Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe fotele w ATR ELO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 21:49, 27 Paź 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Jakby kolor foteli zamienić na szary i dodać żółte wstawki to będziemy mieć wnętrze rodem z LH.

KS


I zostałaby już tylko formalność parafowania stron umowy przejęcia LO przez LH


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekorlo




Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPGD

PostWysłany: Pią 22:09, 27 Paź 2006    Temat postu:

dobrze, że wymieniają fotele. Przydałoby się to również w niektórych 737 (chyba, że dokonano tego w ciągu ostatniego roku), leciałem w ub. roku z Frankfurtu do Warszawy to fotel był w bardzo kiepskim stanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 22:39, 27 Paź 2006    Temat postu:

"Problem" z ATRami polega na tym, że są bardzo dobre: niezawodne i tanie w eksploatacji. LOT nie pozwoli sobie na wymianę jednoczesną wielu rodzajów samolotów. Wymiana foteli w 72 to ruch oczywisty. To co się działo ostatnio to był po prostu Sajgon. Jedną rzecz należy jednak przyznać. Stare fotele w 72 choć stare i zniszczone dawały więcej miejsca niż z pozoru lepsze w 42 - a ci co mnie znają mogą potwierdzić że w zakresie ilości miejsca mogę uchodzić za klienta niezwykle wymagającego. Tak czy owak cieszę się bo wstyd trochę było przed wymagającymi klientami. Poza tym były naciski ze strony Lufy, bo im się feedowani paxowie (cóż za wspaniały neologizm!) płoszyli po locie kodszerowym (też ładne słowo, nie?) ELO. Jakby jeszcze plastiki tak strasznie nie skrzypiały w trakcie startu, to może bardziej strachliwa część pasażerów nie rozglądałaby się nerwowo czy to aby nie skrzydła odpadają... Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 12:35, 28 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Do wymiany są wszystkie ATRy. Bo są stare. I AT5 też są stare, bo mimo, że to nowa maszyna, w Eurolocie latają te najstarsze egzemplarze, z których jeden ma 12 lat! Martwi mnie trochę ta wymiana foteli, bo oznacza to, że nie nosi się nasz kochany LOT z zamiarem szybkiego pozbycia ATRek...


Pewnie że świetnie by było jakby wymienili wszystkie ATRy na nowe, ale przecież 12 lat to wcale nie stare samoloty,a większość ma poniżej 10 lat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 15:34, 28 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Stoarn napisał:
Do wymiany są wszystkie ATRy. Bo są stare. I AT5 też są stare, bo mimo, że to nowa maszyna, w Eurolocie latają te najstarsze egzemplarze, z których jeden ma 12 lat! Martwi mnie trochę ta wymiana foteli, bo oznacza to, że nie nosi się nasz kochany LOT z zamiarem szybkiego pozbycia ATRek...


większość ma poniżej 10 lat


?? To że w LOCie lata 17 letni samolot, to nieznaczy że 12 lat to młody... ATR 72 mają od 10 do 15 lat... ATR 42 są z 1996 poza Echem (1994)... Przydałoby się odświeżyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 8:23, 29 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn ten 17 letni to któryś z 737 ? Który dokładnie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Nie 9:22, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Stoarn ten 17 letni to któryś z 737 ? Który dokładnie ?


Nie. Ta babcia to Gniezno. (762 LOA). Za rok już będzie pełnoletnia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 12:01, 29 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

Nie. Ta babcia to Gniezno. (762 LOA). Za rok już będzie pełnoletnia :D


i zapewne polata do czasu dostarczenia Dreamlinerów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 16:19, 29 Paź 2006    Temat postu:

Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 16:31, 29 Paź 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie!

dla samochodow tez nie. moje autko jest juz troszke wiekowe a mimo wszystko wyglada nie gorzej niz 3 letnia Corolla znajomego. Wszystko zalezy od tego jak sie o sprzet dba.
Czynnikiem ktory w jakims sensie zmusza linie lotnicze do wymiany maszyn jest ekonomia. Albo latasz starymy nieekonomicznymi maszynami i oszczedzasz na zakupie nowych samolotow,ale wymieniasz flote i to co wydales na zakup odrabiasz poprzez nizsze spalanie czy tez tansze/rzadsze remonty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bbb




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 17:01, 29 Paź 2006    Temat postu:

W lipcowym albo sierpniowym wydaniu firmowego biuletynu 'Żurawie' był wywiad z prezesem Kapisem. Z tego, co pamiętam mówił on, że w 2009 roku K2 ma rozpocząć proces wymiany floty.

BN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 21:30, 29 Paź 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie!


Leciałem An-2 (SP-KSA) który miał jeszcze więcej

bardziej zależy mi na bezpieczeństwie niż na komforcie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Markos dnia Nie 21:35, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 21:32, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Witek Z napisał:
Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie!


Leciałem An-2 który miał jeszcze więcej


12 godzin? W rejsowym międzykontynentalnym locie pasażerskim? Jedną z najbardziej znanych linii lotniczych?
Laughing Laughing Laughing
Tak czy siak, nie wiek tu rzutuje, a juz na pewno nie wiek 17 lat!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 21:41, 29 Paź 2006    Temat postu:

nawet przy najbardziej dokładnych i terminowych przeglądach ryzyko awarii w 30 czy nawet 17 letnim samolocie jest większe niż w nowym
Taki światowy i oblatany w najbardziej znanych liniach moderator powinien to wiedzieć
P.S. zapomniałeś jeszcze dopisać że leciałeś I klasą. Czy może swój międzykontynentalny lot spędziłeś jak reszta bydła w ekonomicznej, i to jeszcze w środkowym rzędzie...buahaha


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Markos dnia Nie 22:07, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 22:05, 29 Paź 2006    Temat postu:

Taki światowy moderator, wie także, że - co pewnie Cię zdziwi - niektóre systemy w samolocie 4-ro letnim są starsze niż w 24-ro letnim. Wiek samolotu tym się różni od wieku samochodu, że zdecydowanie więcej podsystemów jest wymienianych - powiedziałbym prewencyjnie. To jest kwestia resursów i tyle! Jeśli przestrzega się standardów obsługi technicznej to samolot może latać... wiecznie. Dyskutowaliśmy np. o tym, że w USA samoloty latają dłużej niż w reszcie krajów.

Taki bystry uczestnik forum zapyta zapewnie z przekąsem: "To czemu samoloty nie latają wiecznie i czemu się je wymienia?" Otóż, głównie chodzi o zużycie moralne, a nie fizyczne (odsyłam do definicji tych pojęć w KŚT). Stare samoloty są przestarzałe, nieekonomiczne, niektóre rozwiązania odstają od standardów, a nie daje ich się wymienić. Ale ryzyko usterki technicznej nie wynika z wieku lecz z GENERACJI samolotu. Nowocześniejsze bywa bardziej niezawodne. Ale nowsze nie koniecznie. Jest tu na forum kilku inżynierów lotnictwa, więc mam nadzieję, że poprą autorytetem moją - ograniczoną ze wszech miar - wiedze na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin