Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:59, 27 Sie 2006    Temat postu:

Nie że zapomnieli, mieli mieć włączony ale na przechwycenie wybrali się sami z siebie. Fakt, że nie pomyśleli o wyłączeniu. Ani o poinformowaniu kogokolwiek o ćwiczebnym przechwyceniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:37, 27 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Ja mówie o zmiechrzu/nocy. I napewno samolotu nie będzie widac z kilkudziesięciu kilometrów...

Mylisz się. Widziałem samolot z odległości 120km (66NM) od Okęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:54, 27 Sie 2006    Temat postu:

I tak jeszcze uzupełnię:
Wątek przeczytałem sobie z zainteresowaniem godnym artykułu w fakcie, w szczególności:
eloy napisał:
zasieki1 napisał:
przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady.

Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.

Nie, pilot podchodzący z widzialnością lotniska nie przechodzi na lot VFR. Co więcej, jeśli już mamy być szczegółowi: TYLKO pilot może przejść z lotu IFR do VFR, kontroler tylko przyjmuje informację o tym.
eloy napisał:
Podejscie wg ILS to nie racetrack.

Racetrack jak najbardziej może być elementem podejścia ILS \ ILS-DME.


zasieki1 napisał:
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania. jednak piloci czesto "glupieja" widzac z powietrza lotnisko, szczegolnie w poznaniu, gdzie krzesiny maja betonowy, bialy pas, widoczny z daleka. przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady.

Dokładnie jest tak, że głupieją. Ja sam kilka razy widziałem, jak piloci dokręcali się, potwierdzając wzrokowy kontakt, na pas 33 na EPWA, a stabilizowali się na 29. Niestety.

Przypomnę tylko: podejście z widocznością, to nie przejście na lot VFR. A przy locie VFR jednak też dość mocno patrzy się na przyrządy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 15:24, 27 Sie 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:

Przypomnę tylko: podejście z widocznością, to nie przejście na lot VFR. A przy locie VFR jednak też dość mocno patrzy się na przyrządy.


masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy. chodzilo mi oczywiscie o przejscie do podejscia z widocznoscia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:54, 27 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:


masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy.


Popularne wytłumaczenie ostatnio. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:03, 27 Sie 2006    Temat postu:

Tej, a co Wam się zepsuło z tym radiem jeśli to nie tajemnica?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:30, 27 Sie 2006    Temat postu:

protz napisał:
zasieki1 napisał:


masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy.


Popularne wytłumaczenie ostatnio. Wink


czerpie natchnienie od najlepszych lgarzy Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:40, 21 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pilot pomylił lotniska <--

Gazeta Wyborcza | Lech Bojarski 2006-09-20

Czy leci z nami pilot, czyli jak Turcy w Krzesinach lądowali

Nie kiepska znajomość angielskiego, lecz sokoli wzrok pilota był przyczyną omyłkowego lądowania lądowania pasażerskiego boeinga 737 na lotnisku wojskowym

16 sierpnia powoli zapadał wieczór, gdy zaskoczeni wojskowi z 31. Bazy Lotniczej w Krzesinach zauważyli podchodzącą do lądowania charakterystyczną sylwetkę wielkiej maszyny. Dokładnie o godz. 19.48 czarterowy samolot tureckich linii Sky przyziemił na pasie startowym poznańskiej bazy. Wojskowi wiedzieli na szczęście, co w takich sytuacjach należy robić. Oficer dyżurny wszczął specjalną procedurę, której pierwszym krokiem było nawiązanie kontaktu z załogą. Biały Boeing 737, który stanął na pasie, został oświetlony i poddany dokładnej obserwacji. Z Ławicy przybył oddział straży granicznej ze specjalną grupą antyterrorystyczną i pirotechniczną, która jako pierwsza weszła na pokład samolotu. Na szczęście w środku nie czekała żadna przykra niespodzianka i samolot mógł ostatecznie polecieć na Ławicę.

Dlaczego turecki pilot posadził samolot na płycie 31. Bazy Lotniczej? Pierwsze hipotezy mówiły o kiepskiej komunikacji między jednym z pilotów - kobietą a wieżą na Ławicy. Pojawiły się pogłoski o słabej znajomości języka angielskiego u prowadzącej maszynę. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych działająca przy Ministerstwie Transportu wykluczyła już jednak taką wersję wydarzeń. - Z zapisów rozmów między samolotem a wieżą na Ławicy jasno wynika, że nie było żadnych problemów z komunikacją - mówi Bogdan Fydrych, kierownik zespołu badającego poznański incydent. - Obie strony dobrze się rozumiały, nie trzeba było powtarzać komend - dodaje.

Zdaniem komisji, która do końca września przekaże oficjalną wersję raportu stronie tureckiej, winę za omyłkowe lądowanie w Krzesinach ponosi wyłącznie pilot. - Przede wszystkim kapitanem samolotu był mężczyzna, a kobieta jedynie drugim pilotem. Nie zawiodła technika ani procedury. Po prostu błąd popełnił człowiek za sterem - mówi Bogdan Fydrych. - Podchodził ścieżką do lądowania na Ławicę, ale musiał lekko odbić i, gdy zauważył po lewej stronie Krzesiny, poleciał właśnie tam. Wygląda na to, że kapitan bardziej zawierzył swoim oczom niż przyrządom - dodaje.

- Takie sytuacje się zdarzają i to nie tylko pilotom - komentuje Krzysztof Krawcewicz, redaktor naczelny czasopisma "Przegląd Lotniczy - Aviaton Revue", a zarazem pilot prywatny. - Ile razy kierowcy zdarza się zjechać z drogi nie tam, gdzie pokazuje mapa, ale tam gdzie mu się wydaje, że powinna być właściwa droga? - pyta retorycznie.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zione




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT

PostWysłany: Pią 13:05, 22 Wrz 2006    Temat postu:

heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! Laughing Mr. Green Mr. Green Mr. Green i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte Very Happy <rotfl> pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sterixx




Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Pią 15:43, 22 Wrz 2006    Temat postu:

zione napisał:
i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte Very Happy <rotfl> pozdro
DOKŁADNIE Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:06, 22 Wrz 2006    Temat postu:

zione napisał:
heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! Laughing Mr. Green Mr. Green Mr. Green i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte Very Happy <rotfl> pozdro


Dlatego cisza jest hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:07, 22 Wrz 2006    Temat postu:

zione napisał:
heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! Laughing Mr. Green Mr. Green Mr. Green i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte Very Happy <rotfl> pozdro

Nie wiem o czym piszesz. Glownym tematem na tych "13" stronach byla rzekoma nieznajomosc angielskiego - to sie okazalo bujda. Nastepna bujda bylo ze kapitan kobieta. Poza tym nikt sie specjalnie nie pomyli co naprawde spowodowalo ten incydent - pilot wierzacy swoim oczom a nie przyrzadom - co do tego nie bylo watpliwosci od pierwszej chwili.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 21:19, 22 Wrz 2006    Temat postu:

Zasadniczo wszyscy mieli racje bo wszyscy mowili, ze przyczyna byl blad pilota Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Strona 13 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin