Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:30, 17 Sie 2006    Temat postu:

ils y

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 8:34, 17 Sie 2006    Temat postu:

Podejscie ILS Y.

ps. dubelek, przepraszam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 8:38, 17 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania.

Nie ma na to zadnej gwarancji, wrecz przeciwnie - w takim 737 ILS ci sie ustawia automatycznie zgodnie z lotniskiem docelowym zaprogramowanym w planie lotu ktry siedzi w FMC. Jesli jej plan lotu przewidywal ladowanie na innym lotnisku wiec prawie napewno jej ILS byl nastawiony na zla (dobra) czestotliwosc - czestotliwosc Lawicy. A wiec patrzac na wskazania ILS babina by sie mogla zorientowac ze cos nie tak.

Niestety takie wypadki sie zdarzaja - piloci sa tak podnieceni ze widza lotnisko, ze to musi byc napewno "to", ze zapominaja o minimalnym chocby sprawdzeniu co sie dzieje na przyrzadach. Normalny blad ludzki, jakkolwiek dla zawodowego pilota to jest to lekka kompromitacja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 8:40, 17 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:40, 17 Sie 2006    Temat postu:

No jezeli to byl ILS Y - to ja nie wiem jak ona mogła pomylić
te lotniska...

Żebym miał jasność (na lataniu znam się niewiele - tyle co się
nauczyłem z nasłuchu EPWA Wink ) - rozumiem, że w/g tej
procdury wchodzi się na VOR LAW robi racetrack'a i siada?

Pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 8:40, 17 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady.


Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.

Powinni babie odebrac licencje. Po kiego ma mapy, przyrzady, pomoce radionawigacyjne, skoro nie chce (nie umie) z tego korzystac.

Podejscie wg ILS to nie racetrack.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 8:46, 17 Sie 2006    Temat postu:

eloy napisał:
Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.
.

Ona mogla dostac wszystkie pozwolenia ale z .. innej wiezy.

Nawet bez ILS mogla sie zorientowac ze cos nie tak - dolny display w 737 napewno pokazal jej docelowe lotnisko lekko w innym miejscu - to byloby tym wyrazniejsze im mniejsza byla skala mapy.
Cytat:
Podejscie wg ILS to nie racetrack.

Jak uzywaz ILS tylko jako "podpore" a tak to lecisz VFR to jak najbardziej racetrack Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 8:55, 17 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
eloy napisał:
Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.
.

Ona mogla dostac wszystkie pozwolenia ale z .. innej wiezy.

Nawet bez ILS mogla sie zorientowac ze cos nie tak - dolny display w 737 napewno pokazal jej docelowe lotnisko lekko w innym miejscu - to byloby tym wyrazniejsze im mniejsza byla skala mapy.
Cytat:
Podejscie wg ILS to nie racetrack.

Jak uzywaz ILS tylko jako "podpore" a tak to lecisz VFR to jak najbardziej racetrack Wink


To wszystko sie kupy nie trzyma. Skoro miala kontakt z EPPO TWR (a miec musiala) to jakim cudem dostala zgode z innej wiezy. Jezeli robila Y, to LOC a pozniej APP na autopilocie zaprowadzily by ja jak po sznurku na Lawice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:55, 17 Sie 2006    Temat postu:

Nie mylicie czasami racetracku z kregiem nad lotniskowym (traffic pattern)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 9:00, 17 Sie 2006    Temat postu:

Jak doświadczona pani pilot mogła pomylić lotniska !! A tak na wesoło Very Happy czyżby konkurencja dla Direct Fly albo Poznań powinnień miec drugie lotnisko w Krzesinach !! Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TK




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 2 mile od WAW

PostWysłany: Czw 9:00, 17 Sie 2006    Temat postu:

FiliP napisał:
Podobna sytuacja miała miejsce chyba dwa lata temu,kiedy zaloga ATR-42 LOT'u pomyliła lotniska w Kaliningradzie i wylądowała na wojskowym zamiast na cywilnym.


To nie było zupełnie tak.
Zacznijmy od tego, że LOT jak dotąd nie miał w swoim świadectwie przewoźnika lotniczego (AOC) ATRów 42. Tamten rejs (którego przypadek już kiedyś omawialiśmy na tym forum) był realizowany dla LOTu przez załogę i samolot EuroLOTu. Ten, z pozoru drobny, szczegół ma duże znaczenie z punktu widzenia obowiązujących przepisów lotniczych.

FiliP napisał:
O ile pamietam,to chyba zostali zatrzymani do złożenia wyjaśnień,a samolot na kilka dni uziemiony...


Przesadzasz z zatrzymaniem pilotów i tymi kilkoma dniami. Oczywiście załoga musiała złożyć wyjaśnienia, ale nikt ich nie zatrzymywał na siłę (tzn. nie byli aresztowani). Cała sytuacja trwała niecałe 1,5 dnia (od momentu wylotu w WAW do powrotu do kraju). ATRek na lotnisku w Czkałowsku stał około 24 godz. po czym został przebazowany do Chrabrowa a stamtąd wieczorem wrócił do WAW.

Największy problem polegał zresztą nie na tym, że lotnisko w Czkałowsku jest lotniskiem wojskowym (nota bene należy do marynarki wojennej FR), tylko na tym, że podczas niefortunnego lądowania było lotniskiem zamkniętym dla jakiegokolwiek ruchu lotniczego.

BRGDS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 9:04, 17 Sie 2006    Temat postu:

eloy napisał:
To wszystko sie kupy nie trzyma. Skoro miala kontakt z EPPO TWR (a miec musiala) to jakim cudem dostala zgode z innej wiezy. Jezeli robila Y, to LOC a pozniej APP na autopilocie zaprowadzily by ja jak po sznurku na Lawice.

Trzyma sie tylko trzeba rozumiec jak ATC dziala i jak dzialaja przyrzady w 737 (lub w kazdym innym samolocie tego typu).

Dostala pozwolenie z wiezy EPPO na wykonanie podejscia "visual" (spekulacja bo nie wiem dokladnie co wieza jej powiedziala). Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota. Zobaczyla lotnisko (nie to) i wyladowala "visual" tak na co dostala zgode. Doswiadczeni piloci z reguly w taki wypadku uzywaja ILS jako dodatkowa pomoc aby ustawic sie dobrze na pas ale to nie jest konieczne. Ona najwyrazniej nie spojrzala na ILS. Oczywiscie wieza EPPO z ktora ona byla w kontakcie musiala byc lekko zdziwiona ze nikt nie wyladowal.

Jak by musiala wykonac pelna procedure IFR to oczywiscie jest praktycznie NIEmozliwoscia wyladowanie na zlym lotnisku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 9:08, 17 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:08, 17 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota

Z tego co wiem nie jest to do konca prawda. Czesto stosuje sie autopilota, chocby ze wzgledu na tak blahy powod, jak komfort pasazerow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eloy




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EGLL

PostWysłany: Czw 9:11, 17 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Trzyma sie tylko trzeba rozumiec jak ATC dziala i jak dzialaja przyrzady w 737 (lub w kazdym innym samolocie tego typu).


To akurat troche wiem. Wink Wirtualnie, ale wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 9:12, 17 Sie 2006    Temat postu:

krzys121 napisał:
Cytat:
Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota

Z tego co wiem nie jest to do konca prawda. Czesto stosuje sie autopilota, chocby ze wzgledu na tak blahy powod, jak komfort pasazerow.

To jest prawda. Podejscia "visual" wyknowane sa prawie wylacznie recznie (powiedzmy od wysokosci 1 km w dol) i z komfortem pasazerow to nic nie ma wspolnego - piloci rownie lagdnie (nawet lagodniej) poprowadza samolot co autopilot.

Teraz dopiero zauwazylem ze jest to moj post numer 737


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:30, 17 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
zasieki1 napisał:
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania.

Nie ma na to zadnej gwarancji, wrecz przeciwnie - w takim 737 ILS ci sie ustawia automatycznie zgodnie z lotniskiem docelowym zaprogramowanym w planie lotu ktry siedzi w FMC. Jesli jej plan lotu przewidywal ladowanie na innym lotnisku wiec prawie napewno jej ILS byl nastawiony na zla (dobra) czestotliwosc - czestotliwosc Lawicy. A wiec patrzac na wskazania ILS babina by sie mogla zorientowac ze cos nie tak.

Niestety takie wypadki sie zdarzaja - piloci sa tak podnieceni ze widza lotnisko, ze to musi byc napewno "to", ze zapominaja o minimalnym chocby sprawdzeniu co sie dzieje na przyrzadach. Normalny blad ludzki, jakkolwiek dla zawodowego pilota to jest to lekka kompromitacja.


toz o tym mowie. w FMS miala lawice i wszystko szlo dobrze (chyba nie wyobrazasz sobie, ze wsiadla w turcji do samolotu i oboje z kapitanem zaprogramowali w FMSie krzesiny?!) dopoki nie wyjrzala za okno. a jak wyjrzala, to szlag wzial przyrzady i pooooszlo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 5 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin