Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe fotele w ATR ELO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 9:54, 30 Paź 2006    Temat postu:

BN napisał:


Nie obraź się, ale polecam zaprzestanie oglądania różnych programów na TVN, Discovery itp poświęconych katastrofom lotniczym a w zamian za to poczytać raporty z katastrof które są dostępne m.in w sieci Internet.


Te programy właśnie są realizowane na podstawie skrupulatnej analizy zapisów czarnych skrzynek, zeznań świadków, autentycznych zdjęć oraz raportów z katastrof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 10:12, 30 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
BN napisał:


Nie obraź się, ale polecam zaprzestanie oglądania różnych programów na TVN, Discovery itp poświęconych katastrofom lotniczym a w zamian za to poczytać raporty z katastrof które są dostępne m.in w sieci Internet.


Te programy właśnie są realizowane na podstawie skrupulatnej analizy zapisów czarnych skrzynek, zeznań świadków, autentycznych zdjęć oraz raportów z katastrof

Co z tego ze sa robione na podstawie skrupulatnie zebranych faktów jak Ty i tak nie do konca rozumiesz o co chodzilo i piszesz takie rzeczy jak z tym MD11 czy B747

@Stoarn
Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 10:29, 30 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777


Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 10:51, 30 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Gabec napisał:
Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777


Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie....

Stoarn, masz pojecie ile A340 jest starszy od B777, bo na moj gust piszesz bzdury.
Z czysto pasazerskiego punktu widzenia przyjemniej leci sie A340!! tyle ze przy obecnych cenach ropy ten samolot ze wzgledu na CZTERY silniki jest drozszy w eksploatacji. Starszy czy mlodszy nie ma tu nic do rzeczy. To byly inne zalozenia konstrukcyjne.
Druga sprawa: Ile linii lotniczych jest sobie w stanie pozwolic na wymiane 10- max 15 letnich maszyn? nie oszukujmy sie, gdyby nie problemy z A380 i fakt ze znalazl sie chetny na A340 to Emirates nie mogliby bez odpowiednio wysokich kar anulowac zamowienia.
Ja tu nie mowie ze nie ma sensu wymiana ATR na nowsze (choc wolalbym juz Bombardiery), staram sie Markosowi uswiadomic ze samolot 17 nadaje sie do latania przez conajmniej kolejne 17 lat i bedzie to latanie rownie bezpieczne co komfortowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 11:30, 30 Paź 2006    Temat postu:

Z tego co wyszukalem:
A340-200/300 pierwszy lot 1991; pierwsze loty komercyjne 1993
A340-500/600 pierwsze loty komercyjne chyba 2002
B777-200 pierwszy lot 1994; pierwsze loty komercyjne 1995
B777-300 pierwszy lot 1997; pierwsze loty komercyjne 1998

jakby na to patrzec to zadan z nich nie jest ani starszy ani mlodszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Pon 12:50, 30 Paź 2006    Temat postu:

Wracając trochę do tematu...

Miałem okazję osobiście przetestowac nowe fotele w ostatni piątek. Moje refleksje sa następujace.

Fotele zostały stare, wymianie uległo obicie foteli i to co jest w środku (pewnie jakaś gąbka). Obicie jest ze skóry co daje się nawet wyczuć wchodząc do samolotu. Siedzi się wygodnie, fotele nie są grubsze, więc nie zmniejszyło się miejsce na nogi. Skóra jest dość gruba więc powinny wytrzymać czas jakiś.

Jedyne co mi osobiście nie przypadło do gustu to kolor, jakiś taki niewydarzony, choć pewnie to sprawa gustu. Ja zdecydowanie wolałbym ciemniejszy kolor nawiazujący do logo LOT'u.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 13:47, 30 Paź 2006    Temat postu:

Gabec to Ty chyba nie potrafisz czytać i rozumieć to co czytasz! Ja doskonale o tym wiem że 17 letnia maszyna może z powodzeniem polatać jeszcze wiele lat, nigdy nie napisałem że nie, mówiłem to zanim rozpętałe się ta cała dyskusja. Ja twierdzę tylko, że mimo możliwości długoletniego eksploatowania samolotu ryzyko jakiejkolwiek awarii wzrasta wprost proporcjonalnie do wieku maszyny (mimo iż krzywa ta nie idzie drastycznie w górę)

nazwa użytkownika to gabec a nie gabeć i prosiłbym aby tak zostało! /G


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 14:22, 30 Paź 2006    Temat postu:

przepraszam za literówkę w nazwie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:37, 30 Paź 2006    Temat postu:

Zupełnie juz odbiegliśmy od tematu. Ale co do wieku: często 30-letni samolot będący w służbie to praktycznie zupełnie inna maszyna od tej, która 30 lat wcześniej wzbiła się w powietrze. Stare wyposażenie zostaje stopniowo zastępowane nowym.
Co mają powiedzieć użytkownicy B-52, który łącznie w służbie bedzie prawdopodobnie 80-100 lat!
Choć oczywiście to inna sytuacja, bo tu nie ma godnego następcy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 11:10, 31 Paź 2006    Temat postu:

Piter napisał:
Zupełnie juz odbiegliśmy od tematu. Ale co do wieku: często 30-letni samolot będący w służbie to praktycznie zupełnie inna maszyna od tej, która 30 lat wcześniej wzbiła się w powietrze. Stare wyposażenie zostaje stopniowo zastępowane nowym.
Co mają powiedzieć użytkownicy B-52, który łącznie w służbie bedzie prawdopodobnie 80-100 lat!
Choć oczywiście to inna sytuacja, bo tu nie ma godnego następcy.


Zgodzę się, ale czy PLL naprawdę NIE STAĆ na wymianę? Starsze można przecież oddać, maszyna nie musi w jednej linii latać aż się rozsypie... Nie wszystko co nadaje się do latania, nadaje się do latania w szanującej się flagowej linii lotniczej. Tabor PKP PR jest przestarzały i syfny, ale jeździ sobie świetnie po torach. Czy to znaczy że jest OK? Nie, wszyscy na niego narzekamy. Też wolę Bombardiery, ale rozumiem, że to już zbytek na który nie możemy sobie pozwolić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:26, 31 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Gabec napisał:
Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777


Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie....


E tam. A A320 ? Też jest stary, a mmo wszystko nadal zbierają na niego zamówienia. Rolling Eyes

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin