różnicować flotę na B i A.

A gdyby LR leciał w tamtą stronę 0stop a wracał z międzylądowaniem na dotankowanie ? Swoją drogą, myślałem że mając 2x większy zasięg od 744 da radę to zrobić Razz

A na ile według Was dyskutowany zakup BA będzie decyzją polityczną ?
Bo według mnie będzie miał on bardzo poważne zabarwienie polityczne.
Przecież UK kocha USA i robią wszystko żeby im dogodzić, tak jak my, tyle że oni przynajmniej coś z tego mają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 10:57, 19 Paź 2006    Temat postu:

Dotychczasowe doswiadczenia z lotami ULR pokazuja ze jest to bardzo niszowy rynek.

Ludzie wola przystanek w Singapurze niz sleczenie 18 godzin w fotelu non stop. Na dodatek niewielu paxow jest przygotowanych na placenie ekstra za taki bezposredni lot.

Co do kwesti wolant czy joy jest to juz tylko kwestia ksztaltu bo wszyskie nowoczesne samoloty maja lub beda mialy "fly by wire".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 13:29, 19 Paź 2006    Temat postu:

Napewno nie wszyscy, bo ja bym nie wolał, żeby sen przerwało mi tupnięcie o pas a potem miałbym jak zombi snuć się po strefie tranzytowej jakiegoś lotniska. A skoro ja bym nie wolał, to napewno wiele osób też by nie wolało. I nie ma tu moim zdaniem znaczenia, czy jestem miłośnikiem lotnictwa czy nie.

Mogłoby to się odbywać na takiej zasadzie jak SQ robi SIN-EWR czy SIN-LAX. Samolot w konfiguracji trzyklasowej z pominięciem ekonomicznej.
Mniej ludzi, dodatkowe zbiorniki paliwa i wio !! Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 13:47, 19 Paź 2006    Temat postu:

Ad Loty non-stop: Leciałem do Auckland i Santiago de Chile w swoim życiu. Nie wyobrażam sobie lotu non-stop. Przerywanie snu (jeśli ktoś umie spać przez 18 h) jest niczym. Spacer po terminalu na Arubie, czy Singapurze jest jak zbawienie. A lubię latać!

Ad BA i plany: Jeśli priorytetem jest wymiana w 2008 to chyba nie mają innego wyjścia jak 330. W każdym innym przypadku opcja 777/787 jest bardziej prawdopodobna. Wprowadzenie 330 w miejsce 767 jest dość naturalnym ruchem - vide KLM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:01, 19 Paź 2006    Temat postu:

chavez napisał:

A na ile według Was dyskutowany zakup BA będzie decyzją polityczną ?
Bo według mnie będzie miał on bardzo poważne zabarwienie polityczne.

Nie bedzie mial zadnego zabarwienia politycznego. BA jest europejska linia i jesli bylyby jakiekolwiek naciski polityczne to wlasnie zeby kupic Airbusa ale BA jest za powazna linia, z duzym niezaleznym zarzadem aby sie bawic w takie bzdury. Wybiora samoloty ktory odpowiada ich interesom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 16:27, 20 Paź 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Mogłoby to się odbywać na takiej zasadzie jak SQ robi SIN-EWR czy SIN-LAX. Samolot w konfiguracji trzyklasowej z pominięciem ekonomicznej.
Mniej ludzi, dodatkowe zbiorniki paliwa i wio !! Cool

O to to. BTW, czy zasieg 772LR (w szczegolnosci trasy SYD-LON w tym wlasnie kierunku) jest liczony w wersji ze zwyklą klasą ekonomiczną, czy tez, jak to ma miejsce w 345 SQ, tylko z klasą od Economy Plus w gore (czyli mniej pasazerow)? A co z "belly cargo"? Jesli rejsy na 772LR nie bylyby jedynymi na tej trasie, to moze cargo woziliby (glownie) pozostalymi, lub nawet freighterami? Ale czy to by jednak nie obnizylo rentownosci rejsow na 7772LR (co, w bardziej dosadny sposob, bylo jednym z "plusow ujemnych" Concorde'a Sad)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin