Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 9:33, 17 Sie 2006    Temat postu:

Ważne, że wylądowali szczęśliwie. Każdy popełnia błędy.
Dwa lotniska blisko tak blisko siebie, pilot nieznający dobrze okolicy itd. - to się mogło zdarzyć i się zdarzyło. Podobnie zresztą bywa i na innych lotniskach, gdzie załogi "przymierzają" się do zamkniętych już pasów, czy nawet do autostrad w pobliżu.
I albo zdają sobie sprawę z błędu, albo ATC ich koryguje, albo lądują i jest gotowy news do gazety...
A co do "kręcenia" visuala, to jeden z pilotów B737 odpowidział mi wprost: "albo ręcznie, albo na automacie - co kto woli" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 9:39, 17 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
zasieki1 napisał:
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania.

toz o tym mowie. w FMS miala lawice i wszystko szlo dobrze ...

Pisales ze napewno miala wskazania ILS - na co ja zwatpilem. Zaleznie od wzglednego usytuowania pasow na Lawicy i Krzesin i kierunku wiazki ILSa mogla nie miec zadnych wskazan ILSa. Jej ILS ustawiony na czestotliowsc pasa EPPO mogl byc "dead" przy podchodzeniu do Krzesin a wiec raczej nic "dobrze nie szlo". Trzeba by wiedziec jaki pas byl w uzyciu wtedy na EPPO a na jakim wyladowala w Krzesinach zeby dalej zgadywac co ten ILS mogl jej pokazac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 9:51, 17 Sie 2006    Temat postu:

Z moich obserwacji wynika, ze maszynki charterowe, szczegolnie te "egzotyczne", dostaja najczesciej pas 29. ILS lub visual - do wyboru. Tak jak dzisiaj rano - 2x visual a jedna ILS Z.

ps. oczywiscie przy pomyslnych wiaterkach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Czw 10:31, 17 Sie 2006    Temat postu:

Zdarza się w njlepszej rodzinie - pierwszy raz, obce lotnisko, zmierzch, podejście na V, być może pośpiech w związku ze spóźnieniem, chwila nieuwagi i - już!
To nie jest pierwszy i pewno nie ostatni przypadek lądowania samolotu cywilnego w Krzesinach - przynajmniej raz zdarzyło się to także... LOTowi w początku lat 70-tych na An-24 z tym, że kiedy się zorientowali że są nie tam gdzie powinni dali pełny gaz i - polecieli na Ławicę.
A przypadków "przymierzania się" do Krzesin było więcej, szczęśliwie towarzystwo orientowało się na kilka km przed pasem kiedy widzieli że coś im nie pasi Smile
Zresztą Poznań nie jest jakiś wyjątkowy - takie przypaki w miejscach o dużym zagęszczeniu lotnisk się zdarzają, szczególnie kiedy loty nie są pod kontrolą radarową. A taka sytucja wcale nie jest taka wyjątkowa - wystarczy np. radar na przeglądzie czy uszkodzony, a latać trzeba...
Natomiast to co jest tragiczne, to poziom dziennikarstwa - to granie na najniższych emocjach czy instynktach, żądza krwi - doprawdy zatrważające! Pomijając już to, że panienka nie potrafi mówić po polsku tylko wyrzuca z siebie słowa bez ładu i składu, w tempie karabinu maszynowego, aż się w końcu zapowietrzyła jakby jadła gorące kluchy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:59, 17 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
zasieki1 napisał:
zasieki1 napisał:
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania.

toz o tym mowie. w FMS miala lawice i wszystko szlo dobrze ...

Pisales ze napewno miala wskazania ILS - na co ja zwatpilem. Zaleznie od wzglednego usytuowania pasow na Lawicy i Krzesin i kierunku wiazki ILSa mogla nie miec zadnych wskazan ILSa. Jej ILS ustawiony na czestotliowsc pasa EPPO mogl byc "dead" przy podchodzeniu do Krzesin a wiec raczej nic "dobrze nie szlo". Trzeba by wiedziec jaki pas byl w uzyciu wtedy na EPPO a na jakim wyladowala w Krzesinach zeby dalej zgadywac co ten ILS mogl jej pokazac.


w EPPO byl w uzyciu jeden z 12 kierunkow oprzyrzadowanych w ILSa Rolling Eyes miala rowniez do wyboru 24 kierunki wyposazone w ILSa w Krzesinach Rolling Eyes na pewno stad ta pomylka

dostala podejscie ils y, przeszla LAW, w momencie kiedy powinna powoli przechwycic sciezke ilsa 29 wyjzala za okno i zobaczyla krzesiny, wziela fure za rogi i wyladowala. tu nie ma zadnej filozofii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 11:50, 17 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
dostala podejscie ils y, przeszla LAW, w momencie kiedy powinna powoli przechwycic sciezke ilsa 29 wyjzala za okno i zobaczyla krzesiny, wziela fure za rogi i wyladowala. tu nie ma zadnej filozofii


Laughing Laughing Laughing

Jezeli dostali ILS Y, przeszli LAW, to znaczy ze byli nad lotniskiem. Przelecieli 8,8 mili od Lawicy, zobaczyli pas w Krzesinach i usiedli?!! Ech... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Czw 12:46, 17 Sie 2006    Temat postu:

Żeby wyjaśnić dokładnie przyczynę tej pomyłki, musiałby się ktoś wypowiedzieć kompetentny ... W sensie pracownik TWR na EPPO lub np zawodowy pilot, który by znał trase przelotu, aktualne użycie pasów, treść rozmowy z wieżą itd ... Tak to chyba pozostają domysły ... Choć i tak jestem pod wrażeniem Waszych prób rozwiązania tej zagadki i możliwosci wyjaśnienia przyczyn lądowania na niewłaściwym lotnisku ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 13:19, 17 Sie 2006    Temat postu:

1.Lądować miała na 29.
2. Cyfer widział że ustabilizowała na 29 więc musiała widzieć światła na Ławicy.
3 W momencie usatbilizowania idealnie z lewej strony są Krzesiny.
4.Czy były zapalone światła podejścia albo choćby pas na Ławicy.
5.Przy wczorajszej pogodzie o 19.50 z TWR widziałby kontroler swiatła ustabilizowanego samolotu.

6. A może jakiś wpływ na naprowadzanie miał zaczynający sie właśnie mecz ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:33, 17 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
1.Lądować miała na 29.
2. Cyfer widział że ustabilizowała na 29 więc musiała widzieć światła na Ławicy.
3 W momencie usatbilizowania idealnie z lewej strony są Krzesiny.
4.Czy były zapalone światła podejścia albo choćby pas na Ławicy.
5.Przy wczorajszej pogodzie o 19.50 z TWR widziałby kontroler swiatła ustabilizowanego samolotu.

6. A może jakiś wpływ na naprowadzanie miał zaczynający sie właśnie mecz ? Very Happy


bylo tak jak napisalem. zreszta scenariusz taki lub bardzo podobny powtarza dosyc czesto na lawicy. nie zawsze jednak dochodzi do pelnego ladowania, natomist przymiarki do krzesin to rzecz dosyc powszechna. co do punktu 6 to moze mialoby to znaczenie, gdyby to byla moja dzialka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pewazz




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 15:05, 17 Sie 2006    Temat postu:

Jak podała "Trójka" pilot ignorował polecenia kontrolera lotów, prawdopodobnie załoga kiepsko znała język angielski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 15:10, 17 Sie 2006    Temat postu:

Shocked
Przeleciec pare tysiecy kilometrow, byc pod kontola mijajac kolejne FIR'y i nie znac angielskiego? Wink

Pewnie kolejny prasowy bzdet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 15:27, 17 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
1.Lądować miała na 29.
2. Cyfer widział że ustabilizowała na 29 więc musiała widzieć światła na Ławicy.
3 W momencie usatbilizowania idealnie z lewej strony są Krzesiny.
4.Czy były zapalone światła podejścia albo choćby pas na Ławicy.
5.Przy wczorajszej pogodzie o 19.50 z TWR widziałby kontroler swiatła ustabilizowanego samolotu.

6. A może jakiś wpływ na naprowadzanie miał zaczynający sie właśnie mecz ? Very Happy


Zdecydowanie widziałem światło świecące w moją strone czyli musiała wyjść już na prostą.(Zresztą obserwowałem go kilkadziesią sekund i widziałem jak leci.) Trwało to dosłownie 4-5 sekund i skręciła na Krzesiny. Nie podaruje sobie że nie zrobiłem chociaż 2 fotek nawet złej jakości.
W pewnym momencie myślałem że on odlatuje gdzieś ale nie pasował mi rozkład lotów. Co do procedur lądowania to sięnie wypowiadam, ale zawsze żałowałem że nie mam skanera. Rolling Eyes
Światła podejścia wg. dyżurnego - były włączone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadius




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Czw 15:36, 17 Sie 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Napewno Atco go złośliwie skierował na Krzesiny.

Ale przy okazji mało nie wywaliłem telewizora przez okno. Pan Dziennikarz z TVN24 w rozmowie z paxem i "panem z lotniska"
"Czy tu może chodzić o pomyłkę?"
"Co się stanie z tą maszyną?"
"Co się stanie z pasażerami?"

To jest miód na moje serce. Pragnę tą drogą poinformaowac Pana Dziennikarza z TVN24, że:
"Nie mogło chodzić o pomyłkę, tylko o złośliwe działanie w celu upodlenia mieszkańców Krainy Podziemnej Pomarańczy"
"Maszyna zostanie zaanektowana przez Wojsko Polskie i wcielona do floty naszych bombowców strategicznych"
"Pasażerowie, za naruszenie zakzu wstępu na teren wojskowy zostaną rozstrzelani"

A tak na poważnie: To jest kolejny temat, w którym wychodzi nam ignorancja mediów, ciągłe szukanie sensacji, gonienie za newsem. Nie byłoby nic wspanialszego dla tego towarzystwa, niż jakiś, choćby nieudany ataczek, choćby najmniejszy, choćby...
Dobrze prawisz Witku!!Szczególnie jeśli chodzi o media i to co wygadują!!!Nie wiem czy zwróciliście uwagę na taki szczegół jak podawana w mediach liczba pasażerów tego samolotu??!!W zależności od stacji rad/tv lub gazety wacha się ona od....130 do 200!!!!!!!! Więc pytam jak można ich informacje traktowac powaznie??!! Evil or Very Mad Zrobili z tego niezłą sensację Evil or Very Mad Założę się że temat ten będa wałkowali w głównych stacjach i wiadomościach z zamiłowaniem jeszcze przez parę dni!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 15:58, 17 Sie 2006    Temat postu:

Wiadomosc podawana tez w hiszpanskich serwisach informacyjnych za AFP -

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 16:18, 17 Sie 2006    Temat postu:

Koledzy z Wlk. Brytanii też już wiedzą Smile
Wątek pojawił się na [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 6 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin